Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 155 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 3088
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På grunn av fraværet på leveranse fra CoffeeBeanShop etter 3 uker, så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på SRW.no. Ettersom jeg var litt usikker på valg av kaffe og transport (på grunn av tidligere dårlige erfaring), så sendte jeg de en mail først.
    FOR EN SERVICE :-D!
    Noen ganger er det gøy å handle, bare med tanke på opplevelsen i seg selv. Så får kaffen stå for neste glede ..

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tusj76
    På grunn av fraværet på leveranse fra CoffeeBeanShop etter 3 uker, så tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på SRW.no. Ettersom jeg var litt usikker på valg av kaffe og transport (på grunn av tidligere dårlige erfaring), så sendte jeg de en mail først.
    Noen ganger er det gøy å handle, bare med tanke på opplevelsen i seg selv. Så får kaffen stå for neste glede ..
    SRW er rett og slett fantastiske på service!
    Sist gang var kaffen sendt 2 timer etter bestilling, og sporingsnummeret fikk jeg etter 20 min. At kaffen en god er nesten bare en bonus med en slik service.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SRW er veldig bra. Spesielt synes jeg nok espresso-kvalitetene på kaffen deres er veldig bra, også for de kaffesortene som ikke er blends laget spesielt for espresso.
    Til presskanne og Areopress synes jeg nok Tim Wendelboes kaffe generelt er litt bedre, siden den er noe lysere brent enn det som er vanlig fra andre brennerier, noe som får fram nyansene i kaffebønnene bedre (IMHO, selvsagt).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok si at jeg personlig ikke kan klage på servicen hos CoffeeBeanShop selv. Opplevde det samme som deg at det tok lang tid fra jeg bestilte til jeg fikk varene så jeg sendte dem en email og spurte om de viste hvor det var blitt av min ordre. De sentde dermed en ny sending umiddelbart.

Det viste seg i ettertid at problemet ikke er CoffeeBeanShop men Posten/tollkontrollen. Det kan faktisk ta opp til 3 uker på en bestilling. Så det jeg endte opp med var 6 pakker kaffe i steden for de opprinnelige 3 som jeg hadde bestilt, tok lang tid men i det minste ble det billig...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornskj
    Må nok si at jeg personlig ikke kan klage på servicen hos CoffeeBeanShop selv. Opplevde det samme som deg at det tok lang tid fra jeg bestilte til jeg fikk varene så jeg sendte dem en email og spurte om de viste hvor det var blitt av min ordre. De sentde dermed en ny sending umiddelbart.

Det viste seg i ettertid at problemet ikke er CoffeeBeanShop men Posten/tollkontrollen. Det kan faktisk ta opp til 3 uker på en bestilling. Så det jeg endte opp med var 6 pakker kaffe i steden for de opprinnelige 3 som jeg hadde bestilt, tok lang tid men i det minste ble det billig...
    Ja, forsendelsen dukket faktisk opp hos meg i går også. Allerede rukket å smake på kaffen som var finfin den. Forsendelsen var ikke merket med noe tollmerker eller noe...
    Uansett så syns jeg det var synd/dårlig at de først sa at de skulle sende pakken på nytt (allerede etter en uke), men etter det fikke jeg ikke lenger svar på mailene mine, og svaret jeg fikk på telefonen var lite tilfredsstillende. Mulig det kommer til å dukke opp en pakke til, men nå har jeg for mye kaffe allerede, så det trenger jeg jo ikke :-).
    Dette er forsåvidt info de burde hatt på sine sider. Play.com er flinkere til å håndtere slike situasjoner...

Verdt å vite ved bestilling fra de. Bra kaffe, rimelig, uvisse leveringstider.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forsendelsen dukket faktisk opp hos meg i går også. Allerede rukket å smake på kaffen som var finfin den. Forsendelsen var ikke merket med noe tollmerker eller noe...
    Uansett så syns jeg det var synd/dårlig at de først sa at de skulle sende pakken på nytt (allerede etter en uke), men etter det fikke jeg ikke lenger svar på mailene mine, og svaret jeg fikk på telefonen var lite tilfredsstillende. Mulig det kommer til å dukke opp en pakke til, men nå har jeg for mye kaffe allerede, så det trenger jeg jo ikke :-).
    Dette er forsåvidt info de burde hatt på sine sider. Play.com er flinkere til å håndtere slike situasjoner...

Opplevde heldigvis ikke det samme som deg i min email korrespondanse med de, det var riktignok en annen som jeg emailet. Pakke nummer 1 var heller ikke merket at det var tollkontrollert, nummer 2 var det men mest sannsynligvis kun pga at verdien var satt til 0. Interessant nok tok de ca. like lang tid begge to.

Uansett så er det ikke CoffeeBeanShop som har skyld i at det tar lang tid. I begge tilfelle sendte de pakken dagen etter at jeg kontaktet de. En kunne kanskje alternativt valgt en annen transportør men da ville det kanskje blitt dyrere og er det tollkontrollen som forsinker så ville ikke det ha hjulpet.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com er flinkere til å håndtere slike situasjoner...

Play er flinke, ja. Bare synd at de ikke selger kaffe, men det er jo ikke for sent å begynne!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, det hadde vært noe. Den nye skiva til Bruce med en nøye tilpasset kaffe.... De som er flinke med logistikk kan få til mye rart, bare se på Sandefjord"mafiaen" av nettbutikker og distributører og vareutvalget deres...

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brente kaffebønner er vel kanskje ikke helt kurrant å bestille fra utelandske nettbutikker. Ikke akkurat overraskende at de får en ekstra kontroll i tollen, slik at holdbarhetsdatoen nærmest er gått ut før du får dem.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Wilfa kvern fra komplett idag, men desverre var det en sprekk i plastbeholderen for bønnene. Så må sende den tilbake =\

Noen som vet sånn ca hvor lang tid dette vil da? Vil jo helst ha den under treet 24.des
    Min tråd

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta et bilde av skaden og send til kundeservice. Spør om det er noe vits å sende tilbake og om de bare kan sende en ny så slipper de porto.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt forslag, ringte dem i stad. Måtte jeg tydligvis lage en "reklamasjon" sak, å vente på noe papirer før jeg må sende den inn.

Men får jeg byttet den lett da? Virket som den ikke var til å ta av.
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Men får jeg byttet den lett da? Virket som den ikke var til å ta av.
    Hvis du mener den "koppen" på toppen der du fyller på bønnene samt justerer malingsgraden så er den enkel å ta av. Bare skru den til groveste malingsgrad og lirk den opp, den skal sitte ganske løst.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sendt bilde av skaden ihvertfall, så får håpe på det beste
    Blir jo mye enklere å bare få tilsendt en ny en.
    Min tråd

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Da har jeg sendt bilde av skaden ihvertfall, så får håpe på det beste
    Blir jo mye enklere å bare få tilsendt en ny en.
    Og med en dråpe Tec7 og litt fiks, så har du to!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skaffer alle kaffemaskiner fra Franke og Bremer til hyggelige priser, med norsk garanti og serviceavtale, bare ta kontakt.. (og ja, dette er HIGH END, de billigste modellene våre starter på 30K)

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar tilbake at siden det ikke fantes løse deler, måtte jeg sende hele inn igjen =\ jaja, Satse på å få den tilbake før jul da
    Min tråd

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst på en kaffemaskin til jul, men så er spørsmålet til dere eksperter..
    Hvilken er best??

Jeg har ikke så strenge krav, da jeg ikke er en kaffe kjenner, men bare en som tar en kopp iblant.
    Har sett litt på de Dolche Gusto som de har på Elkjøp, men så leste jeg en plass at den ikke hadde automatisk vannstopp??!!! Så da faller den litt bort for vår del.
    Da er det bare Philips Senseo igjen av de jeg har sett7 kjenner til.

Er det noen andre der ute som er bra og ikke for dyre.
    Fruen vil gjerne ha sjokolade tilgjengelig også.

Noen som kan hjelpe?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclone
    Jeg skaffer alle kaffemaskiner fra Franke og Bremer til hyggelige priser, med norsk garanti og serviceavtale, bare ta kontakt.. (og ja, dette er HIGH END, de billigste modellene våre starter på 30K)
    Hvis de billigste starter på 30K er det langt fra hyggelige priser etter mine begreper, men dette er vel kanskje i hovedsak maskiner beregnet på næringsvirksomhet som kantine/kontor/takeaway etc.og ikke hjemmemarkedet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Hvis de billigste starter på 30K er det langt fra hyggelige priser etter mine begreper, men dette er vel kanskje i hovedsak maskiner beregnet på næringsvirksomhet som kantine/kontor/takeaway etc.og ikke hjemmemarkedet?
    Hyggelige priser er vel ganske relativt, dette er maskiner for restauranter, kaféer og kantiner, for de av de som har råd til det beste. Man får hva man betaler for - men her betaler man i tillegg for å ha en maskin som er til å stole på om man så serverer 1000 kopper om dagen - og at man har en maskin som renser seg selv ved behov, og at hver eneste kopp smaker like godt.

Fullstendig overkill til å ha på kjøkkenet - om man ikke har fryktelig mye besøk.

Med hyggelige priser mente jeg at man neppe finner bedre priser på samme maskiner noe annet sted. Mente ikke å fornærme noen :-o

Side 62 av 155 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •