Jakten på billig "High end" kaffe... - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 101 av 155 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 3088
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter som sagt og vurderer en ny kaffemaskin til kjøkkenet. (lefdal sitt tilbud var brått over ja, helgetilbud?)
    Samtidig har komplett.no også tilbud på en del maskiner.

Komplett.no - Saeco Royal Cappuccino
    Noen som har vært borti denne? Finner lite info og tester på youtube.
    Negativt med denne må vel være at den er GIGANTISK.

Noen som har vært borti den? (long shot, i know)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg investerte i en Siemens EQ7, men fant ut at det var litt voldsomt for mitt/vårt bruk og den ble retunert før angrefristen gikk ut.

Men jeg bestilte litt renseutstyr og har da dette liggende uåpnet i esker.

6 stk Kalk tabl

10 stk Rensetabl

(kom i posten i går)

Bestilt fra Siemens, og jeg selger dette igjen om noen er interessert i dette.

pris kr 100,- (jeg betalte selv 196,-)

Vi blir sikkert enige om levering og betaling, og de befinner seg i Fr stad

kontakt meg via pm.

Jeg vet at salgs annonser ikke skal legges i dette forumet, men jeg ser at dette er litt sært, og velger derfor å legge det ut her, så kan mod. fjerne det om det blir reaksjoner

mvh
    Tom

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomkve
    Hei

Jeg investerte i en Siemens EQ7, men fant ut at det var litt voldsomt for mitt/vårt bruk og den ble retunert før angrefristen gikk ut.

Men jeg bestilte litt renseutstyr og har da dette liggende uåpnet i esker.

6 stk Kalk tabl

10 stk Rensetabl

(kom i posten i går)

Bestilt fra Siemens, og jeg selger dette igjen om noen er interessert i dette.

pris kr 100,- (jeg betalte selv 196,-)

Vi blir sikkert enige om levering og betaling, og de befinner seg i Fr stad

kontakt meg via pm.

Jeg vet at salgs annonser ikke skal legges i dette forumet, men jeg ser at dette er litt sært, og velger derfor å legge det ut her, så kan mod. fjerne det om det blir reaksjoner

mvh
    Tom
    Vel, kjøpte 20 tabletter på ebay og betale rund 50 kr for alt med frakt. Småting er greiest på ebay. Fatter enda ikke hvorfor hvorfor netshappene m fler skal ha 100 kr + for å sende deg en fille ting, men et sted skal de hente pengene.....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Sitter som sagt og vurderer en ny kaffemaskin til kjøkkenet. (lefdal sitt tilbud var brått over ja, helgetilbud?)
    Samtidig har komplett.no også tilbud på en del maskiner.

Komplett.no - Saeco Royal Cappuccino
    Noen som har vært borti denne? Finner lite info og tester på youtube.
    Negativt med denne må vel være at den er GIGANTISK.

Noen som har vært borti den? (long shot, i know)
    Ser ut som om Royal modellene får ok anmeldelser på Coffeegeek
    CoffeeGeek - Saeco Royal Superautomatics

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor kjøpe kaffebønner Stavanger?

Heisan,

Noen som har gode tips til hvor en kan kjøpe kaffebønner i Stavangerområdet, eventuelt via www?

Er ny på område så jeg har ikke preferanser enda, jeg må bare ha noen kaffebønner å putte i kaffemaskinen min.. :-D
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Della
    Heisan,

Noen som har gode tips til hvor en kan kjøpe kaffebønner i Stavangerområdet, eventuelt via www?

Er ny på område så jeg har ikke preferanser enda, jeg må bare ha noen kaffebønner å putte i kaffemaskinen min.. :-D
    Stavanger Kaffebrenneri AS
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Takker for denne.

Var inne på flere nettsteder som selger kaffe, det store spørsmålet jeg stod igjen med var om alle kaffeplasser var mer opptatt av CO2-utslipp enn kaffe.
    Ingen steder jeg så kunne jeg bestille en vanlig post-levering, alle var "klimanøytrale", noe som er VM i "BS".

Betalte 85kr i frakt
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dum pris på denne: Isomac espressomaskin - FINN Torget
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ikke dum pris på denne: Isomac espressomaskin - FINN Torget
    Annonsen er borte så det er vanskelig å vite hvilken modell og til hvilken pris, men den dukker vel opp på finn igjen om et par dager.......

Gøran

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Annonsen er borte så det er vanskelig å vite hvilken modell og til hvilken pris, men den dukker vel opp på finn igjen om et par dager.......

Gøran
    Du tenker vel på Nesøya mannen - mulig det. I alle fall er en pent brukt Isomac med ny pris 6000,- og som ble solgt for 1000,- et godt tilbud. Tror det var denne: ISOMAC - since 1977 espresso & cappuccino machines

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme maskin selv, la den ut på finn for 1500 tror jeg det var.
    Da ringte, sms-et og mailet han meg døgnet rundt! Skulle ha maskinen!

Når folk er så ivrige så pleier det å bety at jeg har priset meg for lavt, økte derfor prisen og fikk til svar "tulling!"

Er uansett uaktuelt å selge noe slikt til nesøya, tror i grunn jeg får skrive det i neste anonnse.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært i forhandlinger om et kjøp på finn.no og selgeren ØKTE prisen, hadde jeg blitt forbannet jeg også... Jeg hadde oppfattet det som en veldig useriøs selger, som ikke en gang hadde giddet å sjekke hva det han selger er verd på forhånd. Jeg hadde nok kanskje ordlagt meg litt mer diskrè enn Mr. Nesøya, men noen handel hadde det i hvert fall ikke blitt.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det jeg skrev lett kan missforståes, uten at jeg hadde tenkt til å legge ut alt her heller
    Han maste og ville ha maskinen, men jeg svarte aldri da jeg kjente igjen navnet og mener dermed at vi ikke hadde noen dialog ang. salg.
    Sendte han bare en melding hvor jeg informerte om at det ikke var aktuelt lenger å selge til den prisen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært borti: coffee shop > James' Gourmet Coffee ?
    Bestilte 2 pakker a 250g fra de, alltid spennende å teste noe nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Spm til deg ROKO :)

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Prisforlangende står faktisk oppgitt over linken... ;-)
    Har sittet her og bladd nesten gjennom hele forumet og det virker som du er rette mannen og spørre, og ikke minst fordi du kjøpte samme Jura maskinen som jeg har

Jeg har prøvd meg endel på justeringene på finheten på kverningen, men sliter litt med og finne rette menge med vann som skal til..

Er ikke blitt helt klok på denne maskinen om den tilpasser mengde kaffe i forhold til mengde vann man stiller den inn på..
    Nå snakker jeg om rein kaffe, ikke ekspresso..

Har du noen gode forslag eller forklaringer her så er jeg lutter øre..

Har noen gode forslag til forbrukskaffe som kan bestilles i "bulk" så hadde det vært flottings!

Takker for svar!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Ser at det jeg skrev lett kan missforståes, uten at jeg hadde tenkt til å legge ut alt her heller
    Han maste og ville ha maskinen, men jeg svarte aldri da jeg kjente igjen navnet og mener dermed at vi ikke hadde noen dialog ang. salg.
    Sendte han bare en melding hvor jeg informerte om at det ikke var aktuelt lenger å selge til den prisen.
    Da blir jo saken en helt annen ja :-)

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg i dag en helautomatisk kaffemaskin for første gang, og har overhode ingen erfaringer med slike maskiner, grunnen til at valgte å prøve en slik maskin, er min gode erfaring med dolce-gusto kapsel maskin, der jeg særlig setter pris på den sorte espressokapselen, men med mitt forbruk av kaffe kan en slik kapselmaskin bli litt for kostbar i lengden, og den espressokapselen jeg nevnte lager bare 40ml kaffe.
    Jeg kjøpte den nye kaffemaskinen (miele cm5100) og kaffen på lefdal, posen med bønner er av type (NOIR:cafe creme) de første koppene jeg lagde kastet jeg rett i vasken, deretter lagde jeg espresso kaffe (liten kopp på kaffemaskinen), denne var etter min og andres smak noe for sterk på smak, jeg lagde da en vanlig kopp kaffe (stor kopp på maskinen) da ble kaffen fantastisk god :-)
    Problemet nå er at kaffen har blir svakere etter å ha laget flere "store" kopper, og kaffen er nå blitt for tynn, så jeg har havnet litt i samme dilemma som "jenzemann".
    Jeg skal prøve og gjøre noen endringer på maleforholdet på maskinen, og se om dette hjelper.
    Men for denne gang har jeg drukket alt for mye kaffe, og får bruke de neste dagene til å finne ut mer..
    Er det andre som har erfaringer med denne maskinen?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en ny kaffetrakter i forrige uke. Jeg har lest mye godt om denne Komplett.no - Severin Café Caprice kaffetrakter

Etter å ha kjørt en del forskjellige bønner igjennom trakteren, er jeg veldig imponert. Det virker som at denne trakteren får det beste ut av kaffen min. Trakteren koker opp alt vannet, før den sender det igjennom kaffen, så dette blir jo faktisk nesten som en automatisk V60. Jeg skal kose meg med god trakterkaffe laget på førsteklasses ferske og nykvernede bønner en stund, så skal jeg begynne å sammenligne litt med V60 og aeropress igjen. Jeg begynner nesten å tro at jeg ikke trenger disse lenger :-)

"Kaffelivet" er godt om dagen, jeg lager fantastisk god espresso med Nuova Simonelli Oscar og steamer perfekt melk til herlige Latter og cappuccinoer. Den maskinen er virkelig den beste kaffeinvesteringen jeg har gjort.
    I tillegg kan jeg nå også trakte opp en kanne med virkelig god highend kaffe på notime:-)

Etter å ha blitt kjent med Oscar, har jeg funnet ut at jeg må dedikere Mazzer Super Jolly kverna til espressokverning. Den trinnløse justeringen trengs for å få det beste ut av kaffen. Men, Electrolux kverna er jeg fremdeles veldig glad i. Det er veldig kjekt med en kvern med trinn også, ikke bare kjekt, men faktisk helt nødvendig. Til Aeropress, kverner jeg normalt på trinn 12, til trakting kverner jeg normalt på trinn 16, det hadde vært umulig å få gjevn kverningsgrad til de forskjellige brukene uten trinn.

Til slutt vil jeg bare berømme Lippe kaffe igjen, deres nye Espresso #1 er veldig bra. Den smaker fantastisk som ren espresso, smaken passer kjempebra til melkekaffer, dette er den beste kaffen jeg har hatt til melkekaffe og den gjør seg like godt i trakteren og Aeropressen. Det må være en hårfin balansekunst i brenneprosessen for å gjøre alt dette mulig. En ting må man være obs på, Pacamarabønnene er kjempestore, så det er mulig at mindre kverner kan slite med å male de opp. Temperato espressoshop: espresso kaffe, espressomaskin, kvern, cappuccinomaskin, sirup

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre at den nye Espresso nr.1 også er god, jeg bestillte slik at jeg akkurat fikk fra forrige variant sist jeg bestillte, så jeg ser fram til å prøve den nye denne gangen. Syns Lippe holder høy kvalitet, og liker deres kaffe vel så godt som TW og SRW sine selv om prisen er noe lavere Vel å merke har jeg ikke testet absolutt alt fra TW og SRW da.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet ut Bergen Kaffebrenneri? http://www.bergenkaffebrenneri.no
    De virker i hvertfall seriøse, med eget brenneri

Side 101 av 155 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •