Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 155 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 3088
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Har samme maskin selv, la den ut på finn for 1500 tror jeg det var.
    Da ringte, sms-et og mailet han meg døgnet rundt! Skulle ha maskinen!

Når folk er så ivrige så pleier det å bety at jeg har priset meg for lavt, økte derfor prisen og fikk til svar "tulling!"

Er uansett uaktuelt å selge noe slikt til nesøya, tror i grunn jeg får skrive det i neste anonnse.
    Her om dagen var denne Isomac maskin med kvern til salgs på Finn for 3000,-. Hadde lyst på kverna men var for sent ute. Nå er begge til salgs igjen til en helt annen pris.

Kverne ble lagt ut dagen etter, men maskinen kom i dag. Slikt blir jeg farbanna av :twisted:

Som NY ISOMAC VENUS ESPRESSOMASKIN / KAFFEMASKIN - KNAPT BRUKT!

Isomac Granmacinino kaffekvern SOM NY! - FINN Torget
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hihi, han skal ha en ting, han er effektiv!
    Men hvis du er på utkikk etter en slik kvern så kan være en ide å sjekke blocket.se
    Fant en til deg: Kaffekvarn/espressomaskin isomac granmacinin | Älvsborg | Blocket

1500 SEK er ca. halv pris av "KB" i hvertfall

Newcomer Morex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svak kaffe

Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Kjøpte meg i dag en helautomatisk kaffemaskin for første gang, og har overhode ingen erfaringer med slike maskiner, grunnen til at valgte å prøve en slik maskin, er min gode erfaring med dolce-gusto kapsel maskin, der jeg særlig setter pris på den sorte espressokapselen, men med mitt forbruk av kaffe kan en slik kapselmaskin bli litt for kostbar i lengden, og den espressokapselen jeg nevnte lager bare 40ml kaffe.
    Jeg kjøpte den nye kaffemaskinen (miele cm5100) og kaffen på lefdal, posen med bønner er av type (NOIR:cafe creme) de første koppene jeg lagde kastet jeg rett i vasken, deretter lagde jeg espresso kaffe (liten kopp på kaffemaskinen), denne var etter min og andres smak noe for sterk på smak, jeg lagde da en vanlig kopp kaffe (stor kopp på maskinen) da ble kaffen fantastisk god :-)
    Problemet nå er at kaffen har blir svakere etter å ha laget flere "store" kopper, og kaffen er nå blitt for tynn, så jeg har havnet litt i samme dilemma som "jenzemann".
    Jeg skal prøve og gjøre noen endringer på maleforholdet på maskinen, og se om dette hjelper.
    Men for denne gang har jeg drukket alt for mye kaffe, og får bruke de neste dagene til å finne ut mer..
    Er det andre som har erfaringer med denne maskinen?
    Har du funnet noe løsning på dette?
    Har kjøpt meg en Krups maskin fra Elkjøp og bruker også kaffe derfra. De første koppene med kaffe var veldig god, men i de siste har jeg opplevd att kaffen blir for svak. Har også prøvt å stille på kvernen uten noe resultat (Har kvernen på fineste innstilling). Mistenker at det kan være kaffen fra Elkjøp/Lefdal som gjør dette? Men har ikke erfaring fra noen annen kaffe.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig jeg banner i kirken, men har et spm.

Jeg er på jakt etter filtermalt kaffe som har en mild og rund smak. Bruker Friele (filtermalt, med rød utseene utenpå) atm. Så lurer på om det er noen alternativer i samme prisklasse.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Godt mulig jeg banner i kirken, men har et spm.

Jeg er på jakt etter filtermalt kaffe som har en mild og rund smak. Bruker Friele (filtermalt, med rød utseene utenpå) atm. Så lurer på om det er noen alternativer i samme prisklasse.
    Du kan f.eks prøve ut: coffee shop > James' Gourmet Coffee
    Blir nok litt dyrere med frakt, men de leverer raskt og kvaliteten var meget bra.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morex
    Har kjøpt meg en Krups maskin fra Elkjøp og bruker også kaffe derfra. De første koppene med kaffe var veldig god, men i de siste har jeg opplevd att kaffen blir for svak. Har også prøvt å stille på kvernen uten noe resultat (Har kvernen på fineste innstilling). Mistenker at det kan være kaffen fra Elkjøp/Lefdal som gjør dette? Men har ikke erfaring fra noen annen kaffe.
    Det er nok kaffen,er ikke akkurat kvalitets kaffe de har på ElkjøpDu kan jo
    prøve Stavanger Kaffebrenneri AS Eller Hjem - Temperato espressomaskiner & kaffe
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morex
    Ser ut til at jeg omtrentlig får det resultatet jeg ønsker ved å endre styrken på kaffens malegrad fra normal til sterk, jeg har ikke endret kvernegraden..
    Jeg har omtrentlig fått det resultatet jeg ønsket ved å endre malegrad styrken fra normal til sterk i menyen, jeg har ikke justert på kvernegraden

Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Det er nok kaffen,er ikke akkurat kvalitets kaffe de har på ElkjøpDu kan jo
    prøve Stavanger Kaffebrenneri AS Eller Hjem - Temperato espressomaskiner & kaffe
    Syntes cafe creme kaffen de selger på Lefdal er kjempegod, prisen er bare 99 for 1kg, har prøvd italian roast som de også selger der, den likte jeg ikke så godt, friele og ikea sine kaffebønder var etter min smak bare sånn passe god..
    Jeg skal prøve andre kaffebønder etterhvert, men for øyeblikket har jeg skapet fylt av kaffebønner og kapsler, så jeg får sjekke ut andre kaffebønner ved en seinere anledning..

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes cafe creme kaffen de selger på Lefdal er kjempegod, prisen er bare 99 for 1kg, har prøvd italian roast som de også selger der, den likte jeg ikke så godt, friele og ikea sine kaffebønder var etter min smak bare sånn passe god..
    Jeg skal prøve andre kaffebønder etterhvert, men for øyeblikket har jeg skapet fylt av kaffebønner og kapsler, så jeg får sjekke ut andre kaffebønner ved en seinere anledning..
    Du kan sikkert være heldig og få tak i en pose som har en dose aroma igjen, men hovedproblemet er at posen er på EN KILO og at den dosen med aroma forsvinner fort.
    Vil anbefalle deg å teste ferskbrente bønner som kommer i mindre porsjoner og helst med enveisventil
    De trenger ikke koste så mye mer men kan nesten vedde en tier på at du ikke vender tilbake

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Er det noen som har prøvd kaffetraktere med innebygget kaffekvern? har sett litt på philips HD7740. Er det noen som kan komme med inspill? erfaringer? eller andre lignende produkter?
    Philips - Kaffetrakter Rustfritt stål, kverne- og bryggesystem - HD7740/00 - Dryppfilter til kaffetraktere - Kaffe - Husholdningsprodukter
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kjøper da ikke stereo i den lokale matbutikken?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Hei.

Er det noen som har prøvd kaffetraktere med innebygget kaffekvern? har sett litt på philips HD7740. Er det noen som kan komme med inspill? erfaringer? eller andre lignende produkter?
    Philips - Kaffetrakter Rustfritt stål, kverne- og bryggesystem - HD7740/00 - Dryppfilter til kaffetraktere - Kaffe - Husholdningsprodukter
    Den så spennende ut. Gi en tilbakemelding hvis du kjøper en slik.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Den så spennende ut. Gi en tilbakemelding hvis du kjøper en slik.
    +1

Og så la jeg merke til at "gubbdagis" har tilbud på denne nå; kr 895 var det vel...

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=156358379

Var veldig tøff i rødt; men det er en helt vanlig kaffetrakter; bare så det er sagt.
    Retro-look, I like

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Du kan sikkert være heldig og få tak i en pose som har en dose aroma igjen, men hovedproblemet er at posen er på EN KILO og at den dosen med aroma forsvinner fort.
    Vil anbefalle deg å teste ferskbrente bønner som kommer i mindre porsjoner og helst med enveisventil
    De trenger ikke koste så mye mer men kan nesten vedde en tier på at du ikke vender tilbake
    Kan se ut til at du har rett her, kaffen var best fra nyåpnet pose.
    Har du noen anbefalinger til god og rimelig kaffe? Blir uaktuelt for meg å kjøpe 1/2 kilo kaffe til rundt 250kr..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen anbefalinger til god og rimelig kaffe? Blir uaktuelt for meg å kjøpe 1/2 kilo kaffe til rundt 250kr..
    Vel, la oss ikke bli for fanatiske her 8)

Klart en ok brent kaffe holder seg litt, vi snakker tross alt om HELE bønner ! Dessuten vet du kanske at man kan lagre kaffen i fryseren - går helt fint å ta den opp og male den direkte da vi snakker om TØRRE bønner.

Selv tror jeg det har vel så mye å si for resultatet hvordan kaffen lages. Har toppmodellen til Siemens NQ7 som kostet 15000, selv om jeg betalte under det halve på Megastor Slependen når de åpnet. Alikevel klarer den IKKE å hamle opp med min bruktkjøpte manuelle Gaggia BabyTwin til bruktpris 2000.

Når det gjelder kaffe går det i Jacobs Brazilian French Roast om dagen - kjøpt på "super'n". Har testen flere super kaffe i papirposer (!) levert fra mer sofisikerte kaffebrennerier - men vender tilbake til "super'n". Etter min tunge er den rette kaffen like bra derfra som til mange ganger pris i småposer på brenneriene. Får sikker kjeft for det siste men det får prøve seg....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, kjøp enda mindre porsjoner! 1/4 kilo selger de litt mer seriøse aktørene som regel.
    coffee shop > James' Gourmet Coffee som jeg skrev over her f.eks, eller om du bor i en av de større byene som har lokale brenneri, så slipper du frakt osv.

Kaffe lagres best mørkt og lufttett(!), derfor disse enveisventilene.
    Ikke kjøp for mye av gangen er vel et godt råd

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vel, la oss ikke bli for fanatiske her 8)

Klart en ok brent kaffe holder seg litt, vi snakker tross alt om HELE bønner ! Dessuten vet du kanske at man kan lagre kaffen i fryseren - går helt fint å ta den opp og male den direkte da vi snakker om TØRRE bønner.
    Er først når man tar steget over på den fanatiske siden man forstår hvor riktig vei man har valgt!

Problemet er vel at vi i dette tilfellet ikke snakker om 'ok brent kaffe' og slike altforstore ola nordmann-poser som har ligget på et dårlig lager altfor lenge mister det lille som er igjen av aroma latterlig fort. Den første koppen man lager (og som psykologisk gir førsteinntrykket) kan være helt 'ok' men dagen derpå, skal jeg vedde en tier på at både du også kan merke stor forskjell på, til det negative.

Frysing av bønner er det flere år siden jeg gjorde sist, det kan godt være at det har en positiv effekt på slike altforstore ola nordmann-poser Men har heldigvis ikke hatt behovet for det enda.

Kan også anbefalle: Coffee Cavern Tasting Club
    Koster ~£12 for 4*60g - 100,- for 250g kaffe røft regna, men da får du 4 forskjellige ferskbrente bønner. Får smakt mye forskjellig
    De tilbyr også 4*120g hvis man ønsker dobbel dose.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et par poser ny brente bønner fra Temperato Espressomaskiner AS idag,og
    på posene står det at kaffen er best etter 8 dager inkludert 2 dagers lufting,så
    det jeg lurer på hva de mener med lufting,skal jeg la posen stå åpen i to dager
    da eller:?
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Fikk et par poser ny brente bønner fra Temperato Espressomaskiner AS idag,og
    på posene står det at kaffen er best etter 8 dager inkludert 2 dagers lufting,så
    det jeg lurer på hva de mener med lufting,skal jeg la posen stå åpen i to dager
    da eller:?
    Ingen som vet noe om dette:?:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det betyr at du kan benytte den fom. to dager etter brenning.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da vet jeg det8) Takk for svar

Side 102 av 155 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •