Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 155 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 3088
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utseende kan vel diskuteres ja. Den hvite utgaven er ikke særlig fin nei,
    men jeg syns den versjonen i svart og børstet stål ser ganske fin ut. Og den matcher Wilfakvernen som har samme fargene.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet denne maskinen da?
    -000000000007914750-jpg
    Fås for 11 990,- nå..
    Du får 4 pakker kaffe med på kjøpet. Jeg er litt mer usikker på om dama på reklamen til Lefdal fås med i dealen...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Noen som har testet denne maskinen da?

Fås for 11 990,- nå..
    Du får 4 pakker kaffe med på kjøpet. Jeg er litt mer usikker på om dama på reklamen til Lefdal fås med i dealen...
    Så du la merke til den du og... og laget for 20 års bruk sto det i Lefdal blekka som jeg fant i postkassa i dag - vel, vet ikke om jeg skal tro på det....

Men det er noe med vannbrettet under som jeg har sett et annet sted... trolig ikke Miele som lager innmaten.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likner veldig på Siemens tidligere modeller. Melkeskummeren også og apropos: på Siemens fungerer den bare sånn passe godt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Så du la merke til den du og... og laget for 20 års bruk sto det i Lefdal blekka som jeg fant i postkassa i dag - vel, vet ikke om jeg skal tro på det....
    Det er jo ikke noe Lefdal har funnet på, alle produkter fra Miele er konstruert for å vare i 20 år. Jeg er selv en svært fornøyd eier av Miele oppvaskmaskin, kombiskap og vaskemaskin. At vaskemaskinen veier 100 kg er jo et godt tegn på det ikke er noe jallagreier. Aldri noe trøbbel med Miele. Induksjonstoppen fra Siemens har det derimot vært litt problemer med, burde nok ha satset på Miele der også.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men det er noe med vannbrettet under som jeg har sett et annet sted... trolig ikke Miele som lager innmaten.
    Tja, dette er iallfall sakset fra fagbladet Elektronikkbransjen:

"Miele legger VEKT PÅ DETALJENE

På Elektrofil-messen la Miele vekt på å vise hvorfor de mener kvaliteten på produktene er høy. Informasjonen gikk på detaljene.

– Expert markedsfører produktene våre med vekt på tysk kvalitet og lang levetid. Vi legger vekt på den byggtekniske kvaliteten og viser hvorfor dette er tilfellet, det sier produktsjef for Miele Husholdning Stian Normann-Arvesen.

Lager alt selv
    I informasjonen la Normann-Arvesen vekt på at Miele lager alle delene sine selv. Firmaet tester også alle delene."

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at dette har noe med kaffe å gjøre, men Miele produserer vaskemaskiner fra 5000 til over 20.000 kr. Kan ikke tenke meg at alle disse maskinene er produsert med samme krav til holdbarhet/levetid. Men uansett stor kudos til de som faktisk tenker levetid når de velger elektriske apparater. Det er god privatøkonomi og godt for miljøet.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men igjen ikke så bra for samfunnet.
    Når de reklamerer 'lagd for 20 års bruk bla bla' - regner da med at man får noen form for utvidet garanti fra Miele? Jeg lurer altså.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Men igjen ikke så bra for samfunnet.
    Når de reklamerer 'lagd for 20 års bruk bla bla' - regner da med at man får noen form for utvidet garanti fra Miele? Jeg lurer altså.
    Hva i all verden mener du med "ikke så bra for samfunnet"? I det langsiktige perspektiv er det vel bra for samfunnet at det er tilgjengelig mineraler og metaller (les: ikke-fornybare ressurser) for fremtidige generasjoner?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å lage kjøleskap (for å ta ett produkt som et eksempel) som varer i 60 år, de gjorde det i sovjet under kommunisttiden.
    Men hva skjer når alle har kjøleskap som bare virker og virker? Jo, ingen trenger kjøleskap lenger.. gutta på fabrikken får ikke noe å gjøre.
    Poenget er, dagens marked baserer seg på at ting skal gå i stykker etter 1-2 år slik at forbrukerene kjøper nytt. På denne måten holdes hjulene i gang, det er helt nødvendig for at samfunnet skal utvikle seg.

Burde kanskje ikke brukt ordet 'samfunn' i forrige innlegg, samfunnsøkonomien eller noe lignende hadde sikkert vært mer presist.

Det er vel også få ikke-fornybare ressurser i disse produktene vi snakker om her som ikke er gjenvinnbare, utennom energien.

Men nå skal jeg la være å OTe denne tråden mer, heller nyte kaffen jeg sitter med i hånda

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvem vet hva gutta på gølvet kunne produsert i stedet, dersom de hadde sluppet å produsert de samme kjøleskapene om igjen, hvert eneste år.

For øvrig finnes det enorme hauger av ikke-fornybare ressurser på dynga. Og i skogen. Og i parken. Og i havet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, dette er iallfall sakset fra fagbladet Elektronikkbransjen:

"Miele legger VEKT PÅ DETALJENE

På Elektrofil-messen la Miele vekt på å vise hvorfor de mener kvaliteten på produktene er høy. Informasjonen gikk på detaljene.

– Expert markedsfører produktene våre med vekt på tysk kvalitet og lang levetid. Vi legger vekt på den byggtekniske kvaliteten og viser hvorfor dette er tilfellet, det sier produktsjef for Miele Husholdning Stian Normann-Arvesen.

Lager alt selv
    I informasjonen la Normann-Arvesen vekt på at Miele lager alle delene sine selv. Firmaet tester også alle delene."
    Jo da, men hvis de har funnet opp gummi og plastdeler som overlever i en kaffe maskin i 20 år så har de funnet opp noe som ikke eksistere i dag. Men det er jo lov å prøve - kanskje den skal inn på service etter 5 år. Designen er i alle fall bra.

Edit: Likner ikke så rent lite på denne når det gjelder vannbrett og skummer: www.kaffe.no | Test av espressomaskiner |
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet Vi i Villa har vært ute og testet noen maskiner:

Test av espressomaskiner ~ Vi i Villa

Newcomer Hippo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking kaffemaskin?

Vannkoker 400.- pluss en presskanne til 200.- = verdens beste kaffe!!!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Ikke at dette har noe med kaffe å gjøre, men Miele produserer vaskemaskiner fra 5000 til over 20.000 kr. Kan ikke tenke meg at alle disse maskinene er produsert med samme krav til holdbarhet/levetid. Men uansett stor kudos til de som faktisk tenker levetid når de velger elektriske apparater. Det er god privatøkonomi og godt for miljøet.

Dette blir off topic så det holder, men jo, alle vaskemaskinene fra Miele er bygd med samme krav til levetid. Forskjellene mellom modellene går på kapasitet, hastighet på sentrifuge, trommeltype, programvalg, display, design osv. Miele er (sammen med Asko) overlegne alt annet når det gjelder byggeteknisk kvalitet på vaskemaskiner.
    Miele produserer forresten ikke maskiner som skal selges for 5000kr, selv om det hender noen forhandlere selger de billigste modellene for helt ned imot den summen.

Over til noe som har med tråden å gjøre; uten å si alt for mye så har jeg vært såpass langt inn i kaffemaskinen til Miele til å være sikker på at jeg hadde valgt EQ7 over denne.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Dette blir off topic så det holder, men jo, alle vaskemaskinene fra Miele er bygd med samme krav til levetid. Forskjellene mellom modellene går på kapasitet, hastighet på sentrifuge, trommeltype, programvalg, display, design osv. Miele er (sammen med Asko) overlegne alt annet når det gjelder byggeteknisk kvalitet på vaskemaskiner.
    Miele produserer forresten ikke maskiner som skal selges for 5000kr, selv om det hender noen forhandlere selger de billigste modellene for helt ned imot den summen.

Over til noe som har med tråden å gjøre; uten å si alt for mye så har jeg vært såpass langt inn i kaffemaskinen til Miele til å være sikker på at jeg hadde valgt EQ7 over denne.
    +1.
    Men vet du noe om den nye modellen EQ.7 TE70609RW ? Bilder?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1.
    Men vet du noe om den nye modellen EQ.7 TE70609RW ? Bilder?
    Nei, har ikke førstehåndskjennskap til modellene over 703201.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet Vi i Villa har vært ute og testet noen maskiner:

Test av espressomaskiner ~ Vi i Villa
    ..og vinneren ble MIN :-D - ikke så rart kanskje for det var litt av en sammenstilling.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og vinneren ble MIN :-D - ikke så rart kanskje for det var litt av en sammenstilling.
    Ja, "best i test" trenger ikke alltid bety så mye. Når det er sagt så er jo Siemens sine toppmodeller meget gode.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vinneren ble MIN også, var selvfølgelig derfor jeg la den ut:lol: men skal innrømme at konkurrentene var i en litt annen divisjon.

Side 86 av 155 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •