Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 155 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 3088
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ikke kjøp større mengder enn det du klarer å drikke i løpet av MAKS 4 uker.

3 uker er som regel min grense for hva som duger. Bare synd å miste all den gode smaken... fordi kaffen er "over the hill"... :-)
    Merker du like stor forskjell på "gamle" og ferske bønner på helautomatiske maskiner også? Jeg har en liten teori om at det kanskje betyr mer dersom tilbereding foregår med mer profft utstyr, men har ikke fått noe bekreftet Kunne du tenkt deg og gjort ett eksperiment på det en gang? Regner med at du har tilgang til flere maskiner enda?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jøss - med en helautomatisk maskin er det neste enda viktigere. Du får utrolig god kaffe med en ganske enkel maskin, dersom du benytter gode bønner.

Selvsagt bør du finne en maskin som kan gir den optimale balansen mellom pris og opplevd kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Hvorfor skal de bli gratis?
    -Fordi de har en skikkelig hype akkurat nå, som kommer til å gå over. Markedet blir overmettet, og maskinene går billig (og kanskje ikke gratis, men veldig billig). Det har allerede kommet konkurrenter som gir bort maskiner. Sanseo skulle komme med noen kjempenyheter, hva kan ligge i det? Uansett markedet er i stor forandring, og disse maskinene kommer til å miste sin popularitet, dermed også bli veldig veldig billig brukt.

Takk for innspill ellers på spørsmålet mitt. Mye engasjement her .. Også Ikea da! Hva er det de ikke har :-)?...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier å kjøpe litt større kvanta når jeg kommer over bra eller fersk kaffe for så å fryse ned hele bønnene.
    Synes det fungerer helt greit, på billig automatmaskin

Ikke hver dag jeg er i oslo eller finner bønner som er ferske.
    Sist jeg titta etter bønner på rema 1000 så endte de opp med å fjerne 2 kartonger som var gått ut på dato. :|

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ja, jøss - med en helautomatisk maskin er det neste enda viktigere. Du får utrolig god kaffe med en ganske enkel maskin, dersom du benytter gode bønner.

Selvsagt bør du finne en maskin som kan gir den optimale balansen mellom pris og opplevd kvalitet.
    Jeg har skiftet fra Siemens S50 til Jura Z5 gen2 nå nylig, og sistnevnte lager en del bedre espresso og lungo enn Siemens maskinen. Har hatt kun ferske bønner etter den kom i hus
    Har lyst til å prøve flere fra TW nå, har du tips?
    Har prøvd Tim Wendelboe espresso, Tekangu og en annen dyrere variant som jeg ikke husker navnet på. Den er ikke i salg lengre ser det ut til. Av disse var det vel kun Espresso jeg likte. De andre ble for sur, og den dyreste var den dårligste til mitt bruk.

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet en del fra Coffebeanshop i UK. De pakker i 250g "alu" poser med ventil. Typisk er kaffen levert 1uke etter brennedato (til Tromsø). Bestiller gjerne 1kg pr gang - da holder jeg meg under tollgrensa og når å drikke kaffen før den blir gammel. Forsøk f.eks "el Fogon" kaffen deres. Kommer på ca 200,-/kg inkl frakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en test ute på dinside.no av Philips Senseo. Terningkast 2 og smak av plastikk.

Kaffemaskin: Philips Senseo kaffemaskin - DinSide Bolig

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en test ute på dinside.no av Philips Senseo.
    Dinside bør holde seg til ting de har greie på, som f.eks. oppvaskbørster og potetgullpriser.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    Dinside bør holde seg til ting de har greie på, som f.eks. oppvaskbørster og potetgullpriser.
    Eller kanskje de har greie på kaffe og det er grunnen til den ærlige karakteren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg, jeg har ikke prøvd Senseo, men jeg synes denne testen ser svært useriøs ut.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. frysing av bønner: Ikke gjør det med espressobrente bønner. Det blir ikke bra (ja, jeg har forsøkt). Lysere brente bønner tåler det etter min mening noe bedre.

Men jeg ville uansett aldri frosset ned kvalitetsbønner som f.eks. fra kaffa, Tim Wendelboe etc.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en test ute på dinside.no av Philips Senseo. Terningkast 2 og smak av plastikk.

Kaffemaskin: Philips Senseo kaffemaskin - DinSide Bolig
    Den testen ville jeg ikke ha lagt vekt på da jeg selv har en senseo maskin og den er fantastisk Men vist du leser på leserkommentarene under testen tror jeg dere vill se va folk som har hatt en slik maskin i mange år synes om dem
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ang. frysing av bønner: Ikke gjør det med espressobrente bønner. Det blir ikke bra (ja, jeg har forsøkt). Lysere brente bønner tåler det etter min mening noe bedre.

Men jeg ville uansett aldri frosset ned kvalitetsbønner som f.eks. fra kaffa, Tim Wendelboe etc.
    +1

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Jeg har skiftet fra Siemens S50 til Jura Z5 gen2 nå nylig, og sistnevnte lager en del bedre espresso og lungo enn Siemens maskinen. Har hatt kun ferske bønner etter den kom i hus
    Har lyst til å prøve flere fra TW nå, har du tips?
    Har prøvd Tim Wendelboe espresso, Tekangu og en annen dyrere variant som jeg ikke husker navnet på. Den er ikke i salg lengre ser det ut til. Av disse var det vel kun Espresso jeg likte. De andre ble for sur, og den dyreste var den dårligste til mitt bruk.
    Prøv "Santa Ana". Ikke la deg lure av at det er TWs rimeligste, det er en meget fint balansert kaffe med akkurat passe fruktighet og syrlighet (etter min mening). Tekangu er en kaffe med mye syre, og dersom man kommer rett fra dagligvarekaffe skjønner jeg godt at den kan bli en voldsom overgang, men som iskaffe med en tanke sukker er det en skikkelig forfriskende drikk om sommeren.

Det er viktig at man lager kaffe fra TW på anbefalt måte. Står det ikke espresso på den, så skal man ikke bruke kaffen i en espressomaskin. Da får man ikke ut alle smakene i bønnene. TW brenner nemlig kaffe som ikke brukes til espresso en del lysere enn det man kanskje er vant til.

Før syntes jeg at mørke, kraftige bønner var mandige og maskuline. Desto kraftigere kaffe, desto bedre. Etterhvert har jeg imidlertid forstått at kaffe ikke er et produkt primært av en brenningsprosess, men mer tørking av en frukt. Kaffebønnen er altså nærmere beslektet med druer enn med nøtter, og når man vet det, så blir det naturlig å sammenligne kaffe med vin. Det er et langt større smaksregister på kaffe enn graden av brentsmak, for å si det slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Den testen ville jeg ikke ha lagt vekt på da jeg selv har en senseo maskin og den er fantastisk Men vist du leser på leserkommentarene under testen tror jeg dere vill se va folk som har hatt en slik maskin i mange år synes om dem

Ser mange skylder på friele og kaffen en får kjøpt her hjemme. Om så er tilfellet så hjelper det ikke at maskinene er aldri så bra så lenge en ikke får tak i god kaffe på en enkel måte.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange skylder på friele og kaffen en får kjøpt her hjemme. Om så er tilfellet så hjelper det ikke at maskinene er aldri så bra så lenge en ikke får tak i god kaffe på en enkel måte.
    Kaffen får man veldig enkelt tak i på kaffecrema.no Billig og enkelt tar bare 3 virkedager å få det hjem Og der selger de også større poser enn det friele gjør
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.srw.no selger gode, nybrente bønner til en grei pris. At bønnene blir levert på døra er heller ikke et minus.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

SRW så jo interessant ut. Bra med flere slike aktører på banen. Men når det gjelder priser, så er det jo på nivå med T.W. mellom 80,- og 100,- (inklusive frakt) for en kvartkilo. Uansett, får prøve de og se om det er verdt det .

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supreme Roastworks har lekre kaffevarianter. ABSOLUTT verdt å sjekke ut! :grin:

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tusj76
    Hei!

SRW så jo interessant ut. Bra med flere slike aktører på banen. Men når det gjelder priser, så er det jo på nivå med T.W. mellom 80,- og 100,- (inklusive frakt) for en kvartkilo. Uansett, får prøve de og se om det er verdt det .
    SRW er hakket billigere enn TW. Frakt for 250g er ca 25 kr, TW tar ca 70. Espressobønnene er også en del billigere, 65 kr vs 90 kr. Foretrekker egentlig TW, men SRW er en god erstatning når man er student.

@SWS
    Takk for tipset om coffebeanshop.co.uk. Det skal sjekkes ut
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Side 52 av 155 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •