Jakten på Sikkerhetssystem!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jakten på Sikkerhetssystem!

Er på utkikk etter en måte å trygge boligen med innbrudd/brannalarm system.

Å betale 400kr mnden for at noen skal rykke ut iløpet av den nærmeste timen er uinteressant.

Sjekket litt opp med besparelsen på å ha slike "online" systemer hos forsikringsselskapet, og det var snakk om 650,- i avslag pr år. med andre ord ikke spesielt gunstig når det koster rundt 4k for alarm abbonomentet.

Ville følt meg vel så trygg om jeg hadde hatt ett system som sender ut beskjed på x antall mobiler.

Vet det finnes slike systemer, men er det noen som har erfaringer? eventuelt kan tipse meg om hvor jeg kan få kjøpt slike systemer?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er planen mot organiserte kriminelle? De tømmer jo hus på under 5 minutter. Også reiser de tilbake til øst-europa og selger gjenstandene. Dersom de blir tatt så skjer det ingenting.

Beste løsning er nok to svære rotweilere eller lignende. Noe som gjør skade
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hva er planen mot organiserte kriminelle? De tømmer jo hus på under 5 minutter. Også reiser de tilbake til øst-europa og selger gjenstandene. Dersom de blir tatt så skjer det ingenting.

Beste løsning er nok to svære rotweilere eller lignende. Noe som gjør skade
    Pr dags dato har vi kommet hjem til ulende brannalarm to ganger, det kjipo trådløse systemet til obs bygg funka dårlig og skal derfor ut. (spesielt forbanna var jeg i dag når jeg fant ut at bare den ene varsleren ulte mens resten av "anlegget" som var koblet sammen trådløst ikke lagde noe lyd!)

Blir det innbrudd så blir det innbrudd. Er en grunn til at jeg har forsikring.
    Vi bor i ett nabolag med hus på alle sider, så oddsener vel ikke den største. det ble også reflektert når jeg spurte forsikringa om rabatt ved slikt anlegg. optimalt hadde jeg fått litt over 3000 i avslag, men pga lite utsatt området ble det bare 657,-

Det viktiste for meg er egentlig å få beskjed om noe skulle skje. Fortrinnsvis er Brann viktigst hovedpri, men klart det er greit at innbrudd også blir varslet.

Med ei sirene så vil de jo ikke få 5minutt i ett tettbygd nabolag, og om de skulle klare å få ut hifien min iløpet av den tida, så vil ikke jeg møte på dem i døra for å stoppe dem=P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er smarthus løsningen du skulle hatt. Dessverre så koster det. Har en som har satt opp smarthus løsningen i sitt hus. Han holder på å programere den pc'n som står i sikringskapet til å sende han en sms når noen ringer på døren når han er på ferie/ute og handler.

Han kan skru av lys, tv, anlegg etc etc, ved å trykke på en bryter ved sengen.

Kanskje ikke det svaret du var ute etter, men du kan jo sjekke hva noe slik ville ha kostet hos en elektiker.

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Er på utkikk etter en måte å trygge boligen med innbrudd/brannalarm system.

Å betale 400kr mnden for at noen skal rykke ut iløpet av den nærmeste timen er uinteressant.

Sjekket litt opp med besparelsen på å ha slike "online" systemer hos forsikringsselskapet, og det var snakk om 650,- i avslag pr år. med andre ord ikke spesielt gunstig når det koster rundt 4k for alarm abbonomentet.

Ville følt meg vel så trygg om jeg hadde hatt ett system som sender ut beskjed på x antall mobiler.

Vet det finnes slike systemer, men er det noen som har erfaringer? eventuelt kan tipse meg om hvor jeg kan få kjøpt slike systemer?
    Heisann!
    Har selv god erfaring med Texecom sine produkter.
    Bruker selv en sentral som heter PD 832 hvor man har 32 separate navngitte soner. Det kan høres ut som om det er mange soner, men med innbrudd/brann teknisk alarm og vannalarm forsvinner sonene fort!
    Innbrudds sentralen programmeres via detaljert pc verktøy (Wintex)

Som overføring til mobil bruker jeg Safetel airborne plus som overvåker gsm/gprs linjen og sender tilbakemelding til mobil ved event. feil/alarm
    Med denne senderen kan man også styre releutgangene på senderen via sms. Har du f.eks elektrisk sluttstykke i en dør kan du åpne denne ved å sende en sms.

Du kan også få e-post varsling over alle hendelser.

Dette er utstyr som mange el.installatører er kjent med.
    Alt utstyret er selvfølgelig FG godkjent.

Du må nesten google utstyret og for å få pris, da jeg ikke kan hjelpe deg med dette

Edit: sentralen er trådbasert.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Heisann!
    Har selv god erfaring med Texecom sine produkter.
    Bruker selv en sentral som heter PD 832 hvor man har 32 separate navngitte soner. Det kan høres ut som om det er mange soner, men med innbrudd/brann teknisk alarm og vannalarm forsvinner sonene fort!
    Innbrudds sentralen programmeres via detaljert pc verktøy (Wintex)

Som overføring til mobil bruker jeg Safetel airborne plus som overvåker gsm/gprs linjen og sender tilbakemelding til mobil ved event. feil/alarm
    Med denne senderen kan man også styre releutgangene på senderen via sms. Har du f.eks elektrisk sluttstykke i en dør kan du åpne denne ved å sende en sms.

Du kan også få e-post varsling over alle hendelser.

Dette er utstyr som mange el.installatører er kjent med.
    Alt utstyret er selvfølgelig FG godkjent.

Du må nesten google utstyret og for å få pris, da jeg ikke kan hjelpe deg med dette

Edit: sentralen er trådbasert.
    Hmm jeg har en pakke fra tidligere leie hos alarmselskap som så akkurat slik ut nedpakket i en eske=P

Kanskje jeg kan bruke disse? er går det kanskje ann å bygge ut med trådløse enheter?

Har kodepanel, sånn hovedsentralboks med batteribackup samt ett par bevegelsessensorer. Dog ingen brannalarm

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Det er smarthus løsningen du skulle hatt. Dessverre så koster det. Har en som har satt opp smarthus løsningen i sitt hus. Han holder på å programere den pc'n som står i sikringskapet til å sende han en sms når noen ringer på døren når han er på ferie/ute og handler.

Han kan skru av lys, tv, anlegg etc etc, ved å trykke på en bryter ved sengen.

Kanskje ikke det svaret du var ute etter, men du kan jo sjekke hva noe slik ville ha kostet hos en elektiker.
    Har ingen behov for å styre resten av huset. med tanke på lyd tv anlegg osv=)

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm jeg har en pakke fra tidligere leie hos alarmselskap som så akkurat slik ut nedpakket i en eske=P

Kanskje jeg kan bruke disse? er går det kanskje ann å bygge ut med trådløse enheter?

Har kodepanel, sånn hovedsentralboks med batteribackup samt ett par bevegelsessensorer. Dog ingen brannalarm
    Det stemmer at flere alarmselskaper bruker dette utstyret. Det gjør de fordi sentralen kan betjenes og fjernprogrammeres via telenett.
    (slipper å reise til kunde for å lese av tilstand på sentral)
    Sentralen kan du bruke, men den må slettes og det må legges inn ny wintex fil.
    Systemsensor har røykdetektorer for dette anlegget (9-14V spenning).
    Når det gjelder trådløst vil jeg ikke anbefale dette til noen

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Det stemmer at flere alarmselskaper bruker dette utstyret. Det gjør de fordi sentralen kan betjenes og fjernprogrammeres via telenett.
    (slipper å reise til kunde for å lese av tilstand på sentral)
    Sentralen kan du bruke, men den må slettes og det må legges inn ny wintex fil.
    Systemsensor har røykdetektorer for dette anlegget (9-14V spenning).
    Når det gjelder trådløst vil jeg ikke anbefale dette til noen
    Ser den, ser jo bare hvordan den trådløse sakene jeg nå har fungerte...

hvordan sletter/legger man inn ny wintex fil da? er det avansert?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    ikke dumt!
    skal sjekke ut litt. så de hadde versjoner med innbrudd og.
    Spørsmålet er hvor godt det lar seg gjøre å bygge på.

Er ett hus som har 3 etasjer.
    Så minstekravet er 3 brannvarslerer (en for hver etasje)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, man kan starte med en sånn brann pakke, for å så utvide senere til en fulverdig inbrudd og brann, eller du kan velge å bare utvide med brann. utvide denne pakken er ikke noe problem. Jeg har innbrudds pakken dog med overføring til alarmstasjon.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Vel, man kan starte med en sånn brann pakke, for å så utvide senere til en fulverdig inbrudd og brann, eller du kan velge å bare utvide med brann. utvide denne pakken er ikke noe problem. Jeg har innbrudds pakken dog med overføring til alarmstasjon.
    Og du er fornøyd?

Eneste jeg stussa litt på var at de ikke hadde bevegelsessensor.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Visonic Powermax var VELDIG billig i statene.
    Kan dette være ett alternativ mon tro

EDIT: URL slettet pga ønske fra backlink-mottaker
    Sist endret av lygren; 10-31-2014 kl 14:59

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en kar på døra her i går faktisk. Det var et system som kostet 190kr å kjøpe også var det 250kr mnd. Han var fra Securitas Direct. Var noe tilbuds greier tror jeg, men jeg var ikke interessert så sendte han videre.
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss 190kr , billig, hva var inkludert i pakken?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig billig ja, spørs om det var offline system.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du er fornøyd?

Eneste jeg stussa litt på var at de ikke hadde bevegelsessensor.
    Fornøyd jeg, selv om jeg ikke trenger innbruddsdelen men, bor øverst i blokk. Er brann delen på anlegget jeg er interessert i.

Nei de har ikke bevegelses-sensor i "gjør det selv" pakken. Da må du nok gå for "Fullservice"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detta är ett tema som absolut är aktuellt nu med alla inbrott överallt.
    Aldrig har det väl varit så mycket att välja på som nu.

Då jag har detta som arbete, försåvitt till företag, men det är ju detsamma.
    Som du säger, brand är absolut det viktigaste. Liv kan aldrig ersättas, men det kan fysiska saker.

Håll dig borta från trådlöst.

De allra flesta säljer Texecoms utstyr. Enkelt i drift och enkelt i service. Ska man ha ett tastatur/panel som ser brukbart fint ut kostar det desto mer. Allt som skall ha med GSM att göra kostar en hel del. Det är ju praktiskt taget en mobiltelefon man monterar i alarmsentralen. Jag menar att där det faktiskt är fysiskt möjligt för brand, bör det vara en detektor. Ju tidigare man detekterar rök, desto större chans att få ut familjen ur huset i tid.

Det är inte bara att köpa detektorer heller. En del är bra på olika saker, en del är värdelösa till det mesta som har med säkerhet att göra. En detektor värd namnet ska kunna skilja på rök och rök. En massa falskalarmer kostar en massa pengar att ordna upp i.

Många väljer att köpa så kallade kombisystem idag där du kan installera innbrott, adgångskontroll och rökdetektorer i samma sentral. Gränsesnittet ligger via web, då har en ip adress till sentralen där du kan adressera varenda ting du har i systemet.

En typisk bolig har följande:

Magnetkontakter på alla dörrar i yttre skal, med IR detektor och/eller glasknusdetektor i tillstötande rum/gång. Kan en tjuv klättra upp på övervåningen på ett eller annat vis bör du ha detektion i dörrar på alla plan.
    Seismisk detektor på eventuell safe, vapenskåp, kassaskåp osv.
    Rökdetektor i alla rum, kök och gångar menar jag.

När familjen har lagt sig för att sova kan du fortsatt ha alarmet på då systemet byggs upp efter områder i huset. Område 1 är feks yttre skal av huset. Efter kl 00.00 kan det slåes på automatiskt eller via trådlös fjärrkontroll du har bredvid sängen. Då kan alla springa till köket, toaletten och vardagsrummet utan att alarmen går. Du kan sitta tryggt nede i källarstuan och se film med full guffe på ljudet och fortsatt ha alarmen på, för du har inte chans att höra om en tjuv bryter sig in en våning upp med brukbar decibel i högtalarna.

Moderna alarmsentraler kan sända alarm över ip idag. Inget alarmsällskap vill garantera att överföringen fungerar till 100% på grund av eventuell ostabil linje, strömavbrott osv. Batteribackup håller bara så länge du har batterier till det. Analog telefon är fortsatt det säkraste, men minst praktiska då få vill ha kvar telenorlinjen.
    Ordna med alarmöverföring till en alarmstation. De reagerar på sekunder och tar ringer upp dig efter en turordning du har valt. Får de inte tag i dig, ringer de nästa osv. Efter feks. 3 försök utan svar göres det tilltag efter vad du har valt att det skall göras. Alarmstationen ser vilken detektor som är utlöst.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber med dette og regner pristilbud for våre kunder på kombialarmanlegg ferdig montert av oss, ingen årligavgift til oss eller vaktselskap, kun GSM-abonnement som man holder selv...

Synd du bor i Ålesund, men da har jeg ingen egeninteresse med dette innlegget vertfall.. :P

Men hør med en Elektrobedrift i området som også er erfarne innen alarmsystemer...
    Få pristilbud på komplett FG-godkjent alarmanlegg ferdig montert...
    Et alarmsystem som du har kontroll over, som tilfredsstiller regelverket og ditt behov...

Trådløst / trådbassert
    Trådløst er helt topp det om man ikke vil ha kabler! det er ingen grunn til å holde seg borte fra trådløst, SÅ LENGE det er gode godkjente produkter som driver selvtest og gir alarm/sabotasje ved signalblokkering...
    Nedturen med Trådløst er batteribytte, det er prisen mot å slippe kabler...

1 detektor pr egt vil ikke utløse noen rabbat i forsikringen (håper jeg), det heter minimum 2 pr bebodde egt. for de som ikke har alarmsystem... (enkeltstående/sammenkoblede brannmeldere uten sentral)

Har du et alarmsystem så skal det tilfredstille FG-regelverket før det utløser noen rabatt, da blir det fort min. 3stk pr egt...

Samme med innbrudd, må tilfredstille FG...

Disse alarmselskapene som selger alarmer til 1krone som er en sentral, en røyk og en bevegelsesdet. er tilnærmet svindel... Anlegget er nesten meningsløst foruten klisterlappene på vinduene...
    Skal du opp i et FG-godkjent anlegg fra dem så koster det det samme i engangsbeløp som det vil gjøre å kjøpe fra "oss", uten å betale 4000kr i året i evig tid fremover... (40.000kr på 10år! :S )

For å ikke røpe priser for mye så leverer vi gode topp moderne anlegg som tilfredstiller FG til en større bolig, med GSM og fjernstyring og alle muligheter til under/langt under 20.000kr ferdig montert...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •