Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 130 av 155 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 3088
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Nå begynner det å høres krampaktig ut Ingeniøren, virker som du egentlig angrer på at du ikke beholdt Primadonnaen
    Krampaktig? Saklig!
    Min DeLonghi gikk iallfall i containeren, akkurat som Krupsen før den.
    Husk at primadonnaer er beryktet for å ha nykker!
    Testen er jo flere år gammel, og det ser ikke ut til å være mulig å få opp annet enn forsiden.
    Folk må jo få kaste bort pengene sine på hva de vil. Jeg fastholder at det finnes maskiner som det er vesentlig lurere å kjøpe enn deLonghi og Krups - under forutsetning av at man er interessert i god kaffe da. Så er vel jeg også krampaktig, men vi blir kanskje det når vi har fått litt livs- og kaffe-erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring/synspunkter på denne? Siemens Home | Produkter - Espresso og Kaffe - Espresso - TE501203RW

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Krampaktig? Saklig!
    Min DeLonghi gikk iallfall i containeren, akkurat som Krupsen før den.
    Husk at primadonnaer er beryktet for å ha nykker!
    Testen er jo flere år gammel, og det ser ikke ut til å være mulig å få opp annet enn forsiden.
    Folk må jo få kaste bort pengene sine på hva de vil. Jeg fastholder at det finnes maskiner som det er vesentlig lurere å kjøpe enn deLonghi og Krups - under forutsetning av at man er interessert i god kaffe da. Så er vel jeg også krampaktig, men vi blir kanskje det når vi har fått litt livs- og kaffe-erfaring?
    Ja nå begynner det vel å bli litt vel krampaktig. Diskusjonen handler om en maskin som selv da den lå rundt 15k fikk meget gode skussmål, blir vel anbefalt som et meget godt kjøp overalt. Denne blir nå solgt for en brøkdel - og burde utvilsomt være et varp? Men ikke her inne

At den blir betegnet som: ikke kjøp den, kjøp heller kvalitet, det lønner seg - eller - hadde ikke kjøpt den hvis jeg fikk den for 2k.

Bare stusser over dette.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå begynner det vel å bli litt vel krampaktig. Diskusjonen handler om en maskin som selv da den lå rundt 15k fikk meget gode skussmål, blir vel anbefalt som et meget godt kjøp overalt. Denne blir nå solgt for en brøkdel - og burde utvilsomt være et varp? Men ikke her inne

At den blir betegnet som: ikke kjøp den, kjøp heller kvalitet, det lønner seg - eller - hadde ikke kjøpt den hvis jeg fikk den for 2k.

Bare stusser over dette.
    Enig med deg Spock...denne maskina får stort sett bare veldig positiv omtale rundt omkring på nettet...tror denne er et kupp til 4995,-
    Smaken er jo alltid delt som baken da...ikke alle liker de samme kaffemaskiner heller uansett...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.. vi er på et hifi-forum. Pris er #1 kriterie!
    Når noe går ned i pris, så synker også kvaliteten.. er vel soleklart?

Btw, må gjerne finne en automagisk maskin dere mener er bedre til 2000,-

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare kommenterte et mishold mellom skriverier i denne tråden og tester og synspunkter ellers på nett.

Mulig jeg var litt provoserende i mine innlegg, det var ikke meningen å tråkke noen på tærne. Legge denne saken død og fortsette i tråden med god tone, slik det skal være.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare stusser over dette.
    He he, ingen krampe nei :-D :-D , lager sikkert bra kaffe men likte ikke og liker fortsatt ikke det jeg ser. Og når du må hold igjen maskinen med en hand for å dra ut vann tanken så er det noe fundamentalt galt et sted. Tenk hvordan den rustfrie fronten blir etter litt omgang med hudfett :-(

Håper dog at de som har kjøpt den usett ikke føler seg lurt.... kaffen er ikke alt da den og skal ta seg litt ut når den ikke brygger, men smaken er som baken...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, er man i beit for en midt på treet maskin til få kroner, så for all del. Løp og kjøp. Et sted må man jo begynne i kaffekarrieren.

Hadde det vært meg, ville jeg hørt mer på folk med erfaring enn stolt på mer eller mindre tilfeldige såkalte tester.

Det er da ikke det minste krampaktig å hevde dette, Spock?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ingen krampe nei :-D :-D , lager sikker bra kaffe men likte og liker fortsatt ikke det jeg ser. Og når du må hold igjen maskinen med en hand for å dra ut vann tanken så er det noe fundamentalt galt et sted.

Håper dog at de som har kjøpt den usett ikke føler seg lurt....
    Syns den ser fantastisk ut jeg da :
    De'Longhi PrimaDonna S DEMO 3D (2011) - Coffee - International - YouTube

Igjen...smaken er delt som baken...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Syns den ser fantastisk ut jeg da :
    De'Longhi PrimaDonna S DEMO 3D (2011) - Coffee - International - YouTube

Igjen...smaken er delt som baken...
    De kan lage film, lurt og meg første gang...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, ingen krampe nei :-D :-D , lager sikkert bra kaffe men likte ikke og liker fortsatt ikke det jeg ser. Og når du må hold igjen maskinen med en hand for å dra ut vann tanken så er det noe fundamentalt galt et sted. Tenk hvordan den rustfrie fronten blir etter litt omgang med hudfett :-(

Håper dog at de som har kjøpt den usett ikke føler seg lurt.... kaffen er ikke alt da den og skal ta seg litt ut når den ikke brygger, men smaken er som baken...
    Det er jo helt greit å ikke like blanke metalloverflater, men tror mange av disse kaffemaskinene har en del slikt for å ligne litt på ekte Espresso-maskiner. Som jo ofte er i blankt metall. Man får heller gjøre rent litt ofte.

Vi har jo alle forskjellige ting vi setter pris på. Jeg berømte min maskins vannpåfylling tidligere i denne tråden. Man kan plassere maskinen under overskap (som gjør den veldig plasseringsvennlig på kjøkkenet) og bare vri den litt (den står på en innebygget glidering) så kan man fylle vann og kaffebønner rett i maskinen. Da var det en som skrev at strømledningen nok etterhvert ville bli ødelagt på grunn av all bøyingen - så det var ikke noen bra løsning. Må innrømme at jeg ikke tenkte på det. Nå har jeg aldri opplevd dette verken med drill, støvsuger, strykejern, gamekontroller osv. Men det er klart, det er nok viktig for noen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg kanskje havner på denne her Siemens EQ.7 kaffemaskin TE716219RW - Elkjøp
    Bra den da? Pros-cons?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haarstad
    Ser ut til at jeg kanskje havner på denne her Siemens EQ.7 kaffemaskin TE716219RW - Elkjøp
    Bra den da? Pros-cons?
    Ja, den er veldig bra! Og billigere nå enn da jeg kjøpte den.
    Anbefales!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos DeLonghi, så hadde vi for noen år siden en DeLonghi oljefylt varmeovn. Var vel den største og dyreste. Like etter at garantitiden var utløpt, så fant den på å lekke ut all oljen utover parketten, og var dermed defekt. Den gikk da rett i søppelcontaineren, i likhet med DeLonghi kaffemaskinen.

1. Kom det noen fra DeLonghi og tørket opp all oljen? Nei!
    2. Ble jeg spesielt imponert over DeLonghi etter dette? Nei!
    3. Kommer jeg til å kjøpe flere DeLonghi produkter? Nei!
    4. Vil jeg anbefale DeLonghi til andre? Nei!
    5. Synes jeg at DeLonghi er crap? Ja!

Oj! Jeg klarte å svare ja på ett spørsmål!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..men da vet man jo hvor nøytral du er ang. det merket

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haarstad
    Bra den da? Pros-cons?
    Den er bra og en pryd på kjøkkenbenken . Har nesten maken - kun noe småfiks rund der kaffen kommer ut som ser forskjellig ut, plus sikker noe innvendig. Modellen før denne tror jeg.

Var litt mellomfornøyd men den en periode men gjorde noen tiltak da jeg ikke synes kaffen ble varm nok og ble fort kald en morgenstund, men det var til jeg fant ut at den er mist like varm som andre maskiner:
    • Bruker koppevarmeren, den er rask
    • Bruk en konisk kopp
    • Bruk skål
    • Juster kverna så du får en kremet topp på kaffen - holder bedre på varmen og smaker bedre (Lungo). Kan være ganske hard å skru dog.
    Etter å ha prøvd noen andre innser jeg at den er rask, stillegående og stilig.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite tips for dere som bor sørpå og er ute etter feks Miele kaffemaskin. Miele har noen CM5200 maskiner som B-vare. Ca halvpris (litt over 6k). B-vare vil si feks skadet embalasje, men fortsatt full garanti.
    Kan kjøpes direkte fra Miele hvis dere møter opp hos dem. Adresse er Nesbruveien 71
    Denne maskina kan jeg absolutt gå god for. Har hatt min i snart et par år nå. God kaffe, ingen problemer å få varm nok hos meg ihvertfall (har den justert på lav temperatur)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [*]Juster kverna så du får en kremet topp på kaffen - holder bedre på varmen og smaker bedre (Lungo)
    Jeg husker du fortalte at du var litt misfornøyd med blant annet temperaturen på kaffe fra flere maskiner.

Jeg har gjort samme erfaring, som jeg skriver tildligere i tråden. Det lønner seg å teste mye med innstillingene, når det gjelder kverningsgrad, mengde vann og kaffe - og temperatur. Som du skriver - jo mer skum (de kaller det vel crema? ) jo bedre smaker det

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    ..men da vet man jo hvor nøytral du er ang. det merket
    Ikke sant, men sett at du selv hadde opplevd flere nedturer med ulike produkter fra samme produsent, hvor nøytral hadde du vært da? Ikke så veldig, kanskje?

Side 130 av 155 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •