Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 138

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 138 av 155 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 ... SisteSiste
Viser resultater 2,741 til 2,760 av 3088
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth311
    Når det gjelder kaffemaskiner er det bare Rancilo Silva som gjelder.
    Å, på hvilken måte?

Newcomer Kenneth311 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Big SturL
    Å, på hvilken måte?
    Det er rett og slett det nærmeste man kommer en kaffemaskin på cafe hjemme. Den har god kaffetemperatur og rask dampoppvarming og er i tillegg veldig robust bygd.

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er vel mange andre enn en Silvia som gir god kaffe. Jeg har en Rocket Cellini Evoluzione. Den er nok en klasse over en Silvia men gir suveren kaffe men det kreves jo en bra kværn og litt kunnskap da... De halvautomatiske som dette er gir alltid bedre kaffe om det gjøres korrekt. Men er litt mer tidkrevende. Men det er jaggu verdt det :-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth311
    Det er rett og slett det nærmeste man kommer en kaffemaskin på cafe hjemme. Den har god kaffetemperatur og rask dampoppvarming og er i tillegg veldig robust bygd.
    Vel, greit for de som like utseendet til frk Silva. Personlig synes jeg hun er veldig firkantet og med industriknapper, omtrent som en storkjøkken maskin i miniatyr - kunne aldri tenkt meg å ha henne i hus :wink: .

Da foretrekker jeg mye heller f.eks en Rocket Cellini Evoluzione som nevnt eller dess like - de fasinerer meg og hadde jeg likt melkekaffe hadde jeg nok hatt noe slikt på benken selv om de tar litt plass. Intill videre får frk Baby Twin regjere på mitt kjøkken med hushjelper hr NQ7
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle i utgangspunktet ikke hatt noe imot en Silvia på benken, men ville nok blitt en for stor utfordring å modde den med PID - så da blir det neppe noe av. Vil jeg ha noe manuelt, har jeg alltids den italienske perkolatoren, og da holder det lenge.

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Skulle i utgangspunktet ikke hatt noe imot en Silvia på benken, men ville nok blitt en for stor utfordring å modde den med PID - så da blir det neppe noe av. Vil jeg ha noe manuelt, har jeg alltids den italienske perkolatoren, og da holder det lenge.
    Det tar ca 1 time å montere pid på silvia om du kjøper et sett, og er litt fingernem. Det er god beskrivelse som følger med og alle ledninger. Har gjort det selv for noen år siden og nsiden da er teperaturen ekstremt nøyaktig, og tid på shot kan stilles etter egen smak, fx 26 sekund.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsoen
    Det tar ca 1 time å montere pid på silvia om du kjøper et sett, og er litt fingernem.
    Hehe, visste noen ville si akkurat det!

Men jeg stoler ikke noe særlig på fingernemheten, så måtte nok isåfall ha betalt noen for å utføre inngrepet.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, visste noen ville si akkurat det!

Men jeg stoler ikke noe særlig på fingernemheten, så måtte nok isåfall ha betalt noen før å utføre inngrepet.
    He he, da har du nok selvinnsikt. Hva med å stikk bortom NTNU og spandere en lunsj i kantina, og samtidig se om de klarer å montere en pid :-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er så saliggjørende - hvorfor har ikke produsenten bygd det inn eller lagt til rette for en enkel oppgradering ?

For øvrig har jeg skaffet meg en Jura koppvarmer på Finn - blir artig å prøve. Inntrykket fra første kopp er i allefall bra da kaffen holdt seg varm betydelig lenger !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre enn koppvarmeren som er på EQ7'n da?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre enn koppvarmeren som er på EQ7'n da?
    Han tenker nok på en koppevarmer som han har koppen på etter brygging.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvis dette er så saliggjørende - hvorfor har ikke produsenten bygd det inn eller lagt til rette for en enkel oppgradering ?
    Original termostat svinger +- 5 grader så når lampen slukner er det riktig temp, og etter noen minutt er tempen "feil", så mange temperatursurfer.

Godt spørsmål forøvrig, men det har med penger å gjøre tenker jeg. Et godt diy pid set for silvia koster en tusenlapp. Og som sagt tidligere, det er ikke veldig komplisert, men man bør ha litt fingerferdighet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Han tenker nok på en koppevarmer som han har koppen på etter brygging.
    Ååh,seffer'n!
    Jeg er tydeligvis allerede senil, og snart er det nok din tur, Super!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, jada

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HeHe - alle har feil

Det jeg snakker om er et lite skap som du kan putte kopper i og varme de opp. Om vinteren er det litt kjølig i huset om morgenen. Da synes jeg relativt ofte at kaffen fra EQ7'n er litt kald og har sjelden tid til å vente på koppvarmeren til EQ'n selv om den er rask.

Skapet har timer slik at jeg kan få det til å slå seg på 1 time før det er frokost tid. Og da snakker vi om skikkelig gjennomvarme kopper. Håper det hjelper. Førsteinntrykket var i alle fall bra. JURA Koppvarmer

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke enklere med varmt vann ??

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg slår på min maskin - inkluderer oppvarmingen at det kommer ut ca en halv kopp varmt vann. Dermed er den første koppen godt forvarmet til den første kaffen.

Ellers er dere ikke alene om å begynne å bli senile da - melder meg på
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Er det ikke enklere med varmt vann ??
    Sikkert, men har man ikke har brukt varmt vann på en stund må det renne en stund før det er varmt nok, og så må jeg vente på at det varmer koppen. Når jeg i tillegg har vannmåler blir det kroner av det og over tid...

Varme fra skapet trenger jeg uansett til oppvarming.....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Når jeg slår på min maskin - inkluderer oppvarmingen at det kommer ut ca en halv kopp varmt vann. Dermed er den første koppen godt forvarmet til den første kaffen.

Ellers er dere ikke alene om å begynne å bli senile da - melder meg på
    Godt forvarmet ? Da har du ikke kjent på koppen jeg tok ut av skapet....

Nå må jeg bare finne ut av en setting slik at jeg både kan bruke timer og manuell av og på....

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Sikkert, men har man ikke har brukt varmt vann på en stund må det renne en stund før det er varmt nok, og så må jeg vente på at det varmer koppen. Når jeg i tillegg har vannmåler blir det kroner av det og over tid...

Varme fra skapet trenger jeg uansett til oppvarming.....
    Det var jo en smart kombinasjon. Her kommer varmtvannet fortere enn svint, men jeg liker allikevel ideen på koppevarmer......spennende

Side 138 av 155 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •