Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 139

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 139 av 155 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 ... SisteSiste
Viser resultater 2,761 til 2,780 av 3088
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan jo også bruke steam eller varmt vann på kaffemaskinen. Eller sette en timer på kaffemaskinen, og benytte koppevarmeren på den?

Men det er klart - en dings til er jo litt kult.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver gang jeg trakter kaffe, tenker jeg at å bli senil ikke er noe å trakte etter..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag våknet jeg til varme kopper !

Timeren fungere super og den kan overstyres manuelt, mao jeg kan slå den av når jeg går og slå den på av når jeg vil, og dagen etter er den varm om morgenen.....

Koppen var god og varm - omtrent som når man tar den ut av en oppvaskmaskin som nettopp er ferdig. Slang oppi termometeret og det endte på 75C når kaffen var ferdig i koppen. Det er ny rekord - ut fra rom temp burde jeg havnet på 68/69C som synker til rundt 65C om vinteren. EQ7 varmer vannet når man trykker på kaffeknappen med gitt effekt så temp på ferdig kaffe er mye styrt av temperatur i rommet. Gode varme kopper ga meg altså +7C på kaffen og det merkes !

Kaffen holdt seg god og varm lenge og den passet riktig bra til EQ7'n og - superfornøyd :-P

Ekstern timer slår ikke på EQ7 da den har elektronisk på/av knapp, dessuten er den varm på et minutt så det hjelper ikke.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en riktig så pen kombinasjon. Hva koster den Jura dingz'en? Stod det i linken din tidligere?

Btw så besøkte vi et vennepar i går som nettopp har renovert en bolig og de hadde kjøpt en Miele kaffemaskin CVA5060 (Elkjøp i dag kr 18.995)- den typen som er integrert i kjøkkeninnredningen. Ikke tilkoblet vann, men manuell påfyll og tømming.

Grei kaffe, men i min munn smakte den ikke bedre enn Saeco'n jeg har og prisforskjellen er jo gigantisk........
    Det som slo meg mest var menyen på maskinen - displayet og oppsettet. Nesten umulig å finne ut av; minnet meg mye om min Siemens trådløse fasttelefon. Tyskere, altså....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Det som slo meg mest var menyen på maskinen - displayet og oppsettet. Nesten umulig å finne ut av
    Så seniliteten har altså allerede satt inn?:-D

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Så seniliteten har altså allerede satt inn?:-D
    Mulig det, men som sagt så minnet det meg om Siemens telefonen, og den har vi hatt i mange år - lenge før snevet av senilitet kom sigende (ifølge deg...). Det er noe med tyskere og OSD/menyer, tror jeg

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atter en gang har jeg kommet til slutten av denne tråden. God underholdning og interessant lesestoff i timesvis

Er nysgjerrig på et merke/ en modell.... Expobar Brewster IV.
    Noen som kjenner noe til denne? Fordeler og ulemper eller annet?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en riktig så pen kombinasjon. Hva koster den Jura dingz'en? Stod det i linken din tidligere?

Btw så besøkte vi et vennepar i går som nettopp har renovert en bolig og de hadde kjøpt en Miele kaffemaskin CVA5060 (Elkjøp i dag kr 18.995)- den typen som er integrert i kjøkkeninnredningen. Ikke tilkoblet vann, men manuell påfyll og tømming.

Grei kaffe, men i min munn smakte den ikke bedre enn Saeco'n jeg har og prisforskjellen er jo gigantisk........
    Det som slo meg mest var menyen på maskinen - displayet og oppsettet. Nesten umulig å finne ut av; minnet meg mye om min Siemens trådløse fasttelefon. Tyskere, altså....
    Veiledende er vel rundt 2000,- mens Kaffemaster har den på "tilbud" til 1790,-. Han jeg kjøpt den av hadde kjøpt den hos MPX for rundt 1500,- i 2010. Han hadde brukt den et par mnd og satt den bort, ser her strøken ut, uten et merke og jeg ga 1200,- med frakt 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å drikke glohet kaffe, må ha den et sted mellom varm og halvvarm/lunken. Derimot kan espressoen gjerne være veldig ristretto. Kan også gjerne være corretto med Sambuca, gjerne Molinari Sambuca Extra.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det, kaffen smaker "mest" når den er halvvarm.

Irish Coffee er veldig bra
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr_Spock, en digresjon. Hvorfor i alle dager heter det Sandefjordsfjorden? Hvorfor ikke bare Sandefjorden?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare Sandefjorden?
    De diskuterte jo dette i kommunestyret i 2006. Men det ble ikke vedtatt noen endring.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr_Spock, en digresjon. Hvorfor i alle dager heter det Sandefjordsfjorden? Hvorfor ikke bare Sandefjorden?
    Har dessverre ikke satt meg inn i denne kompliserte problemstillingen. Tronic har sikkert rett i at dette er foreslått endret.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først er inne på endringer av navn, Super, så kunne jo Kristiansand med fordel endres til Kristiania etter at dette navnet ble ledig etter at Oslo ble Oslo. Eller Christiania. Eller Kvartsand. Så slapp vi alle forvekslingene med Ballsund oppe på Nordmøre. Regner med at alle med blaude konsonanter støtter dette?

Og nå er det vel på tide med en god espresso!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvartsand høres bra ut

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe med tyskere og OSD/menyer, tror jeg
    enig, brodern har en mikrobølgeovn av tysk herkomst - brukergrensesnitt fra helv*** vil jeg si :twisted:

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Når vi først er inne på endringer av navn, Super, så kunne jo Kristiansand med fordel endres til Kristiania etter at dette navnet ble ledig etter at Oslo ble Oslo. Eller Christiania. Eller Kvartsand. Så slapp vi alle forvekslingene med Ballsund oppe på Nordmøre. Regner med at alle med blaude konsonanter støtter dette?

Og nå er det vel på tide med en god espresso!
    Jojo, tar gjerne en slik diskusjon. Men fjorden-på-fjord er som Brelett på Bremykt

Så tar vi en god espresso/Aeropress og nyter følgende korte historieleksson:

Når det gjelder Ballsund (Kristiansund for de uinnvidde), så gav Kong Christian IV den sitt navn mange år etter at han kom hit til ingenting-området (unnskyld, mteinum - det var jo en viss bosetning på Flekkerøy) og avsa sine bevingede ord: "Her skal byen ligge".

Problemet for kongen var bare at det ikke bodde noen her (bortsett fra de ute hos mteinum og de ville ikke til fastlandet; de ville være i fred med fisket og bedehusene sine) så han måtte utstede et Kongelig Dekret for å tvinge folk fra Aust-Agder (dengang Nedenes Amt) til å flytte til denne nye byen sin.

Det var det svært få som ville og dette er svært sannsynligvis en av hovedgrunnene til spliden mellom Arendal og Kristiansand den dag i dag - Arendalitter skal ha seg frabedt å bli diktert av Kristiansand om det gjelder fylkessammenslåing, flytting av kommuner, sykehus osv osv.

Så de som bosatte seg her i byen var enten de som Nedenes Amt helst ikke ville ha og oppfordret til å følge kongens dekret, og så var det Setesdølinger som kom for sent til Amerikabåten

En Kristiansander vil selvfølgelig benekte alt dette. Han eller hun vil hevde at byen var befolket allerede før kongen kom hit og at borgermesteren den gangen het "Kjutta" eller "Julius".......

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hemm - trodde vi diskuterte High end kaffe her inne og ikke stedsnavn. Da kan dere besøke Off-topic delen til Sentralen

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hemm - trodde vi diskuterte High end kaffe her inne og ikke stedsnavn. Da kan dere besøke Off-topic delen til Sentralen
    Det var bare et bidrag til en passende kaffekopp, men Troika er jo mye bedre

Noen som erfaring med Meksikansk kaffe?

Vurderer denne pakka og der er landet representert
    Promo Bundle Deal -

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare forfriskende med en velskrevet digresjon eller tre, og vi holder oss jo stort sett til tema tross alt!
    Det var altså ikke Nerdenes Amt da, Super?

Side 139 av 155 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 135 136 137 138 139 140 141 142 143 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •