Belastning av kredittkort for varer som ikke er på lager?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
  1. #1
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Belastning av kredittkort for varer som ikke er på lager?

    Har bestillt et lerret, http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=255 , fra AVshop.

    Det står at "Nytt parti, ankommer midten av oktober." (I dag, 20.10. kl.10:10, står det det fortsatt!)
    Nå viser det seg at det ikke ankommer lager før om 10-14 dager.
    Men likevel ble kredittkortet mitt belastet 14.10?
    I dag, 20.10, fikk jeg beskjed om at leveransen var forsinket.
    Altså 5 dager etter at kredittkortet var blitt belastet.
    Dette er første gang jeg bestiller noe fra AVshop, men det spørs om det ikke blir siste gang også.

    Blir jo spennede å se om jeg får levert riktig lerret.

    Pondus72, som begynner å bli lei nettbutikker. :evil:

  2. #2
    Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så vidt jeg vet krever kredittkortselskapene at kortene ikke blir belastet før varene virkelig sendes til kunden, men det er mange som synder mot dette.

    John Roger

  3. #3
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er første gang jeg bestiller noe fra AVshop, men det spørs om det ikke blir siste gang også.
    Tror ikke du trenger å bekymre deg for servicen fra AVshop. Forsinket leveranse er ikke lett å spå.

  4. #4
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette har vært diskutert i flere tråder tidligere. (klarte ikke å finne dem nå)

  5. #5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Tror ikke du trenger å bekymre deg for servicen fra AVshop. Forsinket leveranse er ikke lett å spå."

    Det er ikke forsinkelsen jeg reagerer på, men at man ikke blir varslet før 5 dager etter at kortet er belastet og varen egentlig skal være på vei.
    Kredittkortet blir altså belastet FØR varen er klar til å sendes.
    I dette tilfellet også før varene er på lager.
    Og når jeg så kortet var belastet så gikk jeg bare å ventet på at lerrete skulle dukke opp.

    Kan man ikke levere til avtalt tidspunkt, uansett hvem sin feil det er, så bør kunden få beskjed og mulighet til å evt. kanselere bestillingen visst man ikke vil/kan vente.

    Har sendt 3 mail ang. belastningen av kredittkortet, men har ennå ikke fått noe svar.
    God service? Nope.

  6. #6
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekket med Visa Norge(Teller). Kortet ditt kan belastes med en gang du bestiller varer. Hvis ikke varen leveres til avtalt tid, skal DU ha beskjed.
    Hvis du vil, kan du kreve kreditnota når levering ikke skjer til avtalt tid, men det blir vel bare dumt fordi du egentlig ønsker varen som du i utgangspunktet bestillte........Dette går nok greit, men vi kan kreve at selger skal informere om endringer vedrørende kjøpet. På det punktet står vi sterkt, som forbrukere.

  7. #7
    Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er vel ikke Visa noe kredittkort heller...

    John Roger

  8. #8
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Nå er vel ikke Visa noe kredittkort heller...

    John Roger
    Kan være det, men de fleste har debetkort i norge.

  9. #9
    Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Komplett.no belaster også med engang, selv om de ikke har varen på lager...

  10. #10
    Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bestilte også lerret fra avshop for en tid tilbake. Pengene ble trukket umiddelbart fra konto ved bestilling. Det ble på forhånd oppgitt at det var ca 14 dager leveringstid. Greit nok det.

    Jeg ble advart på forhånd om at varen ikke var på lager, og jeg skjønte på forhånd at pengene ble trukket med en gang. Noe helt annet er det at det gikk over 4 uker før jeg fikk noe tilbakemelding om status, og det var etter at jeg selv hadde purret på saken.

    Det JEG savnet som kunde, var mer informasjon underveis, slik at jeg ikke går å irriterer meg unødig over å ha betalt 5500 kr for et lerret som skulle ha kommet etter 2-3 uker, og fremdeles etter 4 uker ikke har kommet. Ei heller noen "beklager det er forsinket..." melding, før jeg selv purrer.

    Det gikk ca 5 uker fra jeg bestilte OG betalte, før varen kunne hentes av meg. Det er lenge. Men jeg må si meg fornøyd med mitt greyline lerret og gleder meg til å ta det i bruk. Så gjenstår det å se om jeg kjøper proj hos avshop....
    Siden jeg ikke har kjøpt projektør enda, var ikke dette noen sak for meg, og dette innlegget er mer et hjertesukk over at nettbutikkene burde informere oss bedre, særlig siden vi allerede har betalt for produktet i sin helhet INKLUDERT frakt.

  11. #11
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei folkens

    Vi kan utsette trekk fra konto i ca. 7 dager. I dette tilfellet ble det en forsinkelse på leveringen, og det beklager vi selvsagt.

    Videre tar vi til etteretning ønsket om bedret og mer oppdatert status. Vet jo hvordan det er å vente på en vare, spesielt hvis den kommer etter det er avtalt. Problemet er selvsagt at vi ikke alltid har varen på eget lager, og da er vi avhengig av oppdatert informasjon fra en rekke leverandører, som mildt sagt er meget varierende...

  12. #12
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Re: Belastning av kredittkort for varer som ikke er på lager

    Sitat Opprinnelig postet av Pondus72
    Pondus72, som begynner å bli lei nettbutikker. :evil:
    Jeg kjøper aldri fra en nettbutikk uten at butikken har bekreftet lagerbeholdning. Sjekk alltid lagerstatus, betal eventuelt pr. postoppkrav og slipp bekymringen. Seriøse nettbutikker tilbyr også betaling pr. postoppkrav, og da slipper du at du trekkes for penger før varen ankommer.

    Fair and square.

  13. #13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den 20.10 fikk jeg mail fra AVshop:

    "Det viser seg at transporten har blitt forsinket ca. 10-14 dager pga et forsinkelse fra transportøren i forhold til estimert leveringstid. Vi beklager dette på det sterkeste, og vil sende ut med express levering så snart lerretene er på plass!"

    Torsdag den 28.10 kom det en ny mail:
    Hei
    De (lerretene) er nå i Oslo, og sendes ut i morgen!
    mvh
    Salg
    AVshop.no

    "I morgen" vil jo si fredag.
    I dag er det søndag, men jeg er fortsatt uten lerret.
    Eller er det kun de som bor innenfor bomringen får express levering?
    Jeg bor på Skedsmokorset, som er hele 20.min med bil fra Oslo sentrum
    så jeg skjønner jo at det blir aaaalt for langt å kjøre.
    Ikke bare bare å få frakta ting så langt ut på landsbygda.

    Får bare ønske AVshop god bedring og god tur!
    Ta med kart og kompass og husk fjellvettreglene!

    Da sees vi forhåpentligvis like over nyttår?

    Jeg bor i hule nr. 19 fra høyre, 5. steinkast oppover fjellsia.
    Send røyksignaler underveis, så skal jeg prøve å lede dere til rett fjell.

    "Den som venter forgjeves, venter på noe godt"

  14. #14
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du fått varene?

  15. #15
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus72
    Den 20.10 fikk jeg mail fra AVshop:

    "Det viser seg at transporten har blitt forsinket ca. 10-14 dager pga et forsinkelse fra transportøren i forhold til estimert leveringstid. Vi beklager dette på det sterkeste, og vil sende ut med express levering så snart lerretene er på plass!"

    Torsdag den 28.10 kom det en ny mail:
    Hei
    De (lerretene) er nå i Oslo, og sendes ut i morgen!
    mvh
    Salg
    AVshop.no

    "I morgen" vil jo si fredag.
    I dag er det søndag, men jeg er fortsatt uten lerret.
    Eller er det kun de som bor innenfor bomringen får express levering?
    Jeg bor på Skedsmokorset, som er hele 20.min med bil fra Oslo sentrum
    så jeg skjønner jo at det blir aaaalt for langt å kjøre.
    Ikke bare bare å få frakta ting så langt ut på landsbygda.

    Får bare ønske AVshop god bedring og god tur!
    Ta med kart og kompass og husk fjellvettreglene!

    Da sees vi forhåpentligvis like over nyttår?

    Jeg bor i hule nr. 19 fra høyre, 5. steinkast oppover fjellsia.
    Send røyksignaler underveis, så skal jeg prøve å lede dere til rett fjell.

    "Den som venter forgjeves, venter på noe godt"
    AVShop skriver de sender ut varene på fredag. Det er jo ikke mye levering i løpet av helga. Og har de sendt ut varene slik de sa, er det jo Posten (eller evt. andre transportselskaper) som er trege.

  16. #16
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "....og vil sende ut med express levering så snart lerretene er på plass!"

    "De (lerretene) er nå i Oslo, og sendes ut i morgen!"

    Lerretene skulle altså sendes ut med "express" på fredag.

    Hva legger dere i ordet "express"?

    Jeg ventet levering på døren av budbil.
    Tydeligvis alt for optimistisk av meg.

  17. #17
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Posten skal gjerne igjennom ett par omsorteringer, det som virker kort er ikke alltid så kort når det gjelder postens ruter. Men altså, HVIS det er posten som blir benyttet så er det litt optimistisk at varen blir sendt frem til ditt postkontor dagen etter levering til postkontoret. Men det dukker nok opp i løpet av uken tenkjer eg..

    Mvh

  18. #18
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og er det med budbil, så kommer det første dag. I og med det var en lørdag, kommer de på mandag. De fleste som leveres bud, leveres mandag-fredag. Alt må registreres og sorteres, så at et budfirma kan kommer på fredagen, og kjøre rett til deg i løpet av dagen, er så i si umulig.

  19. #19
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det sendes nå ut for harde livet, men lerretene skal sorteres på lagereret, registreres osv. Uansett har det meste gått ut på fredag, og resten sendes mandag morgen. Du må imidlertid påregne 2-3 dagers leveringstid om du ikke befinner deg i Oslo. Vi overlater for øvrig selve transporten/leveringen til en speditør, som tar seg av all kontakt med kunden. De benytter budbil, spesialtransport, Posten og andre tilgjengelige tjenester ettersom.

    Uansett, lerretet kommer snart! Vi leverer så fort vi klarer. Beklager for øvrig forsinkelsen!

  20. #20
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fortsatt ikke noe lerret................

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •