Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 155 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 3088
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fortell oss når du har prøvd den. Jeg er mest spent på om den klarer å levere kaffe med rett temperatur, dvs høy nok.

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å funderer på neste kaffemaskin...

Har sett på Siemens TK52001, har noen erfaringer med den? (Trumf har den i sin butikk, så da har en endelig noe artig å bruke alle disse poengene på...)

Alternativet er en Krups Espresseria Automatic XP7200.

Målsetningen er en god kopp sort kaffe, enkelt og greit. Minst mulig mikk makk.

Noen formeninger om hva jeg bør anskaffe, evt andre gode alternativer?

- Wes

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er nevnt i tråden tidligere, men sjekk ut | www.kaffe.no | Forside |

Mange tips og tester.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville unngått Krups var jeg deg. Jeg hadde en 7240, og det var problem fra ende til annnen. Andre hade også like mye problemer med samme maskin.

Jeg endte med å kjøpe en Siemens Supresso S40, som er av en HELT annen kvalitet. Jeg har også erfaring med maskiner fra Saeco og Gaggia, som også er meget bra. Beveger man seg enda litt lenger opp i prisklasse, vil de fleste anbefale maskiner fra Jura.

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg endte med å kjøpe en Siemens Supresso S40, som er av en HELT annen kvalitet.
    Sliter litt med å finne noen som tilbyr denne jeg da, hvor kjøpte du din?

Edit: Virker som om modellen er utgått (modell: STK64001 S40). Eneste stedet jeg kan finne den er via ebay i tyskland og italia, og da helst som annenhånd. Kan man anta at den noe rimligere modellen jeg linket til innehar noe av kvaliteten fra s40? hadde vært knall

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med å finne noen som tilbyr denne jeg da, hvor kjøpte du din?
    Jeg kjøpte min på Norek i sin tid, men det er en modell som har blitt erstattet for ganske lenge siden.

Jeg vet faktisk ikke om det finnes en erstatter til akkurat min maskin, men jeg vil tro de fleste maskinene til Siemens er av bra kvalitet. Det gjelder fra de andre nevnte merkene også.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, Aero coffee saken er kommet og testet....

Var først redd noe skulle bli knust under forsendelsen, men til min forbauselse ser jeg at alt er plastik.....hmmmm, skeptisk

Montering og fremgangsmåte var veldig enkelt:

Et krus ala kafe fra Village N.Y., pent brukt
    Oppå settes "trakteren", filter og nødvendig mengde kaffe

Så helles det oppi varmt vann (nei, ikke via bereder men vannkoker) og man rører litt rundt med medfølgende rørespade

Så er det oppi med selve presseren og man presser luft (Aero....) og kaffen "dyttes" av ved hjelp av luften - gjennom filteret

Så er kaffen ferdig

Og Moccamasteren har fått seg en verdig konkurrent. Det følger med en hendig "bag" også......for what???

Smak/lukt: super topp herlig varm kaffe!

Fordeler:
    • alltid fersk kaffe
    • utmerket kvalitet
    • raskt å lage
    • it even fits under you bed..... hehe

Ulemper:
    • mange deler å holde styr på
    • kun én kopp av gangen (eller to hvis man har små kopper)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hendig "bag" kommer godt med når du skal ta med deg Aeropress'en på hytte osv. Og -tro meg - det VIL du! :-)

Dersom du ikke trenger den - send den gjerne til meg. Jeg fikk ingen med min, men hadde trengt en slik... :-|

Godt å høre at du likte dens egenskaper!

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Smak/lukt: super topp herlig varm kaffe!
    Hvor er cremaen?

Har Nespresso C190Pluss med manuell spake, gir opptil 2mm crema, på espressoen og god crema på kaffen også. Ikke minst er den lettstelt og det er lett og lage én kopp.
    Den automagiske melkeskummeren er en drøm, lager latte og cappuchino veldig lett!

Anbefales på det sterkeste!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Hvor er cremaen?

Har Nespresso C190Pluss med manuell spake, gir opptil 2mm crema, på espressoen og god crema på kaffen også. Ikke minst er den lettstelt og det er lett og lage én kopp.
    Den automagiske melkeskummeren er en drøm, lager latte og cappuchino veldig lett!

Har en Nespresso maskin på jobb, holder i massevis det.

Privat er jeg fan av ren sort kaffe

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Hvor er cremaen?

Høh...!
    Nespresso er KANSKJE hakket mindre jævlig enn pulverkaffe, men SIKKER - det er jeg ikke. Kanskje den ER verst?

Konseptet er OK, men resultatet er dessverre til å grine av.

Det som er dens fortinn, er at mange ikke makter å tilberede kaffe på en anstendig måte. Da KAN Nespresso være bedre.

Vi har en avansert Nespresso-maskin på jobb, men den bruker jeg ikke. Betaler heller for nybrente bønner og lager kaffen selv.

En nyansatt klagde raskt på dårlig mage, og trodde det var maten. Jeg anbefalte å bytte ut Nespressoen. Det ble andre boller, ja. Et nytt forsøk med Nespresso resulterte i at mageproblemene kom tilbake.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, én kopp av Nespresso i uka er mer enn nok, dessverre.
    Må jeg først drikke det så velger jeg en av de koffeinfrie variantene.

Dyrt er det også.

ps! RoKo, den blå bag'en får du ikke - hehe - den blir mitt lille klenodie

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen som har erfaring eller informasjon om La Vibiemme Domobar Super? Jeg har funnet ut at den har kommet i ny modell med to varmere i stedet for varmeveksler, men har ellers ikke noen erfaring. Vurderer oppriktig en skikkelig espresso-maskin og trenger noen alternativer som jeg kan undersøke nærmere inkl den jeg nevnte her.

All hjelp mottas med takk. Jeg har selvfølgelig ikke hastverk med å kjøpe, men har nå kommet i posisjonen at jeg har plass til den rette maskinen i økonomien og på kjøkkenet :smile:

Det er viktig at den kan både skumme melk og lage kaffe uten for mye ventetid imellom så de enkleste maskinene er ikke så aktuelle.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    High End Kaffe?

Ser ut til at dere trenger en liten veibeskrivelse til det dere egentlig søker etter!

Coop Blå er ærlig, sterk og passer like godt til karsk som til konfirmasjon!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coop Blå er ærlig, sterk og passer like godt til karsk som til konfirmasjon!
    Oii... Der er vi veldig uenige. For min egen del er Coop blå en av de aller verste med tanke på smak. Jeg synes rett og slett den gir en beisk smak.... Godt vi alle har forskjellige smaksløker

Dette er kanskje min favoritt (til høyre):
    Continental Fine Foods AS

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oii... Der er vi veldig uenige. For min egen del er Coop blå en av de aller verste med tanke på smak. Jeg synes rett og slett den gir en beisk smak.... Godt vi alle har forskjellige smaksløker

Dette er kanskje min favoritt (til høyre):
    Continental Fine Foods AS
    Les ironi...

Var et lite spark i baken til alle de som ditcher Nespresso, og holder seg helt inne med normen til kaffe.no
    Kaffe.nos testpanel skrøt Nespresso sin espresso i skyene på en blintest, men når de fikk se hvor enkelt det var å lage god espresso uten tamper, steamer osv osv. ble de nokså flaue over å gi nespresso høyere score en rancoen, testen ble aldri publisert. (pussig nok)

Nespresso sin kaffe er ferskpakket og ofte holder høyere standard enn bønner som gjerne er frossen før du handler dem. Ellers så er smaken som baken todelt, men når jeg trenger en kopp kaffe så slipper jeg kverning, pressing, (ikke minst fyre opp en dampkjele) og alt etterarbeidet med vasking og rydding. bryggerhuset på en nespresso maskin er ekstremt kort og krever lite vedlikehold.
    Melkeskummeren på min nespresso er like enkel som bryggeren, et trykk og dra i spaken, vips tykk og fast melkeskum.

Alle må prøve ut sitt for å finne det de liker, jeg prøvde maskiner fra 1000 til 14000 og havnet på den enkleste som gir best resultat.

jeg innførte også nespresso på jobben med stor suksess, skvipet fra christiania kaffebryggeri (lik den på statoil) ble hentet av CK dagen nespressoinstallasonen!

Lykke til med valgene deres!

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aeropress

Jeg fikk heller ingen bag med da jeg kjøpte min. Hvor kjøpte du din? Jeg skal bestille meg en til, så jeg har en på jobb/rundt omkring og en fast hjemme.

Fantastisk produkt som er enkelt å bruke. Resultatene har aldri variert så mye pr traktet kopp før. Det er utrolig viktig at man finner kaffe av god kvalitet. Har desverre eksperimentert litt for mye med innkjøpene i det siste,så jeg må ta meg en tur og finne noe bra snart. Har hørt rykter om at det finnes et ekstraordinært bra sted for slikt her i Oslo. (uten å reklamere )

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les ironi...

Jaaaadaa.... Du kan like gjerne innrømme først som sist at du liker blå Coop

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har sjekket ut Senseo altså? Synes den lager veldig bra kaffe og veldig enkelt. Har hatt den snart et år og går aldri tilbake til vanlig filter.

Bare et ørlite problem. Den er ikke å få tak på i Norge. Kaffeputer pluss maskin må derfor kjøpes over nett eller på tur til kontinentet. Maskinen er veldig populær der nede. Sjekk ut her:Senseo International Homepage

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaaadaa.... Du kan like gjerne innrømme først som sist at du liker blå Coop
    I en periode så ble det brukt som doping middel, jobbet 18 timers døgn i perioder på 1 uke på og 1 av da gikk det ned bøtter og spann, men jeg kan ikke si jeg liker smaken på paracet heller!

Side 22 av 155 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •