Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 126 av 155 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 3088
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For the record:

IKEA Dark roast kan dere bare styre unna. Det beste med den er lukta av bønnene når man åpner posen.

Ellers er den tam, flat, langt fra mørkbrent i smaken og direkte kjedelig.

Smaker en smule bedre når kaffen har stått i kruset en stund, dvs ikke varm som out of the machine.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    For the record:

IKEA Dark roast kan dere bare styre unna.
    Sikker på at du har montert den riktig, da? Fått med alle skruene fra IKEA etc?

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer investere i en kaffemaskin som kverner bønner jeg også, men har ganske lite kunnskap om de forskjellige. Kikket på denne philips saeco til 1999,- på komplett.no

Komplett.no - Philips Saeco Intelia Focus

Er det sånn at denne kun lager espresso og cappuchino?

Har noen tips til kaffemaskiner opptil rundt 3000 kroner? Hva er det viktigst å se etter?

Utvalget er vel ikke best, men jeg drikker ikke mest kaffe men kunne tenkt meg å unngå kapselmaskinene. Greit å ha så den kan lage lungo, espresso, cappuchino, iskaffe, kakao osv(om det er mulig i den prisklassen)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Vurderer investere i en kaffemaskin som kverner bønner jeg også, men har ganske lite kunnskap om de forskjellige. Kikket på denne philips saeco til 1999,- på komplett.no

Har noen tips til kaffemaskiner opptil rundt 3000 kroner? Hva er det viktigst å se etter?

Utvalget er vel ikke best, men jeg drikker ikke mest kaffe men kunne tenkt meg å unngå kapselmaskinene. Greit å ha så den kan lage lungo, espresso, cappuchino, iskaffe, kakao osv(om det er mulig i den prisklassen)
    Den maskinen er vel grei, dog litt PLASTIKK i utførelsen. Minst en her inne som har den og som er fornøyd, og den får greie tester. Disse maskinene lager stort sett den kaffen du vil ha da du regulere det selv ved mengde kaffe, vann og eventuelt melk. Kakao og iskaffe er det værre med :-)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Den maskinen er vel grei, dog litt PLASTIKK i utførelsen. Minst en her inne som har den og som er fornøyd, og den får greie tester. Disse maskinene lager stort sett den kaffen du vil ha da du regulere det selv ved mengde kaffe, vann og eventuelt melk. Kakao og iskaffe er det værre med :-)
    "It is I, Leclerc....."

Jo, den anbefales - til den prisen (1990).

Plastik-følelsen er ikke så påfallende som jeg fikk inntrykk av i video-reviewen jeg la ut for litt siden i denne tråden.

Maskinen lager god kaffe, med de rette bønnene!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kjøpt en jura, tror den heter ena 3 - godt fornøyd med den. Ihvertfall til foskjellig kaffe. Får ikke laget iskaffe eller kakao eller tilsvarende. Kan komme på prøvesmaking, og funksjonstest. Lager 95% av tiden kaffe da, har kun lagd en cappuchino. Kjøper hele bønner.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=sirant cappuchino. [/QUOTE]

Cappuccino.
    2 p'er og 2 c'er.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Ingeniør'n og supertramp - takk for info, jeg synes også den så ganske praktisk ut med lcd displayet osv, sjekket ut youtube review og den virket ikke være så høylytt heller -- eneste er som dere også påpeker, at den har litt vel mye plastikk og skulle gjerne hatt en litt mer italiensk børstet alu sak

Kikket litt på denne type også

Amazon.com: DeLonghi EC702 15-Bar-Pump Espresso Maker, Stainless: Kitchen & Dining

men da går man vel på en smell med toll osv.

Sirant: Takker for innbydelsen, er ledig denne uka og neste så bare å si ifra så tester jeg gjerne en kopp eller to jeg

Jeg er mest glad i espresso/lungo, americano. Men synes også en espresso med sjokolade i også smaker i ny og ne. Drikker mye te, så greit at den har mulighet til å sende ut kokt vann også.

Edit: Viktig at det er praktisk, enkelt og rengjører "seg selv" også.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på denne type også

Amazon.com: DeLonghi EC702 15-Bar-Pump Espresso Maker, Stainless: Kitchen & Dining

Jeg er mest glad i espresso/lungo, americano. Men synes også en espresso med sjokolade i også smaker i ny og ne. Drikker mye te, så greit at den har mulighet til å sende ut kokt vann også.

Edit: Viktig at det er praktisk, enkelt og rengjører "seg selv" også.
    Vel, den tar pods og kvernet kaffe. Jeg ville heller gått for en bean-to-cup, da trenger du ikke ekstern kvern, mer praktisk, som du er inne på. Pods er dritt uansett!

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Vel, den tar pods og kvernet kaffe. Jeg ville heller gått for en bean-to-cup, da trenger du ikke ekstern kvern, mer praktisk, som du er inne på. Pods er dritt uansett!
    Var nok litt kjapp der, la ikke merke til det var pods.

Ja ekstern kvern vil jeg helst slippe, må bli noe "alt i ett" som kverner og ordne med minst mulig egeninnsats

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne:
    Siemens Surpresso Compact kaffemaskin TK53009
    Rundt 3K på Elkjøp. Integrert kvern. Burde være et godt valg i prisklassen.

Ellers er jo EQ7 som jeg har, sterkt å anbefale. Men da må man slenge på noen flere lapper.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne:
    Siemens Surpresso Compact kaffemaskin TK53009
    Rundt 3K på Elkjøp. Integrert kvern. Burde være et godt valg i prisklassen.

Ellers er jo EQ7 som jeg har, sterkt å anbefale. Men da må man slenge på noen flere lapper.
    EQ7'n er bra den - det oppdager du gjerne når du får inn andre maskiner i heimen 8)

Som noen sikker husker var jeg ikke fornøyd med min EQ7 - synes den ikke laget varm nok kaffe, rundt 70C i koppen holdt ikke synes jeg...

I ren frustrasjon gikk jeg til inn kjøp av en pent brukt Melitta Cafeo Bistro på Finn. God maskin, lagde god kaffe men bråkte som et treskeverk og hadde rundt 50% av kvalitetsfølelsen til EQ7. Temperaturen på kaffe var dog den samme. Flere søk sa meg at temp på kaffen fra min EQ7 var "normal".

Dermed var det tid for tiltak. Først stilte jeg kverna på finere maling, trigget av en finere maling på Melitta'n - bedre kaffe. Deretter skiftet jeg fra en vid kopp til en trangere trakteformet kopp. Jeg skaffet meg en tykk porselens skål - faktisk et lite askebegeger jeg snur opp ned. Til sist gjenoppdaget jeg koppevarmeren på EQ7'n som fungere meget bra. Nå forvarmes både kopp og skål.

Nå blir ikke kaffen kald under frokost lenger :-D :-D

Melitta forsvant ut igjen via Finn til samme pris som jeg ga for den.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, meget fornuftig av deg, Ing.!

Når sant skal sies, var vi nylig på en italiensk restaurent her, og da vi kom til grappaen og espressoen, måte jeg faktisk bite i gresset og simpelthen erkjenne at espressoen nok var et lite hakk bedre enn fra vår EQ7
    Dette var definitivt 'litt' kjipt og uventet, so what to do?:sad:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, meget fornuftig av deg, Ing.!

Når sant skal sies, var vi nylig på en italiensk restaurent her, og da vi kom til grappaen og espressoen, måte jeg faktisk bite i gresset og simpelthen erkjenne at espressoen nok var et lite hakk bedre enn fra vår EQ7
    Dette var definitivt 'litt' kjipt og uventet, so what to do?:sad:
    Kjøpe en manuell maskin.. Min Gaggia Baby Twin m/Gaggia kvern lager fortsatt kaffen bedre enn EQ7'n . Fast på kvelden når jeg har bedre tid og skal lage en skikkelig kosekaffe..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kjøpe en manuell maskin.. Min Gaggia Baby Twin m/Gaggia kvern lager fortsatt kaffen bedre enn EQ7'n . Fast på kvelden når jeg har bedre tid og skal lage en skikkelig kosekaffe..
    Mjo, du har nok helt rett, såklart. Problemet er bare å få overbevist madammen om at vi trenger en maskin til, tror det er mye lettere å vinne en krig eller to!
    Ellers er det jo denne da:
    -gruppo_izzo_alex_duetto_mark_lll__oppgradert_sept_2012_medium-jpg
    En Gruppo Izzo Alex Duetto Mark III til kun 24 900 spenn.

Tror den hadde passet fint på kjøkkenbenken her!:smile:

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en Philips saeco intelia focus bestillt 1990,- synes jeg var en fin pris. Uansett blir det en oppgradering i forhold til pulverkaffe'n jeg drikker nå ops:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en Philips saeco intelia focus bestillt 1990,- synes jeg var en fin pris. Uansett blir det en oppgradering i forhold til pulverkaffe'n jeg drikker nå ops:

Pulverkaffe??
    Æsj! Grøss! Gru! Spy!:roll: :roll: :roll:

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pulverkaffe??
    Æsj! Grøss! Gru! Spy!:roll: :roll: :roll:
    haha, ja jeg vet.. men synes faktisk ikke det er så mye verre enn traktekaffe. Siden jeg drikker så lite kaffe(par kopper om dagen), så ender det bare med å skylle ut halve traktekaffe'n om jeg bruker trakter. :wink:

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med renovering fikk jeg etter litt diskusjon med en kone som ikke drikker kaffe (enda) innvilget integrert kaffemaskin fra Siemens og sammen med bønner med SegaFredo syns jeg at det smaker veldig bra

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk fornøyd med Aeropress på jobb. Hjemme bruker jeg Hario V60, Rancilio Silvia/Rocky.

Skulle nok oppgradert kverna, men det får vel være grenser for galskapen Synes det er litt synd at ikke flere tar seg bryet med å teste ut Aeropressen, men den er vel for nerdete og krever flere komponenter som folk må holde styr på

Side 126 av 155 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •