Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 105 av 155 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 ... SisteSiste
Viser resultater 2,081 til 2,100 av 3088
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For våre sørlandske venner, vil jeg anbefale "Torungen kaffe".

Brent ytterst i havgapet på et microbrenneri på i et av fyrbyggene der ute. Litt underfundig å plassere det der ute, men jeg må si jeg liker tanken, alà`microbryggeriet Nøgne Ö

Kjøpte 500 gram av både classic og julekaffen. Prøvde classic idag, den var brent 2.11 og var meget god på smak. Liten syrlighet og litt sødmefull, relativt kort ettersmak i mine øyne da.

Selges bla. på Cafe Lindveske i Arendal, Smag og Behag og Bryggerhuset i Grimstad.

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Skal til å kjøpe en Jura Ena 7 nå, men må bare vite en ting før jeg klikker på "kjøp" knappen. Hvordan er det å lage kaffe latte med denne? Min bedre halvdel har sagt ja til å investere i en slik maskin men da må jeg kunne lage latte til henne.
    Har googlet, men finner ikke noe vettu.
    Håper noen kan svare raskt
    Heisann!

Har selv en Ena5 som for kjørt seg kan man si....

Ena maskinene er vel ikke kjent for å være gode på melkeskum, men på vanlig sort kaffe gir den et riktig resultat hver gang
    Trur jeg ville valgt en annen maskin når det gjelder latte og andre melke tilsettninger.

En bør vel heller ikke betale noe særlig mere en 4995,- for Ena7

Her er det en link med test av kaffe og maskinen
    Helges hjemmeside

Ellers er jeg selv storfornøyd med maskinen

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal til å kjøpe en Jura Ena 7 nå, men må bare vite en ting før jeg klikker på "kjøp" knappen. Hvordan er det å lage kaffe latte med denne? Min bedre halvdel har sagt ja til å investere i en slik maskin men da må jeg kunne lage latte til henne.
    Har googlet, men finner ikke noe vettu.
    Håper noen kan svare raskt
    Frykter du kommer til å bli grundig lurt om du går fem på her.
    "Min bedre halvdel har sagt ja til å investere i en slik maskin men da må jeg kunne lage latte til henne."
    De velger som regel orda nøye og ikke uten grunn!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager min uvitenhet, men latte er vel strengt tatt bare melkeskum og espresso? Maskinen lager jo melkeskum og espresso, hvor ille kan det bli liksom... :twisted: Hun drikker kaffe med melk, men synes ikke det er så godt, håpet er jo at hun skal begynne å like svart kaffe etterhvert.

Tror jeg bare kliner til å kjøper en slik, koster 4999,- på komplett nå.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager min uvitenhet, men latte er vel strengt tatt bare melkeskum og espresso? Maskinen lager jo melkeskum og espresso, hvor ille kan det bli liksom... :twisted: Hun drikker kaffe med melk, men synes ikke det er så godt, håpet er jo at hun skal begynne å like svart kaffe etterhvert.

Tror jeg bare kliner til å kjøper en slik, koster 4999,- på komplett nå.

Melkeskum er ikke BARE melkeskum, melkeskummet på Ena maskinen kan fort bli for utvannet og flatt. Det finnes mange andre maskiner som gir et "tørrere" skum, men for min del er ikke dette noe problem da jeg kun drikker svart kaffe og det gjør Ena bra!

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg en slik Severin, så får vi teste litt om det er stor forskjell mellom den og Moccamaster'n

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: Tror ikke jeg kommer til å få sove i natt. :shock: :shock: :shock: Har vært å hentet pakke i ettermiddag. Må si at jeg er mektig imponert, enda jeg bare har tatt 5-6 kopper så langt ikveld.

Jeg har som regel ingen problemer med å sove om kvelden selv om jeg har drukket kaffe, men nå er det helt umulig.....

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: Tror ikke jeg kommer til å få sove i natt. :shock: :shock: :shock: Har vært å hentet pakke i ettermiddag. Må si at jeg er mektig imponert, enda jeg bare har tatt 5-6 kopper så langt ikveld.

Jeg har som regel ingen problemer med å sove om kvelden selv om jeg har drukket kaffe, men nå er det helt umulig.....
    Gratulere med ny maskin! Du blir sikkert fornøyd
    Da er det bare og begynne å eksperimentere med å finne den perfekte kaffebønne
    Husk å programmere inn den høyeste brygge temperaturen da default temp er for lav.

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny innskaffet Espressomaker, Rocket Cellini Evoluzione

Nettopp fått herligheten i hus. Det tar vel noen dager før man har funnet de beste innstillingene på kværna og tiden på ekstrateringen. Herlig Espresso,Cappuccino og Americano blir det allerde etter dag 3

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skulle hatt en automatisk maskin hjemme, selv om jeg bruker Aeropressen og kverna mest, er det praktisk for resterende av husstanden med en automatisk maskin, +kjekt med steamer og diverse.

Er det noen som har prøvd denne ?
    Trenger ikke et highend produkt, men det er jo kjekt om den lager en grei kopp kaffe, og en relativt grei espresso.

Siemens kaffemaskin - Lefdal

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den er helt grei, pahf.

Men selv ville jeg spart litt lengre og kjøpe en Jura ENA 7

Komplett.no - Jura ENA 7 Ristretto Black

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke i tvil om at Juraen er betraktelig bedre Supertramp
    Var mer om hvor mye jeg er villig til å legge i en kaffemaskin når jeg stort sett bruker aeropressen

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Var mer om hvor mye jeg er villig til å legge i en kaffemaskin når jeg stort sett bruker aeropressen
    Enig. Og siden Jura'en er over dobbelt så dyr, så er nok Siemens'en et svært godt valg.

Men hva med en Severin Suveren; filterkaffemaskin ala Moccamaster?

Komplett.no - Severin Café Caprice kaffetrakter

Nå har både Frode H., uGn og undertegnede fått seg hver sin slik....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Enig. Og siden Jura'en er over dobbelt så dyr, så er nok Siemens'en et svært godt valg.

Har sett litt på den, men ren kaffetrakter har jeg og den fungerer meget godt.
    Er på utkikk etter en automatisk maskin med alt i ett

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sparchy
    Nettopp fått herligheten i hus. Det tar vel noen dager før man har funnet de beste innstillingene på kværna og tiden på ekstrateringen. Herlig Espresso,Cappuccino og Americano blir det allerde etter dag 3
    Den så nyyyyyydelig ut - grattis (ørlite misunnelig 8) ) Hva ga du for noe slikt ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at Jura maskinen virkelig er mye bedre enn akkurat den siemens maskinen. Kaffen har en mye renere smak fra Jura enn Siemens. Hvorfor veit jeg ikke, men syns kaffen ble langt mer bitter i smaken selv om bønnene var de samme, vannet kom fra samme kilde og kvernen ble stilt sånn noenlunde likt. Tror kvaliteten på kvernen er det som er avgjørende, for alle de Siemens maskinene jeg har kikket inni har samme bryggeenhet. Likevel gav akkurat den maskinen dårligere resultat enn min noe dyrere Siemens S50. S50'en min er senere byttet ut med en Jura som gir enda bedre resultat.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skulle hatt en automatisk maskin hjemme, selv om jeg bruker Aeropressen og kverna mest, er det praktisk for resterende av husstanden med en automatisk maskin, +kjekt med steamer og diverse.

Er det noen som har prøvd denne ?
    Trenger ikke et highend produkt, men det er jo kjekt om den lager en grei kopp kaffe, og en relativt grei espresso.

Siemens kaffemaskin - Lefdal
    Har toppmodellen til Siemens NQ7 (TK76209). Kan ikke si jeg er helt fornøyd med det den presterer. Hovedankepunket er vel at den ikke lager skikkelig varm kaffe. Har hatt den på service og oppgradering med den ble ikke særlig varmere på kaffen.

Skal jeg lage virkelig god kaffe er det derfor den bruktkjøpte Gaggia Baby Twin som gjør jobben. Kaffen den prestere er vesentlig bedre enn Siemens' sin. Nå skal det og sies at Siemens maskinen har vunnet mange tester - mulig jeg er kresen 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ekte espressomaskin og kværn som Silvia og Rocky vil være bedre enn alle "alt i ett" maskiner. Det blir liksom ikke det samme. Men jeg syns noen av maskinene, slik som Jura sine, er helt alright i det daglige Langt bedre enn alle kapselbaserte system ihvertfall.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Takket være mpx.no sine rotehuer så har jeg ikke fått maskina mi! : (

De har også tilbud på DeLongi ESAM4000: MPX.no - DeLonghi ESAM4000/B MAGNIFICA

Og, Saeco Intelia Focus: MPX.no - Philips Saeco Intelia Focus

Det å ha grut/vanndunk i front gjør det veeeldig mye lettere for meg, så står mellom ev av de.
    Dvs. jeg har nesten bestemt meg for Saeco hvis ingen av dere har noen innvendiger?

Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    En ekte espressomaskin og kværn som Silvia og Rocky vil være bedre enn alle "alt i ett" maskiner. Det blir liksom ikke det samme. Men jeg syns noen av maskinene, slik som Jura sine, er helt alright i det daglige Langt bedre enn alle kapselbaserte system ihvertfall.
    Har Rocky og Silvia stående på benken også, men blir ikke til at de blir brukt
    Kanskje jeg skal ønske meg et kurs hos TW i julegave? Det trengs i hvertfall!

Newcomer Sparchy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Den så nyyyyyydelig ut - grattis (ørlite misunnelig 8) ) Hva ga du for noe slikt ?
    Ja det er et lite smykke på kjøkkenbenken!
    Eehhmm. den ble litt dyrere enn hva jeg antydet til min kjære :
    9400.- for Rocket espresso og 1800 for Rocky grinder! Likevel lavere enn listepriser her i Norge. 8)

Er ganske fersk innefor baristakunsten, men det irriterte meg at jeg ikke kunne få en god Americano eller Cortado, slik man kjøper ute i en kaffebar. Så nå er det søken etter ny kunnskap, og tråling av kaffe-nettsider som gjelder.

Side 105 av 155 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 101 102 103 104 105 106 107 108 109 115 125 135 145 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •