Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 155 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 3088
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Komplett.no - Jura Impressa F50

Er ikke dette en bra maskin?!

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Komplett.no - Jura Impressa F50

Er ikke dette en bra maskin?!
    Det er en fin maskin det, men ikke noe bedre enn ENA serien som kan kjøpes for en høvding mindre. F.eks. denne Komplett.no - Jura ENA 7 Ristretto Black

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert!

Det blir nok en Jura...8)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men best er de manuelle der du har styring på nesten alt.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Hei.

Er det noen som har prøvd kaffetraktere med innebygget kaffekvern? har sett litt på philips HD7740. Er det noen som kan komme med inspill? erfaringer? eller andre lignende produkter?
    Philips - Kaffetrakter Rustfritt stål, kverne- og bryggesystem - HD7740/00 - Dryppfilter til kaffetraktere - Kaffe - Husholdningsprodukter
    Noen som har prøvd denne?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    "God kaffe begynner med ferske kaffebønner" .. så sant så sant, og derfor ville jeg ikke oppbevart bønnene i den maskinen.
    Har ikke testet maskinen så kan ikke si noe om ytelsen, men når man kommer like billig ut med en wilfa + moccamaster så ser jeg ikke poenget.
    Ikke tar wilfa+moccamaster noe mer plass heller, pluss at det er en knall kombo som gir bra traktekaffe
    (nå tar jeg utgangspunkt i vill. pris)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    "God kaffe begynner med ferske kaffebønner" .. så sant så sant, og derfor ville jeg ikke oppbevart bønnene i den maskinen.
    Har ikke testet maskinen så kan ikke si noe om ytelsen, men når man kommer like billig ut med en wilfa + moccamaster så ser jeg ikke poenget.
    Ikke tar wilfa+moccamaster noe mer plass heller, pluss at det er en knall kombo som gir bra traktekaffe
    (nå tar jeg utgangspunkt i vill. pris)
    Er det noe som heter GOD traktekaffe ? - min moccamaster ga jeg i alle fall bort til loppemarkedet etter at jeg fikk min Gaggia BabyTwin 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Google Translate

Kronglete oversatt fra tysk til norsk av google, men når du leser nedover er det ikke mange som er fornøyde. Synd egentlig. Jeg tenkte umiddelbart at dette skulle jeg kjøpe til kona i julepresang. Nå får det bli noe annet.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Google Translate

Kronglete oversatt fra tysk til norsk av google, men når du leser nedover er det ikke mange som er fornøyde. Synd egentlig. Jeg tenkte umiddelbart at dette skulle jeg kjøpe til kona i julepresang. Nå får det bli noe annet.
    Takk - nei, dette virket bare som et godt kjøp rent utseendemessig

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Er det noe som heter GOD traktekaffe ? - min moccamaster ga jeg i alle fall bort til loppemarkedet etter at jeg fikk min Gaggia BabyTwin 8)
    Jeg trodde heller ikke det var noe som heter GOD trakterkaffe og mater du trakteren med Ali og Evergood, har du helt rett i det. Men etter jeg fikk min Severin Komplett.no - Severin Café Caprice kaffetrakter har jeg funnet ut at det er fullt mulig å lage virkelig god trakterkaffe.

Som med all god kaffetilberedning, må man bruke førsteklasses ferske bønner. Filterholder og kolbe må forvarmes og filteret skylles godt. Så er det bare å justere og eksperimentere. Trakteren gir perfekt temperatur på vannet, den gir HELT lik vanntilførsel til kaffen, hver gang. Dette er veldig gode egenskaper for å få gode og repeterbare resultater. Så det man må eksperimentere med er kverningsgrad. Når du så finner den optimale kverningsgraden for hver kaffetype, er også det helt repeterbart.
    Jeg har finjustert inn en høyvokst Pacamarabønne fra El Salvador på trakteren min nå. Jeg måtte helt ned på grov espressomaling, for å få maks smak ut av den. Smaken fra trakteren er mye bedre enn det jeg har fått til med V60'en min. Jeg kan nok få enda litt bedre resultat med Aeropressen, men da må jeg måle og time alt helt perfekt, noe som ofte ikke er helt repeterbart fra kopp til kopp heller. I stedet for masse hazzle med Aeropressen for hver eneste kopp, kan jeg raskt brygge opp en hel kanne med kaffe som folk får helt bakoversveis av, når jeg får besøk eller er VELDIG kaffetørst.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra Frode. Skal vurderes.

Men hva tror du om denne?

KitchenAid®: Welcome to KitchenAid.com

Designet er jo innertier hos de moderne unge kvinnene, men hvordan den er å bruke i praksis er jo et helt annet kapittel - kanskje?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å være en bra kvern. Det er nok ikke den beste espressokverna, men til Aeropress og annen grovere maling skulle den være veldig godt egnet.

CoffeeGeek - KitchenAid ProLine Grinder

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Frode.

Den gjør jo litt av seg også.

Skulle gjerne kjøpt den Severin saken, men jeg tror den er i høyeste laget til å ha på benken mellom under-og overskap....

Siden vi kjøpte og monterte opp-til-taket overskap så ble det ikke "industrielt korrekt" avstand mellom benkeplate og underkant overskap.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha- jeg har 46,5cm mellom benkeplate og underside overskap - og den Severin-saken er vel da akkurat passe:

Dimensions (WxHxD):
    • 298mm x 442mm x 187mm

Bestilt fra Komplett, kr 794,- inkl. frakt.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mye plass mellom trakteren og overskapet hos meg heller, men det går helt fint. Når jeg skal bruke den, drar jeg den utenfor overskapet når jeg fyller i vann.

Med god kvern og trakter, mangler du vel kanskje bare ferske bønner?
    I såfall kan jeg anbefale denne:
    El Salvador Los Planes

Lippe Espresso #1 og #6 smaker også veldig godt i trakteren.
    Hjem - Temperato espressomaskiner & kaffe

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode H.
    El Salvador Los Planes
    Oi, ser man det, de har avd. i Ski
    Da vet man det, når man er på de traktene!

Men har de ikke webshop?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, de har nok ikke webshop. Jeg har handlet kaffe i Ski noen ganger, der er det greit å se godt på brennedatoen, den står som regel på en prislapp etc. under posen. Har vært en del poser som har blitt litt for gamle der, men jeg har alltid funnet ferske poser av det jeg skulle ha.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mye plass mellom trakteren og overskapet hos meg heller, men det går helt fint. Når jeg skal bruke den, drar jeg den utenfor overskapet når jeg fyller i vann.

El Salvador Los Planes

Lippe Espresso #1 og #6 smaker også veldig godt i trakteren.
    Hjem - Temperato espressomaskiner & kaffe
    Takk for fine tips.
    Nå har jeg enda ikke kjøpt ny kvern. Har en jeg har brukt i noen år, en liten hendig sak - men aner ikke hva den heter og/eller om den er "godkjent"

De fleste ganger så kjøper jeg hos lokal barista eller via bekjent (TW/RoKo) - eller via MeanBean - eller Starbucks hvis jeg er på reise - og i alle disse tilfeller så får jeg kaffen kvernet til enten filter eller AeroPress bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tenkte jeg skulle bestille Rancilio Silvia og Rocky. Er det noe som ikke ikke er med i pakken som jeg burde ta med i bestillingen?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde heller ikke det var noe som heter GOD trakterkaffe og mater du trakteren med Ali og Evergood, har du helt rett i det. Men etter jeg fikk min Severin Komplett.no - Severin Café Caprice kaffetrakter har jeg funnet ut at det er fullt mulig å lage virkelig god trakterkaffe.

Som med all god kaffetilberedning, må man bruke førsteklasses ferske bønner. Filterholder og kolbe må forvarmes og filteret skylles godt. Så er det bare å justere og eksperimentere. Trakteren gir perfekt temperatur på vannet, den gir HELT lik vanntilførsel til kaffen, hver gang. Dette er veldig gode egenskaper for å få gode og repeterbare resultater. Så det man må eksperimentere med er kverningsgrad. Når du så finner den optimale kverningsgraden for hver kaffetype, er også det helt repeterbart.
    Jeg har finjustert inn en høyvokst Pacamarabønne fra El Salvador på trakteren min nå. Jeg måtte helt ned på grov espressomaling, for å få maks smak ut av den. Smaken fra trakteren er mye bedre enn det jeg har fått til med V60'en min. Jeg kan nok få enda litt bedre resultat med Aeropressen, men da må jeg måle og time alt helt perfekt, noe som ofte ikke er helt repeterbart fra kopp til kopp heller. I stedet for masse hazzle med Aeropressen for hver eneste kopp, kan jeg raskt brygge opp en hel kanne med kaffe som folk får helt bakoversveis av, når jeg får besøk eller er VELDIG kaffetørst.
    Takk for tipset Frode. Tror jeg kjøper denne framfor Aeropresser.
    Bruker du ikke filterpapir?

Side 103 av 155 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •