Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 131

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 131 av 155 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 2,601 til 2,620 av 3088
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje dumt spørsmål - men hvorfor solgte du ikke Primadonnaen i stedet for å kaste den?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en litt tidligere modell dette. Og neppe vits i å prøve å selge en defekt maskin tror jeg. Dette var jo også litt helt i starten av den store interessen for maskiner som utviklet seg senere. Prøvde å få leverandør til å reparere, men var noe krangel om garantiansvar, så bare kasserte den til slutt. Samme med Krupsen som vi hadde før der.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, jeg trodde du hadde kjøpt Primadonnaen, men ser at du skrev at det var en
    annen modell. My bad
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Ja, den er veldig bra! Og billigere nå enn da jeg kjøpte den.
    Anbefales!
    Bestilt!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haarstad
    Bestilt!
    Gratulerer så mye med riktig kjøp, håper du blir veldig fornøyd, anbefaler å kjøre på høyeste temperatur, samt slavisk følge alle meldinger du får i displayet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Primadonnaen og prøvd den litt i dag. Fantastisk fin og god kaffemaskin, både kaffen og cappucino som jeg har prøvd foreløpig smaker kjempegodt Maskina var litt større enn jeg hadde regna med, men det går fint... Faren med så god kaffe er at det kan bli litt for mye kaffedrikking...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Da har jeg fått Primadonnaen og prøvd den litt i dag. Fantastisk fin og god kaffemaskin, både kaffen og cappucino som jeg har prøvd foreløpig smaker kjempegodt Maskina var litt større enn jeg hadde regna med, men det går fint... Faren med så god kaffe er at det kan bli litt for mye kaffedrikking...
    Ser man det - gratulerer med god kaffe !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ser man det - gratulerer med god kaffe !
    Takk, veldig god kaffe, prøvde caffelatten også, fantastico

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor viktig er det med hva slags avkalkingsmiddel man bruker på kaffemaskinene?

Jeg har en philps intelia focus, og der anbefaler de jo selvsagt philips avkalkingsmiddel. Men er dette litt som når man kjøper bil, at man ikke absolutt trenger å kjøpe lyspærer fra vw om man eier en golf?

Har kjøpt cleandrop, helt standard avkalkingsmiddel men er veldig skeptisk til å bruke den eller finne en fra philips. Eneste grunn til jeg kjøpte cleandrop var fordi jeg ikke finner philips sin egen, selv om jeg har sett at bl.a expert skal selge det.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Hvor viktig er det med hva slags avkalkingsmiddel man bruker på kaffemaskinene?

Jeg har en philps intelia focus, og der anbefaler de jo selvsagt philips avkalkingsmiddel. Men er dette litt som når man kjøper bil, at man ikke absolutt trenger å kjøpe lyspærer fra vw om man eier en golf?

Har kjøpt cleandrop, helt standard avkalkingsmiddel men er veldig skeptisk til å bruke den eller finne en fra philips. Eneste grunn til jeg kjøpte cleandrop var fordi jeg ikke finner philips sin egen, selv om jeg har sett at bl.a expert skal selge det.
    Cleandrop er rensemiddel, ikke avkalkning.
    "Alle" avkalkningmidler er sitronsyre, uansett hvilket produsentnavn det står på eska.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Saeco Intelia Cappuccino?

Damene her ser ut til å være fornøyd med den både når det gjelder temperatur på kaffen og kvaliteten på skummet (i forhold til andre automatiske maskiner vel å merke).
    Crew Review: Saeco Intelia Cappuccino - YouTube

Eller Phillips HD8753/11 som den heter.
    Koster rett under 4000 i de fleste butikkene...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Noen som har prøvd Saeco Intelia Cappuccino?

Damene her ser ut til å være fornøyd med den både når det gjelder temperatur på kaffen og kvaliteten på skummet (i forhold til andre automatiske maskiner vel å merke).
    Crew Review: Saeco Intelia Cappuccino - YouTube

Eller Phillips HD8753/11 som den heter.
    Koster rett under 4000 i de fleste butikkene...
    Jeg har Philips Intelia focus som jeg kjøpte for 1990,- på komplett.no(som virker være samme modell uten den integrerte melkeskum-skuffen) Komplett.no - Philips Saeco Intelia Focus

Veldig fornøyd med min ihvertfall, men har ikke prøvd HD8753/11. Det som Philips slår konkurrente på i samme prisklasse er at den har keramisk kvern, noe andre i samme prisklasse ikke har. Såvidt jeg ser er det vel bare at det er integrert melkeskummer som er forskjell enn om du må skumme opp melken selv via skummefunksjonen som fungerer utmerket. Men hadde nok gått for HD8753/11 om du lager veldig mye cappuchino, da er den jo litt enklere. Hvis du lager mest kaffe og espresso ser den intelia focus ganske lik ut på papiret slik jeg ser det = penger spart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe toll og avgifter på kaffe en evnt kjøper fra utlandet, eller kan en kjøpe så mye kaffe en ønsker uten å få noe ekstra tollavgift eller lignende?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe toll og avgifter på kaffe en evnt kjøper fra utlandet, eller kan en kjøpe så mye kaffe en ønsker uten å få noe ekstra tollavgift eller lignende?
    Faktisk litt usikker, men dette har vel med om du kjøper fra EU/EØS land. Jeg selv pleier handle inn noen kg te samtidig fra England, og aldri betalt noe ekstra på det annet enn frakt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel være ordinært fortollingsgebyr dersom verdien av varene er over 200 NOK.(eks. frakt)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel være ordinært fortollingsgebyr dersom verdien av varene er over 200 NOK.(eks. frakt)
    Sikker på det da?

https://www.slf.dep.no/no/internasjo...l-og-matimport

Varer som ikke dyrkes i Norge, for eksempel bananer og kaffe, er derimot tollfrie.

I motsetning til Norge har Sverige (og EU) importtoll på både bananer og kaffe.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på det da?

https://www.slf.dep.no/no/internasjo...l-og-matimport

Varer som ikke dyrkes i Norge, for eksempel bananer og kaffe, er derimot tollfrie.

I motsetning til Norge har Sverige (og EU) importtoll på både bananer og kaffe.
    Var ikke klar over akkurat dette unntaket nei. Da er det jo bare å sette igang og bestille noen kasser bananer.:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over akkurat dette unntaket nei. Da er det jp bare å sette igang og bestille noen kasser bananer.:wink:
    Har allerede bestilt flere kasser bananer Neida...men blir nok noe kaffe ja...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på tollgebyr og toll. Egentlig få varer det er toll på men det er sjekken om du skal ha toll og moms du betaler for. Her kan det sprike stort. Er verdien satt under NOK200 eller merket GIFT glir det igjennom ubehandlet....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg er i Texas nå, og det kryr av Starbucks her borte, fikk jeg selvfølgelig store behov for å kjøpe med meg hjem en slik maskin, til det gikk opp for meg at kapsler ikke er å få kjøpt i Norge......synd!

Verismo™ Coffee Machines | Starbucks® Single Cup Pod Brewer

Side 131 av 155 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 127 128 129 130 131 132 133 134 135 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •