Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 134

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 134 av 155 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 2,661 til 2,680 av 3088
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oki. I Lyngdal skulle de ha 3999;-) Men ser at de ikke tar mer enn 70 for frakt fra elkjøp.no. Og da kan jeg levere tilbake til elkjøp i lyngdal innen 14 dager dersom jeg ikke er fornøyd. Angrefrist;-)
    har sett de testene allerede. Forsøkte å skrive på forumet tidligere på Røste sin side, men fikk ikke forumet til å virke. ;-) Den har jo fått masse bra kommentarer på elkjøp.no og da;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mastiff
    Fått trakteren i hus?
    Isåfall er du fornøyd med resultatet?
    Fikk hentemelding om min også så blir en tur innom posten imårra;-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ramgoth
    Hei Mastiff
    Fått trakteren i hus?
    Isåfall er du fornøyd med resultatet?
    Fikk hentemelding om min også så blir en tur innom posten imårra;-)
    HeHe, han drakk vel ikke kaffe - du må snakke med kjerringa 8), hvis han ikke har begynt nå da...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    05:52, Ingeniør'n, det var tidlig!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Skakke sove bort sommernatta vettu!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, morramenneske og når det har regna om natta og tåka ligger tett, så drøyer man en halvtime til sola kommer og begynner å tørke litt opp før man sykler på jobb. Hva gjør man da mens man venter - AVForum !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en patron-maskin til sekundærboligen, gitt.
    Ikke bare har vi der allerede en Moccamaster og en perkolator, men også en Cathrineholm kokekaffe-kanne.....

Denne gir grei kaffe og utvalget i patroner er ganske bra.
    Vedlegg 105601

Ros til Elkjøp i Arendal. VELDIG hyggelig betjening og møter kundene med et smil!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en patron-maskin til sekundærboligen, gitt.
    Ikke bare har vi der allerede en Moccamaster og en perkolator, men også en Cathrineholm kokekaffe-kanne.....

Denne gir grei kaffe og utvalget i patroner er ganske bra.
    Vedlegg 105601

Ros til Elkjøp i Arendal. VELDIG hyggelig betjening og møter kundene med et smil!
    +1,har samme maskin selv,grei viss du skal ha deg kjapp kopp kaffe
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kjenner maskinen og smaken fra før av da flere i familien har samme.
    Løste nettopp inn 150-kroners verdikupongen på Tassimos hjemmeside og kjøpte en haug med patroner. Te, Jacobs kaffe og sjokolade - sistnevnte til "umyndige" besøkende i familien

Men i fremtiden kommer jeg kun til å kjøpe patroner på Rema/Kiwi/Elkjøp da prisene der er lavere enn på produsentens egen nettbutikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si meg strålende fornøyd med Siemens EQ5. Har da ingen annen erfaring enn med vanlig trakter fra før. Enkelt å stille inn styrke fra svak til sterk, og de som trenger mer krutt kan itillegg velge dobbelbrygging;-) vannmengde går fra liten ekspresso til stor kaffe creme, som tilsvarer en stor kaffekopp.
    Melkesteameren gir så som så med skum, blir sånn 50-50 med varm melk/skum. Men etter noen få kopper synes jeg det er best å lage melkeskum i en seperat kopp for så å ta skummet på toppen over med en skje. Lett skylling og rengjøring. 8.5/10 fra meg totalt sett. Støyer lite også synes jeg. Kaffen er ikke for kald noe jeg var usikker på etter å ha lest litt erfaringer generelt på kaffemaskiner.
    Tipp topp tommel opp. Mhmm zoega Dark Temptation;-)

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Komplett har dagstilbud på Jura ENA Micro 1 Kaffe-/Espressomaskin. Er på utkikk etter en ny kaffemaskin. Hva tror dere? Burde jeg gå for denne i dag, eller er f.eks Siemens EQ5 et bedre alternativ?

Komplett.no - Jura ENA Micro 1 Kaffe-/Espressomaskin

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hades
    Hei.

Komplett har dagstilbud på Jura ENA Micro 1 Kaffe-/Espressomaskin. Er på utkikk etter en ny kaffemaskin. Hva tror dere? Burde jeg gå for denne i dag, eller er f.eks Siemens EQ5 et bedre alternativ?

Komplett.no - Jura ENA Micro 1 Kaffe-/Espressomaskin
    Ja si det du - litt sent ute for tilbudet men begge lager vel ok kaffe. Det går vel litt på detaljer og hva man liker. Siemens har vanntank på siden, men Jura har bak - selv foretrekker jeg Siemens her. Siemens har demonter bryggeenhet for rengjøring mens Jura sin forutsetter bruk av rense tabletter - igjen Siemens for meg, osv.

PS har Siemens EQ7 selv 8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, på Siemens skal man både rengjøre brewing unit'en og bruke rensetabletter for rør og dyser.
    Jeg ville uten tvil valgt Siemens, har selv EQ7. Er det btw.noen som har erfaring med EQ7plus? Lurer på om det kan være noen vits i å oppgraderre om en stund.

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en fornøyelig tråd, men jeg blir jo ikke klokere etter hvert som tiden går.

Kanskje kan jeg spørre om maskin?

Behovet for den som har kvern er:
    I prioritert rekkefølge

Max 5-8000
    Kverner og brygger
    For 2 personer på kontor
    Lett å rengjøre
    Lett å fylle på vann og bønner når høyde på benk er 60 cm
    Ikke for stor
    God kaffi (High end :-), varm nok, vanlig vis drikker vi Americano (dbl shot + vann)
    Melkeskummer (ikke nødvendig)

Torsoen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lowjab
    Frode H. , dette var et veldig interessant innlegg. Jeg surfer kaffemaskiner til øyet blir stort og vått om dagen, nettopp for å erstatte en Gaggia Baby Twin som høylytt og sprutende synger på siste verset. Og Nuova Simonelli Oscar ser ut til å ville passe oss som hånd i hanske!

Så, kunne du tenkt deg å komme med en update, nå halvannet år etter kjøp? Er du fortsatt like begeistret? Og har du hatt noe behov for service/reparasjon så langt, hvordan tenker du i så fall å gjøre dette iom at du kjøpte via nettet? Jeg har en dialog med de som importerer de større maskinene til Nuova Simonelli her i Norge, men foreløpig synes jeg den indikerte prisen blir i høyeste laget.

(Jeg sender deg en PM for å tipse deg om dette innlegget, men tenkte at temaet ville være av allmenn interesse )
    For ordens skyld endte jeg med en Jura ENA Micro 1 med separat melkeskummer. Det kom aldri noen forbedret pris fra Nuova Simonelli sin importør, og Jura sin importør / serviceverksted er rett rundt hjørnet her Vi valgte enkelhetens kompromiss framfor fullstendig ultimat kaffeopplevelse, og jeg er godt fornøyd med kaffen som produseres. Gleder meg til å eksperimentere mer med kaffetyper (mulig jeg på sikt skal skaffe meg en separat kaffekvern, maskinen har mulighet for påfyll av ferdigkvernet kaffe også, og det er litt styrete å bruke støvsugeren for å tømme den for bønner hvis man skal skifte kaffetype.)

5590,- inkludert melkeskummer fra kaffemesteren.no (gratis frakt). Tilbud så langt lageret rekker, visstnok.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    torsoen:

For øvrig bør det gå akkurat med ENA Micro 1 med 60 cm til overskap, min står i "friluft" men jeg testet akkurat å løfte vanntanken med tommestokken som referanse. Synes at denne maskinen kvalifiserer på alle vis i forhold til kravene du skisserer, med forbehold om at jeg ikke har prøvd noen form for rengjøring ennå. Maskina har en skyllesyklus ved på- og avslåing, samt at man kan bruke kalkfilter i vanntanken.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Norge er det ikke nødvendig med kalkfilter i vanntanken. EQ7 har også denne opsjonen, men er mer tiltenkt land som ikke har det vannet vi har her.

Men er det noen som kan uttale seg/vet noe om EQ7 Plus?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    torsoen:

For øvrig bør det gå akkurat med ENA Micro 1 med 60 cm til overskap, min står i "friluft" men jeg testet akkurat å løfte vanntanken med tommestokken som referanse. Synes at denne maskinen kvalifiserer på alle vis i forhold til kravene du skisserer, med forbehold om at jeg ikke har prøvd noen form for rengjøring ennå. Maskina har en skyllesyklus ved på- og avslåing, samt at man kan bruke kalkfilter i vanntanken.
    Bare så det er sagt er det noe drit med vanntank bak om den skal stå under overskap. Du skal ikke ha dratt den frem mange ganger før du går lei. EQ har tank på siden og jeg fyller med vannkanne - så slipper jeg å slite på pakningen....

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ramgoth, da har vi fått testet den skikkelig. Og jeg kan varmt anbefale Siemens EQ.5. Hele den utvidede familien (sønn, frue, mine foreldre, mine brødre pluss diverse kompiser) har bare hatt rosende ord å si om kaffen. Og til nå har jeg bare prøvd den vanlige Coop Blå Java, ikke den dyrere kaffen. Pluss at den også funker ypperlig som vannkoker.

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    torsoen:

Hei lowjab

Takk for at du tok deg bryderiet å måle, og tipse.

Min maskin skal stå på benken, ikke i skap.

Jeg skal goole litt og se på ditt tips.

TorsoeN

Side 134 av 155 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 130 131 132 133 134 135 136 137 138 144 154 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •