Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 155 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 3088
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok da skjønner jeg at den er uaktuell, er det mer og hente på noen av de som uGn linket til ovenfor?

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Bestilte meg en slik Severin, så får vi teste litt om det er stor forskjell mellom den og Moccamaster'n

Post gjerne dine erfaring. Ville vært nyttig for sikkert fler enn meg :-D

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Post gjerne dine erfaring. Ville vært nyttig for sikkert fler enn meg :-D
    Bare så det ikke blir noen missforståelser, Severin er en trakter altså

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes. ikke alltid en espressomaskin er det beste valget som feks når slekta kommer på besøk og man skal diske opp med kaffe til 8-10 stk. Da er en god trakter verdt å ha. Har moccmaster idag. Det er sagt endel om denne Severin på dette forum så da er det vel noe i det?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det jeg lurer på også Har en moccamaster nå og den lager ok kaffe.. men ikke noe mer enn det, selv med ferske TW-bønner blir det labert i forhold til aeropress.
    Kan prøve å skrive et par ord når jeg får testet begge i en AB-test

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det jeg lurer på også Har en moccamaster nå og den lager ok kaffe.. men ikke noe mer enn det, selv med ferske TW-bønner blir det labert i forhold til aeropress.
    Kan prøve å skrive et par ord når jeg får testet begge i en AB-test
    Som nevnt litt tidligere i tråden, så opplever jeg kaffen fra Severin som mere drikkevennlig enn Moccamaster "out-of-the-box". Dette MÅ ha noe å gjøre med temperaturen på varmeplata under å gjøre, siden Severin jo koker opp vannet før det slippes gjennom til filterbeholderen. Derfra og ned synker temperaturen akkurat nok til at kaffen man heller over i koppen ikke er så varm at den ikke kan drikkes der og da.

Moccamaster tror jeg at varmeplata under holder såpass høy temperatur at kaffen er varmere når man heller over i koppen og den må stå litt før man hiver det i seg.

"Dette er min teori, og bare min"
    (noen som husker "Teigen synger Falsk" LP/kassett fra 1975 med han fyren, N.Elgh, som hadde en teori om dinosaurer?.......
    Teigen synger Falsk - Wikipedia
    Hvis noen har denne på kassett/LP så vil jeg være evig takknemlig for en kopi.....)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg Moccamaster med termokanne og ikke kokeplate, og føler at tempen ævt åff teh båks ikke direkte er drikkevennlig for min tunge
    Så tempen burde egentlig ikke være noe lavere på Severin?

Så nå venter vi bare på at mpx skal greie å få inn varene og få sendt de.. ble en severin og en Saeco Intelia Focus på meg

Prøve å få solgt Isomac Giada'n nå da, begynner å bli veeeldig dårlig med plass på kjøkkenet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billige Dolce Gusto kapsler

Lang tråd og orker ikke lese hele, derfor: Noen som vet hvor man har billige kapsler for Dolce Gusto?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeast
    Lang tråd og orker ikke lese hele, derfor: Noen som vet hvor man har billige kapsler for Dolce Gusto?
    Er ikke prisene på alle disse kapslene ganske styrt av produsentene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet omtrent akkurat samme pris overalt, og ligger på +/- 50 kroner pakka (à 16 kapsler) . Kan kanskje skille 2-3 kroner pakka, så det er ikke noe å spare. Ser du er fra Drammen. Stikk innom Elkjøp Drammen. Der har de stort utvalg og omtrent alle varianter som finnes. Ellers har vel alle dagligvarekjeder nå begynt å føre DG, men utvalget er som regel begrenset til få varianter.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enklere, billigere, bedre og bedre utvalg hvis man kjøper en trakter

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frykter du kommer til å bli grundig lurt om du går fem på her.
    "Min bedre halvdel har sagt ja til å investere i en slik maskin men da må jeg kunne lage latte til henne."
    De velger som regel orda nøye og ikke uten grunn!

Suksess!! Kjøpte den manuelle melkesteameren. Hun er kjempefornøyd. :-D
    Begge elsker maskinen, samt at det er kjekt med varmt vann til te som hun bruker ofte.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jernia har hver 5. pakke gratis.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo noe
    Rart det ikke kommer noe uorginalt etterhvert.

Newcomer redline3 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen!

Noen som kan anbefale en ordinær trakter, evt kvern også..

Prisklasse.... Tja, si 1500,- ?

Skal ikke ha noe fancy saker, men god kaffe burde den lage!

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de bedre billigkvernene: Wilfa kaffekvern - Lefdal

Eller: [Product sub-category page] - fant ingen nettbutikker som førte denne sånn i farta, kjøpte min på smart club til rundt 500-600

Av traktere er det vel 2 som 'skiller' seg ut, Moccamaster og Severin.
    Sistnevnte har i mine øyne et bedre design men er muligens litt høy for noen.

F.eks: Komplett.no - Severin Café Caprice kaffetrakter

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tretti.no har Electrolux kverna (men ikke til 600....)
    Kjøp EEG8000 - Kaffekvern fra Electrolux - tretti.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått noen universal-gavekort til jul tenkte jeg å bruke noen penger på å skaffe meg litt mer skikkelig kaffe-utstyr. Ettersom jeg er student er selvsagt ikke økonomien det helt store å skryte av, så noe "high-end" må jeg nok dessverre holde meg unna. Likevel håper jeg det er mulig å få til noe god kaffe på et ganske begrenset budsjett også. Og ettersom jeg innser at jeg har forvillet meg inn i en stor og forvirrende kaffe-jungel håper jeg det er noen i denne tråden som er villige til å hjelpe meg.

I første omgang tenkte jeg å skaffe meg en kaffe-kvern. Ettersom jeg stort sett drikker press-kanne kaffe virket wilfa-en som har blitt mye omtalt her som et godt valg. Men ettersom jeg har flere venner som er glade i diverse melkedrikker som cappuccino og latte, og jeg forstår at man kan lage dette med hjelp av en baletti-kanne, så hadde det vært fint å ha en kvern som fungerer sammen med baletti. Er wilfaen god nok til dette? Hvor høyt må jeg evt. opp i pris for å få dette til?

Det neste blir å skaffe seg en baletti-kanne. Dette virker til å være ganske enkelt, men spør likevel om det er noen store feller å gå i?

Det siste som står på lista mi er utstyr til å lage melke-drikkene. Her forstår jeg jo at en steamer på en espresso-maskin er det ideelle, men på mitt budsjett er ikke det et alternativ desverre. Så det siste spørsmålet mitt er hva er det beste rimelige alternativet for å kunne tilberede melken til disse drikkene? Har sett det finnes flere måter å gjøre dette på, men har ikke klart å finne ut hva som vil gi best resultat.

Det ble vel en lang post, men håper likevel noen av dere er snille nok til å lese gjennom den, og hjelpe en ganske forvirret nykommer i deres kaffe-verden. På forhånd takk for hjelpen!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo kjøpe en melkesteaimer.De selger dem på de fleste store el-gigantene.
    Koster ikke så mye.Jeg kjøpte en slik på elkjøp til 300kr,funker greit den Eller
    så kan du jo kjøpe en håndvisp som skumer melken,koster nesten ikke no8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mVesteraas
    Etter å ha fått noen universal-gavekort til jul tenkte jeg å bruke noen penger på å skaffe meg litt mer skikkelig kaffe-utstyr. Ettersom jeg er student er selvsagt ikke økonomien det helt store å skryte av, så noe "high-end" må jeg nok dessverre holde meg unna. Likevel håper jeg det er mulig å få til noe god kaffe på et ganske begrenset budsjett også. Og ettersom jeg innser at jeg har forvillet meg inn i en stor og forvirrende kaffe-jungel håper jeg det er noen i denne tråden som er villige til å hjelpe meg.

I første omgang tenkte jeg å skaffe meg en kaffe-kvern. Ettersom jeg stort sett drikker press-kanne kaffe virket wilfa-en som har blitt mye omtalt her som et godt valg. Men ettersom jeg har flere venner som er glade i diverse melkedrikker som cappuccino og latte, og jeg forstår at man kan lage dette med hjelp av en baletti-kanne, så hadde det vært fint å ha en kvern som fungerer sammen med baletti. Er wilfaen god nok til dette? Hvor høyt må jeg evt. opp i pris for å få dette til?

Det neste blir å skaffe seg en baletti-kanne. Dette virker til å være ganske enkelt, men spør likevel om det er noen store feller å gå i?

Det siste som står på lista mi er utstyr til å lage melke-drikkene. Her forstår jeg jo at en steamer på en espresso-maskin er det ideelle, men på mitt budsjett er ikke det et alternativ desverre. Så det siste spørsmålet mitt er hva er det beste rimelige alternativet for å kunne tilberede melken til disse drikkene? Har sett det finnes flere måter å gjøre dette på, men har ikke klart å finne ut hva som vil gi best resultat.

Det ble vel en lang post, men håper likevel noen av dere er snille nok til å lese gjennom den, og hjelpe en ganske forvirret nykommer i deres kaffe-verden. På forhånd takk for hjelpen!
    Vilfa kvernen fungere bra den. Mitt ankepunkt med den er at det er litt vanskelig å stille inn mengden. Det gjør man med en "trinnøs" timer. Problemet er at den ikke er trinnløs men går i stepp. Hos meg gjør det at det enten blir for lite eller for mye kaffe - en bagatell dog....

Ellers finnes det en del relativt rimelige manuelle kaffemaskiner til salg på Finn fra tid til annen, som brygger utmerket kaffe og steamer melk. Fordelen med steamet melk er at den er varm og ikke kald slik den blir med visp 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 106 av 155 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •