Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 132

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 132 av 155 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 2,621 til 2,640 av 3088
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Siden jeg er i Texas nå, og det kryr av Starbucks her borte, fikk jeg selvfølgelig store behov for å kjøpe med meg hjem en slik maskin, til det gikk opp for meg at kapsler ikke er å få kjøpt i Norge......synd!

Verismo™ Coffee Machines | Starbucks® Single Cup Pod Brewer
    Får kjøpt på Ebay

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Får kjøpt på Ebay
    Jo, det er selvfølgelig en løsning.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn

Hehe...artig bilde

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn

Tror jeg er han nederst til høyre.8)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Siden jeg er i Texas nå,
    Er det du som skal overta etter Chuck Norris som Walker Texas Ranger?

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallois kaffefolk! Satt og glante litt på ebay, og der har de jo ørten forskjellige "pader" til en sånn Philips Senseo maskin som vi har hjemme. Er det dumt å bestille sånt via ebay, noen som vet noe om det?

Kom opp en advarsel om import av mat nemlig når jeg skulle kjøpe et par pakker.....

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Er det du som skal overta etter Chuck Norris som Walker Texas Ranger?
    Hehe, si det. Kom akkurat inn døra hjemme så det blir nok ikke meg allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Heisann!

Vi har bestemt oss for å gå til innkjøp av en kaffamaskin på jobben. Den skal kverne bønner og ikke bruke ferske meieriprodukter i frykt for rengjøringen dette medfører.

Vi er opptil 15 mann som kommer til å bruke denne i løpet av dagen.

Så hva skal vi velge? Hvordan er det med innkjøp av bønner i større poser?
    Vi tenker og bruke fra 10.00,- til 20.000,-

Krav:
    - brygger kaffe hel-automatisk, gjerne med direkte tilkobling til vann
    - enkel påfylling
    - stabil som ****

Gode råd trengs!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jura Z7 er en maskin som er beregnet på litt mer enn bare et par kopper pr. dag. Denne har noe større vannbeholder enn de andre maskinene. 2.7 liter tror jeg, og grutbeholderen tar unna for 15-20 kopper. Normalt er ca. det halve av dette.

Tror beregnet brukssyklus på denne maskinen er rundt 50 kopper pr dag.
    Litt arbeid med å rengjøre er det uansett maskin.... Men det er snakk om i snitt 5 minutter pr dag på denne. Det er en kjempeflott maskin, og den lager veldig god kaffe. Mulighet for melkebaserte drikker er det også, men de behøver ikke benyttes.

De mer proffe maskinene til Jura koster mer enn budsjettet ditt. Hva andre produsenter har er jeg ikke sikker på, men det meste innen denne prisklassen er beregnet på hjemmebruk med mer eller mindre fancy funksjoner.

Jura IMPRESSA Z7 Alu Kaffemaskin - Jura kaffemaskiner - Kaffe- og espressomaskiner

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må det være benkmodell?
    Hvis innebygd er alternativ så kan du få fast vanntilkobling på feks Miele CVA5065.
    Denne har melkesystem, men det er ikke verre enn å fjerne melkebeholderen så slipper dere å tenke noe mer på den.
    Hvis dampen ikke brukes kan man også deaktivere dampsystemet slik at den varmer seg litt kjappere opp på morgenen.
    Den har plass til ganske bra mengde bønner, ca 500g.
    Er ihvertfall enkel og stabil i bruk, men koster en del da..

Miele har også en benkmodell. Men til så mange brukere er jeg redd vannbeholder og slikt blir litt smått på akkurat denne. Har denne selv og fungerer utmerket til familiens bruk, men er redd for at dere må fylle ditt og tømme datt litt ofte når dere er 15 brukere.

Jura har noen maskiner beregnet for "proff" marked. Feks frisører og slikt. Ta en titt på Jura.com.

Bare husk at dere får det dere betaler for. Og med fersk god kaffe kreves det litt renhold uansett maskin.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tronics anbefaling om Siemens EQ7 burde vel passe inn her - er vel bygget med tanke på driftsikkerhet og en større mengde kaffekopper.

Les testen:

TEST: Perfekt kaffe - tu.no/tester
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar! Får lyst til å kjøpe en maskin for å ha hjemme nå!

Ser at kapasitet blir et problem på de fleste modellene i vår prisklasse, så tror jeg vil undersøke litt på mulighet for å leie en maskin, pris/kapasitet.

Noen erfaringer med leiemaskiner?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode H.
    Da var Nuova Simonelli Oscar i hus, rask og fin levering med TNT.
    For en gangs skyld er jeg nesten målløs...

Jeg trodde jeg lagde god espresso med Gaggiaen min, men resultatet fra Oscar går langt utapå det den maskinen klarer. Oscar får frem smakene og spesiellt sødmen i espressoen mye bedre. Cremaen er tjukkere, mørkere brun med litt lyse flekker her og der, den ser ut som det jeg har fått servert hos TW.

Steamingen må bare oppleves, skrur jeg steamen fullt på, brenner jeg melken min på under 10 sekunder. Det kommer helt utrolige mengder med tørr og fin damp. Etter noen forsøk, fikk jeg til perfekt mikroskum som jeg kunne helle til en heller mislykket rosetta ;-) Slikt skum fikk jeg aldri til med Gaggiaen, med Oscar er det like lett som det ser ut som når Baristaene gjør det.

Dette overgikk mine villeste forhåpninger. Jeg har ingen problemer med å forstå at Oscar kan brukes kommersiellt.
    Frode H. , dette var et veldig interessant innlegg. Jeg surfer kaffemaskiner til øyet blir stort og vått om dagen, nettopp for å erstatte en Gaggia Baby Twin som høylytt og sprutende synger på siste verset. Og Nuova Simonelli Oscar ser ut til å ville passe oss som hånd i hanske!

Så, kunne du tenkt deg å komme med en update, nå halvannet år etter kjøp? Er du fortsatt like begeistret? Og har du hatt noe behov for service/reparasjon så langt, hvordan tenker du i så fall å gjøre dette iom at du kjøpte via nettet? Jeg har en dialog med de som importerer de større maskinene til Nuova Simonelli her i Norge, men foreløpig synes jeg den indikerte prisen blir i høyeste laget.

(Jeg sender deg en PM for å tipse deg om dette innlegget, men tenkte at temaet ville være av allmenn interesse )

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lowjab
    Frode H. , dette var et veldig interessant innlegg. Jeg surfer kaffemaskiner til øyet blir stort og vått om dagen, nettopp for å erstatte en Gaggia Baby Twin som høylytt og sprutende synger på siste verset. Og Nuova Simonelli Oscar ser ut til å ville passe oss som hånd i hanske!

Så, kunne du tenkt deg å komme med en update, nå halvannet år etter kjøp? Er du fortsatt like begeistret? Og har du hatt noe behov for service/reparasjon så langt, hvordan tenker du i så fall å gjøre dette iom at du kjøpte via nettet? Jeg har en dialog med de som importerer de større maskinene til Nuova Simonelli her i Norge, men foreløpig synes jeg den indikerte prisen blir i høyeste laget.

(Jeg sender deg en PM for å tipse deg om dette innlegget, men tenkte at temaet ville være av allmenn interesse )
    Det er av allmenn interesse ja. Personlig ville jeg vurdert en Musica - den ser vanvittig lekker ut :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drikker ikke selv kaffe, men fruen gjør det, og gjester gjør det som regel. Derfor trenger jeg en kaffetrakter med innebygd kaffekvern som lager god kaffe. Helst av den typen med kanne, fruen liker best det istedenfor de som lager en kopp eller to av gangen. Det er vel noe med det å ha en liter kaffe med til bordet og så skjenke rundt, istedenfor å fly fram og tilbake med kopper. Har noen et forslag til en maskin som funker bra til det? Resten av hvitevarene er i rustfritt stål, så det bør være den designen. Opp til kanskje 4 høvdinger.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips Grind & Brew til 1495,- kan kanskje være noe? Gir 2-10 kopper.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så slett ikke verst ut, takk!

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller en god ekstern kaffekvern, f.eks Wilfa CGR1 og en god Moccamaster (K741). Da har du en god kvern som kutter kaffebønnene i stedet for å knuse, pluss en kaffetrakter som gir god temperatur og smak. Hilsen en barista. ;-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Kjøp heller en god ekstern kaffekvern, f.eks Wilfa CGR1 og en god Moccamaster (K741). Da har du en god kvern som kutter kaffebønnene i stedet for å knuse, pluss en kaffetrakter som gir god temperatur og smak. Hilsen en barista. ;-)
    Det var egentlig nettopp hva jeg ville ha svart også, men han ville ha trakter med innebygd kvern, så jeg svarte direkte på det.

Har selv Wilfaen, som jeg er fornøyd med.

Side 132 av 155 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 128 129 130 131 132 133 134 135 136 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •