Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 127

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 127 av 155 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 ... SisteSiste
Viser resultater 2,521 til 2,540 av 3088
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    I forbindelse med renovering fikk jeg etter litt diskusjon med en kone som ikke drikker kaffe (enda) innvilget integrert kaffemaskin fra Siemens og sammen med bønner med SegaFredo syns jeg at det smaker veldig bra
    Gud hjelpe meg for et liv vi lever 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med denne ??

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Selv om det ikke går på direkte HIGH-END så lurer jeg på om det finnes noen gode forslag til kaffebønner i dagligvarehandelen?
    ..og eventuelt i en kaffebutikk?

Har prøvd å bla litt i tråden uten å finne noe særlig konkret.

Har en Delonghi Magnifica kaffemaskin

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Hei.

Selv om det ikke går på direkte HIGH-END så lurer jeg på om det finnes noen gode forslag til kaffebønner i dagligvarehandelen?
    ..og eventuelt i en kaffebutikk?

Har prøvd å bla litt i tråden uten å finne noe særlig konkret.

Har en Delonghi Magnifica kaffemaskin
    Vi har en annen tråd som heter'Jakten på de beste kaffebønner'.
    Har du tittet i den? Noe av det siste som ble anbefalt der var Gevalia bønner fra Elkjøp. Jeg pleier å kjøpe disse i Sverige og kan gå god for kvaliteten. Du kan også prøve Illy og Lavazza som holder høy kvalitet.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jacobs Blå Java fås på Meny blant annet. Synes det er en ok kaffe om man kjøper i hele bønner, selvsagt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest gjennom engod del av tråden, men ikke hele. Ble litt mye.
    Brukt mye tid på emnet, men klarer ikke helt å få ut fingern. Mye bra info på youtube, men der er jo alltid pluss og minus med alt.
    Elkjøp og Lefdal har jo ofte supersøndag og har diverse kaffimaskiner på tilbud da. Var tett før det ble en Krups EA9000PN nå nettopp da den var på tilbud.

Har idag Severin trakter ( god kaffi!) og Senseo pod maskin ( bruker den på jobb enn så lenge).
    Har lyst å oppgradere, men usikker på hvilken helautomatisk som er noe for meg.
    Kriteriene er god kvalitet, driftssikker, enkel i bruk og rengjøring. Skal kunne lage svart normal kaffi ( ev. americano som mange har som valg). Ønsker å ha muligheten til å lage latte og andre melkebaserte drikker.
    Problemet med alt i ett maskiner er ofte rengjøringen man må gjennom viss man bruker melkefunksjonen. Er vel etter hvert bruk.
    Ser derfor kanskje att Philips Saeco Intelia Focus kan være et godt alternativ, der man slipper att melken går via maskinen og slanger.

Ellers er det jo maskiner som Miele CM 5100, Siemens TE716219RW ( EQ 7) og Jura ( hvilken modell er heller uvisst) som er aktuelle. Maskiner fra Krups og Melissa er jeg litt skeptisk til pga kvaliteten ( iallefall etter hva jeg har lest).
    Prisklasse er helt åpent. Har sett på det meste fra 2000,- og helt opp til Jura Impressa J9 One Touch TFT ( NOK ca 11300 inkl.rabatt).
    Litt voldsomt å svi av over 10 laken, viss en maskin til 2000 eller 5000,- kan gjøre samme nytten. Får legge til att det kun er jeg som ev. blir bruker av maskinen + ev. besøk.

Oppdatert litt senere:
    Ser man kan få kjøpt manuell steam wand til jura maskinene. Har ikke sett disse i bruk, men det betyr vel att man steame melken manuelt? På reviewen til seattlecoffeegear, så står der faktisk som et negativt punkt att det kun er auto frothing tilgjengelig.
    På hjemmesiden til jura står der "The 2-stage frothing nozzle is suitable for manually heating and frothing drinks".
    Blir lettere forvirret av dette..

Noen som har kjennskap til Philips Saeco Xelsis ( HD8943) ? Her virker det som man får både i pose og sekk. Den manuelle skummingen får veldig god kritikk og det eneste negative å lese av reviews er litt for liten vannbeholder. Det nevnes att den tåler dårlig oljete bønner.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med rengjøringen av slanger osv for melk - velg derfor en maskin med steamer - du lærer fort å lage bra melkeskum med en slik, rengjøringen av en slik tar sekunder.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innuendo

Litt voldsomt å svi av over 10 laken, viss en maskin til 2000 eller 5000,- kan gjøre samme nytten. Får legge til att det kun er jeg som ev. blir bruker av maskinen + ev. besøk.
    Hvis du er ute etter å bli max fornøyd, så er det ikke voldsomt! Du blir ikke fornøyd med de billige! Vurderer selv maskin som er vesentlig dyrere enn 10K til erstatning for EQ7.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innuendo
    Ellers er det jo maskiner som Miele CM 5100, Siemens TE716219RW ( EQ 7) og Jura ( hvilken modell er heller uvisst) som er aktuelle.
    Kan ihvertfall gå god for Miele's. Har denne selv og nyter mye god kaffe fra den. Akkurat nå går det i Etiopisk Yirgacheffe som jeg har kjøpt på Kiwi, godt fornøyd med den.
    Du har jo også CM5200 som lager feks macchiato rett i glasset.
    Svigers har en Jura ett eller annet. God kaffe fra den også, men syns Miele'n er mer oversiktelig og enklere i bruk (har dog ikke satt meg veldig inn i Jura'n).

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt innspill på ny kvern.
    Drikker kun trakter, presskanne, aeropress og "pour over" (CCD) og trenger en kvern som kan male grovt nok til dette, men samtidig presist.

Lavt støynivå er også å foretrekke.

Har tittet litt på rancilio rocky, noen som vet om denne greier å male grovt nok?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wilfa kvernen er bra, har litt høyt støynivå, men det varer jo bare noen sekunder..

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er på et hifi-forum så føler jeg at det lov å si at den er for billig til å være/føles bra nok :wink:

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Siden vi er på et hifi-forum så føler jeg at det lov å si at den er for billig til å være/føles bra nok :wink:
    Det er lov å si det, men du vil bli overrasket!
    Wilfa kverna gjør jobben selv med alle de skavankene den har!

- litt fomlete tidsinnstilling
    - må kverne i flere omganger hvis du skal trakte full kolbe med sterk kaffe
    - støyer en del
    - ferdig kvernede kaffe kan være statisk ladet (blir fort mye bøss)

Til prisen og jobben den gjør finner du ikke bedre

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, til prisen er den fin. Men tenkte å legge litt mer kroner i kverna.
    Tittet en del på Rocky og Vario, men er ikke så mye utvalg i bruktmarkedet (utennom rocky) dessverre.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne dumpet ned i postkassen idag:

Gleder meg!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spennende, uGn

Denne voksne posen kom endelig i dag

Costa Rica 'Tarrazu Valle, 1 kg, fra Buy Coffee Beans Online from Coffee Bean Shop
    Vedlegg 102488

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50% på Dolce Gusto maskiner hos Elkjøp og Lefdal denne uken.Bestilte meg en
    Dolce Gusto Melody FS kapselmaskin (rød)Kommer vel strengt tatt ikke under
    High End kaffe:wink: til det har jeg en saeco giro plus,har også en Tassimo maskin og den minste modellen til Dolce Gusto,som jeg heldig vis fikk solgt igår,
    begynner og bli litt vel fullt på kjøkken benken:roll:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel strengt talt ikke under kaffe i det hele tatt. Svart og varmt er eneste likhet, men der stopper det og

Supertramp: Coffee Bean Shop har jeg brukt tidligere, bare varme ord om de! men tenkte jeg måtte teste ut et norskt brenneri, støtte norsk næringsliv osv osv

Hvordan oppbevarer du bønnene, regner med at du ikke greier å drikke opp all den herligheten de første ukene?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja,smaken er som baken
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en pose med bønner hos Meny,som heter ETIOPISK YIRGACHEFFE,som jeg syns ikke var så værst,Meny butikken som nær der jeg bor,begynner og få et bra
    utvalg av kaffe bønner8)

Side 127 av 155 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 123 124 125 126 127 128 129 130 131 137 147 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •