Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 155 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 3088
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har den Wilfaen og den grinden den har på finest ser ganske grovere ut enn de som er malt på dyrere maskiner. Tror nok det er en vesentlig forskjell i smaken av den grunn.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg står opp imorra, så skal jeg koke meg kvaaaalitetskaffe lol.. og kvalitetskaffe skal jeg få når jeg kommer til mor mi.. for hun har iallefall kaffemaskin, jeg har kun bønner og kvern...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    sikle sikle.... (RoKo går god for denne maskinen, så da er ihvertfall jeg betrygget....)
    Sjekk i alle fall at det er ok med vanntank i bakkant. Vurderte også denne, mn hvis det står under overskap er det veldig upraktisk med vanntank i bakkant av maskinen.

Ellers var det vel en som var misfornøyd med ENA5 her på tråden - søk å finn.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Hvor stor forskjell kan man forvente av f.eks Wilfaen og en kvern til flere tusen?
    Er forskjellen natt og dag eller kan man overleve en og annen shot med espresso? Er smaksforskjellen like stor som prisforskjellen?

Det er jeg usikker på. Kjøpte meg en Rancilio rocky selv, men den koster 2300 mener jeg. Det er jo mye penger da!
    Jeg tror kanskje jeg hadde prøvd wilfaen først og sett om jeg ble fornøyd hvis du bare lager espresso en gang iblant. Hvis du lager espresso på kanne (husker ikke hva de heter) og ikke på maskin klarer den seg utmerket!

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Sjekk i alle fall at det er ok med vanntank i bakkant. Vurderte også denne, mn hvis det står under overskap er det veldig upraktisk med vanntank i bakkant av maskinen.
    Godt poeng. Har testet den mange ganger hos en kompis og liker den veldig godt. Liker også den kompakte størrelsen. Men den er tiltenkt plass på kjøkkenet benken under overskap. Så jeg må sjekke høyden her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Godt poeng. Har testet den mange ganger hos en kompis og liker den veldig godt. Liker også den kompakte størrelsen. Men den er tiltenkt plass på kjøkkenet benken under overskap. Så jeg må sjekke høyden her.
    Den har vel tank som løftes ut eller? I så fall er det ikke sikkert det er så mange centimetere med overhøyde du trenger for å løfte den løs slik at den kan tas ut sidelengs. Har ikke sett maskinen annet enn på bilde men det ser i alle fall sånn ut......:neutral:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kaffemaskin står 1 cm under overskap, men den har dreieplate under - så det er bare å snu maskinen ved kaffe og vannpåfylling.

Kanskje det er en slik dreieplate på den aktuelle maskinen også? Ellers kan man jo skaffe en hvis det er plass.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Min kaffemaskin står 1 cm under overskap, men den har dreieplate under - så det er bare å snu maskinen ved kaffe og vannpåfylling.

Kanskje det er en slik dreieplate på den aktuelle maskinen også? Ellers kan man jo skaffe en hvis det er plass.
    ..Snu maskinen hver gang det skal fylles vann, det gadd i alle fall ikke jeg, og du fyller vann ofte - veldig ofte tro meg. Smart med dreieplate men blir vel og utmatting og brudd/brann i strømkable over tid av slikt er jeg redd. Det er et problem på strykejern selv om de der bruker spesialkabel.

Vider skal du har armen inn og løfte av og ikke minst få den på plass om du ikke dreier den. Min Siemens har vanntank på siden. Bruker en vann kanne for etterfylling, beholderen er kun av for rens når jeg fyller bønner.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid mulig å lage en DIY-løsning for vannpåfylling.. men blir litt værre hvis man skal tømme, gjøre rent osv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min blir levert med dreieplate, meget brukervennlig. Siden jeg ikke skal stryke med den så holder nok ledningen greit. Ledningen på Moccamasteren holder fint etter 15 års daglig frem og tilbakeflytting.

Snu ca 30 grader mot klokka for å fylle vann, 45 grader den andre veien for å fylle på kaffebønner. Jeg kan jo også bare dra den litt ut på benken, men det er mye lettere å vri på den.

All annen rengjøring, tømming foregår på siden og i fronten.

Rengjøring under medfører desverre at jeg må flytte på den
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Min Siemens har vanntank på siden. Bruker en vann kanne for etterfylling, beholderen er kun av for rens når jeg fyller bønner.
    What? Fyller du bare på nytt vann uten å skylle ut det gamle? Lager du kaffe med ukegammelt vann? Jeg tar av tanken, skyller ut vannet og fyller opp med nytt, friskt vann hver gang jeg lager meg en kopp med min Siemens maskin.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og ikke minst vasker ut alger og annen møkk som rimelig raskt setter seg på veggene i vanntanken?

Fysjom - dette var jaggu skuffende! :neutral:

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg er litt for bedagelig annlagt til å lese 77 sider for å finne svar.
    Så derfor spør jeg: Er denne noe tess eller kan herrene foreslå noe annet i samme prisklasse.

MPX.no - Krups Espresseria Automatic EA8025

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    What? Fyller du bare på nytt vann uten å skylle ut det gamle? Lager du kaffe med ukegammelt vann? Jeg tar av tanken, skyller ut vannet og fyller opp med nytt, friskt vann hver gang jeg lager meg en kopp med min Siemens maskin.
    Uke gammel vann - ja der det kommer fra har det ligget rimelig lenge vil jeg tro... Vannet går da ut i bunn og kanna er av flere ganger i uka, men ikke hver gang jeg etterfyller.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ...og ikke minst vasker ut alger og annen møkk som rimelig raskt setter seg på veggene i vanntanken?

Fysjom - dette var jaggu skuffende! :neutral:
    Burde vel vert dau da ? - men så var det fordelen med ikke så følsomme smaksløker som kan takle en rimelig vin i ny og ne. Lurer litt på hva slags vann du får siden du får alger i tanker 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luftet og temperert vann smaker også mye bedre enn vann rett fra springen. La det stå i et døgn eller noe først, da forsvinner mesteparten av klorsmak osv.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Luftet og temperert vann smaker også mye bedre enn vann rett fra springen. La det stå i et døgn eller noe først, da forsvinner mesteparten av klorsmak osv.
    Ser man det.....

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det -litt- lokale forhold som spiller inn akkurat på det området.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyller nytt vann daglig, etter anbefaling fra Siemens. Men det medfølgende vannfilteret er fortsatt ubrukt.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaker det klor av vannet? Da kan jeg godt forstå at kaffen ikke blir så god...
    Heldigvis er verken kalk eller klor et problem her, syns vannet her smaker flere hakk bedre en flaskevann.

Side 77 av 155 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •