Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 110 av 155 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 2,181 til 2,200 av 3088
    Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Da kan man bare gi opp siemens maskinene for kaffen er den samme . jeg har to stk i forskjellige prisklasser.

Forøvrig blir ikke kaffen bedre en hva man putter opp i den av råvarer

da hadde jeg sett på et annet merke .

Edit: jeg har også en maskin fra friele , den trakter riktig nok kun vanlig kaffe og det er kun filtermalt . Men til gjengjeld er den meget bra. Den må renses etter 250 kopper ca .
    Jeg har hatt en Siemens S50.
    Denne har i likhet med alle andre Siemens maskiner akkurat samme bryggeenhet som den som er nevnt her. Likevel var det forskjell på de to maskinene når samme type bønner ble brukt.
    Maskinen fra Jura, som ble testet i samme anledning, var flere klasser over begge. Det var forøvrig en Jura J5.
    Jeg har en Jura Z5-gen.2 hjemme som jeg er meget fornøyd med nå, men den er ikke verdt mellomlegget fra f.eks. J serien til Jura.

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J serien er vel betydelig dyrerer igjen , og man er vel på over 10k ?

Uansett så synest jeg siemens maskinen tross alt gir god kaffe for å være en maskin til 3000kr.
    den jura maskinene som bror min har er en ena 7 til 6000kr. Dobbelt så bra som siemens , nja kanskje

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et meget godt og svært billig alternativ til alt-i-ett-maskinene. Denne lager kaffe
    Isomac Zaffiro Espressomaskin - FINN Torget

Umulig å få bedre kaffe for 2000 kr :-)

PS: Jeg har ingen tilknytning til selger
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig :-)
    vil man lage god kaffe er dette en meget billig løsning. Selges sannsynligvis fordi eier ikke gidder å kverne og tampe kaffen. Det finnes ingen snarvei til god kaffe gjennom auto maskiner - ennå!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Noen som har erfaringer med denne?
    Billig...

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke toppklasse, men til halv pris er det et godt kjøp. Og den har en bra keramisk kvern.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 'Philips Saeco Intelia' (svart) og er en helt ok maskin, bruker den om morgenen og når jeg ikke orker å bruke tid på kaffe.
    Lager en ~amerikano-variant (med innslag av lungo? ) av kaffe og fungerer helt ypperlig.

Kan i samme slengen absolutt anbefalle denne:
    Finca Suiza. Santa Ana El Salvador. FILTER PROFILE >NEW ARRIVALS. > coffee shop > James' Gourmet Coffee

nom nom både i automagisk maskin og trakter!

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det finner en tråd så tenkte ta den opp, Jeg er som mange her inne glad i kaffe! Men når jeg sitter å tenker på hvor mye penger jeg egentli bruker på kaffe så får jeg jo... ja, vet ikke hva :P

Det går for mye penger til kaffe, har både trakter å maskin.

Finnes det noen steder i utlandet som det lønner seg å bestille ifra? Skulle gjærne sett et sted der dem har billige sekker med hele bønner å forskjellige brenninger osv.

Te kan også være av interesse, da fruen drikker en god del te også. Hvis noen her vet om et sted så takker jeg for det

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Skulle gjærne sett et sted der dem har billige sekker med hele bønner å forskjellige brenninger osv.
    Hehe...
    Kaffe er FERSKVARE - så "hele sekker" vil jeg nok advare deg mot å gå løs på... ;-)

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste kaffemaskinen for minst penger er Rancillio silvia + kværn Rocky. Du MÅ ha kværn for å få til den beste smaken. Litt som stereo, legg penger i høytalere.

Det er ikke helt sølefritt å lage espresso, men den blir god. Dbl espresso + varm vann blir kaffi amerikano, altså det nærmeste vi kommer svart kaffi.

Her er link til de som selger denne rimligst (tror jeg) Silvia + Rocky + kaffe. fra Tea & Coffee Shop.

Skal en ha en maskin med lite søl så spør en annen, men jeg mener at en kaffe laget på en espressomaskin gir uslåelig smak, forutsatt at den som lager kaffi vet hva han gjør, og det er ikke så enkelt som det ser ut, krever trening.

Et alternativ som jeg syns er bra er jo nespresso, slett ikke dårlig kaffi fra de, og krever 0 kompetanse.

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hehe...
    Kaffe er FERSKVARE - så "hele sekker" vil jeg nok advare deg mot å gå løs på... ;-)
    KAnskje er mulig det er andre her inne som har lyst å dele

Men uansett skulle jeg satt pris på om noen hadde noen sider man kunne kiket på

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Kan i samme slengen absolutt anbefalle denne:
    Finca Suiza. Santa Ana El Salvador. FILTER PROFILE >NEW ARRIVALS. > coffee shop > James' Gourmet Coffee

nom nom både i automagisk maskin og trakter!
    Ta en titt her.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsoen
    Den beste kaffemaskinen for minst penger er Rancillio silvia + kværn Rocky. Du MÅ ha kværn for å få til den beste smaken. Litt som stereo, legg penger i høytalere.

Her er link til de som selger denne rimligst (tror jeg) Silvia + Rocky + kaffe. fra Tea & Coffee Shop.
    Eller hvorfor ikke fra disse - som VIRKELIG kan disse maskinene OG brenner deilig kaffe!:
    Rancilio Silvia og Rocky rustfri u/doserer pakke med kaffe (Produktdetaljer) [Temperato Espressomaskiner]

Her får du med én kilo kaffe i tillegg! :-)

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Eller hvorfor ikke fra disse - som VIRKELIG kan disse maskinene OG brenner deilig kaffe!:
    Rancilio Silvia og Rocky rustfri u/doserer pakke med kaffe (Produktdetaljer) [Temperato Espressomaskiner]

Her får du med én kilo kaffe i tillegg! :-)
    Ingen problemer med annen leverandør, i hvert fall når prisen er så lik, men jeg svarte med den billigste fordi det var temaet i tården. Temperato er flinke de, har vært på kurs der en gang. Jeg lager ikke "Good Shot" hver gang likevel, det krever litt flaks i tillegg :-)

Men å virkelig kunne en maskin... det er jo ikke all verden inne i Silvia da...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kjøpt maskin ennå, da det hele tiden dukker opp kampanje-/tilbudspriser.... vanskelig å bestemme seg. Nå kom denne med 43% rabatt. Noen av dere med erfaringer? Komplett.no - Krups Espresseria Premium EA8260PN

Jura Ena 7 vet jeg dere anbefaler, og den står til 4995,- på MPX... er den verdt 1000,- mer?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg har ikke kjøpt maskin ennå, da det hele tiden dukker opp kampanje-/tilbudspriser.... vanskelig å bestemme seg. Nå kom denne med 43% rabatt. Noen av dere med erfaringer? Komplett.no - Krups Espresseria Premium EA8260PN

Jura Ena 7 vet jeg dere anbefaler, og den står til 4995,- på MPX... er den verdt 1000,- mer?
    Ja, det vil jeg definitivt tro. Har ikke hørt mye bra om Krups.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Ingen tvil!
    Krups=Crap!

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget en ny tråd "jakten på de beste kaffebønner" under samme katogeri
    Denne tråden her er blitt så lang og omhandler i stor grad valg av utstyr..
    Hadde vært hyggelig om dere kan dele erfaringer vedrørende kaffebønner dere bruker i den tråden som bare omhandler kaffebønner..
    Jeg har etterhvert prøvd mange typer kaffebønner og har erfart at ikke alltid de dyreste er de som faller best i smak hos meg..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det blir altfor tungvint med en ny tråd bare for bønner. Uansett er det jo fortsatt helt greit å skrive om bønner i den gamle tråden!

Side 110 av 155 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 106 107 108 109 110 111 112 113 114 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •