Jakten på Sikkerhetssystem! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du et alarmsystem så skal det tilfredstille FG-regelverket før det utløser noen rabatt, da blir det fort min. 3stk pr egt...
    Det spørs vel hvilket forsikringselskap man har om det utgjør noen rabatt. Det er ikek sikkert man får noen rabatt i det heletatt.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rabatten og oppkobling mot ett selskap betyr ikke så mye for meg.

Viktigste er å ha ett system jeg kan stole på, der jeg vet at om det begynner å brenne i kjelleren så våkner jeg i tredje etasje!
    Samtidig som at jeg skal kunne ha alarm på resten av huset når jeg sover i tredje etasje.

Jeg sover steintungt, så en brannvarsler i kjelleren vil ikke kunne vekke meg...

Newcomer Gaute7 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, en ting du kan tenke på mtp brann. Er at hvis du er tilkoblet ett av landets vekterselskap, så vil antageligvis brannvesnet komme vesentlig fortere hvis uhellet først er ute. Og med 120db på hylerene så skal du vel sove dødsgodt for og ikke våkne.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hvis du med Vekterselskap mener alarmselskap ala Securitas direct AS, så er det opp til hver enkelt brannstasjon om de rykker eller ikke, men alarmselskapet vil alltid ringe brannstasjonen og melde at en brannmelder har gått i alarm.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    Rabatten og oppkobling mot ett selskap betyr ikke så mye for meg.

Viktigste er å ha ett system jeg kan stole på, der jeg vet at om det begynner å brenne i kjelleren så våkner jeg i tredje etasje!
    Samtidig som at jeg skal kunne ha alarm på resten av huset når jeg sover i tredje etasje.

Jeg sover steintungt, så en brannvarsler i kjelleren vil ikke kunne vekke meg...
    Vel i og med at du syntes verisure så interresant ut kan du sjekke ut Villaguard pakken deres, Her fungerer brannvarslerene slik at brenner det i kjelleren vil røykvarsleren i 3etg lage sirenelyd og si "brann i annet rom" på norsk eller arabisk om man ønsker det, de er seriekoblet med andre ord. I pakken inneholder 3stk magnetkontakter til dør/vindu ect, 2stk kamerafølere med IR lys så den kan ta bilde om natten. 2 brannvarslere (3 om man er medlem i huseiernes landsforbund.) 1 stk sirene med varmedetektor innebygd. Og sentralenhet og betjeningspanel til kr 2490 installasjons pris og 380 kr i mnd abonnement. Ved utvidelse av enten røykvarsler eller magnetkontakt er det en engangskostnad på 500kr (magnetkontakt) og 980kr (røykvarsler) dvs mnd abonnementet stiger ikke. Men stiger ved utvidelse av bevegelsessensor. (25 kr)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •