Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 129

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 129 av 155 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 2,561 til 2,580 av 3088
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hm, høres rart ut at fabrikken trenger å prøve den på kaffe, og ikke minst sende den ut slik at det ser slik ut når den ankommer kunden. Mulig du har fått en som en kunde har bestilt, testet og returnert....

I alle fall lykke til med kaffen :-D
    Lurte litt på det jeg også. Koster jo ingenting å sende mail til de og spørre om varen har vært brukt, om det har vært et resalg - og i så fall gi deg tilbud om ny vare eller en slump Money back!

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I de aller fleste tilfellene tester fabrikken kverna før de sender den ut, så litt kaffesøl blir det alltid. Grunnet statisk elektrisitet kan det ligge en god del igjen trakten etter testkverning. Det var en del kafferester i min Mazzer Major når den kom fra fabrikken, så jeg sendte dem en mail og fikk til svar at dette var grunnet testing før utshipping. Jeg vil tro at du har fått en ny og ubrukt kvern
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knalltilbud på DeLonghi PrimaDonna SLefdal.com akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen er det bare å løpe og kjøpe eller?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haarstad
    Til den prisen er det bare å løpe og kjøpe eller?
    Jo, hvis kun pris er viktig.

Har hatt deLonghi tidligere og må si jeg var veldig skuffet over kvaliteten på kaffen. En annen modell, riktignok. For en bedre bean-to-cup, sats heller på EQ7, eller Miele. Eller ENA 7. Evt. sjekk ut manuelle maskiner, som Gaggia.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hazze
    Knalltilbud på DeLonghi PrimaDonna SLefdal.com akkurat nå.

Ja, har kjøpt Leser veldig mye bra om denne maskina rundt på nettet, og til en sånn pris er det bare å kjøpe

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en slik på Elkjøp's søndagstilbud og da var vel prisen 7990,-. Valgte dog å returnere den da jeg stakk innom på mandag og tok en sjekk hvordan den så ut....

Den har vært på tilbud mange ganger siden men ikke til den prisen - litt tung å selge tror jeg. Skal fortsatt ikke ha den ....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kjøpte en slik på Elkjøp's søndagstilbud og da var vel prisen 7990,-. Valgte dog å returnere den da jeg stakk innom på mandag og tok en sjekk hvordan den så ut....

Den har vært på tilbud mange ganger siden men ikke til den prisen - litt tung å selge tror jeg. Skal fortsatt ikke ha den ....
    Hvilken til rundt samme pris er eventuelt bedre? Blir min første maskin. Har kun erfaring fra traktekaffe og Dolce gusto

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt feil problemstilling, du vil neppe noensinne få noen Mercedes til Ladapris. Så i stedet for å lete i prissjiktet rundt fem lapper - hvor du uansett aldri vil bli fornøyd - så vil i hvert fall jeg anbefale deg å slenge på en del flere lapper - og bli fornøyd. For dyrt? Da må du tenke langsiktig at en god investering i dag holder deg fornøyd i mange år fremover, og prisen pr. kopp blir da heller ikke høy.
    Glem billigræl og gå for toppkvalitet!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig galt med maskinen der da? Ser ut som man får mye får pengene. Stor tank, muligheter for 2 kopper, koppvarmer, tank for melk osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haarstad
    Hva er egentlig galt med maskinen der da? Ser ut som man får mye får pengene. Stor tank, muligheter for 2 kopper, koppvarmer, tank for melk osv.
    Jeg kan ikke se noe galt med denne maskina, den får supre omtaler rundt omkring, og syns den ser fin ut også jeg?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror man skal være veldig forsiktig å se seg blind på pris, her er en test av Primadonna og EQ7:

TEST: Perfekt kaffe - tu.no/tester

Primadonnaen lagde best kaffe. Greit kvaliteten kan være forskjellig, men dette vil nok være mest viktig hvis du skal ha en maskin på en arbeidsplass eller lignende hvor bruken er stor. Og det har lite (eller ingenting) å si om hvor god kaffe maskinen lager.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg sier er at
    1. Jeg har ikke hatt denne, men en annen deLonghi, og syntes ikke den lagde god kaffe.
    2. Man får stort sett hva man betaler for, og synes man burde legge kanskje dobbelt så mye penger på bordet for best mulig fornøydhet med ny maskin.
    3. En grunn til stor prisnedsettelse på deLonghien kan være at den har vært vanskelig å selge pga lav kvalitet , har også vært på tilbud tidligere.
    4. Man kjøper seff hva man vil, jeg sier bare hva jeg ikke ville kjøpt - selv om det er aldri så mye tilbud.

Enhver må gjøre sine egne vurderinger.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Tror man skal være veldig forsiktig å se seg blind på pris, her er en test av Primadonna og EQ7:

TEST: Perfekt kaffe - tu.no/tester

Primadonnaen lagde best kaffe. Greit kvaliteten kan være forskjellig, men dette vil nok være mest viktig hvis du skal ha en maskin på en arbeidsplass eller lignende hvor bruken er stor. Og det har lite (eller ingenting) å si om hvor god kaffe maskinen lager.
    Så ikke ut til at de hadde lagt så veldig mye tid og arbeid i den testen da.
    Seff er det også veldig viktig for resultatet hvordan den innebygde kvernen er og vanntemperatur, kvalitet på bryggeenheten etc. Og dette sto det ingenting om, så - veldig skeptisk!
    Kvalitet på bønnene og brennedato er jo et annet viktig kapitel man må skaffe seg litt erfaring på.

Har hatt EQ7 i noen år og vet at iallfall den er bra (til å være helautomat da). Lagde min første espresso i Italia i 1971 og har holdt på endel siden. Det behøver jo ikke bety noe som helst, men føler at jeg begynner å få litt peiling etter hvert..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Seff er det også veldig viktig for resultatet hvordan den innebygde kvernen er og vanntemperatur, kvalitet på bryggeenheten etc. Og dette sto det ingenting om, så - veldig skeptisk!
    Kvalitet på bønnene og brennedato er jo et annet viktig kapitel man må skaffe seg litt erfaring på.

Har hatt EQ7 i noen år og vet at iallfall den er bra (til å være helautomat da). Lagde min første espresso i Italia i 1971 og har holdt på endel siden. Det behøver jo ikke bety noe som helst, men føler at jeg begynner å få litt peiling etter hvert..
    Er ikke uenig i noe du skriver - bare litt den "du får det du betaler for". Der har jeg selv gjort vekslende erfaringer med det meste, men som regel er det jo slik du skriver.

Når det gjelder kaffebønner har jeg funnet ut at å regulere vanntemperatur, mengde og kverningsgrad kan gi veldig forskjellig utslag i smak på bønner. Sier vel egentlig seg selv

Men de optimale instillingene for en type vil sjelden gi best smak på kaffe av en annen type bønner. Etter å ha begynt å teste litt med dette har jeg fått veldig bra resultat av bønner jeg tidligere hadde avskrevet som "dårlige". Jeg brukte mye tid på å stille inn maskinen til å gi optimal kaffe på en type bønner og trodde dermed dette vil gi best kaffe på alle typer - noe som åpenbart ikke stemmer.

Edit: Med det siste i tankene så ville jeg anbefalt en maskin som hadde best og flest mulige slike instillingsmuligheter.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic

Enig. Den testen så ut til være gjort på noen timer før lunsj en dag... Uansett er jeg fornøyd med min EQ7, selv om det vel er slik som kaffe damene sier: Det som skiller de middels dyre maskinen fra de dyreste maskinene fra leverandørene er ikke kvaliteten på kaffe de lager men en hel det tilleggsfunksjon som er bygd inn. I tillegg er kvaliteten på utførelsen av en del ting bedre noe jeg setter pris på.

Primadonna er sikker bra den, og en god pris på den og. Hovedgrunnen til at jeg returnerte den var at jeg fikk orden på morra kaffen fra min EQ7 men noen enkle grep, så da hadde jeg egentlig ikke behov for ny maskin. Og så likte jeg ikke designen - rustfritt all over ble litt kjedelig etter min smak.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de har solgt noen Primadonna kaffemaskiner, bare 5+ igjen på lager, var 50+ tidligere... Har kjøpt denne jeg også, og gleder meg til å prøve den

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Ser de har solgt noen Primadonna kaffemaskiner, bare 5+ igjen på lager, var 50+ tidligere... Har kjøpt denne jeg også, og gleder meg til å prøve den
    Vel - håper smaken vår er forskjellig....

Var innom Slependen Megastor i går og plukket opp Hobitten. Måtte bort å ta en titt på Primadonna'n igjen, og der sto den å skinte i alt sitt planke ytre. Men, av de som sto der fra Delonghi er det den siste jeg ville valgt ut fra utseendet. Videre hadde panelet knøttsmå bokstaver, og tilsvarende knapper og skrift - måtte fram med briller. Tok et tak i vanntanken og dro - da fulgte hele maskinen med og holdt på å dette ned av hylla....

Sikkert en super maskin, og det må det være til 13' som den sto til, men forstår og at de dumper prisen kraftig for å få solgt den.....Ville valgt en annen selv om jeg hadde fått den til 2'

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å høres krampaktig ut Ingeniøren, virker som du egentlig angrer på at du ikke beholdt Primadonnaen

Her er en test til, utført av Kaffe.no for TV2, skulle tro de var grundige? Og hva er det som kommer godt ut igjen?

Test av helautomatiske espressomaskiner - TV 2 hjelper deg

Årsaken til at de selger ut Primadonnaen billig, skulle jeg tro var at det er en gammel og utgående modell - som kanskje ikke har de siste avanserte tekniske løsningene, men kvaliteten er nok på topp og først og fremst den lager god kaffe - noe som selvfølgelig er viktigst!

Side 129 av 155 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 125 126 127 128 129 130 131 132 133 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •