Er dette den "beste" gamler laptop-en innenfor denne prisklassen 10.000 -12.000 kr.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette den "beste" gamler laptop-en innenfor denne prisklassen 10.000 -12.000 kr.

Hei. Jeg har tenkt å oppgradere min gamle gamer laptop til en nyere modell. Jeg hadde forgjengeren og har tenkt å gå for denne: Komplett.no - ASUS G53SX 15.6" Full HD

Finnes det noen bedre i samme prisklasse 10.000 - 12.000? PS vil ikke ha større skjerm en det denne har!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er beste alternativet ja. Hvis du skal bruke den til gaming og enklere oppgaver så er det ikke sikkert at du trenger i7 versjonen av prosessor

Mvh Faller

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sitter i hvertfall det 3 beste grafikk kortet fra Nvidia i PCen.

Vet ikke hva en laptop med GeForce GTX 570M eller GTX 580M koster i forhold

Edit:

Viser ytelse forskjellene
    GeForce GTX 560M - Performance - GeForce
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Den store flaskehalsen her er jo den prehistoriske disken, den bør absolutt byttes ut med en SSD-drive...

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det har så mye å si når det kommer til selve spillet.
    Men ja, den ser bra ut den.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier du har forgjengeren er det G1s eller noe slik du har? (Jeg har G1s)..

Minus på denne der er jo at den veier 4kg..
    Har plass til bare en HDD, å medfølgende er en Snurredisk (men dog en 2,5" 7200rpm disk, derfor ikke helt prehistorisk, de er 5400rpm)
    Skal man ha en SSD i en bærbar så må det være litt plass på den, 160Gb SSD foreksempel til spill og noen filmer...

Ellers er det masse plussplusspluss å sikkert en herlig F-16 av en bærbar...
    Pluss også at den ikke har alle disse blinkende rare grønne lysene som forgjengeren har..
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Den store flaskehalsen her er jo den prehistoriske disken, den bør absolutt byttes ut med en SSD-drive...
    Jeg er helt enig med Lygren. Jeg kjøpte denne da den hadde klart best ytelse kontra pris! (Og så ser den ut som en Ferrari ) Det eneste jeg skulle ønske er at den kom med SSD disk...

Men ja, sitter på den nå, den gir et godt kvalitetsintrykk og er veldig rask og kraftig... men som sagt: SSD hadde vært konge.

Lygren: Er det mulig å bytte ut laptopharddisker med SSD disker selv? Vet du noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lekt meg med denne maskinen i 10 min (en kompis sin). Den fungerer utmerket til gaming, men det er ikke en maskin jeg ville kjøpt til allround bruk. Den blir litt tung og klumpete for meg, samt viftestøy. Men så sitter jeg på en eplemaskin til vanlig og er da spesielt sensitiv på de områdene. På den positive siden fungerer turbovifta veldig bra!

Det er et kraftmonster som fikser det meste. Han var en kjapp tur innom demoen til bf3 og det virket som maskinen taklet spillet, og da kan man ikke klage Så hvis du skal ha en nokså portabel spillmaskin, er dette helt sikkert et godt valg. Hadde jeg prøvd den litt mer ville jeg kanskje kunne gitt deg bedre feedback, men som sagt - jeg har bare hatt 10 min handson!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Lygren: Er det mulig å bytte ut laptopharddisker med SSD disker selv? Vet du noe om dette?
    Svarer jeg... Selvfølgelig kan du selv bytte til SSD, gjort på 3minutter å bytte disken...

Problemet/utfordringen er å få flyttet over windows 7... Regner med denne som alle andre Lappiser kommer uten windows installasjons CD...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for informative svar folkens Blir å anskaffe meg en slik da!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Svarer jeg... Selvfølgelig kan du selv bytte til SSD, gjort på 3minutter å bytte disken...

Problemet/utfordringen er å få flyttet over windows 7... Regner med denne som alle andre Lappiser kommer uten windows installasjons CD...
    Men den som alle andre lappiser kommer med et recovery system som lar deg brenne ut intallasjons dvd'er noe som gjør at man kan bytte harddisker så ofte man orker og installere originalt.

Eneste minuset er at man må kjøre opp maskinen med original harddisk først for å få brent ut platene man trenger. Men det er en liten pris å betale.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en ny SSD disk tar det under 20 minuter att installera Windows 7 från dvd. Meckar du till så att du installerar från en hårddisk kopplad till extern sata går det ännu snabbare. Fabriksinstallationer är alltid värdelöst av det jag har erfarit.
    Windows 7 programvara kan du lasta ned gratis, helt lagligt från Microsoft. Nyckeln sitter under din nya bärbara pc.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Windows 7 programvara kan du lasta ned gratis, helt lagligt från Microsoft. Nyckeln sitter under din nya bärbara pc.
    Meget godt tips!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du kjører jo bare en X-copy i forkant, finnes jo bøttevis av software som fikser det enkelt. Det du trenger da er en ekstern 2,5" som du kobler til PCen først for å utføre X-kopieringen fra den medfølgende disken til den nye SSDen. Jeg har f.eks. denne selv, som da i ettertid kan brukes til å lagre den disken som følger med maskinen: Komplett.no - ICY BOX IB-223StU3-Wh HDD Kabinett, kjekt å ha 750GB til lagring av filmer osv.

Det er supersimpelt å bytte disken for øvrig, og har du X-kopiert innholdet over til SSDen i forkant funker jo alt identisk til tidligere, eneste forskjellen er at PCen leverer en helt annen ytelse...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •