Går med planer om nytt lerret som kan henge foran stuevinduet, slik at jeg får brukt litt mer veggplass til hyller etc..

Dette betinger da fortrinnsvis et nedtrekkslerret. Pr i dag har jeg et 80" (176x99) DIY Greyline rammelerret jeg er ganske fornøyd med, bortsett fra noe egenstruktur i lerretet blir bildet bra, og det er lite eller ingen skrukker/folder i lerretet. Det er derfor ønskelig med et nedtrekkslerret som beholder fasongen etter mange gangers opp/nedtrekk, og som gjerne har noe av de samme bildeegenskapene som Greyline.

Vinduet (med karmer) er 190cm bredt, 150cm høyt. Lerretet bør derfor være min 200 + maskering. Sitteavstand er 4 meter. Blir 230cm (104" diag) "for stort"?

Alternativene jeg har sett på er så langt:

Adeo: Litt for dyrt (vil under 10k inkl fjernkontroll for ~230 bredde for å kunne dekke utenfor karmene og derfor sperre av alt lys) - i tillegg ser det ut som (fra testene til lygren bl.a.) at det vil slippe gjennom for mye lys fra vinduet på dagtid siden det er såpass tynt..

Grandview tab-tension: Vil sannsynligvis holde seg skrukkefritt, og er vel lystett (AK, har du noen erfaringer om akkurat dette? Vil sola trenge gjennom, eller er baksiden laminert sort og pottetett?) men har bare 25cm dropp (blir litt for høyt synsfelt siden vinduet går høyt), og jeg er egentlig blitt vant til grått lerret nå, så vil hvitt bli for dårlig med tanke på sortnivået? (AE-700 vil bli brukt)

Kingpin: Usikker på kvaliten - vil dette rynke seg ganske fort? Pluss for dropp og pris, mulig minus for farge og gain? Hva med gjennomskinn og tykkelse her?

Konkretiserte krav:
- Bra bildekvalitet
- Beholder formen
- Dropp (toppmaskering) på min 40cm (helst 60cm)
- Lystett
- Pris under 10k, ingen minstepris, men tenker meg nok noe bedre enn "Ikea-lerretet"
- Motorisert

Er litt valgets kvaler dette.. Setter stor pris på tips og erfaringer