Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 155 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 3088
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sukkerdrikker som iste og slikt er uansett ikke interessangt, og designet taler definitivt i nespresso's fordel. Blir nok en George Clooney på meg 8)
    Takker for oppklarende svar, pirium

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Sukkerdrikker som iste og slikt er uansett ikke interessangt, og designet taler definitivt i nespresso's fordel. Blir nok en George Clooney på meg 8)
    Takker for oppklarende svar, pirium

Vær så god! Forresten, hold deg unna essenza, den har ikke plass til en vanlig kaffekopp. Citiz og oppover er greit.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Vær så god! Forresten, hold deg unna essenza, den har ikke plass til en vanlig kaffekopp. Citiz og oppover er greit.
    Essenza har fint plass til en vanlig kaffekopp. Større Krus og latteglass må derimot holdes på skrå under tuten:-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser et par tester der feks Nespresso Citiz får trekk for at kaffen er litt kald... noen flere som har samme erfaring eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser et par tester der feks Nespresso Citiz får trekk for at kaffen er litt kald... noen flere som har samme erfaring eller?
    Nå går det mest i Aeropressen her for tiden men da jeg benyttet Nespressoen så synes jeg også at kaffen ikke var varm nok. Erfarte at hvis jeg kjørte bare vann igjennom en gang før jeg tok å satte kapselen inn hjalp en god del på temperaturen - fordelen er jo at da får en varmet opp koppen også.

Synes å huske at tempen lå på ca 76 grader etter å ha forvarmet systemet mens hvis jeg ikke gjorde dette var tempen nede på 65-68 grader.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornskj
    Erfarte at hvis jeg kjørte bare vann igjennom en gang før jeg tok å satte kapselen inn hjalp en god del på temperaturen - fordelen er jo at da får en varmet opp koppen også
    Ja, tenkte også på dette så det skal nok gå bra
    Bestillte meg en Nespresso D120, så nå gjenstår det bare å shoppe en haug kapsler :-D

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Ja, tenkte også på dette så det skal nok gå bra
    Bestillte meg en Nespresso D120, så nå gjenstår det bare å shoppe en haug kapsler :-D
    Gratulerer! Er veldig fornøyd med Nespresso. God kaffe og god service!

Her er det bare å velge og vrake

Nestlé Nespresso: NO

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forsendelse fra Lippe i dag :-D

Den nye espresso #1- San Sebastian er kjempegod! Koser meg med den nå

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som at damene liker Nespresso. Litt rart at de ikke har fått med seg at Arpeggio er en espresso, men den er faktisk nesten bedre som lungo;-)
    YouTube - Crew Review: Nespresso Capsule Espresso Machine

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    "Kan hentes i Gravane 6, 4610 Kristiansand"

Da er nok dette en MYE brukt maskin fra en restaurant/kafe, bare så det er nevnt.
    Kirkens bymisjon har en kafe på den adressen. Så her har det vært brukt mye bønner .........

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    "Kan hentes i Gravane 6, 4610 Kristiansand"

Da er nok dette en MYE brukt maskin fra en restaurant/kafe, bare så det er nevnt.
    Kirkens bymisjon har en kafe på den adressen. Så her har det vært brukt mye bønner .........
    En god avkalking og rens samt bytte av gruppehodepakning kan være alt som skal til for at maskina er tipp topp igjen Maskina er laget for å takle 100+ shots pr dag.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte "Coffee Promo Bundle", dvs 4 forskjellige kaffer i 250g pakker fra coffebeeanshop på morgenen den 1. feb. Kaffen lå i postkassa den 8. feb, og var brent 1. feb, altså samme dag som de sendte den. Foreløpig bare smakt på "brazilian santos" (tror jeg den het), og den ligger iallfall ann til å bli konas foreløpige favoritt i trakteren. Litt for mild i espressomaskinen synes jeg.

Prisen ble i underkant av 180 kr/kg inkl frakt osv. Kaffebønnene på den lokale prixbutikken koster 155 kr/kg så den lille ekstakostnaden er det verdt gitt! Heretter blir det coffebeanshop på meg. Utrolig lettvint for oss som bor langt fra nærmeste spesialbutikk.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på Jura ENA7. til like under 6k. Holder den mål? Er ikke helt "up to date" på temaet så jeg ber om et råd her.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Har sett på Jura ENA7. til like under 6k. Holder den mål? Er ikke helt "up to date" på temaet så jeg ber om et råd her.
    sikle sikle.... (RoKo går god for denne maskinen, så da er ihvertfall jeg betrygget....)

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeger68
    Foreløpig bare smakt på "brazilian santos" (tror jeg den het), og den ligger iallfall ann til å bli konas foreløpige favoritt i trakteren. Litt for mild i espressomaskinen synes jeg.
    Takk for tipset. La inn en bestilling... Har til gode å imponere kona med god kaffe
    Bestilte ferdigkvernet da jeg ikke har kvern selv :S Noen som har erfaring med det kontra hele bønner?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner masse omtaler av denne maskinen om du bruker verktøyet "søk i denne tråden" og skriver Jura.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Takk for tipset. La inn en bestilling... Har til gode å imponere kona med god kaffe
    Bestilte ferdigkvernet da jeg ikke har kvern selv :S Noen som har erfaring med det kontra hele bønner?
    Ferdigkvernet taper seg FORT etter at du åpner posen, og da mener jeg fort. Merker forskjell allerede dagen etter du åpner posen. Blir mer "besk" smak ettersom tiden går synes jeg.
    Anbefaler en kvern. Hvis du ikke skal kverne til en espressomaskin kommer du langt med en ikke alt for dyr en, feks har krupp en til 4-500 og Wilfa en til 6-700 som er bra. Disse fungere utmerket til kokekaffe, presskanne, trakter og aeropress, men maler ikke riktig fint nok til espresso. Men mange er forsåvidt fornøyde med wilfaen til espresso også. Kommer vel ann på hvor "snobb" en er... ;-)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld skal jeg drikke kaffen på restaurant, håper den er high end nok... Den er iallefall dyr.

Når jeg kommer hjem skal jeg fyre opp noen dyre kaffebønner.. ta meg et par glass maltwhisky og stresse heeeelt ned.

Det skal bli koselig.

Ønsker dere alle en riktig god helg, og gode kaffestunder med eller uten Cognac eller whisky...

:-D

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeger68
    Anbefaler en kvern. Hvis du ikke skal kverne til en espressomaskin kommer du langt med en ikke alt for dyr en, feks har krupp en til 4-500 og Wilfa en til 6-700 som er bra. Disse fungere utmerket til kokekaffe, presskanne, trakter og aeropress, men maler ikke riktig fint nok til espresso. Men mange er forsåvidt fornøyde med wilfaen til espresso også. Kommer vel ann på hvor "snobb" en er... ;-)
    Hvor stor forskjell kan man forvente av f.eks Wilfaen og en kvern til flere tusen?
    Er forskjellen natt og dag eller kan man overleve en og annen shot med espresso? Er smaksforskjellen like stor som prisforskjellen?

Side 76 av 155 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •