Tollpost og Dachser - Styr unna !!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tollpost og Dachser - Styr unna !!

Jeg vil bare advare om disse to selskapene. :roll:

Jeg bestilte masse varer fra Tyskland. 30.6. 2011
    Disse varene ble sendt 7.7.2011 fra avsender.

Selve frakten ble forhåndsbetalt. Ble brukt Dachser som fortolling siden pakken var over 150kg. Også ble tollpost brukt som transport videre fra Oslo. Fikk vedlagt en sporing fra avsender. Denne funket bare til Oslo, fikk ingen ny sporing. Pakken er ca på størrelse med en palle. Litt mindre. bilder kommer i post nr2.

13 juli får jeg beskjed om å betale for fortolling + mva. Jeg fikk sjokk når jeg leste fakturaen. Lister opp alle gebyr:
    Selve mva på pakken var 2798kr - Den er grei. det er jo det jeg skal betale
    • utsendelsesdokumenter - 95 kr + mva
    • Telefon/faks/e-post - 69 kr + mva
    • spedisjon 202 kr +mva
    • Importtollbehandling 720 kr + mva
    • utleggsgebyr 130 kr + mva
    • Ekstra tolltariffposisjoner 234 kr +mva
    • Havneavgift 40kr +mva

MVA for varer = 2798 kr
    Avgifter med mva = 1862 kr

Helt hinsides. Har kvittering fra bring fra i fjor hvor det mva på varer kom på 4800, og avgiftene bare kom på 350 kr.....

Det er ikke slutt der. Det er bare begynnelsen:
    Rett under dette står følgende.
    Beløpet må være godskrevet vår konto før varene kan utleveres. Varene ligger fritt på våres tollager til og med 15/7-11. Deretter belastes lagerleie med kr 75kr/dag + mva
    Altså jeg har 2 dager på meg for å betale noe som alle andre selskaper krever 7-10 dager på, i tilegg så bruker banker 1 dag på å å overført penger dersom det er annen bank, også pleier samtlige andre transportselskap å legge ut for varene og kjøre de ut. Slik UPS, TNT, Dachser, Fedex, Bring gjør.

Så kommer del 2: Tollpost
    Jeg hadde betalt og alt, og lurte på hvor pakken ble av. Sendte dachser mail 26.7-2011. spurte hvor pakken ble av. Fikk som svar:
    Hei
    >
    > Tollpost har forsøkt å levere den på torsdag 21.7. kl 11 men da
    > var det ingen på plass. Vennligst ring dem for å avtale
    levering
    > på tlf 09300 - referanse nr er : 70706850893166181
    >
    Kult. Ingen sporing på pakken, ingen som gir beskjed at den er sendt videre mot Bergen, og ingen beskjed at den er prøvd levert ut. Var på hytten den Torsdagen. Ingen tlf, ingen brev i postkassen eller på døren, og ingen som sendte mail om at pakken var forsøkt levert.

Onsdag 27 juli avtalte jeg utlevering med tollpost. Torsdag 28 måtte ta meg fri fra jobb. Da tollpost verken ringer eller har noe spesielt tidspunkt de kommer på (Mellom 8-16.) Jeg venter, og tiden går. Halv 4 bestemmer jeg meg for å ringe kundeservice. Der får jeg vite at pakken fortsatt ligger på terminalen og ikke hadde blitt lastet i det hele tatt. Får jeg beskjed om at jeg har tapt en arbeidsdag for at de ikke klarer å skrive riktig postnummer hos Dachser. Ingen mail, ingen tlf. Avtalte derfor at ny henting skulle foregå på Fredagen. Hvorfor får jeg ikke noen beskjed?? Og et enkelt søk på meg, mitt nr, så hadde de fått vite alt som trengtes. Nr står til og med på pakken.

Fredag kom, og måtte ta meg fri fra jobb da og. Jeg ringte en gang tidlig på dag (0845) for å høre hva som var gått gale med gårsdagens ”levering”. Fikk da nevnte beskjed. Spurte også om pakken var klar for levering. Det var den. Jeg var fortsatt skeptisk etter gårsdagen. Ringte derfor ned i formiddag(13.21). Traff samme kundebehandler. Hun kunne igjen bekrefte at den skulle bli levert senere på dag. Klokken gikk, og ingen Tollpost kommer. Kl 15.57 ringer jeg, for da er jeg sikker på noe har skjedd. Uten at jeg har fått noe beskjed fra noen. Snakker med en kundebehandler som sier at sjåfør nr1 som skulle kjøre ut, presterte å ikke finne veien ut hit. Hva er det mest logiske å gjøre. Ringe til kunden og spørre etter veien, eller kjøre helt tilbake til terminalen uten å si noe til kunden? Jeg har ikke fått noe tlf fra noen sjafør som har prøvd å ringe. Nr mitt står på pakken, og alle veier på Hjellestad er skiltet. Både med vei/gate, og gatenummer. Fikk også vite at det hadde vært en sjafør nr2 som skulle ut hit, men som ble omdirigert til Sotra. HVORFOR har jeg ikke fått en sms, tlf eller email?

Jeg har IKKE fått ÉN telefon eller beskjed fra Tollpost om at de ble forsinket/ikke kommer.

Pakkene ankom i går 2. august 2011. over 1 mnd etter bestilling. Ligget i Bergen siden 20 aug. Pakkene var full av skader. Bilder kan sees i post nr2.

ALDRI MER TOLLPOST OG DACHSER !! :evil:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollpost og Dachser - Styr unna !!-nye-produkterug-0472-jpg

Tollpost og Dachser - Styr unna !!-nye-produkterug-0462-jpg

Tollpost og Dachser - Styr unna !!-nye-produkterug-0442-jpg

Tollpost og Dachser - Styr unna !!-nye-produkterug-0422-jpg

Tollpost og Dachser - Styr unna !!-nye-produkterug-0452-jpg

Tollpost og Dachser - Styr unna !!-nye-produkterug-0432-jpg

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kvaliteten på Tollpost kundeservice overrasker med ikke.. den har blitt dårligere og dårligere de siste årene..
    Har tidligere brukt Tollpost mye i jobbsammenheng, men det er nå helt nede på et minimum til fordel for posten isteden, nettopp grunnet totalt fraværende service/oppfølging fra Tollpost sin side.

og hvordan pakken ser ut.. vell.. tror kanskje ikke det trengs å kommenteres i det hele tatt.. bildene sier alt..

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Notert! uff!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høre at de fremdeles holder på slik.

At tollpost fremdeles eksisterer kan jeg ikke fatte og begripe. Det tyder kun på en ting; mangel av konkurrenter.

De er svindyre, late og ekstremt dårlige til å håndtere pakker. Dersom man får en uskadet pakke via tollpost bør en anse seg selv som velsignet. De hiver ting rundt og nesten alt tenkelig klarer de å ødelegge. Selv tettpakket bowlingparkett! Flere kvadrat.

Ser pakkene dine, at de i det hele tatt vurderer utlevering av noe slik er helt utrolig, alt ser jo herpa ut.

En gang jeg var syk, og hjemmeværende, ventet jeg på at de skulle komme med en pakke. Dagen gikk, ingen telefon eller spor til bilen. Jeg gikk og sjekket postkassen etterhvert utover ettermiddagen og fant en lapp om at ingen hadde vært hjemme når de hadde forsøkt å levere ut varen. Pisspreik!

Hjemme hele dagen med hodet utav vinduet halve dagen. De gidder ikke noe som helst. Legge en lapp i postkasse er så mye enklere.

Dersom butikker kun sender via tollpost, så kjøper jeg fra en annen plass.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Ligget i Bergen siden 20 aug.
    Tollpost og Dachser - Styr unna !!-delorean-gif

Fra spøk til alvor:

Den pakken der hadde jeg aldri tatt imot, bildene sier alt, dette er hærverk, til og med pallen er jo helt ødelagt!

Om du bestiller noe fra tyskland, bruk ALLTID Schenker. de kan service, i tillegg så vet de å behandle godset på riktig måte.

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dårlig erfaring med Tollpost jeg også. Bestilte et eksosanlegg til den gamle bilen min, fra england. Etter 3 uker så måtte jeg ringe til England for å høre hva som skjedde med pakka. Den hadde de sendt ut dagen etter jeg bestilte. Så fikk jeg et nummer som jeg kunne spore opp pakka med hos Tollpost. Og det viste seg at den hadde ligget nesten 2 uker på lagret hos Tollpost uten at noen hadde gitt noen beskjed eller prøvd å kjøre den ut. Så endte med at jeg kjørte til Tollpost og hentet pakka selv. Selv om den egentlig skulle vært levert på døra...
    Og dette var 3-4år siden. Ser ut som de bare blir verre...
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en tilsvarende sak på Bluray forumet så ble denne postet, syntes den passet greit her og..

[youtube]2Q6_9A90cUk[/youtube]
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Til en tilsvarende sak på Bluray forumet så ble denne postet, syntes den passet greit her og..
    Når embalasjen til den pakka her fortsatt er intakt så kan man jo lure på hva Tollpost gjør med pakkene sine..:-D

Edit: jeg synes at du bør sende en tipsemail til Tv2 hjelper deg, tollpost trenger åpenbart lit motivasjon til å gå igjennom rutinene sine.

Newcomer Okv sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Det Sorte Fastland/Ålesund
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, du har betalt 208% i avgifter og gebyrer for varene dine.
    Ekstremt dårlig kvalitet på tjenesten var tydeligvis inkludert i prisen.

Disse gebyrene skulle selvsagt vært inkludert i fraktprisen; for det er jo det det er - en del av transportkostnadene.
    Verdens dyreste moms kan vi ikke gjøre så mye med.

Dette transportselskapet har sikkert i hovedsak bedrifter som kunder.
    Da vil de ofte ha problemer med å håndtere privatkunder og deres behov.
    Bedrifter, spesielt om de er store og statlige, har også et mye mere avslappet forhold til hva som står på regningen, så lenge det er legitime posteringer i den forstand at det er ting som er alment akseptert å ta betalt for.

Et transportselskap kan ha mange forskjellige alternative frakttyper, de rimeligere alternativene leverer gjerne gjennom posten, og disse alternativene er ofte gunstigst for privatpersoner, så lenge det ikke er en større forsendelse (slik som en palle..).

Å kjøpe noe fra utlandet har blitt stadig vanskeligere og dyrere.
    Dette er problematisk for alle her til lands som ønsker å holde på med noe interessant, fordi det nå en gang er slik at norge er et lite land der det ikke lages alt mulig, fx veldig få halvlederfabrikanter her.
    Innkjøp fra utlandet er derfor nødvendig, enten man driver næringsvirksomhet eller har en interessant hobby.

Dette er vondt å lese, og jeg håper du tar dette videre hvis det viser seg at noen av varene er skadet.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ostemannen, dette var ekstremt. Du bør og skal IKKE lide noe økonomisk tap her. Du bør og skal selvfølgelig reklamere så det holder.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okv
    Gratulerer, du har betalt 208% i avgifter og gebyrer for varene dine.
    Ekstremt dårlig kvalitet på tjenesten var tydeligvis inkludert i prisen.

Disse gebyrene skulle selvsagt vært inkludert i fraktprisen; for det er jo det det er - en del av transportkostnadene.
    Verdens dyreste moms kan vi ikke gjøre så mye med.

Dette transportselskapet har sikkert i hovedsak bedrifter som kunder.
    Da vil de ofte ha problemer med å håndtere privatkunder og deres behov.
    Bedrifter, spesielt om de er store og statlige, har også et mye mere avslappet forhold til hva som står på regningen, så lenge det er legitime posteringer i den forstand at det er ting som er alment akseptert å ta betalt for.

Et transportselskap kan ha mange forskjellige alternative frakttyper, de rimeligere alternativene leverer gjerne gjennom posten, og disse alternativene er ofte gunstigst for privatpersoner, så lenge det ikke er en større forsendelse (slik som en palle..).

Å kjøpe noe fra utlandet har blitt stadig vanskeligere og dyrere.
    Dette er problematisk for alle her til lands som ønsker å holde på med noe interessant, fordi det nå en gang er slik at norge er et lite land der det ikke lages alt mulig, fx veldig få halvlederfabrikanter her.
    Innkjøp fra utlandet er derfor nødvendig, enten man driver næringsvirksomhet eller har en interessant hobby.

Dette er vondt å lese, og jeg håper du tar dette videre hvis det viser seg at noen av varene er skadet.
    Tenk hvis dette hadde vært noen dyre B&W 800D. Grøss

En annen ting er at det har vist seg at de som kjører for tollpost har GPS. Da blir det enda mer uforklarlig hvordan en sjafør ikke har funnet frem.

Spre ordet om disse landeveisrøverne.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har min udelte sympati, Ostemannen. Jeg kjenner følelsen av frustrasjon og oppgitthet. Ble overkjørt av webmail-svindlerne Epost.no, rygget over av klageinstansene (Forbukerrådet; Post- og teletilsynet) og akselerert inn i en krok av rettssystemet. Saken dreide seg om tilgang til eget innhold på avsperret epost-konto pga. betalingsnekt ved oppsigelse av leieforhold. Kontoen med innhold og adresselister ble slettet av Epost.no. Måtte de brenne i Hælvete sammen med disse eselkaravanene!

Håper du står sterkere i din sak iom. firmatilhørighet.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latterlig opplegg dette. Knust leveranse
    Eskene kan virkelig ikke brukes igjen. Noe som er mild krise i hifi-verden.

Ville sendt Mail til firmaet du handlet fra, om
    De har tollpost som erfarne valg.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Udugelig tragisk, har aldri hatt så mye med Tollpost å gjøre før, men det siste halvåret har jeg hatt to leveranser gjennom de.

Den ene pakken forsøkte de å levere på en helt annen adresse en de hadde fått oppgitt, jeg fikk selvfølgelig da ingen tilbakemelding på at de hadde prøvd å levere ut denne, så pakken hadde ligget hos de et par uker.
    Etter jeg hadde ringt de å purret så skulle de komme dagen etter å levere på riktig adresse, det gjorde de ikke, det tok et par purringer og 3-4 dager til før varen ble levert.

Den andre pakken rotet de bort og ble aldri funnet..
    Jeg prøver så godt jeg kan å unngå å bruke Tollpost..

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan vi få se bilder av det som er inni pakkene og=)

Newcomer fsmidt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre samme erfaring på jobben. Vi får vel ca 10% ødelagte esker tenker jeg. Nesten hver gang vi får 10 kolli har en eske blitt knust, kjørt inn i med truck eller fått noe skarpt igjennom siden. Schenker, UPS og DHL har alle gått mye bedre hos oss.

Problemet er jo at det ofte henger og faller på enkeltpersoner. Før hadde vi samme problem med posten, men så fikk vi ny postmann og tydeligvis annen sorterer på postkontoret for nå har det vært 0 problemer.

Håper det ordner seg for deg. Er ikke mye som er mer irriterende enn transportselskaper.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er unnskyld uttrykket; tragikomisk! Makan til bedriten kundebehandling har jeg ikke sett på lenge!

Av mine erfaringer med fraktselskaper så må jeg rose Schencker. De kom med digre pakker til meg når jeg ikke var hjemme. Sjåføren ringte da på hos utleier som fikk låst opp døren og da jeg kom hjem lå pakkene inne i gangen. Service!

Et problem når DHL har levert til meg er at de alltid ringer midt på dagen og forteller at de er 5 min unna og spør om jeg kan ta imot pakken. Vet at andelen pensjonister/uføretrygdede/hjemmeværende/sykmeldte osv. utgjør en stor del av befolkningen, men at den er såpass stor at man kan forvente at folk er hjemme hele dagen er noe nytt for meg.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen går det her?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Åssen går det her?
    Joda. Har ikke fått noe gjennomslag for klagene, da det er ting som de er sikret mot. Og ikke er "deres feil" etc. Blir bare så forbannet. Glad jeg har en boksesekk hengende.

Jeg har mottatt noen flere forsendinger via tollpost, og det har gått helt greit. Oppsumering fra de siste pakkene:
    - De er hinsides trege. Bruker over 1 uke på å få kjørt det 20 mins fra terminalen sin.
    - Ringer ikke. (Utenom 1 polakk), men ankommer døren ca kl 12 på formiddagen.
    - Har problemer med å finne frem til tross for at det er 3 veier som fører frem. Selv med GPS
    - Kundeservice har ikke mer informasjon enn det som du finner på sporingen.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •