Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 155 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 3088
    Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Kan kanskje bli litt for komplisert med en slik manuell maskin ja.

Hva med de automatiske maskinene fra Gaggio?
    F,eks:
    Gaggia Syncrony Logic Coffee Machine
    eller
    Gaggia L'Amante Caffitaly Red Coffee Machine
    Eller:
    Gaggia Titanium Espresso Coffee Machine
    Noen som har noen erfaringer her?
    Styr i hvertfall unna l'Amante - det er en kapselmaskin

Tror Syncro Logic er en Saeco maskin i Gaggia innpakning - den får varierende kritikk på coffegeek.com. Ser ut til at den ikke er spesiellt holdbar så den tror jeg ikke jeg ville bestillt fra utlandet....

Titanium er nok best av de tre, men ser ut til at den også kan være av varierende kvalitet... CoffeeGeek - Gaggia Titanium Super Automatic

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje bli litt for komplisert med en slik manuell maskin ja.

Hva med de automatiske maskinene fra Gaggio?
    F,eks:
    Gaggia Syncrony Logic Coffee Machine
    eller
    Gaggia L'Amante Caffitaly Red Coffee Machine
    Eller:
    Gaggia Titanium Espresso Coffee Machine
    Noen som har noen erfaringer her?
    Tør du å kjøpe brukt? Er en del helautomatiske maskiner til en rimelig (i forhold til nypris) penge på finn. For eksempel denne: Philips Full auto espresso maskin - FINN Torget
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker meg kanskje denne til jul jeg:

-x2_granditalia_as-jpg

Det er en Faema x2 Granditalia. Fås til kun attenogethalvt tusen dollars.
    Vekten er 75 kilo så må nok ha litt bærehjelp!

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått lurt litt informasjon ut av han, uten å virke for åpenlyst.
    Men tror ikke han er intressert i en manuell maskin, da dette blir litt for mye styr.
    Men størrelsen var også litt viktig, da det ikke er altfor mye plass på kjøkkenbenken. Hvordan er disse espresso maskinene i størrelse? f,eks Gaggia Titanium.
    Min tråd

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men størrelsen var også litt viktig, da det ikke er altfor mye plass på kjøkkenbenken. Hvordan er disse espresso maskinene i størrelse? f,eks Gaggia Titanium.
    Gaggia Titanium: Size cm. (LxHxD) 28 x 39 x 38,5

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Gaggia Titanium: Size cm. (LxHxD) 28 x 39 x 38,5
    Takk for svar Skal måle opp når jeg kommer hjem.
    Min tråd

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Ønsker meg kanskje denne til jul jeg:

Det er en Faema x2 Granditalia. Fås til kun attenogethalvt tusen dollars.
    Vekten er 75 kilo så må nok ha litt bærehjelp!
    Den maskinen er vel mest beregnet til bedriftskantiner ol? Vi har i alle fall noe veldig liknende på jobben, den lager ok espresso/americano/latte, men ikke noe bedre enn Siemens-maskinen min hjemme. Fordellen ligger mest i at den kan skyfle unna veldig mange kopper om gangen, noe hjemmemaskiner IKKE kan...

Manuelle maskiner er uansett i en annen liga.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :wink:
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Den maskinen er vel mest beregnet til bedriftskantiner ol? Vi har i alle fall noe veldig liknende på jobben, den lager ok espresso/americano/latte, men ikke noe bedre enn Siemens-maskinen min hjemme. Fordellen ligger mest i at den kan skyfle unna veldig mange kopper om gangen, noe hjemmemaskiner IKKE kan...

Manuelle maskiner er uansett i en annen liga.
    Jada, har nok ikke tenkt seriøøøst å drasse den Faemaen inn i huset heller.:wink: Tror nok jeg beholder min Siemens EQ7 til den nærmer seg kaputt-stadiet. Så langt brygget 554 kopper espresso og coffee på den, samt 0 milk-mixes. Regner med at den holder litt til.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom tilfeldigvis over denne siden: Tim Wendelboe » World Aeropress Championships
    Her må det testes ut

Active mk1 black limited sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Jeg har god erfaring med denne for bruk sammen med aeropress. Om du mener den står i stil prismessig blir vel delvis en personlig vurdering, men å kjøpe en kvern som "ødelegger" gode råvarer er i alle fall dyrt:-)
    "That's not a coffee grinder, this is a coffee grinder:"

:twisted:
    Modern's gamle kaffekvern fra den lokale kolonialen hun drev på Majorstua har fått nytt liv i kjelleren hjemme hos oss - og i går kom endelig Aeropress'en! Bruker sikkert en middels innsjø i strøm hver gang den går, men skitt au...:-D

Life is good. :-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært litt stille fra meg i denne tråden i det siste. Grunnen er at jeg har hatt problemer med å dra mer enn en akseptabel espresso av gangen fra maskinen min (Francis Francis X3).

Etter en god del feilsøking viser det seg at termostaten har tatt kvelden, og at maskinen allerede ved første espresso er for varm, men at den deretter går over i nesten ren dampmodus.

Derfor har jeg forsøkt å finne ny termostat. Ikke enkelt siden FF X3 er en utgått modell i Norge og FF har fått ny importør i Norge. Men Friele som er ny importør har likevel vist en flott servicevilje, og sender meg en brukt termostat som jeg betaler litt for dersom den virker.

Mens jeg jobbet med å finne ny termostat begynte jeg også å se på muligheter for PID-styring av temperaturen, og deler til det er også bestilt.

Det blir spennende å se hva som bor i FF X3 bare jeg får skikkelig kontroll på temperaturen. :-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Kom tilfeldigvis over denne siden: Tim Wendelboe » World Aeropress Championships
    Her må det testes ut
    Ja, her vises jo først og fremst at det er mange veier til målet. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Coffeebeanshop

Fikk en anbefaling her om å teste Coffeebeanshop, og det gjorde jeg. Får håpe jeg er en av de uheldige:
    Den 11/11 legger jeg inn bestillngen min på kampanjen deres, prisen er grei og sklir inn under tollgrensa for 4 forskjellige kvartkiloer. Spent venter jeg, og har ett lite håp om at den kanskje dukker opp samme uken. Etterfølgende lørdagskveld sender jeg en mail og spør om ETA, expected time of arrival, siden det ikke står noe på sidene deres om frakt.
    Får hyggelig svar på søndagen om det skal ta 3 dager, og at de sender ny kaffe om jeg ikke har fått den på Mandagen. Sender derfor ny mail på mandag, og er strålende fornøyd med servicen de yter. Etter at onsdagen har passert, så har jeg fortsatt ikke hørt noe, og sender derfor mailen en gang til. I dag ringte jeg likegodt, siden jeg fortsatt ikke hadde hørt noe. Liz, damen som mailet meg, var hun som svarte. Hun bortforklarte litt og sa at de skulle sende en ny pakke i dag, og at de skulle sende svar på mail. Har fortsatt ikke hørt noe...
    Kjenner jeg er litt skuffa, men de la jo i grunnen lista ganske høyt selv ved sitt første svar. Jeg hadde fint godtatt ett svar om at jeg måtte vente en uke til før de sendte på nytt pga mulig rot i posten, men når de bare lar vær å svare på mailene, så føles det litt rart.
    I desperasjon kjøpte jeg kaffebønner på kiwi for å ha noe i mellomtiden , det var IKKE godt , hehe...
    Jaja, historien kan fortsatt få en hyggelig slutt, men jeg måtte få ut litt frustrasjon...

God kaffehelg!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min brukte vel 12 dager fra coffeebeanshop, inkludert åpning og sjekk av tollvesenet..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Min brukte vel 12 dager fra coffeebeanshop, inkludert åpning og sjekk av tollvesenet..
    12 virkedager?
    Var det verdt det da :-)?
    Egentlig utrolig døvt at tollen kan ta seg masse tid på å sjekke sånne sendinger, det er jo tross alt snakk om ferskvare.
    Jeg regner vel med at den kommer til å dukke opp, men tar det for lang tid, så er det ikke verdt det tenker jeg...

Denne tråden begynner forøvrig å bli veldig lang. Tanken har streifet meg om at det burde vært ett dedikert kaffeforum.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tusj76
    Tanken har streifet meg om at det burde vært ett dedikert kaffeforum.

Hvilke fordeler har det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett eget dedikert forum vil kunne tiltrekke seg mange flere kaffeinteresserte, og dermed høyere aktivitet. Så har det jo også sine tekniske fordeler med at man kan dele forumet i forskjellige emner, bedre søk etc.
    Dette er jo egentlig ett AV-forum, hvor en liten digresjon har tatt litt av :-D. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad for denne tråden!

Jeg bruker forum ganske aktivt i jakt på kompetanse i veldig mange sammenheng(friluftsliv, bil, jobbrelaterte emner, dingser, akvarium etc) Jeg syns også forumer er undervurdert i forhold til den generelle oppfatningen av sosiale medier (twitter, blogging, facebook)...

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ethvert forum har noen OT tråder.
    At kaffe er en av dem her på forumet er jeg veldig glad for.
    Jeg er ganske sikker på at det finnes flere dedikerte kaffeforum rundt omkring for de som vil diskutere flere emner innen faget.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok se bort ifra ideen å kjøpe en ezpresso maskin. Da foreldra ikke vil ha enda en stor ting oppå kjøkkenbenken. Hehe.

Derfor tenker jeg på å kjøpe en kvern og en slik aeropresse. Noen ideer til kverner?
    Min tråd

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok se bort ifra ideen å kjøpe en ezpresso maskin. Da foreldra ikke vil ha enda en stor ting oppå kjøkkenbenken. Hehe.

Derfor tenker jeg på å kjøpe en kvern og en slik aeropresse. Noen ideer til kverner?
    Wilfa kverna som er nevnt her et par ganger er ypperlig til aeropress. Den er en av de beste billigkvernene der ute.
    De har hatt den på elkjøp/lefdal til en billig penge tidligere.

Side 60 av 155 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •