Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 108 av 155 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 3088
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skulle gjerne ha testet, men når de skal ha 130,- i frakt så føler jeg at den utgår med skyhøye kneløft dessverre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev i mitt forrige innlegg at jeg tenkte å gå for wilfa-kvernen og en balettikanne etc. Men etter litt nærmere tenkning fant jeg ut at dette ble såpass dyrt at prisforskjellen opp til en skikkelig espressomaskin og kvern på bruktmarkedet ikke var så veldig stor, så nå er planen å være på jakt etter en brukt Gaggia classic og mdf-kvern, eller noe i samme prisklasse.

Poster dette her først og fremst i tilfelle det er noen store feller jeg bør unngå i denne jakten, som dere vil informere meg om. Men skulle noen av dere ha en brukt espressomaskin og/eller -kvern dere ønsker å selge brukt, setter jeg stor pris på om vedkommende tar kontakt

Finnes det forresten noen bruktmarked jeg bør sjekke untatt finn.no og blocket.se?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Skulle gjerne ha testet, men når de skal ha 130,- i frakt så føler jeg at den utgår med skyhøye kneløft dessverre
    Mange kaffebarer bruker kaffe fra Solberg og Hansen så er verdt et forsøk hvis du har noen i nærheten?!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mVesteraas
    Jeg skrev i mitt forrige innlegg at jeg tenkte å gå for wilfa-kvernen og en balettikanne etc. Men etter litt nærmere tenkning fant jeg ut at dette ble såpass dyrt at prisforskjellen opp til en skikkelig espressomaskin og kvern på bruktmarkedet ikke var så veldig stor, så nå er planen å være på jakt etter en brukt Gaggia classic og mdf-kvern, eller noe i samme prisklasse.

Poster dette her først og fremst i tilfelle det er noen store feller jeg bør unngå i denne jakten, som dere vil informere meg om. Men skulle noen av dere ha en brukt espressomaskin og/eller -kvern dere ønsker å selge brukt, setter jeg stor pris på om vedkommende tar kontakt

Finnes det forresten noen bruktmarked jeg bør sjekke untatt finn.no og blocket.se?
    Inter dårlig valg ! Sitter selv på en Gaggia Baby Twing som jeg er meget fornøyd med, dog ikke allverden skummer på den, men for meg spiller det ingen rolle. Kom over en Gaggia MDF på Finn for 1000 kr. Den er av en helt annen klasse enn Vilfa, og så passer den oppå dunkeboksen min. Gjorde som selge sa og satte den på 6 (justering er 1-34). Stusset litt først på at det tok reltivt lang tid, men hvilket pulver den lagde. Fikk aldri noe tilsvarende på Vilfa'n og derfor har det stort sett blitt Lungo på meg. Skal dog sies at jeg vel ikke prøvde den aller fineste malingen på Vilfa'n. Nå skal jeg ta opp igjen eksperimentering med Espresso .

Vilfa'n er til salgs for en billig penge...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen få uker til Starbucks åpner kaffebar/butikk på OSL(Gardermoen) - i ankomsthallen. Det betyr at alle kan reise opp dit og kjøpe seg kaffe uten å måtte kjøpe flybillett i tillegg

Jeg vet om èn som bor ved en båthavn som kommer til å bli henrykt

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Bare noen få uker til Starbucks åpner kaffebar/butikk på OSL(Gardermoen) - i ankomsthallen. Det betyr at alle kan reise opp dit og kjøpe seg kaffe uten å måtte kjøpe flybillett i tillegg

Jeg vet om èn som bor ved en båthavn som kommer til å bli henrykt
    Jeg skal heldigvis dit allerede i ettermiddag - så da unngår jeg "å falle for fristelsen"... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville dere kjøpt en "nesten ubrukt" Rancilio Silvia + Rocky kvern (uten doserer) fra 2005 for 3000 kroner? Trenger uansett en ny kvern dersom jeg skal få skikk på kaffen her i huset, og jeg er i grunn ikke så veldig glad i Gaggia Coffee-maskinen min heller...

EDIT: Selger hadde endret annonsen til kun å gjelde maskinen. Kvernen var allerede solgt. Mulig det fortsatt er en bra pris, men ikke et så bra røverkjøp som først forventet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en Rocky kvern på vei i posten Ble en anelse dyrere enn jeg hadde tenkt, men ut i fra det lille jeg har lest og skjønt, er ikke kverna en dum plass å legge noen ekstra kroner.

Så da var det bare selve espressomaskinen som gjensto. Og her har jeg et spørsmål: Hva ville dere gått for av Francis Francis X1 og gaggia classic. (For øyeblikket ser dette ut til å være de mest aktuelle kandidatene). Etter hva jeg har skjønt er vel Francisen en dyrere maskin, men likevel har jeg sett flere som advarer mot denne. Designet har ingenting å si for min del, men da francisen faktisk ser ut til å være minst like billig som Gaggiaen, vil jeg ikke dumme meg helt ut, med å betale ekstra for en dårligere maskin. Så hva sier dere? Sett bort fra prisen, hvilken av disse maskinene vil være best, og vil det eventuelt være noen stor forskjell?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mVesteraas
    Da var en Rocky kvern på vei i posten Ble en anelse dyrere enn jeg hadde tenkt, men ut i fra det lille jeg har lest og skjønt, er ikke kverna en dum plass å legge noen ekstra kroner.

Så da var det bare selve espressomaskinen som gjensto. Og her har jeg et spørsmål: Hva ville dere gått for av Francis Francis X1 og gaggia classic. (For øyeblikket ser dette ut til å være de mest aktuelle kandidatene). Etter hva jeg har skjønt er vel Francisen en dyrere maskin, men likevel har jeg sett flere som advarer mot denne. Designet har ingenting å si for min del, men da francisen faktisk ser ut til å være minst like billig som Gaggiaen, vil jeg ikke dumme meg helt ut, med å betale ekstra for en dårligere maskin. Så hva sier dere? Sett bort fra prisen, hvilken av disse maskinene vil være best, og vil det eventuelt være noen stor forskjell?
    Gaggia er trolig best, i alle fall fungere men Gaggia Baby Twin meget bra på kaffe, så lenge den får fin nok kaffe. Der hjalp det mye å gå fra Vilfa til Gaggia MDF og så passer kverna på dunkeboksen 8) . Skummeren derimot er ikke mye å skryte av hvis du liker slikt.

Francis har jeg ikke hørt så mye bra om bortsett fra designen. Et bedre alternativ er frk Silva (Rancilio). Hun skal og ha en god skummer...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man bruker 25 eller 35cl melkemugge så klarer Silvia v3 brasene ganske bra. Ved 35cl må man starte skummingen rett før varmeelementet slukker slik at det står på mens man gjør jobben

35cl holder akkurat til 2 små cappucino (e.g. vanlige cappucino kopper) eller en stor latte. 25cl til et glass av ønske.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Ved 35cl må man starte skummingen rett før varmeelementet slukker slik at det står på mens man gjør jobben :-)
    Korrekt observert! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har kjøpt en Siemens TK58001 espressomaskin. Noen som vet hvordan en får varme i koppvarmeplata? Står ikke mer i manualen enn at espressokopper bør varmes opp på varmeplata (som har item nr.16 i delebildet i bruksanvisningen...)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TreMoon
    Hei! Har kjøpt en Siemens TK58001 espressomaskin. Noen som vet hvordan en får varme i koppvarmeplata? Står ikke mer i manualen enn at espressokopper bør varmes opp på varmeplata (som har item nr.16 i delebildet i bruksanvisningen...)
    Har du ikke en knapp på toppen et sted ? Videre tror jeg du kan aktivere/deaktivere den i menyen.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vi selv skrevet om for lengst... ;-)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Dette har vi selv skrevet om for lengst... ;-)
    Jada, på/i Aperitif, men ikke på AVF

Likte denne kommentaren jeg:
    "Overprisa drittkaffe? Nei takk som byr, da går jeg heller på Shell."

Nå har jeg ikke smakt Shell-kaffen, men en del Yx og Statoil.
    Hvis Shell kaffen er like dårlig som dem så aner jeg ikke hvordan han kan kommentere slik...

Nåvel - Starbucks kaffe er variert. Har han prøvd dem alle?
    Noen er ok, tildels gode - andre er "usj"....
    Mocha/latte og slike varianter har jeg aldri prøvd - ikke min greie uansett hvem som lager dem. Cortado er ok, men vet ikke om Starbucks har det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig denne har blitt nevnt før, men er Krups Espresseria Premium EA8260PN en grei maskin for en "kaffeamatør"?
    Den er billig på Komplett nå... Komplett.no - Krups Espresseria Premium EA8260PN

Hvis jeg investerer, noen tips til bønner jeg bør teste? Noen som kjenner utvalget på Kaffekos på Manglerud senter? Er det noe verdt å kjøpe der?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke, men denne er et trygt kjøp:

Komplett.no - Jura ENA 7 Ristretto Black

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Har du ikke en knapp på toppen et sted ?
    Testet koppevarmefunksjonen coupla times for ca. tusen kopper siden, men syntes ikke det utgjorde noe særlig forskjell. Kvaliteten på bønnene er nok mer utslagsgivende.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20% på alle kaffemaskiner hos MPX i dag. Foreks Jura Ena 7 Ristretto Black til 4796,-.

Side 108 av 155 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 128 138 148 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •