Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 155 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 3088
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det vil hete "kaffebønner", uansett hva du relaterer det til... ;-)

Krups-maskinen koster normalt mye mer, så den er nok et trygt kjøp - uansett.

På prinsipielt grunnlag vil jeg råde deg til å holde deg unna kapselmaskiner.
    +1

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ber da alltid om god kaffe

Hvilken maskin vil dere anbefale da?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er egentlig helt enig med RoKo når det gjelder kapselmaskiner som Nespresso, men de har faktisk noen gode egenskaper som er verdt å ta med i beregningen.
    Det blir mindre søl med en slik, selv om man bruker minimalt med tid på å tømme og rengjøre en helautomatisk med kvern også.
    kaffen holder seg dessuten noe bedre i kapslene, selv om den selvsagt forringes over tid her også. Så dersom du ikke bor i nærheten av en butikk som pusher kaffebønner av god kvalitet er det ett pluss.
    Jeg selv bor på landsbygda og må bestille mine kaffebønner over nett. Da kommer det alltid en del i frakt og man blir gjerne fristet til å bestille ett større kvantum enn det egentlige behovet er. Dermed blir bønnene for gamle før de er brukt opp og smaker ikke like godt. Ligger de så lenge som f.eks. 5 uker er de tilnærmet som søppel å regne. Kapslene smaker like godt, eller dårlig om du vil, selv etter såpass lang oppbevaring.
    På det grunnlaget vil jeg dermed si at en kapselmaskin, som gjerne er noe rimeligere i innkjøp, er ett bedre valg dersom forbruket ditt er lavt og du likevel må bestille på nettet.
    Men går forbruket opp forsvinner denne fordelen fort, bare så det er sagt... Kiloprisen på Nespresso ligger rundt 600 kr, så man får mye bedre kvalitet for mindre penger om man vil. Med forbruket i vår husstand kan jeg tillate meg å måtte kaste noen bønner av og til i forhold til å bruke Nespresso.
    Nespresso maskinen min står på jobben og fungerer greit der nå. Det smaker langt bedre enn kaffen fra felles-trakteren ihvertfall

Når det gjelder helautomatiske maskiner med kvern holder jeg en knapp på Siemens og Jura sine maskiner. Jeg har Siemens nå, og dersom jeg skulle kjøpe ny nå, ville jeg garantert gått for en Jura. Da i prissjiktet 10-13K for mitt vedkommende, men de litt billigere er også gode.
    Siemens maskinene har alle samme bryggeenhet fra de billigste til de dyre såvidt jeg veit. Forskjellene ligger i innstillinger, tilleggsutstyr og kvern. Kverna er viktig at er solid!
    Jura sine maskiner har veldig god byggkvalitet og har flere parameter å justere på med henhold til vannmengde, temperatur og kontakttid enn det de fleste andre har.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    På prinsipielt grunnlag vil jeg råde deg til å holde deg unna kapselmaskiner.
    Vel, et prinsipielt grunnlag inneholder ikke mye substans ifht den enkeltes bruk.
    Selv har jeg drukket mye kaffe fra langt dyrere maskiner, men alt til sitt bruk.

Nespresso er genialt til sitt bruk, i mine øyne enkeltheten.
    Veldig lite renhold (mtp at kaffen tilsettes i siste ledd, dvs mindre renhold innad i maskinen), meget enkel i bruk.
    Alle trenger ikke at kaffen skal være mest mulig korrekt, så lenge den er innenfor det mange vil kalle drikkbart.
    Hvis det er flere i hustanden, som liker forskjellig type kaffe, er det ikke et problem og switche fra kopp til kopp. Man trenger ikke å skifte ut et bønnekammer, og de rester som måtte ligge igjen (sett bort i fra manuelle maskiner, da disse i de fleste tilfeller krever mer jobb, som avviker fra enkelheten).

Så til de som ikke stiller all verdens krav til kaffen, men foretrekker noe som er enkelt, KAN Nespresso være midt i blinken.

IMO er kaffe i en stor grad noe mer enn kun smak. Alt til sin tid.
    Hjemme hos mor og far er Moccamaster med evergood, servert i små porselenskopper, midt i blinken, da det er noe mer enn kun kaffe. På en måte en tradisjon og noe sosialt.
    På en god kaffebar er det herlig å møte en hyggelig barista som kan faget. Det spiller ingen rolle om kaffen ikke er tipp topp, så lenge rammen rundt er bra, dvs en god stemning. Et hei fra baristaen mens man venter gjør mye for totalen.
    En nespresso er glimrende for meg om morgenen, da jeg som oftest har dårlig tid, ikke stiller store krav, men er interessert i å få en kaffeskvett enkelt før jeg drar.

På samme måte driter jeg langt i om det skurrer fra bilhøyttalerne når jeg hører på P4 på vei til jobb, da det stort sett er innholdet jeg er interessert i.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Tenkte på og kjøpe den Krups Espressomaskinen til 3000,- hos Elkjøp. Hadde vært veldig godt med en slik kopp nå!!

Er 3000,- pris i butikk også eller kun nett?
    Er det denne du har uGn?

Hvilke er best og hva koster kaffe bønner?
    Nei, navnet rimte jo litt men er nok ikke den der..
    Ser at Elkjøp ikke lenger fører den modellen lenger, sikkert derfor prisen var såpass lav.

Mitt budsjett var ca. rundt tusenlappen, for en vanlig tradisjonell moccamaster, så når denne kom på banen med nedsatt pris og lokket med automagiske funksjoner så var valget enkelt.
    Men oppgraderer nok med tid, som med alt annet, mye vil ha mer.

Tror nok den EA8005en der er et sikkert og bra valg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker så enkelt og greit med en slik maskin
    Hva er egentlig forskjell på maskinene uten om at noen har kapsel osv?

Kan det være denne her er noe bra: Elkjøp - Nespresso

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da "bryggeenheten" i alle Nespresso maskiner så og si er identiske, tror jeg ikke majoriteten vil smake en døyt forskjell på Nespresso maskinene (tenker nå på kaffe delen).

Det som stort sett skiller maskinene for Ola Nordmann, er i første rekke design, og mulighetene til å steame melk. Uansett kan man kjøpe separate melke steamere.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nespresso sine maskiner gjorde det middels på det beste i en test av slike, test HER.

Gaggia, K 111 - d er vel den som gir absolutt mest for pengene.

Uttdrag fra TV2s test
    Sitat Opprinnelig postet av TV2 Hjelper deg
    Førsteplassen går til Gaggia. Ei enkel maskin som lagar god kaffe og bra mjølkeskum. Maskina har god kapasitet til å lage fleire koppar etter kvarandre. Du binder deg rett nok til ein leverandør av kaffe, men som testens billegaste går den heilt topps. Her får du mykje for pengane!
    Fåes kjøpt bla.a HER

De helautomatiske fra krups nevnt tidligere i tråden til både 6,5 og 15 tusen fikk meget dårlig karakter.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som må kjøpes i tillegg til maskinen?

Hva vil det si at det er en kapselmaskin?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med kapselmaskiner menes gjerne at kaffen kommer i ferdigpakkede porsjoner. Det vil si at bønner og malt kaffe (kjøpt løst) utgår i mange tilfeller.

Kjøper du f.eks. en Nespresso maskin, kan du kun benytte deres egne kapsler, som du bestiller fra dem. Det vil si at Nespresso binder sine kunder til seg.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Kjøper du f.eks. en Nespresso maskin, kan du kun benytte deres egne kapsler, som du bestiller fra dem. Det vil si at Nespresso binder sine kunder til seg.
    Gjør det noe da, at du kun kan kjøpe kapsler fra en produsent hvis de har et godt utvalg og (for folk flest) er mer enn god nok kaffé

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Gaggia sin espressomaskin, må jeg vel bestille kapslene på nett eller kan jeg kjøpe vanlig kaffe eller kaffebønner og bruke det?

Blir vel veldig dyrt og ha en slik maskin om man må bestille på nett hele tiden, for det blir vel veldig fort oppbrukt.

EDIT; egentlig greit med en Nespresso da, har sett de selger slik kaffe på Elkjøpen her.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel veldig dyrt og ha en slik maskin om man må bestille på nett hele tiden, for det blir vel veldig fort oppbrukt.

EDIT; egentlig greit med en Nespresso da, har sett de selger slik kaffe på Elkjøpen her.
    Ikke ta det for god fisk, mulig de har noen kapsler i butikken , men dette er trolig kun for demo og utstilling desverre :neutral:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det de kapslene gjør? Er det kaffe/kaffebønner som ligger inni? Hvor lenge varer disse?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Du må nok handle kapsler over nettet. Er bare til prøver det de har i butikken.
    Har hatt min et år nå, og det har gått greit å handle på Nespresso sin hjemmeside.

Jeg tror faktisk jeg hadde valgt en maskin med kvern om jeg skulle handlet i dag.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hva er det de kapslene gjør? Er det kaffe/kaffebønner som ligger inni? Hvor lenge varer disse?

Link til Nespresso Coffee Premium Blends: The Art of Espresso

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som den Krups med kvern er på tilbud lenger, så om jeg skal ha en slik maskin må det vel bli Nespresso.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du er ikke den første som har ventet deg ihjel....

Tilbud varer sjelden spesielt lenge. Derfor er reaksjonsevne en viktig egenskap.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Gjør det noe da, at du kun kan kjøpe kapsler fra en produsent hvis de har et godt utvalg og (for folk flest) er mer enn god nok kaffé
    Så vidt jeg kan huske, nevnte jeg aldri at dette var en negativ ting. Jeg påpekte kun et faktum.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som den Krups med kvern er på tilbud lenger, så om jeg skal ha en slik maskin må det vel bli Nespresso.
    Både Elkjøp og Lefdal har kjørt tilbud på denne siste månden, tror jeg har sett det har skjedd 4 ganger. Mulig den dukker opp igjen, men det vet en jo aldri....

Side 34 av 155 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •