Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 155 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 3088
    Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Form før funksjon ! Her i gården inntas kaffe brygget med Porsche Design trakter:wink: Lager veeeeerdens beste kaffe....... bortimot High End

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Form før funksjon ! Her i gården inntas kaffe brygget med Porsche Design trakter:wink: Lager veeeeerdens beste kaffe....... bortimot High End
    Det hjelper lite hvis kaffen er fra coop e.l...
    Her i gården brygges kaffe med aeropress til 200kr og kaffe som er dyrere pr kg enn selve trakteren.
    Poenget er; legg heller pengene i gode råvarer enn en rådyr design trakter.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kloke ord fra Bendalf. Vil legge til at man gjerne bør følge råd fra baristi og gjerne sjekke bryggeguider, som feks her :

Brew Methods — Home

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomaso
    kloke ord fra Bendalf. Vil legge til at man gjerne bør følge råd fra baristi og gjerne sjekke bryggeguider, som feks her :

Brew Methods — Home
    Nu vel!

Kast ei heller bort dyr kaffe på utstyr som ikke makter å hente frem råvarens kvalitet.

Som alltid er der en hårfin balansegang. Intet er kategorisk korrekt.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente naturligvis ikke at man skal drite i kvaliteten på trakteutstyret.
    Jeg ville nok ikke byttet ut aeropressen med en bosch trakter til 199, for å si det sånn.

Men hvis det hadde stått mellom dårlig trakter og gode råvarer, eller super trakter og coop kaffe, så tror jeg nok jeg hadde gått for førstnevnte.
    Nå er heldigvis ikke dette et dilemma i det hele tatt :-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Jeg mente naturligvis ikke at man skal drite i kvaliteten på trakteutstyret.
    Jeg ville nok ikke byttet ut aeropressen med en bosch trakter til 199, for å si det sånn.

Men hvis det hadde stått mellom dårlig trakter og gode råvarer, eller super trakter og coop kaffe, så tror jeg nok jeg hadde gått for førstnevnte.
    Nå er heldigvis ikke dette et dilemma i det hele tatt :-D
    Nå synes jeg dere begynner å bli fise fine her 8).

Coop kaffe blir i hverfall bra på min Siemens EQ7. Best blir det hvis jeg halvblandet Coop blå og Løfbergs Lila Pro (Exclusive exstra strong). Kaffe til 200 kr for 500 g synes jeg er tull.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Nå synes jeg dere begynner å bli fise fine her 8).

Coop kaffe blir i hverfall bra på min Siemens EQ7. Best blir det hvis jeg halvblandet Coop blå og Løfbergs Lila Pro (Exclusive exstra strong). Kaffe til 200 kr for 500 g synes jeg er tull.
    God kvern, god espressomaskin, fersk kvalitetskaffe, samt mye øvelse og litt flaks kan gi en himmelsk smaksopplevelse! Det er verdt hver en krone 400 kr/kg er ikke ille hvis du tenker på at ferdigkvernet Illy-kaffe fra Rema nærmer seg den prisen.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kaffe til 200 kr for 500 g synes jeg er tull.
    Du tilhører ganske sikkert samme gruppe som synes at en vin til over 80 kroner er tull...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Du tilhører ganske sikkert samme gruppe som synes at en vin til over 80 kroner er tull...
    80 kr for en flaske vin er skandale! For den prisen får du jo litervis med sats!
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et par poser med Løfbergs Lila bønner på Elkjøp her om dagen: Purple Legend (smooth with berry tones) og Dark Passion (intense an powerful). Blir spennende å smake på, kostet kr 69,- for 500gr.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woooh... "spennende" blir det dessverre ikke...
    Men du har jo ikke tapt så veldig mye penger da! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Fant et par poser med Løfbergs Lila bønner på Elkjøp her om dagen: Purple Legend (smooth with berry tones) og Dark Passion (intense an powerful). Blir spennende å smake på, kostet kr 69,- for 500gr.
    Meget godt fornøyd med disse selv. pleier å blande 70-30 med mest av legend!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Meget godt fornøyd med disse selv. pleier å blande 70-30 med mest av legend!
    Ok, det skal prøves
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter akkurat nå og nyter en Karogoto fra Tim Wendelboe. En flott Kenya-kaffe med balansert syrlighet og fint toffee/sjokolade-preg i ettersmaken.

Denne er ennå ikke lansert, men kommer vel i salg utpå våren en gang. Anbefales!

Les mer om Karogoto her: Tim Wendelboe » Karogoto

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det går mest i øl, og ja relativt rimelig vin duger for meg. Smaksløkene er kanskje ikke like bra som kablenisse øra. Fint for da slipper jeg å bruke en formue på kaffe 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er omtrent helt blank på dette med kaffe. Bortsett fra Irish Coffee i festlige lag så drikker jeg omtrent ikke kaffe heller, men syns aromaen er himmelsk

Men, man har jo besøk av og til, og vil i så måte gjerne by på en skikkelig kopp kaffe istedenfor noe pulverkaffe-greier som har ligget i skapet i mnd-vis...
    Har sett litt på Dolce Gusto Melody og Nespresso Citiz da disse koster omtrent det samme. Hva anbefales av disse? Noen som har prøvd begge? Tenker på både smak, bruk og rengjøring...
    (Beklager hvis dette er tatt opp før... lang tråd dette jeg ikke har lest igjennom) ops:

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

George Clooney

Etter flere år med presskanne og relativt dyr presskanne kaffe, så gikk vi for en Nespresso-maskin. Angrer ikke et sekund på det valget. Bruker mindre penger på kaffe nå enn når vi kjøpte "fin" presskannekaffe. Ikke minst er brukergrensesnittet og effektiviteten helt gull! Vedlikeholdsvennlig er den også

Nestlé Nespresso: NO

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Etter flere år med presskanne og relativt dyr presskanne kaffe, så gikk vi for en Nespresso-maskin. Angrer ikke et sekund på det valget. Bruker mindre penger på kaffe nå enn når vi kjøpte "fin" presskannekaffe. Ikke minst er brukergrensesnittet og effektiviteten helt gull! Vedlikeholdsvennlig er den også

Nestlé Nespresso: NO
    Ser man det. Kaffe skal være greit å lage, blir det for mye styr og herk så humøret synker, smaker heller ikke kaffen godt.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg kaffekjele og sil i helga, angrer på det. For jeg kunne fått vannkoker og presskanne for samme prisen.

Men det funker vel.
    Nå har jeg iallefall kaffekjele, før kokte jeg kaffen i vanlig kjele.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har sett litt på Dolce Gusto Melody og Nespresso Citiz da disse koster omtrent det samme. Hva anbefales av disse? Noen som har prøvd begge? Tenker på både smak, bruk og rengjøring...
    Nespresso lager best kaffe og ikke minst espresso av de to, Dolce gusto har mulighet til å lage iste, kakao o.l. Dolce gusto koster noen øre mindre pr kapsel, men mange drikker bruker to kapsler pr kopp=nesten dobbel pris av Nespresso.
    Nespressomaskinene er best sammenskrudd, og i mine øyne ser de mye bedre ut også.
    Dolce gusto-maskinene søler litt mer under bruk, nespresso er mer gjennomtenkt med integrert beholder for brukte kapsler osv.
    Nespresso har også renseprogram i maskinene, som aktiveres med en tastekombinasjon.
    Servicesystemet til Nespresso er helt overlegent alt annet.
    Tlf-service døgnet rundt hele året, de sender lånemaskin og ferdigfrankert/utfyllt returemballasje om maskinen din må på service, og kaffen kommer på døra på 2-3 virkedager.
    De mest solgte Dolce gusto-kapslene kan kjøpes hos Lefdal, Elkjøp og Rema.

Jeg har nespressomaskin hjemme, og både nespresso og dolce gusto på jobb så jeg har mye erfaring med begge to.

Side 75 av 155 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •