Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 155 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 3088
    Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, jeg har brukt det trikset litt med en espressomalt kaffe som jeg kjøpte med tanke på å etterfylle Nespressokapsler;-) (funket forresten dårlig). Den blir besk hvis man tar den i trakteren, men med dette trikset renner vannet fort nok igjennom for en kopp av gangen og det blir god kaffe av det.

Hvilken malingsgrad bruker du?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    nr 2 er jo lysår bedre enn nr 1 - mener nå jeg

Gled deg til Aeropress og TW kaffen.
    Ja, jeg gleder meg til å prøve det :-)

Presskannekaffe smaker godt det, men det kan jo ikke akkurat kalles espresso... Det blir liksom to helt forskjellige ting. Nespressoen lager vel så god espresso som det jeg har fått servert på den gjevne cafè, så det er godt nok for meg i hverdagen;-)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi ganske uenige - Nespresso er ikke espresso slik jeg vil ha det
    Og derfor er presskannekaffe å foretrekke mellom disse to, IMO.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode H.
    Ja, jeg har brukt det trikset litt med en espressomalt kaffe som jeg kjøpte med tanke på å etterfylle Nespressokapsler;-) (funket forresten dårlig). Den blir besk hvis man tar den i trakteren, men med dette trikset renner vannet fort nok igjennom for en kopp av gangen og det blir god kaffe av det.

Hvilken malingsgrad bruker du?
    Har testet dette med kaffe fra TW og ikke av typen beregnet på espresso

Bruker middels malingsgrad og for en kopp bruker jeg ca 17 gram kaffe og ca 230 gram vann (slenger kaffekoppen på vekta og heller til jeg når ønsket mengde). Morsomt å se hvordan ulike malingsgrader endrer hvor fort vannet renner igjennom og selvsagt smaken. Her er det bare å prøve seg frem...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi ganske uenige - Nespresso er ikke espresso slik jeg vil ha det
    Jeg har selvsagt fått mye bedre espresso på finere cafè'er, så der er vi helt enige:-)
    Men ofte skal den jo "grises" til med melk etc. og da gjør en Ristrettokapsel jobben mer enn godt nok, jeg tror neppe mange hadde smakt forskjell på den og en TW kaffe fra en manuell maskin i en latte med brunt sukker i;-) Men det blir spennende å teste det med The Presso og TW kaffe, når jeg får det i hus:-)

Flere av kapslene synes jeg smaker godt som ren espresso også, Rosabaya feks. synes jeg smaker godt.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om noen steder de selger kopper i gjennomsiktig glass?
    Jeg syns jeg alltid ser disse i reklamefotoene av kaffemaskinene, men jeg finner ingen i noen av de kjente nettbutikkene.

Edit. Fant endel på denne siden Glasses | Cups &amp Mugs | Gourvita | online kaufen
    Men det hadde også vært greit om noen visste om en norsk side.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Er det noen som vet om noen steder de selger kopper i gjennomsiktig glass?
    Jeg syns jeg alltid ser disse i reklamefotoene av kaffemaskinene, men jeg finner ingen i noen av de kjente nettbutikkene.

Edit. Fant endel på denne siden Glasses | Cups &amp Mugs | Gourvita | online kaufen
    Men det hadde også vært greit om noen visste om en norsk side.
    Transparent. Glass. Norsk side.
    illy espresso crystal cups by Matteo Thun - Frieleshop

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=152212443

Kan verifisere at 32cl-versjonen passer perfekt til aeropress også

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ofte skal den jo "grises" til med melk etc. og da gjør en Ristrettokapsel jobben mer enn godt nok, jeg tror neppe mange hadde smakt forskjell på den og en TW kaffe fra en manuell maskin i en latte med brunt sukker i;-)
    Ikke enig meg deg her. Til tross for at mange gjerne vil blande større eller mindre mengder melk i sin espresso er min erfaring at ikke særpreget på den enkelte kaffe "drukner".
    Jeg har siste tiden brukt mye espresso fra SRW og kona som kun drikker latte har ingen problemer med å smake forskjell når jeg har skiftet blanding, selv om jeg ikke har sagt at jeg har skiftet.
    For min egen del hender det at jeg lager en cappucino og jeg har heller ingen problemer med å kjenne igjen særpreget fra kafffen som er brukt, og har heller ingen problemer med å smake forskjell på ulike kaffetyper sammen med melk.
    Dersom man ikke smaker forskjell på ulike espressoblandinger brukt i melkedrikker er min mening at problemet ikke er at espressoen blandes ut med melk, men heller problemer med espressoen som danner basis for melkedrikken.
    Jeg bruker forøvrig en Silivia espressomaskin med PID kit og en Rocky kvern.

Gøran

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg nå allikevel skulle kjøpe meg en automatmaskin ala Nespresso (mest for å please fruen i heimen som så gjerne vil ha dette til vårt nye, flotte kjøkken).

Hva mener folket er den beste, det beste kjøpet som lager den beste kaffen - sett ut fra at dette er maskiner med kapselløsning.

På jobb har vi en Nespresso Essenza som jeg nok ikke er veldig fornøyd med, verken smaksmessig eller driftsmessig. Joda, den fungerer - men kunne vært bedre.

Er Delonghi maskinene (Lattissima) bedre enn Nespresso sine? Begge bruker Nespressopatroner.

Noen synspunkter her?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kan finne noe nyttig info her?
    RiktigtKaffe.se - Kapselmaskin - Sveriges största test
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Kanskje du kan finne noe nyttig info her?
    RiktigtKaffe.se - Kapselmaskin - Sveriges största test
    Flott, takk. Fikk en tilsvarende fra RoKo også for en stund siden.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg nå allikevel skulle kjøpe meg en automatmaskin ala Nespresso (mest for å please fruen i heimen som så gjerne vil ha dette til vårt nye, flotte kjøkken).

Hva mener folket er den beste, det beste kjøpet som lager den beste kaffen - sett ut fra at dette er maskiner med kapselløsning.

På jobb har vi en Nespresso Essenza som jeg nok ikke er veldig fornøyd med, verken smaksmessig eller driftsmessig. Joda, den fungerer - men kunne vært bedre.

Er Delonghi maskinene (Lattissima) bedre enn Nespresso sine? Begge bruker Nespressopatroner.

Noen synspunkter her?
    Etter det jeg har blitt fortalt, er det samme innmat i alle Nespressomaskinene. Samme vannpumpe og varmeblokk. Det skulle bety at kaffen smaker likt, samme hvilken maskin du velger. Da blir det jo bare å velge ut ifra design, funksjoner og pris. Jeg har Essenza selv og etter noen hundre kapsler, må jeg si at den har fungert helt utmerket, den gjør det den skal.

En annen ting å vurdere er Dolce Gusto, jeg fikk en slik en til jul og den har overrasket meg, den fungerer veldig bra. Den er raskere i oppstarten enn Nesspressoen og det er enda mindre vedlikehold, det eneste man trenger å gjøre er å tømme og skylle kapselholderen og dryppbrettet:-) Den leverer også varmt vann til en kopp te raskt.
    De to typene med vanlig kaffe som fyller et krus er gode og espressoen er faktisk helt grei, drawbacket er jo lite utvalg i rene kaffer.
    Jeg er ingen stor fan av de melkeholdige drikkene selv, jeg synes det smaker pulver av melken. Men flere av venninnene mine synes de er gode også, i tillegg til at de synes den lille Piccoloen min er SÅ søøøøt ;-)
    Sjokoladen er forresten kjempegod;-) Det er også mye lettere å få tak i kapsler til DG, Rema og Elkjøp etc. har de viktigste.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men flere av venninnene mine synes de er gode også, i tillegg til at de synes den lille Piccoloen min er SÅ søøøøt ;-)
    Sjokoladen er forresten kjempegod;-) Det er også mye lettere å få tak i kapsler til DG, Rema og Elkjøp etc. har de viktigste.
    Vurderer DG også,ja. Men da helst Circulo grå siden vi snart er ferdig med å montere IKEA høyglans grå kjøkken

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jo Circolo passe veldig bra inn, men den er jo "bare stilig" da, ikke søøøøøt, iflg. venninna mi ;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle dele denne med dere, i tilfelle noen flere er interessert.
    Kom over: Coffee Cavern Tasting Club
    Hvor de tilbyr 4 * 60g (eller 125g) nybrent kaffe av forskjellig slag tilsendt hver mnd. Sendte de en e-post og spurte ang. pris med frakt til norge.

Her er svaret:

Hi

Thank you for your enquiry. The cost of the 60g selection to Norway is £12.50 per month, £17.50 for the 125g selection. It is collected as a paypal request each month.

The coffees are not roasted for espresso. All coffees are roased to produce the best flavours for the particular coffee. This is done by micro roasting small batches at different profiles and then tasting to see which is best. As we only provide high quality coffees, most do not need hard roasting. Strange as it may seem, many high quality, medium roasted coffees taste very good as an espresso.

If you would like to go ahead, please advise your contact details including address to send the coffee. Do you need beans or ground? If you need ground coffee please tell me how you prepare your coffee and I will grind it correctly.

If you have any questions, I am very happy to help.

Best regards

Eric

Coffee Caver

Dette kommer under 200-grensa så ingen mva eller ekstra utgifter.
    Virker som et seriøst firma.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Dette kommer under 200-grensa så ingen mva eller ekstra utgifter.
    Virker som et seriøst firma.
    Spennende. Lurer på om jeg skal prøve....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500g for bare 175 kr......
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    500g for bare 175 kr......
    Aner jeg en viss sarkasme?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til coop-kaffe som er brent og lagret i et halvt-trekvart år så er det dyrt.
    Men i forhold til SRW, TW og andre lignende sjapper så vil jeg si prisen er meget bra.

Side 74 av 155 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •