Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 135

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 135 av 155 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 ... SisteSiste
Viser resultater 2,681 til 2,700 av 3088
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fylle med vannkanne for å unngå slitasje på pakningen - det har jeg ikke tenkt på før, men skal begynne med det fra idag. Takk for tipset, Ing.

Blå Java - finnes mye kaffe som slår den, for å si det forsiktig.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er rart folk anbefaler Simens Q5 framfor en Jura. Hvor lenge varer den Simens maskinen mon tro? Får man deler til den? En Jura er laget for å vare og gir IMO et helt annet kvalitetsinntrykk i forhold til levetid og service.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Synes det er rart folk anbefaler Simens Q5 framfor en Jura. Hvor lenge varer den Simens maskinen mon tro? Får man deler til den? En Jura er laget for å vare og gir IMO et helt annet kvalitetsinntrykk i forhold til levetid og service.
    Alle vet jo at det er Nordost-kabler i den Siemens'en, vettu
    Og det gir jo en helt annen kaffe........

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, for ordens skyld: Det jeg målte var om det ville gå an å løfte opp vanntanken hvis maskina står på benken under et overskap (60 cm avstand). Og det ser ut til å gå fint. Å basere seg på å dra fram maskinen ved hver fylling er definitivt ikke å anbefale

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skikkelig kaffemaskin har selvsagt innebygget dreieplate - akkurat som min Saeco
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

levetid siemens eg.5

Vel den kommer med to års garanti påstemplet fra fabrikk, dvs 5 års reklamasjon eller 200 000 brygginger. Det som inntreffer først. Så med andre ord, varer den mindre enn 5 år så kommer elkjøp til å få den i fleisen. Dersom reservedeler forsvinner før den tid må de erstatte med tilsvarende maskin. Så sier ikke nei takk til det heller;-) flott å være forbruker i Norge.. derfor er jeg ikke bekymret for levetiden på den.;-)

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siemens er vel premiummerket i "familien" BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH. Bosch og Siemens kan nærmest sies å forholde seg som VW og Audi (vet ikke helt hva som skulle være Skoda...). Men i stor grad uten Audis stygge tendenser til av og til å forskreve seg på teknologi, så det blir standard feil (som A6 2,5 tdi med Tiptronic, som er en katastrofe som venter på å skje...).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    (vet ikke helt hva som skulle være Skoda...)
    Jura kanskje? Eller nei, det er jo en annen produsent.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Premium og premium, det eneste jeg vil kalle premium merke til BSH er vel datterselskapet Gaggenau.

Hadde Audi bare fått med seg at man må bytte olje på tiptronicen så hadde garantert ikke så mange havarert . Ingen olje er evigvarende. ZF-kassene skal byttes hver 60k (ifølge de som produserer dem), mens møller sier man ikke trenger å bytte .

Ang levetid, jeg syns det er lite å håpe på at maskina skal holde bare 5år. Og husk at reklamasjon ikke nødvendigvis dekker reparasjon. Et verksted kan feks si at det er unormalt bruk som har gjort dette og derfor ikke dekker det. Jeg hadde nok valgt Jura fremfor Siemens når det gjelder kaffemaskin.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har normal bruk av produktet. Så den må de isåfall lenger ut på landet med. Ingen storforbruker her. Hadde jeg vurdert maskin til 5-7k er nok sjansen for at det ville blitt en Jura eller annet. Men til under 3k er dette ett godt kjøp;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar helt feil nå, så har Gaggenau ikke noen frittstående maskiner, kun for integrering. Har heller ikke kommet over noen priser.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Hvis jeg ikke tar helt feil nå, så har Gaggenau ikke noen frittstående maskiner, kun for integrering. Har heller ikke kommet over noen priser.
    Det stemmer det ja
    Jeg mente bare at Gaggenau kan man kalle premium merke. Jeg personlig hadde ikke ville kalt Siemens for premium merke, jeg syns de er litt for standard for det.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har kjøpt kaffetrakteren Svart Presisjon laget av Wilfa i samarbeid med Tim Wendelboe? Den virker iallfall mer brukervenninlig enn den forrige manuelle. Koster ca. 2 495,-

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JarlDR, jeg vil nok si at det er et premiummerke. Det er ikke et luksusmerke, det skal jeg heller gå med på. For meg blir det igjen å gå tilbake til bilene: Audi og BMW er premiummerker. Bentley og Rolls-Royce er luksusmerker. Så jeg har en Audi-kaffemaskin, mens Gaggenau er mer en Bentley.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel litt smak og behag om hva man selv syns er bra og ikke kanskje. Og hvor høyt/lavt man evt setter en premium standard? Men du har vel mer rett i å kalle Gaggenau et luksus merke ja.
    Hvor faller da Miele inn? De har jo begge typer maskiner i et noe høyere prissjikt.
    Ikke en diskusjon vi trenger å ta videre altså. Mest for skøy skyld jeg kommenterte.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm - min Saeco har sluttet å kverne......
    Tror det sitter noe fast nedi kverna - må være bønner eller et "fremmedlegeme" som kan ha ligget i en av kaffeposene. Det hender jo det ligger noe kvistrester i disse bønneposene.

Har meldt saken til Komplett som har bedt meg lage en servicesak hos Infocare. Men da må maskinen sendes til Kongsvinger og jeg har ikke tatt vare på originalemballasjen.

Noen som vet om det er en "smal sak" å komme ned til kverna på slike maskiner med egne verktøy?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Noen som vet om det er en "smal sak" å komme ned til kverna på slike maskiner med egne verktøy?
    Har du prøvd med slegge?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Har du prøvd med slegge?
    Hehe - har jo en elektriker i heimen og vi har prøvd å skru av de lokk vi finner, men vi kommer liksom ikke helt ned i kverna.....
    Og vil jo ikke skru for mye heller dersom det ender med at vi MÅ sende den til service....

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Hehe - har jo en elektriker i heimen og vi har prøvd å skru av de lokk vi finner, men vi kommer liksom ikke helt ned i kverna.....
    Og vil jo ikke skru for mye heller dersom det ender med at vi MÅ sende den til service....
    Kjedelig! Man har jo den nøkkelen for å justere grovheten på kverna med. Kan den også brukes til å skru løs kverna? Har aldri hatt oppe min..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, og nå er den sendt til InfoCare i Kongsvinger for reparasjon. Fagfolk er fagfolk Og det er jo en garantisak.

Side 135 av 155 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •