Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 155 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 3088
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Burde vel vert dau da ? - men så var det fordelen med ikke så følsomme smaksløker som kan takle en rimelig vin i ny og ne. Lurer litt på hva slags vann du får siden du får alger i tanker 8)
    Det er nok ingen som har drikkevann som er fritt for bakterier og i vann som blir stående er det meget gode vekstvilkår for slikt dritt. Jeg kan ikke reprodukasjonsraten på de bakteriene vi kan forvente å finne i drikkevann, men en dobbling hver halvtime behøver ikke være usannsynlig.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kal-El
    Det er nok ingen som har drikkevann som er fritt for bakterier og i vann som blir stående er det meget gode vekstvilkår for slikt dritt. Jeg kan ikke reprodukasjonsraten på de bakteriene vi kan forvente å finne i drikkevann, men en dobbling hver halvtime behøver ikke være usannsynlig.
    Vannkvaliteten er meget bra og bli UV behandlet: Glitre

Kommer nok til å forsette som før. Beholderen blir vasket minst en gang pr. uke og har aldre sett noe til alger eller skitt etter 6 mnd bruk, og filteret mitt ligger og igjen i esken. Vet dere foresten hvor mye vann som blir stående igjen i maskinen når beholderen er tømt. Har aldri sjekket min Siemens, men min mokamaster hadde adskillige desilitere inne i maskinen til en hver tid.

Når det gjelder bakterier er jeg mer bekymret for vannflasken folk har stående rund om kring, som bare fylles og aldri vaskes.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannkvaliteten er meget bra og bli UV behandlet: Glitre

Kommer nok til å forsette som før. Beholderen blir vasket minst en gang pr. uke og har aldre sett noe til alger eller skitt etter 6 mnd bruk, og filteret mitt ligger og igjen i esken. Vet dere foresten hvor mye vann som blir stående igjen i maskinen når beholderen er tømt. Har aldri sjekket min Siemens, men min mokamaster hadde adskillige desilitere inne i maskinen til en hver tid.

Når det gjelder bakterier er jeg mer bekymret for vannflasken folk har stående rund om kring, som bare fylles og aldri vaskes.
    Skjønner ikke helt poenget her.....jeg ga støtte til Roko om at tankene må rengjøres og det gjør du jo en gang i uken ikke sant? På den måten bekjemper du oppveksten av bakterier og hindrer algevekst og andre ubehageligheter. Så da er det jo greit da 8) Jeg gidder ikke å bruke mye energi på å se hva Glitre gjør med vannet sitt, men med mine få studiepoeng i mikrobiologi blir jeg overrasket om de påstår at det er bakteriefritt.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, vannflasken jeg bruker på treningsstudio blir regelmessig vasket av madammen hver uke! It's a man's world, you know!:-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og plutselig byttet tråden navn til "Jakten på billig High end vann"... :twisted:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ofre meg for vitenskapen!

Ser det er mye usikkerhet og angst om bakterier, alger og miljøgifter. Særlig er redselen knyttet til selve vanntanken på trakteren.

Så jeg melder meg frivillig til å teste ut å ikke rengjøre påfyllingstanken på maskinen i løpet av 6 måneder. Bare fylle på når maskinen ber om det.

Har allerede tjuvstartet - jeg ikke har rengjort tanken siden jeg kjøpte maskinen rundt 1 januar.

Blir det for ille så avbryter jeg før tiden!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager på det sterkeste om jeg har bidratt til å skape angst og panikk her på forumet. Jeg har selv sett og drukket kaffe laget med vann fra en tank full av alger. Heldigvis drepes bakterier ved temperaturer over 70 grader, så det er nok ingen fare.

For dem som mener det estetiske er viktig for high-end kaffe er nok algediskusjonen viktig. Jeg stemmer i alle fall mot alger!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit at de drepes, men har du LUKTET på en tank full av alge-vekst?
    Det lukter alt annet enn godt!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Greit at de drepes, men har du LUKTET på en tank full av alge-vekst?
    Det lukter alt annet enn godt!
    Jepp, det dufter ikke roser nei...og jeg ville vært flau om jeg skulle hatt noe slikt på kjøkkenet mitt. Men du verden, alle får sette sin egen standard for min del:?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på hvor lang tid det tar før det blir grønt og lukter vondt.

Men hittil, etter 1,5 måned, er det ikke mulig å se eller lukte noe.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom over en brukt Gaggia New Baby Twin [10001456] - Kr. 6.399,- : Gaggia.no (elektrosenter.no as) her om dagen, den hadde nok ikke blitt renset på en stund. Når jeg fikk vasket ut det gule belegget på innsiden av tanken og kjørt igjennom et par trakterrenser, ble det STOR forskjell på resultatet. Så hold tankene deres rene:-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Er spent på hvor lang tid det tar før det blir grønt og lukter vondt.

Men hittil, etter 1,5 måned, er det ikke mulig å se eller lukte noe.
    Vel, grønn te skal jo være så bra for helsen, så hvorfor ikke grønn algekaffe? Så lenge det ikke kommer kvekkelyder fra nyklekket frosk i vanntanken, så går det vel bra..8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo noen akvarier i huset - så jeg kan vel slenge oppi en algespiser som kan gnage litt hvis det blir for ille Litt sånn økologisk lissom 8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo noen akvarier i huset - så jeg kan vel slenge oppi en algespiser som kan gnage litt hvis det blir for ille Litt sånn økologisk lissom 8)
    ..og da er det denne som gjelder!
    -water-sanke-jpg

Som dere ser, er dette en Northern Water Snake.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er du vel som jeg, fortrolig med alger. I mitt 200 l er det bra både av grønne og svarte uten at hverken jeg eller fiskene går på veggen av den grunn. Du blir ikke kvitt dem så det er bare å venne seg til de. Jeg kunne vel altids sluppet en opp i vann beholderen, men tror jeg fortrekker alger fremfor fisk i beholderen :-)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående vann så mener jeg nå det er hvordan "gammelt" vann påvirken smaken på kaffen som er det viktigste argumentet for å bruke friskt vann til å lage denne drikken. Oksygenrikt, friskt vann smaker nå bedre enn oksygenfattig og dvaskt vann. Som er litt av grunnen til at jeg heller drikker vann fra springen (der det er mulig), enn å drikke noe som har ligget et halvt år på en plastflaske.

Alge- og bakterievekst bekymrer jeg meg ikke fullt så mye over. Dvs, fyller man bare opp i vanndunken uten å skylle ut det gamle først risikerer man selvfølgelig at ukegammelt vann akkumuleres i vanndunken og dermed også uønskede tilvekster. Det er selvfølgelig ingen i Glitre eller andre vannverk som påstår at vannet deres er bakteriefritt. Det er flinke folk som jobber i disse anleggene, om noen måtte tro noe annet.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ...og ikke minst vasker ut alger og annen møkk som rimelig raskt setter seg på veggene i vanntanken?

Fysjom - dette var jaggu skuffende! :neutral:
    Ønsker den unge herren at vi tar Moccamasteren i oppvaskmaskinen - som helhet?
    Ei litt overivrig kollega her på jobben gjorde det, og resultatet ble at salgssjefen måtte ut å kjøpe ny..................Moccamaster!

I mine traktere privat (Moccamaster og Philips) bruker jeg rensemiddel i vannpåfyllingstanken sånn i dann og vann,; lar det stå litt, bruker oppvaskkost og kjører så "herligheten" gjennom maskinen + 2 gjennomkjøringer med friskt vann etterpå. Det er vel det som står i brukerveiledningene også.....

Det er vel denne jeg har et lite lager av for øyeblikket:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde dette skulle bli århundrets scoop: Gaggia Classic espressomaskin med Gaggia kvern - FINN Torget
    men etter å ha foreslått å bruke Finn.no's egen betalingstjeneste (som sikkerhet for oss begge) hørte jeg aldri mer fra selger, og han har ikke svart på mine to siste henvendelser. Flott!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mack75
    Trodde dette skulle bli århundrets scoop: Gaggia Classic espressomaskin med Gaggia kvern - FINN Torget
    men etter å ha foreslått å bruke Finn.no's egen betalingstjeneste (som sikkerhet for oss begge) hørte jeg aldri mer fra selger, og han har ikke svart på mine to siste henvendelser. Flott!
    Ser ting ut til å være for godt til å være sant, ja så er det som regel for godt til å være sant! :!: Klart man gjør seg noen tanker når noen vil unngå å gjøre en handel med sikkerhet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Tromsø, og da han lurte på hvordan vi skulle gjennomføre handelen spurte jeg om han sendte og foreslo å bruke betalingstjenesten. Siden har jeg ikke hørt fra ham, til tross for at jeg har forsøkt. Det kan jo selvfølgelig være så enkelt som at han ikke sender i posten, men det kunne han jo ganske enkelt sagt fra om... Irriterende!

Side 78 av 155 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •