Hvor kjøpe billig lyddør og andre kinorom relaterte byggevarer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor kjøpe billig lyddør og andre kinorom relaterte byggevarer?

Jeg skal etter planen begynne å lage meg kinorom i slutten av august/begynnelsen av september og trenger da diverse saker og ting.

Bla annet en lyddør i den veldig vanlige størrelsen 80x180...Noen som vet hvor det lønner seg å handle denne?
    Trenger også x antall lydbøyler. Regner med det er type b jeg trenger.
    Også må jeg ha rundt regnet 60 gipsplater har jeg funnet ut. Trenger sikekrt fler når jeg komemr i gang. Disse lønner det seg kansje å kjøpe på byggmax?69,90 pr plate der ihvertfall.

Og fugemasse i mengder regner jeg med. Green glue er uaktuelt pga prisen på det og mengden jeg trenger så sprenger omtrent det budsjettet alene.
    Vanlig elastisk fugemasse må da gjøre omtrent samme nytten?

TAkker for tips til hvor jeg kan handle dette til en fornuftig penge da den lokale byggevaresjappa er satan i butikkdrakt....
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Jeg skal etter planen begynne å lage meg kinorom i slutten av august/begynnelsen av september og trenger da diverse saker og ting.

Bla annet en lyddør i den veldig vanlige størrelsen 80x180...Noen som vet hvor det lønner seg å handle denne?
    Trenger også x antall lydbøyler. Regner med det er type b jeg trenger.
    Også må jeg ha rundt regnet 60 gipsplater har jeg funnet ut. Trenger sikekrt fler når jeg komemr i gang. Disse lønner det seg kansje å kjøpe på byggmax?69,90 pr plate der ihvertfall.

Og fugemasse i mengder regner jeg med. Green glue er uaktuelt pga prisen på det og mengden jeg trenger så sprenger omtrent det budsjettet alene.
    Vanlig elastisk fugemasse må da gjøre omtrent samme nytten?

TAkker for tips til hvor jeg kan handle dette til en fornuftig penge da den lokale byggevaresjappa er satan i butikkdrakt....
    Skriv en detaljert liste over hva du trenger og be om tilbud fra forskjellige leverandører. Trur det er beste måten å få til noe tilbud. Kan hende det lønner seg prismessig selv om du noen steder må betale ltt for frakt.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

i den veldig vanlige størrelsen 80x180
    Smålig, hva med å finne fram tommestokken når du først er i gang?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også stusset over dørstørrelsen, tror den kanskje må spesialbestilles og da frykter jeg det blir dyyyyyyyrt. Uansett, har du ikke muligheten for å øke til 200 eller 210? Litt slitsomt å bøye seg hver gang en skal inn i kinoen...

Merk, dørstørrelser skrives inklusiv karmen.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne størrelsen er målt inkl karm....
    Takhøyden er bare på 200-205 så høyere dør enn det som er der går ikke dessverre...Og det blir ikke mer takhøyde av at jeg må senke det litt med lydbøyler med mindre det finnes en annen måte å lyddempe tak på.

Har fått en pris på dør allerede fra ett firma som heter Foris. De skulle ha 4850,- inkl mva og frakt.Uten dørvrider men det koster ikke mange kronene på biltema/clas ohlson.

Ja kansje jeg rett og slett skal lage en liste og sende til diverse butikker for tilbud, god ide Hvor tett skal lydbøyler sitte og hvor mye må jeg regne med de senker tror dere?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •