Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 155 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 3088
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med denne som Lefdal har til 2795,-? Vet ikke om det er noe spesielt tilbud, men prisen er 1200,- under det Elkjøp selger den for.

Lefdal - Krups espressomaskin

Ellers kommer Elkjøp med denne på dagstilbud litt uti desember (11/12?) for 2 495,- koster vanligvis 3995,-

Elkjøp - SIEMENS ESPRESSO 15 BAR

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Hercules: Hvordan vet du at den på Elkjøp kommer til den prisen i desember? Er ikke det den samme som RoKo har, og som han er så fornøyd med? I så fall blir det muligens en på meg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preje
    @Hercules: Hvordan vet du at den på Elkjøp kommer til den prisen i desember? Er ikke det den samme som RoKo har, og som han er så fornøyd med? I så fall blir det muligens en på meg
    Roko har vel en Siemens Surpresso S40 mener jeg å huske (samme maskin som jeg også har, forøvrig). Dette er en nyere maskin, men den er vel noe mindre avansert? Uansett får man vertfall bra kvalitet dersom man kjøper Siemens.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kaffe Kupp!!

Jeg dro til Elkjøp idag for å kjøpe en blåfilm.
    Filmen jeg skulle ha hadde dem såklart ikke,men borte ved kassen var det
    salg på kaffe maskiner.
    Så jeg endte opp med en Krups EA 8050 til 3k
    Søndags kaffen imorgen blir nok en høydare.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Roko har vel en Siemens Surpresso S40 mener jeg å huske (samme maskin som jeg også har, forøvrig). Dette er en nyere maskin, men den er vel noe mindre avansert? Uansett får man vertfall bra kvalitet dersom man kjøper Siemens.
    Stemmer det... jeg trodde at S40 hadde betegnelse nummer TK52001, men har tittet litt på nettet og ser at det ikke stemmer. Finner egentlig ikke noe S-betegnelse på denne - heller ikke hvilket nr S40 har. Men etter hva du skriver, og hva jeg har forstått i denne tråden, så er vel Siemens et "sikkert" kort. Jeg får leite litt mer der ute

Edit: Men er det ikke litt snodig at S40 ikke er å oppdrive noe sted, mens TK52001, som jeg tror jeg forstår er en eldre modell, går an å få tak i? Er dette kanskje noe "ræl" noen fortsatt har på lager?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står i et type julegavemagasin som ligger å flyter her i huset. Tror det er en link til det på sidene deres og. I såfall er det en liten oversikt over dagstilbud på baksiden der.

Heller vel litt mot Siemensen selv, men Krupsen er hakket penere da...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hercules
    Står i et type julegavemagasin som ligger å flyter her i huset. Tror det er en link til det på sidene deres og. I såfall er det en liten oversikt over dagstilbud på baksiden der.

Heller vel litt mot Siemensen selv, men Krupsen er hakket penere da...
    Ikke kjenner jeg til noe julemagasin, og ikke finner jeg noen link på siden deres heller

Kan du gi meg det med teskje?ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjenner jeg til noe julemagasin, og ikke finner jeg noen link på siden deres heller

Kan du gi meg det med teskje?ops:
    Tja, var ikke så lett dette egentlig. Finner ikke dette på elkjop.no selv, men sitter med den lille katalogen her. Kaffemaskinen er inni katalogen til 3995,- og så står den oppført på sistesiden som dagstilbud 10/12 til 2495,-.

Får vel ikke gjort så mye mer enn dette....

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hercules
    Tja, var ikke så lett dette egentlig. Finner ikke dette på elkjop.no selv, men sitter med den lille katalogen her. Kaffemaskinen er inni katalogen til 3995,- og så står den oppført på sistesiden som dagstilbud 10/12 til 2495,-.

Får vel ikke gjort så mye mer enn dette....
    He he... det holder for meg. Skal passe på å følge med hos elkjøp og eventuelle aviser som dumper ned i postkassa. Til den prisen så kan det være et greit kjøp (tror jeg) Takk for tipset, og hjelpen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det stemmer meget godt. Det er Surpresso S40 (TK 64001) jeg besitter.

Derimot har Flageborg den modellen dere her diskuterer. Vi har benyttet denne under de siste kursene i Hjemmekinos lokaler.

En viss kvalitetsforskjell er det nok å oppdrive på disse to, men med korrekt kaffe - atskillig mindre... ;-)

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det stemmer meget godt. Det er Surpresso S40 (TK 64001) jeg besitter.

Derimot har Flageborg den modellen dere her diskuterer. Vi har benyttet denne under de siste kursene i Hjemmekinos lokaler.

En viss kvalitetsforskjell er det nok å oppdrive på disse to, men med korrekt kaffe - atskillig mindre... ;-)
    Når det da er en viss kvalitetsforskjell på de to, lurer jeg på to ting som jeg håper du kan svare på

1. Hvor ligger kvalitetsforskjellen? Espresso, kaffe, steamer, brukervennlighet?

2. Hvilken modell bør man så se etter i disse dager ettersom din ikke er å oppdrive noe sted?

Forresten - hvis dette er samme maskin (TK52001) som står på kjøkkenet til hjemmekino, synes jeg espressoen var absolutt brukbar, selvom jeg ikke er noe utpreget kaffemenneske På den første kabeltesten (og den eneste jeg har vært med på så langt) ble det visst benyttet kaffebønner til mange hundre kroner kiloen. Er det kun dette som er godt nok på denne maskinen? Og lager den bare espresso, eller kan man få cappuccino og diverse andre melkeutgaver, inkludert ren svart kaffe?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her som har testet ut C3'n personlig? Tror jeg kjøper denne i dag på tilbud.. til mitt enkle bruk tror jeg den skal passer greit.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det da er en viss kvalitetsforskjell på de to, lurer jeg på to ting som jeg håper du kan svare på

1. Hvor ligger kvalitetsforskjellen? Espresso, kaffe, steamer, brukervennlighet?

2. Hvilken modell bør man så se etter i disse dager ettersom din ikke er å oppdrive noe sted?

Forresten - hvis dette er samme maskin (TK52001) som står på kjøkkenet til hjemmekino, synes jeg espressoen var absolutt brukbar, selvom jeg ikke er noe utpreget kaffemenneske På den første kabeltesten (og den eneste jeg har vært med på så langt) ble det visst benyttet kaffebønner til mange hundre kroner kiloen. Er det kun dette som er godt nok på denne maskinen? Og lager den bare espresso, eller kan man få cappuccino og diverse andre melkeutgaver, inkludert ren svart kaffe?
    Mjaaaa...

Under den tesaten du selv var med på, var det min egen maskin som sto der. Altså Surpresso S40.

Maskinene lager vel det aller meste du ber dem om, men resultatet blir nok ikke helt som det du får på bedre kaffebarer.

Jeg anbefaler å benytte bønner av espressotypen. Dette fordi du ikke (på enkelt vis) vil få rikhet og kraft nok fra ordinært brente bønner på disse maskinene.

Vi kjører to typer kaffe under treffene.
    Den ene er Tim Wendelboes Espresso-blanding til kr. 360 pr. kilo.
    Den andre er Tim Wendelboes enkelt-plantasje-utgave, "San Pedro" fra Costa Rica, til kr. 440,- pr. kilo.

Sistnevnte er nydelig også brent for bruk som ren kaffe.

Hva slags kaffe du freferer må du nesten avgjøre selv. Selv har vi funnet våre favoritter. Og det er altså ikke Friele.... ;-)

Som alltid går vi for nybrente bønner. Det betyr en alder på maks tre uker. De er aller best mellom 6 og 15 dager etter brenning.

Og da skjønner du også sikkert hva vi mener om mer kommersielt brente bønner som er gitt en holdbarhet på ETT år...! :?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Jeg har en DeLonghi Magnifica kaffemaskin.
    Er meget fornøyd med kvaliteten på kaffe og maskin, men har lyst til å ta et steg videre i bønneverden. Kona kjøper evergood til vanlig. Greit nok, men skulle gjerne hatt noen anbefalinger på andre bønner som dere kaffekjennere har som favoritt.

På forhånd takk :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var C3'n bestilt og betalt, så får vi se om den duger til noe.

Eller så ser jeg at Elkjøp åpner nytt stort senter på Ullevåll i morgen, der har de tilbud på denne: Elkjøp - SIEMENS ESPRESSO 15 BAR til 2000,- (halv pris)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig må jeg vel legge til at det er ingen av disse helautomatiske maskinene som EGENTLIG lager "espresso". Og da snakker jeg selvsagt om SKIKKELIG espresso.

Det du i beste grad oppnår er en kraftigere mørkbrent karakter med rimelig god smak. Selvsagt kan du justere vannmengden, men resultatet vil aldri bli det samme som fra en dedikert manuell/automatisk maskin som benytter helt andre prinsipper for trykk og uttrekkstid.

Nettopp derfor har man flere maskinoppsett for hvert sitt bruk.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får jo selvfølgelig det man betaler, i en viss grad.
    Maskinene, og for ikke å snakke om folkene bak spakene, på kaffebarene får selvfølgelig et helt annet resultat.

For meg så er nok også målet litt annerledes og forhåpentligvis innenfor rekkevidde, selv om budsjettet er vesentlig mindre enn mange andre her inne. (Akkurat det siste begynner å bli en vane )

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, selvsagt har du rett i dette.
    Det er bare greit å poengtere at det alltid vil være et godt steg opp til den kaffen man forventer å få på en dedikert kaffebar.
    Mange tenker ikke over dette, og tror man skal få like god kaffe med en slik maskin hjemme...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra, da er vi begge enige om at vi har noen fornuftige tanker om emnet.
    Kanskje jeg skulle prøvd å bestilt meg noe kaffe nå da, så jeg får testet maskinen når den annkommer

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    HALLO....!!!!

Hva slags pris er DETTE da? :shock:

DRIT billig, spør du meg!
    Nær 70% rabatt!
    Kun denne helgen!

Elkjøp - C3 espressomaskin
    Da var C3'n i hus!
    Vet ikke helt hvor smart det var å starte testingen rundt 11-tiden, men gutter er gutter og når nye elektriske duppedingser kommer i hus så må de jo testes.

Etter å ha lest igjennom store deler av tråden her og studert bruksanvisningen så må jeg si at det allerede er en bra oppgradering fra trakteren vi hadde før og trakteren vi har på jobben.

Må nok prøve ut litt forskjellige bønner, kjøpte en liten pose med blå java hele bønner siden den ikke er så altfor stivt priset og sikkert en grei start.
    Skjønte fort at man ikke får -ekspresso- i denne maskinen, men det har heller aldri vært det store målet mitt

Dro også med meg en rød Zoega mollbergs blanding, mener denne kom bedre ut enn de blå javaene nå i kveld. Men det må nok mer testing og finjustering til.

Zoegaen ligger nå i sin orginalplast i en lufttett tupperware-boks, er det kurrant oppbevaring av ferdigmalt kaffe?

Også lurer jeg på følgende, det står slik i manualen:
    "This machine has a PRE-BREWING process which adds a small quantity of water to the ground coffee before brewing. This process moistens the ground coffee therefore obtaining it's full flavor and brings out a rich coffee taste"

Er det noe som er vanlig og ev. å anbefalle?

Når jeg fikk stilt kaffen sterk nok så må jeg si meg fornøyd, men som sagt, flere bønner skal testes og må prøve å sammenligne bønner med ferdigmalt for å sjekke 'kvaliteten' på kverna i maskinen.

Side 31 av 155 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •