Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 154

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 154 av 155 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 SisteSiste
Viser resultater 3,061 til 3,080 av 3088
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -570581_220x220_b-jpgAkkurat nå er det denne det går i her i gården. Jeg har flere, så det kommer nok til å vare en stund.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe særlig utvalg av gode kaffebønner på svinesund/norby?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Vedlegg 118322
    Denne Gruppo Izzo Alex Duetto Mk. III er kanskje den ultimate maskinen for hjemmebruk. Men den koster en slant, rundt 25 000 spenn.
    De siste årene har mkII versjonen av denne maskinen stått på kjøkkenbenken og gitt mye glede. Den lager espresso som virkelig bringer frem et smil og det gjør ikke noe at den også (etter min mening) er pen å se på. Jeg har kombinert den med en Quamar M80 kvern.

-kaffe2-jpg-kaffe3-jpg

Duetto og M80 kom inn som en oppgradering til Rancilio Silvia maskin (med PID kit) og Rocky kvern jeg kjøpte når jeg startet med espresso for en del år siden.

Med Duetto og M80 på kjøkkenbenken og lokalt kaffebrenneri med hyggelige og kunnskapsrike ansatte 3 minutter unna huset har jeg faktisk ikke følt behov for oppgradering på espressofronten siste årene
    Sist endret av Gøran; 08-03-2015 kl 19:37

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran Vis post
    De siste årene har mkII versjonen av denne maskinen stått på kjøkkenbenken og gitt mye glede. Den lager espresso som virkelig bringer frem et smil og det gjør ikke noe at den også (etter min mening) er pen å se på. Jeg har kombinert den med en Quamar M80 kvern.

-kaffe2-jpg-kaffe3-jpg

Duetto og M80 kom inn som en oppgradering til Rancilio Silvia maskin (med PID kit) og Rocky kvern jeg kjøpte når jeg startet med espresso for en del år siden.

Med Duetto og M80 på kjøkkenbenken og lokalt kaffebrenneri med hyggelige og kunnskapsrike ansatte 3 minutter unna huset har jeg faktisk ikke følt behov for oppgradering på espressofronten siste årene
    Vakkert !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Vakkert !
    Frydefullt!

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at dette ikke er noe nytt, men for de som har lyst til å utforske kaffe er dette en rimelig løsning:
    -kaffe4-jpg
    Jeg har brukt denne løsningen det siste året nå for å lage vanlig filterkaffe etter et ide om å få prøvd noen flere typer kaffe fra det lokale kaffebrenneriet. For min del gjør dette nytten for en og to kopper i daglig bruk og det tar ikke mange minuttene å lage kaffe. Nykvernet kaffe og vann med korrekt temperatur gir meget god kaffe og mulighetene til å endre på variabler som kaffetype, kverning, mengde og vanntemp er uendelige. Gir helt klart mange muligheter for å utforske kaffe og anbefales

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten samme, Gøran. Jeg har den Wilfa'en med kombinert vannkoker og manuell trakter.
    Masse muligheter

Se http://avforum.no/forum/produkt-og-p...ml#post2020114

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Har nesten samme, Gøran. Jeg har den Wilfa'en med kombinert vannkoker og manuell trakter.
    Masse muligheter

Se http://avforum.no/forum/produkt-og-p...ml#post2020114
    Grei kvern til daglig bruk, har den selv, men nå står det langt inne i skapet et sted da den maler alt for grovt til å gi den helt stor opplevelsen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til perkolator, filter, AeroPress og presskannekaffe er den god.
    Krups sin maler finere men ikke grovt nok til ovennevnte synes jeg.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Til perkolator, filter, AeroPress og presskannekaffe er den god.
    Krups sin maler finere men ikke grovt nok til ovennevnte synes jeg.
    Riktig - alt til sitt bruk...

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Grei kvern til daglig bruk, har den selv, men nå står det langt inne i skapet et sted da den maler alt for grovt til å gi den helt stor opplevelsen.
    For min del synes jeg den gjør en helt grei jobb til filter og presskanne. Ville ikke hatt noe i mot å fått inn en skikkelig kvern som erstatning for Wilfa i tillegg til den M80 jeg allerede har på benken, men kombinasjonen av pris, fornuft og ektefelle gjør at kvernen fra Wilfa blir stående for filter og presskanne

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del synes jeg den gjør en helt grei jobb til filter og presskanne. Ville ikke hatt noe i mot å fått inn en skikkelig kvern som erstatning for Wilfa i tillegg til den M80 jeg allerede har på benken, men kombinasjonen av pris, fornuft og ektefelle gjør at kvernen fra Wilfa blir stående for filter og presskanne
    Ektefelle er da aldri noe problem, ihvertfall ikke hvis du har denne wife controlleren:
    -2297098565_0971b583f9-jpg

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Ektefelle er da aldri noe problem, ihvertfall ikke hvis du har denne wife controlleren:
    -2297098565_0971b583f9-jpg
    Med tanke på at jeg har full hjemmekino med 9.1 surround og projektor, kjellerstue med 7.1 surround og 55", stue med 5.1 surround og 55", tv på kjøkken og soverom, lyd integrert i soverom, kjøkken, stue, kjøkken og bad, full styring av lyd&bilde samt lys på iPad/iPhone/veggmonert touchpanel og diverse multifunsjonsbrytere, samt den espressomaskin og kvern jeg allerede har så opplever jeg min kone som forståelsesfull og at hun i stor grad aksepterer mine interesser. Helheten tatt i betraktning så kan jeg nok leve med Wilfa til filter og presskanne, men kommer det en brukbar kvern på finn eller jeg kommer over et godt tilbud vet man ikke hva som kan skje....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at jeg har full hjemmekino med 9.1 surround og projektor, kjellerstue med 7.1 surround og 55", stue med 5.1 surround og 55", tv på kjøkken og soverom, lyd integrert i soverom, kjøkken, stue, kjøkken og bad, full styring av lyd&bilde samt lys på iPad/iPhone/veggmonert touchpanel og diverse multifunsjonsbrytere, samt den espressomaskin og kvern jeg allerede har så opplever jeg min kone som forståelsesfull og at hun i stor grad aksepterer mine interesser. Helheten tatt i betraktning så kan jeg nok leve med Wilfa til filter og presskanne, men kommer det en brukbar kvern på finn eller jeg kommer over et godt tilbud vet man ikke hva som kan skje....
    Heldiggrisen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme å måtte si bortimot det samme om min egen kone som Gøran sier om sin, men den fjernkontrollen hadde nå vært kjekt å ha likevel. Som kjent kan jo kvinner fort finne på å forandre mening, nemlig!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter en automatisk kaffemaskin, og har foreløbig valgt meg ut Jura Ena Micro 1. Er det noen andre tilsvarende maskiner jeg burde vurdere i denne priskategorien synes dere? Vil aller helst ha en ren kaffemaskin uten melkefunksjon.
    Sist endret av Mongis; 08-06-2015 kl 23:19

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av kaffe i dag. Noen formeninger om testresultatet?

Test av kaffe fra hele kaffeb

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til "den gyldne bønne"?

Kan ikke helt huske om jeg har testet vinneren der, men jeg tror jeg må si meg sterkt uenig i deres rangering.
    Personlig synes jeg: Selected Coffees Papua New Guinea - Mat er en helt OK kaffe til å være kjøpt i matbutikk, men en 3er på terningen, på lik linje med Evergood og Friele frokostkaffe (som jeg begge har drukket nok av), skeptisk.

Skulle gjerne hatt litt mer detaljer og skriving rundt testen.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn Vis post
    Noen som kjenner til "den gyldne bønne"?
    Ja

Har de noen hundre meter fra der jeg bor og har handlet kaffe der i noen år nå. Alltid hyggelig å være innom og min opplevelse er at de har mye kunskap om kaffe, de deler gjerne sin kunskap og de er personlig engasjert i kaffe i alle varianter. De har serveringssteder som hovedkundegruppe, men selger også til privatpersoner. Det er en familiebedrift som ikke er større enn at de har tid til både en prat og noen tips når man er innom. Begge mine sønner fikk full omvisning for noen år siden når de var med for å hente kaffe første gang og fikk en gjennomgang av hele prosessen fra start til slutt og kunne i en alder av 4 og 6 år mer om kaffebrenning enn de fleste voksne her i landet. Det siste nye var at yngstemann fikk en pose ubrente kaffebønner og en gjennomgang av hvordan vi kunne prøve å brenne kaffe hjemme på grill eller i stekepanne. Kaffemoro for hele familien!

Ut over å være en veldig fornøyd kunde og glad for å ha tilgang til kaffe av høy kvalitet i nabolaget har jeg ingen koblinger til DGB. De har for øvrig en kort presentasjon av bakgrunnen sin på hjemmesiden som gir en grei oppsummering av hvor de kommer fra og hva de står for.

Mvh
    Gøran

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik Vis post
    Test av kaffe i dag. Noen formeninger om testresultatet?

Test av kaffe fra hele kaffeb
    Hehe - kjøper det meste av kaffen min på Coop og synes den er helt grei, men får ikke prisen til å stemme da salgsprisen vel ligger på kr85. Jeg handler som reger når det er -40%...Hender og jeg kjøper den som er på bunnen, på Meny, fordi den er billig og bedre enn testerne mener.

Enig dog med uGn Papua New Guinea er en bra kaffe og tildels bedre enn Coop.

Nå skal det og sies at min Isomac Rituale klarer å lage god kaffe av det meste

Side 154 av 155 FørsteFørste ... 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 150 151 152 153 154 155 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •