Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 155 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 3088
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monos
    Ingen som har sjekket ut Senseo altså? Synes den lager veldig bra kaffe og veldig enkelt. Har hatt den snart et år og går aldri tilbake til vanlig filter.

Bare et ørlite problem. Den er ikke å få tak på i Norge. Kaffeputer pluss maskin må derfor kjøpes over nett eller på tur til kontinentet. Maskinen er veldig populær der nede. Sjekk ut her: Senseo International Homepage
    Da har du vel kanskje selv besvart ditt spørsmål.... ;-)

Hvorfor i all verden skal man bruker penger på å importere kaffen fra andre kontinentet? Fraktkostnaden er ofte høy....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hvorfor i all verden skal man bruker penger på å importere kaffen fra andre kontinentet? Fraktkostnaden er ofte høy....
    Vel, vi "importerer" jo CD plater en mass - også her er det fraktkostnad men totalt sett er jo prisene latterlig lave i forhold til norske platebutikker (Statoil).

Kanskje det finnes muligheter for å få kjøpt andre varer (kaffe) på samme måte.

Apropos Aero og netthandel, dette grenser til det latterlige:
    Aeropress filter:
    Items: NOK 46,05
    Shipping & Handling: NOK 155,80

Total Before Tax: NOK 201,85
    Estimated Tax:* NOK 0,00

Å, nei - her skal det finnes andre leverandører med andre fraktpriser.....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Apropos Aero og netthandel, dette grenser til det latterlige:
    Aeropress filter:
    Items: NOK 46,05
    Shipping & Handling: NOK 155,80

Total Before Tax: NOK 201,85
    Estimated Tax:* NOK 0,00

Å, nei - her skal det finnes andre leverandører med andre fraktpriser.....
    40 kroner hos Tim Wendelboe... ;-)

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40 kroner hos Tim Wendelboe... ;-)
    takk for den ja, drar med meg en pakke samtidig med kaffeinnkjøp i helga, tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vel kanskje selv besvart ditt spørsmål.... ;-)

Fordi det er verdt det. Er jo tross alt det lille ekstra vi snakker om her. Men hadde vært fint om noen importører så lyset og fikk det i salg i butikk i Norge. Trodde vi var verdens mest kaffedrikkende folk (etter Finland) så det er litt rart. Jeg ser nå at det har dukket opp en norsk nettbutikk (www.kaffepads.no). Siden ser grei ut, med god faktainfo om Senseomaskinen, men frakta var drøy (90 kr).

Maskinen i seg selv er ikke dyrere enn en vanlig god trakter. Putene koster ca €2,5 for 18 stk. i dagligvarebutikk i Tyskland.

Skal du ha mange på besøk er det greiest å grave frem Moccamasteren igjen, ellers blir det mye flying frem og tilbake fra kjøkkenet. For 2 pers er det ideelt. 1 pute = 1 kopp. Resultatet er en ferskbrygget kaffekopp med masse crema.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du fra utlandet bestiller kaffe til en verdi under 200 kroner - hva kommer da fraktkostnadene på?

Dessuten stusser jeg på hva du skal med crema på en kopp kaffe?
    Snakker vi om kaffe, eller er det espresso etc. du tenker på?
    Jeg vil i alle fall IKKE ha crema på kaffen - kun på espressovarianter.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil i alle fall IKKE ha crema på kaffen - kun på espressovarianter.
    Jeg liker crema på både kaffen og espressoen. Hvordan unngår du cremaen i en fersklaget kaffekopp?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unngår?
    Jeg får da aldri crema i en ordinær kaffekopp, så fremt den da ikke er laget på en espressomaskin....
    Da er det ikke lenger kaffe, men en uttynnet espressovariant... eksempelvis americano... ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg benytter min S40 til både espresso og vanlig kaffe. I teorien er det da Americano, men siden jeg benytter kaffebønner, og ikke espressobønner, velger jeg å kalle det "vanlig" kaffe..

Godt vi er forskjellige:-D

Unngår?
    Jeg får da aldri crema i en ordinær kaffekopp, så fremt den da ikke er laget på en espressomaskin....
    Da er det ikke lenger kaffe, men en uttynnet espressovariant... eksempelvis americano... ;-)

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg liker crema på både kaffen og espressoen. Hvordan unngår du cremaen i en fersklaget kaffekopp?
    Jeg liker også crema på kaffen, men svigemor lager kaffe fra italiensk brente bønner, som hun kverner selv og bruker en high end krups trakter som lager veldig god kaffe uten crema, kaffen blir halt svartklar med god brentsmak og er sterk.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyst på ny maskin?

Noen som er ute etter nytt utstyr?

Her er litt å tygge på:

Temperato har nå holdt det gående med kaffe siden 1998 og har mer på gang enn noen sinne. Vi er i full gang med eget kaffebrenneri og utvider driften med flere ansatte.

Lørdag 6. september ønsker vi å markere våre 10 år samtidig som vi holder åpent for siste gang i Theresesgate 46 på Bislett fra kl 12.00 og utover.

Dette skjer:
    1) Vi ønsker å bli kvitt noe av varene vi har på Bislett, og selger ut alt vi har av espressotilbehør med 30% rabatt.

Videre har vi følgende maskineri som skal vekk (nytt, demobrukt og brukt):

1 stk Arte di Vittoria semiautomatisk pluss
    1 stk Arte di Vittoria semiautomatisk
    1 stk Vibiemme Domobar Super, sort
    1 stk Rancilio Lucy
    2 stk Zacconi
    3 stk Rancilio Silvia, nye
    2 stk Rancilio Silvia, brukte
    1 stk Rancilio Rocky kvern, uten doserer
    1 stk Rancilio Rocky kvern, med doserer
    2 stk Rancilio BS 50 INOX, support dunkeboks for Silvia og Rocky
    1 stk dunkeboks Arte di Vittoria
    1 stk Mazzer mini

Prisene blir veldig hyggelige.

2) Det vil være kaffe fra vårt brenneri for salg, og vi vil ha 2-3 kverner gående for kontinuerlig og gratis smaking på espresso.

Les mer her og sjekk deres nettbutikk for veil. priser: Temperato espressomaskiner & kaffe - Hjem

Kontakt dem evt. via tlf. 40 00 57 59

:-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Cremaen kommer pr. default. Mulig at kaffevariantene har litt å bety. Jeg pleier å benytte Douwe-Egberts Classic.

Artig med litt kaffediskusjon mellom høyttalere og forsterkere. Fant nok en norsk Senseoleverandør som har greie priser og hentelager i oslo så det ser ut som man slipper kontinentale kontakter. senseofcoffee.no

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monos
    Cremaen kommer pr. default.
    Ja, nei, jo...
    Benytter du en automatisk eller manuell espressomaskin til å lage "kaffe", blir det jo prinsippet bak (15 bars trykk etc.) som bestemmer resultatet... og DA får du jo i så fall mer eller mindre "crema" i resultatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nei, jo...
    Benytter du en automatisk eller manuell espressomaskin til å lage "kaffe", blir det jo prinsippet bak (15 bars trykk etc.) som bestemmer resultatet... og DA får du jo i så fall mer eller mindre "crema" i resultatet.
    Det med crema og Senseo har vært noe som mange kaffeentusiaster har diskutert (har jeg lest meg opp på nå), for det skal jo ikke la seg gjøre. Espresso har 9 bars trykk (eller mer?) og Senseo har kanskje 2. Så rett skal være rett. Det som ser ut som crema i en Senseo kaffekopp er igrunn juks. Det er "kaffeskum" som blir generert av et lite filter i bunnen av puteholderen. Smaker godt likevel men altså ikke ekte. Fjerner man dette finmaskede filteret kommer kaffen uten skum i det hele tatt.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes kun EN variant for meg, svart KAFFE! One and only

Måtte spice opp utstyret igår med ny trakter og friele mørbrente bønner

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er egentlig kvaliten på kaffen som kommer ut av maskiner som denne?

Krups 8050

Noe å satse på?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krups 8050

Noe å satse på?
    De fleste helautomatiske maskiner lager relativt god kaffe. Det er klart at de ikke kommer heeeelt opp på nivået til de beste manuelle, men de aller fleste vil være veldig fornøyde.
    Jeg har en Siemens Surpresso S40, og jeg er meget godt fornøyd med både kaffen og Espressoen den lager.

Krups har jeg dårlig erfaring med (XP7240), men det er godt mulig de har fått bedre kvalitet nå.
    Skulle jeg kjøpt ny helautomatisk maskin i dag, hadde det blitt fra Gaggia, Siemens, Saeco eller Jura.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk takk

Rokos tips om salg hos Temperato ble en kostbar affære hehe. Fikk med meg Rancilio Silvia, Rocky, tamper, kaffe(nr3), temperaturmåler, tampermatte og boks med oppbevaringsplass for utstyr og brukt kaffe, samt en liten mugge til melkesteaming.

så langt har jeg fokusert mest på å lage god espresso, noe som tok ca 10 forsøk før jeg ble skikkelig fornøyd. (Har fått en del gode råd fra venner og kjente, men ingen praksis før)

Har laget et par melkebaserte også, men hjerteformen er ikke helt inne ennå hehe.

Hadde nok spart noen kroner på å dra til nabolandet å kjøpt det hele der, men dette sparte meg bryet. Det var forsåvidt nok bry å bære det hele til trikken, fra trikken til tbanen og fra tbanen og hjem. Litt stiv i dag ja

Forøvrig mumlet Aleksander Von der Lippe noe om at det aldri hadde vært så mange folk der, som den siste dagen heheh

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Krups 8050

Noe å satse på?
    jeg hadde samme som AK, og den ligner mye på den du henviser til. Aeropressen min lager bedre kaffe og "espresso" enn den gamle maskinen min iallefall

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaffekopp
    Rokos tips om salg hos Temperato ble en kostbar affære hehe. Fikk med meg Rancilio Silvia, Rocky, tamper, kaffe(nr3), temperaturmåler, tampermatte og boks med oppbevaringsplass for utstyr og brukt kaffe, samt en liten mugge til melkesteaming.
    Du verden - så hyggelig at du fikk sikret deg et fullt oppsett, og det sånn på én gang da!

Nå er det bare å utveksle erfaringer og ideer vedr. manuell espresso. Der er det mange nyttige tweaks å lære, så dersom det er noe du lurer på; bare legg det inn her... :-D
    Også dersom du selv har funnet ut noe morsomt/spennnede.

Side 23 av 155 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •