Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 155 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 3088
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Vannet brukte omtrent dobbelt så lang tid på å renne gjennom Coop-filteret enn tilsvarende Hario-filter. Må sies at fordi Coop-filteret også var alt for stort så måtte jeg nærmest brette det nedi trakta, noe som sikkert gjorte sitt det og.
    Blindtestet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drypptestet

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips til gode og lufttette beholdere?
    Hadde forresten kaffebønner i fryseren ca. 4 uker. Den var ikke god i konsistensen da pakken ble åpnet.

Tenkte jeg skulle prøve et par typer fra nettbutikken til Kaffa nå:
    KAFFAbutikk - Welcome

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her snakker vi. Slipper luften ut og greier. Takk for tipset! Den er bestilt. Sparte noen dollar i frakt ved å kjøpe via Amazon.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest gunstige er jo bare å beholde kaffen i posten du kjøper den i. I alle fall dersom vi snakker om disse tykke posene med egen ventil.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest gunstige er jo bare å beholde kaffen i posten du kjøper den i. I alle fall dersom vi snakker om disse tykke posene med egen ventil.
    Og det sier du nå etter at jeg har trukket visakortet!!!!!!!!
    Hehe. Får nok bruk for den uansett. Kaffebønner som man f.eks kjøper i butikken, har ikke slik ventil. Eller jeg kan bruke den til å samle mark i på fisketurer, men da dauer de kanskje litt kjapt.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også en kjempefin måte å oppbevare bommullsdotter på.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Støtter den, men er solgt nå. Det samme gjelder en Jura 5 som gikk for 4000,-.

Er men interessert i dette kan man få nesten nye maskiner for en brøkdel av prisen her, så det kan lønne seg å følge med da de beste tilbudene går med en gang. Selv kjøpte jeg en Gaggia Baby Twin og drypp-plate med intregert dunkekasse i perekt stand - ny pris kr 7500,- min pris kr 2000,-. Maskinen lager bedre kaffe enn min EQ7 toppmodell Siemens kaffemaskin.
    ...og nå ligger det en rimelig frk Silva til salgs på finn, med rimelig kvern, så liker man designen og maskinen er OK kan man gjøre en god handel. Rancilio Silvia ekspressomaskin - FINN Torget
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk man ikke svar engang før den var solgt
    Får nesten ikke håpe den dukker opp til salgs igjen på Nesøya nå da.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Der fikk man ikke svar engang før den var solgt
    Får nesten ikke håpe den dukker opp til salgs igjen på Nesøya nå da.
    Men han selger ikke rimelig 8) ......
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grrr. Var innom postkontoret kl 13:05 i dag for å plukke opp en ny batch fra SRW. Pga en eller annen høytid stengte visst sjappa kl 13 blank, dermed ble jeg pent nødt til å returnere uten kaffe.

I ren desperasjon stakk jeg innom Ica og plukka opp en pose Blå Java fra Friele. Mens pakkene fra SRW og TW kun er holdbar i 3-4 uker er Friele kaffen holdbar til mars neste år. Dette må vel være bra saker?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo til og bestilte den sagnomsuste Krupps kverna i dag, så da er det vel duket for noen høydare fremover. Passer bra å stoppe innom Wendelboe når jeg er i Oslo til neste helg da.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Slo til og bestilte den sagnomsuste Krupps kverna i dag, så da er det vel duket for noen høydare fremover. Passer bra å stoppe innom Wendelboe når jeg er i Oslo til neste helg da.
    Sagnomsust Krupps ??

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wilfa har vel vært i suset, men krups kan vel ikke skryte av det samme

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Jaja jeg har bestillt en krupps kvern så gjenstår det å se hvor bra den er

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grrr. Var innom postkontoret kl 13:05 i dag for å plukke opp en ny batch fra SRW. Pga en eller annen høytid stengte visst sjappa kl 13 blank, dermed ble jeg pent nødt til å returnere uten kaffe.

I ren desperasjon stakk jeg innom Ica og plukka opp en pose Blå Java fra Friele. Mens pakkene fra SRW og TW kun er holdbar i 3-4 uker er Friele kaffen holdbar til mars neste år. Dette må vel være bra saker?
    Alltid like morro med postkontor som stenger før normalt, eller sendinger som går til feil postkontor rett før høytider...
    I fjor presterte posten å sende en pakke med ferske bønner fra Temperato til postnr 5729 i stedet for 5629, dette var Torsdag før Pinse. Den ble registrert feilsendt og sendt tilbake til sentralen i Bergen. Ja, ja tenkte jeg, den kommer vel på Lørdag likevel. Lørdag kom det ny hentemelding der forsendelsen igjen kunne hentes på 5729 og ikke 5629. Så var det jo Pinse, og pakken ankom meg Onsdag i uken etter... Snakket ikke akkurat fint om posten de neste dagene og ukene for å si det sånn. Heldigvis gikk det bedre i år. Hentet ny forsendelse i går, og nyter en fantastisk San-Sebastian imens jeg skriver nå

Du dauer vel ikke av å drikke Friele'n i Mars neste år, men den gir nok ikke særlig med livsglede heller

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Haha! Jaja jeg har bestillt en krupps kvern så gjenstår det å se hvor bra den er

Angrerett-skjemaet anbefales på det kaffeste!;-)

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk med en sånn Krupskvern på kjøpet når jeg kjøpte espressomaskinen min. Den kan brukes til filtermalt og Areopress, det er ikke noe vits i å forsøke espresso engang. Den maler ikke særlig godt, veldig ugjevn maling, så resultatet, selv om det er brukbart til noe, kan bli så mye bedre med en skikkelig kvern.

Jeg hadde ikke giddet å kjøpt TW bønner til den kverna i hvert fall. Den ugjevne malingen vil ikke yte de bønnene noen rettferdighet... Kjøp deg heller noen Friele bønner på Rema 1000 eller noe fra Löfbergs Lila.

Vil du oppgradere til en kvern som du fint kan kjøpe TW bønner til, er det billigste alternativet denne: Electrolux | Produkter | SmÃ¥ apparater | Kaffe og espresso | EEG8000
    Smartclub og Coop Obs har den. Iflg. min testing, maler den like godt som min Mazzer Super Jolly.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode H.
    Vil du oppgradere til en kvern som du fint kan kjøpe TW bønner til, er det billigste alternativet denne: Electrolux | Produkter | SmÃ¥ apparater | Kaffe og espresso | EEG8000
    Smartclub og Coop Obs har den. Iflg. min testing, maler den like godt som min Mazzer Super Jolly.
    Jeg har denne kverna, i tillegg til Wilfa'n og lurer generelt litt på malingsgraden til aeropress og moccamaster-trakting.
    Har snappet opp at folk bruker rundt M-en i Medium og har brukt det selv med stort hell.
    Ifølge bruksanvisningen til Electroluxen anbefaller de 20-25 på innstillingen, hvor 25 er det groveste kverna kan male, men det er fortsatt mye finere enn Wilfa'n.

Hva bruker du, Frode? Til Aeropress og trakting, hvis du har det.

Side 91 av 155 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •