Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 155 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 3088
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Hei,jeg har en espressomaskin som jeg fikk til jul for et par år siden,den kostet
    ca 1500kr da.Merket er Krups og den har en melkestimer innebygd.Har ikke tatt i
    bruk maskinen før nå og jeg har blitt helt hektet på og lage esprsso-Cappuccino
    og Caffe Latte.Det jeg lurer på er hvor jeg kan kjøpe en kaffekverner som kan
    male kaffe som passer til espressomaskin på nett til en rimelig penge8)
    Tror du må skrive hva slags maskin du har - type betegnelse. Ellers finnes det bra kverner fra en 500 kr penge og oppover av type Wilfa etc. Styr unna de aller billigste.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror du må skrive hva slags maskin du har - type betegnelse. Ellers finnes det bra kverner fra en 500 kr penge og oppover av type Wilfa etc. Styr unna de aller billigste.
    Det er en Krups XP-4000
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Det er en Krups XP-4000
    OK. Har en slik: Kaffekvern Wilfa CGR-1 - Kaffekvern - Kjøkken - AS Wilfa

som jeg ga rundt kr 500 for - fungere utmerket.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Har en slik: Kaffekvern Wilfa CGR-1 - Kaffekvern - Kjøkken - AS Wilfa

som jeg ga rundt kr 500 for - fungere utmerket.
    Ser jo grei ut den
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter iherdig finn/blocket-søking i det siste dukket det endelig opp en Silvia og Rocky i nærheten av meg, at det i tillegg var en V3 (2010-mod) pluss doser på kverna var jo heller ikke dumt.
    Så da ble det impulsinnkjøp til en meget kurrant penge

Får lese litt over helga på kverninnstillinger osv og teste litt, akkurat nå er det gatebil i regnvær som står på planen ;D

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til deg med Jura maskinen. Jo finere du maler bønnene jo sterkere blir kaffe smaken. Prøv å stille den inn ca. 50% og prøv deg frem.

Og utrolig nok er de mørkbrente bønnene hos IKEA meget bra. :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Etter iherdig finn/blocket-søking i det siste dukket det endelig opp en Silvia og Rocky i nærheten av meg, at det i tillegg var en V3 (2010-mod) pluss doser på kverna var jo heller ikke dumt.
    Så da ble det impulsinnkjøp til en meget kurrant penge
    Og hva måtte du ut med...?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Og hva måtte du ut med...?
    3,5 bærumstiere.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3,5 bærumstiere.
    Jøss, det var jo storveis billig! :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig var timingen skikkelig dårlig når jeg kjøpte meg Silvia'n :/
    Først en lang helg på rudskogen fylt med frisk luft, sundt kosthold og mye vakker natur.
    Etterfulgt av en hektig jobbuke, hvor det eneste jeg rakk var å youtube hvordan rense maskinen og litt demontering, samt bestille meg blindfilter for å kunne backflushe siden det ikke fulgte med.

I går skulle jeg endelig teste komboen, men neida, bønner var av heller LABER kvalitet.. så det utgikk med skyhøye kneløft.
    I dag derimot fikk jeg raske med meg en pose 'Løfberg Lila Dark Passion' og testet ut litt. Måtte ned på 8 på kverna for å nærme meg noe vellykket, men tror tampetrykket mitt er ute på viddene, må ta en vekt og sjekke litt tror jeg.
    Men må vel ta det som noe positivt at jeg drakk stadig mer og mer av shottene ettersom jeg testa

Så til spørsmålene:
    Pleier folk å veie opp antall gram kaffe etter at den er kverna, de klippa jeg har sett på youtube sier at 'er portafilter basketen full så er det bra', men man skal jo ikke alltid ta internett for god fisk

Jeg ser egentlig ikke noen åpenbar stor fordel med doser på Rocky, er det stress å fjerne den og bygge om? Må vel bestille meg nesa og jernstanga som portafilteret hviler på i såfall.

Er ikke såå lende siden jeg ikke drakk kaffe.. nå sitter jeg med 3 kverner, 2 espressomaskiner, moccamaster og aeropress. Deres skyld!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig var timingen skikkelig dårlig når jeg kjøpte meg Silvia'n :/
    Først en lang helg på rudskogen fylt med frisk luft, sundt kosthold og mye vakker natur.
    Etterfulgt av en hektig jobbuke, hvor det eneste jeg rakk var å youtube hvordan rense maskinen og litt demontering, samt bestille meg blindfilter for å kunne backflushe siden det ikke fulgte med.

I går skulle jeg endelig teste komboen, men neida, bønner var av heller LABER kvalitet.. så det utgikk med skyhøye kneløft.
    I dag derimot fikk jeg raske med meg en pose 'Løfberg Lila Dark Passion' og testet ut litt. Måtte ned på 8 på kverna for å nærme meg noe vellykket, men tror tampetrykket mitt er ute på viddene, må ta en vekt og sjekke litt tror jeg.
    Men må vel ta det som noe positivt at jeg drakk stadig mer og mer av shottene ettersom jeg testa

Så til spørsmålene:
    Pleier folk å veie opp antall gram kaffe etter at den er kverna, de klippa jeg har sett på youtube sier at 'er portafilter basketen full så er det bra', men man skal jo ikke alltid ta internett for god fisk

Jeg ser egentlig ikke noen åpenbar stor fordel med doser på Rocky, er det stress å fjerne den og bygge om? Må vel bestille meg nesa og jernstanga som portafilteret hviler på i såfall.

Er ikke såå lende siden jeg ikke drakk kaffe.. nå sitter jeg med 3 kverner, 2 espressomaskiner, moccamaster og aeropress. Deres skyld!
    Man trenger vel ikke gjøre noe nummer av det - det er vist en på Nesøya som har fler 8) .

Ellers synes jeg det er greit å bare fylle opp og når jeg stamper skal toppen på kanten på stamperen stemme med toppen på beholderen - fungere i hvert fall bra hos meg når jeg lager lungo - det blir lite shots.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ny kvern koster knapt 2k, så jeg ville vurdert å selge den du har og kjøpt en flunkende ny!
    Det er ikke lenge siden prisen gikk ned (importøren konkurrerer med parallellimport), så du oppnår nok en flott pris i bruktmarkedet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger vel ikke gjøre noe nummer av det - det er vist en på Nesøya som har fler 8) .

Ellers synes jeg det er greit å bare fylle opp og når jeg stamper skal toppen på kanten på stamperen stemme med toppen på beholderen - fungere i hvert fall bra hos meg når jeg lager lungo - det blir lite shots.
    Haha, merker jeg har et litt anstrengt forhold til Nesøya gitt
    Ligger jo en NESTEN NY Rocky til hundre kroner under nypris.. tror nesten jeg må kjøpe den!

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    En ny kvern koster knapt 2k, så jeg ville vurdert å selge den du har og kjøpt en flunkende ny!
    Det er ikke lenge siden prisen gikk ned (importøren konkurrerer med parallellimport), så du oppnår nok en flott pris i bruktmarkedet.
    Hehe, ja det er jo alltids en mulighet, på sikt

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To ting er i hvertfall sikkert:
    Jeg har IKKE nok kjøkkenhåndkler, bare å hamstre inn!
    Bønnene er ikke ferske nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er flere som ikke får så lett tak i fesk kaffe.

For dere som bor litt unna nærmeste kaffesjappe som har nybrent kaffe, slik som meg (10-15 mil.....) anbefaler jeg Coffee Beans From CoffeeBeanShop.co.uk - Freshly Roasted to Order
    Jeg pleier å bestille deres "promotionpack". Da får jeg 4 forskjellige kaffer, hver på 250g for 22 pund ferdig levert i postkassa hjemme. Dvs ca 200 kr/kg.

Bestiller på morgenen, mottar mail om at pakken er sendt litt utpå dagen , og har den i postkassa hjemme 7-8 dager senere. kaffen brennes den dagen den sendes, dvs den er 7-8 dager gammel når du får den.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Talk for tips, jeger68.

Da er en slik promotional package bestilt men ikke hele bønner. Bestilte filtermalt sendt til feriehuset. Får håpe kaffen smaker godt ute på svabergene/i sjekta.

Akkurat nå sitter jeg på trappa, i morgensola, med en kopp av denne. Slett ikke verst.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg byttet ut Krups XP-4000 med en Philips Saeco Odea Giro Plus8)

Håper den er bra

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt på elkjøp? Du får komme skrive litt om den når du får testa den litt.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt på elkjøp? Du får komme skrive litt om den når du får testa den litt.
    Kjøpt på Lefdal for 1995kr.Er det rimelig for den:???: Skal prøve den skikkelig
    imorgen

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rimelig, lokalt tilbud? Den koster jo 3795 hos elkjøp/lefdal på nett.
    Dvs. 'Xsmall' koster 1995,- men 'Odea' koster 3795,-

Side 94 av 155 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •