Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 155 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 3088
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Testet koppevarmefunksjonen coupla times for ca. tusen kopper siden, men syntes ikke det utgjorde noe særlig forskjell. Kvaliteten på bønnene er nok mer utslagsgivende.
    Enig. En slump varmtvann fra krana gjør samme nytte.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anbefale meg en god kaffemaskin? en til ferske bønner! sånn kopp for kopp...gidder ikke ha en der jeg må trakte en hel kanne! helst ikke så alt for dyrt heller! par tusen max

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Noen som kan anbefale meg en god kaffemaskin? en til ferske bønner! sånn kopp for kopp...gidder ikke ha en der jeg må trakte en hel kanne! helst ikke så alt for dyrt heller! par tusen max
    Sjekk på Finn. Det får du vel en Ranchilio Silva eller liknende for et par lapper - manuell gir best kaffe - kopp for kopp.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Sjekk på Finn. Det får du vel en Ranchilio Silva eller liknende for et par lapper - manuell gir best kaffe - kopp for kopp.
    Enig. Gå for en manuell maskin. Alternativt en aeropress til noen hundre kroner. Blir bedre enn de fleste helautomatiske til mange tusen.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn holder maskin som er det beste eller er det en som kverner bønner? ikke helt kjent med dette! er igrunn bare sort kaffe jeg drikker..så er ikke ute etter no fancy espresso etc greier!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg egentlig anbefalle Aeropress, hvis du er jakt etter en billig og enkel (alt er relativt) kopp sort kaffe. En kopp av gangen.

Du trenger:
    Vannkoker (noe de fleste har)
    Aeropress - ebay f.eks
    Kvern - Her er det mye å velge i, Wilfa har en modell som er billig og helt kurrant til oppgaven.

Sjekk litt på youtube, så forstår du fort gangen i det. Da kan man eksperimentere mye
    Og brått sitter du i klisteret og vil ha mer/flere maskiner!

Edit: i teorien trenger du ikke kvern, du kan kjøpe ferdigkvernet kaffe.. men nei, du trenger kvern

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir alt for mye styr, det gidder jeg ikke...jeg er altså bare ute etter en maskin som kan lage helt vanlig sort kaffe i en fei... med kvern til bønner! drikker ikke alt det andre skvipet!

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir alt for mye styr, det gidder jeg ikke...jeg er altså bare ute etter en maskin som kan lage helt vanlig sort kaffe i en fei... med kvern til bønner! drikker ikke alt det andre skvipet!
    Siemens kaffemaskin TK52001 - Lefdal

Med unntak av koppevarmefunskjonen som ikke er noe tess så får du samme kaffien ut av denne som du gjør av maskin til 20 000kr . Den har riktig nok Ikke så mangen funskjoner noe som gjør den veldig lett å bruke.

De har ikke noe tilbud på den på lefdal , men de er nok villige til å lage en kampanje så du kan slå av noen hundringser og selvfølgelig få med en pose bønner og rensetabletter .

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så ikke så gal ut den!men hva med denne da? Krups Espresseria kaffemaskin EA8010PN - Lefdal

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så ikke så gal ut den!men hva med denne da? Krups Espresseria kaffemaskin EA8010PN - Lefdal
    Sikkert grei den hvis det er svart vann du er ute etter 8). Bare husk at det er en del styr med slike maskiner og. De må tas opp og renses de og, selv gjør jeg det hver gang jeg fyller opp med kaffe og det trengs! Det enkleste er nok en maskin som lager kaffe fra poser - Nespresso og liknende. Billig i innkjøpt - dyr i drift.

Men, de lager ikke like god kaffe som en manuell maskin. Har selv toppmodellen til Siemens EQ7 som kostet 15' selv om jeg ga 7' på åpningssalg. Bruker den om morgenen og når jeg kommer fra jobb, og kaffen blir grei men ikke mer - og da lager jeg vanlig kaffe med den og ved å justere mengden vann - det kalles Lungo.

Når jeg skal ha virkelig god kaffe maler jeg den selv, presser og lager kaffen i min semi manuelle Garggia Baby Twin. Det som tar tid her er oppvarming av maskinen i 10 minutter - maling, pressing og trakting tar kanskje 1.5 min. Vedlikeholdet er minimalt.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crappy crap!:wink:

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    .

Når jeg skal ha virkelig god kaffe maler jeg den selv, presser og lager kaffen i min semi manuelle Garggia Baby Twin. Det som tar tid her er oppvarming av maskinen i 10 minutter - maling, pressing og trakting tar kanskje 1.5 min. Vedlikeholdet er minimalt.
    Den tar jo også Gaggia pods. Prøvd det eller?

Må nok snart bli en Baby på meg også kanskje. Fornøyd med EQ'n, men ikke heelt den store barista-feelingen!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig erfaring med Krups sine maskiner , dvs det er stort sett skjiit.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay! så da er den siemensen bedre?! har tenkt litt på og kansje gå litt opp i pris.. hva med noe sånt da? Komplett.no - DeLonghi ESAM4000/B MAGNIFICA

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay! så da er den siemensen bedre?! har tenkt litt på og kansje gå litt opp i pris.. hva med noe sånt da? Komplett.no - DeLonghi ESAM4000/B MAGNIFICA
    simensen har vært på markedet lenge og det er jo en grunn til det. Minuset er at den har få muligheter for innstillnger, utover det så får jeg samme kaffen ut av den som jeg gjør av en stor automatisk intigrert sak til nærmere 20 000kr. Såfremt jeg ikke skal tynne ut kaffen med melk da.

Den maskinene du linker til er dyrere og for det får du litt mer justeringer i forhold til mengde og styrke. utover det er de nok ganske like. + for at det har vært lite plage med siemens maskinene da.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker jeg går for en av de siemens maskinene da! så¨ser vi hvordan det blir!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gassolini
    Siemens kaffemaskin TK52001 - Lefdal

Med unntak av koppevarmefunskjonen som ikke er noe tess så får du samme kaffien ut av denne som du gjør av maskin til 20 000kr . Den har riktig nok Ikke så mangen funskjoner noe som gjør den veldig lett å bruke.

De har ikke noe tilbud på den på lefdal , men de er nok villige til å lage en kampanje så du kan slå av noen hundringser og selvfølgelig få med en pose bønner og rensetabletter .
    Akkurat den maskinen er det simpleste på markedet av det jeg har vært borti. Sur og beisk kaffe :?
    Anbefaler at man går noen trinn opp når det gjelder Siemens maskiner.
    Eller kjøper en Jura Ena til ca. 5K

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Akkurat den maskinen er det simpleste på markedet av det jeg har vært borti. Sur og beisk kaffe :?
    Anbefaler at man går noen trinn opp når det gjelder Siemens maskiner.
    Eller kjøper en Jura Ena til ca. 5K

Da kan man bare gi opp siemens maskinene for kaffen er den samme . jeg har to stk i forskjellige prisklasser.

Forøvrig blir ikke kaffen bedre en hva man putter opp i den av råvarer

da hadde jeg sett på et annet merke .

Edit: jeg har også en maskin fra friele , den trakter riktig nok kun vanlig kaffe og det er kun filtermalt . Men til gjengjeld er den meget bra. Den må renses etter 250 kopper ca .

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bror min kjøpte en slik Jura ena , men jeg mente det var 7 og ikke 3 . Rundt 6000kr . Den er veldig bra, men den koster ca det dobbelte av de rimeligeste.

Side 109 av 155 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •