Blendingsgardiner / nanoblind

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blendingsgardiner / nanoblind

Har noen erfaring med en type nedtrekksgardiner som heter Nanoblind?
    Disse festes direkte på glass med teip, altså trenger man ikke bore hull i lister eller vinduskarmer, og trenger heller ikke ta hensyn til om vinduer åpnes utover eller innover.
    Har lett over alt etter rimelige blendingsgardiner, men skal det 100% mørklegges, så blir prisen fort over 10000 for to små vinduer.
    Jeg fikk pris på ca. 5000,- for to vinduer med Nanoblind, og det ser veldig fint og praktisk ut. Jeg er bare ikke sikker på om disse vil blende 100%.
    Ligger monteringsvideo på youtube som viser hvor enkelt disse settes opp.
    Tenda tecnica Nanoblind.flv - YouTube
    Vil gjerne ha tilbakemelding hvis noen har slike eller har sett om de funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hulud81
    Har noen erfaring med en type nedtrekksgardiner som heter Nanoblind?
    Disse festes direkte på glass med teip, altså trenger man ikke bore hull i lister eller vinduskarmer, og trenger heller ikke ta hensyn til om vinduer åpnes utover eller innover.
    Har lett over alt etter rimelige blendingsgardiner, men skal det 100% mørklegges, så blir prisen fort over 10000 for to små vinduer.
    Jeg fikk pris på ca. 5000,- for to vinduer med Nanoblind, og det ser veldig fint og praktisk ut. Jeg er bare ikke sikker på om disse vil blende 100%.
    Ligger monteringsvideo på youtube som viser hvor enkelt disse settes opp.
    Tenda tecnica Nanoblind.flv - YouTube
    Vil gjerne ha tilbakemelding hvis noen har slike eller har sett om de funker.
    Har ikke prøvd disse men hadde noen fra veloux i forrige leilighet. Disse var solcelledrevet for skråtak, og fungerte utmerket. Prisen var heller ikke så dyr, ca 2000 pr vindu om jeg husker riktig. Men det var nok noe mindre enn et normalt vindu.

Ulempen med dette systemet er jo at det blir mindre pent på baksiden pga mange tapebiter (om det spiller noen rolle)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant. Ser vel kanskje ikke så fint ut fra utsiden, men for mitt bruk, betyr det ikke så mye. Skal på noen små kjellervinduer som ikke vises så godt fra utsiden.
    De du nevner er vel bare beregnet for velux-vinduer.
    Men tar gjerne i mot forslag til andre billige løsninger
    Hvordan blir det f.eks å bare ha vanlige persienner/rullegardin i karmen, og gardiner utenpå? Blir det helt lystett da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •