Star Wars trilogy -anmeldelse av lyd og bilde.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Star Wars trilogy -anmeldelse av lyd og bilde.

Finner du her:

http://dvd.ign.com/articles/545/545786p8.html

Ser bra ut dette, med unntak av bildet nederst på denne siden, da.

http://dvd.ign.com/articles/545/545786p6.html

edit: ups! var FEIL SIDE, nå rettet.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det han snakker om når han klager på at han ser scan lines på filmen.

Tror han har misforstått begrensningene til NTSC.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg lurte litt på den formuleringen. Men han mener jo det bare er i de første filmene.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her: http://www.thedigitalbits.com/review...rstrilogy.html

Så selv kjapt gjennom filmene idag, og må si meg enig med alle som har skrytt restaureringen av bilde og lyd opp i skyene. Fantastisk bildekvalitet, selv på min Pioneer-plasma som er nådeløs med å avsløre alle tenkelige feil og mangler med bildet. Som om det skulle være nyinnspillinger istedenfor restaureringer. 10/10.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd med den DTS lyden da, men det var vel egentlig ikke noe annet enn forventet. For all del, Dolby EX er ikke å forakte. Gleder meg til de dukker opp i postkassa.

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, Star Wars trilogien slippes 20.09, og jeg MÅ ha trilogien med norsk subtitle til den 25.09..

Spørsmål er i forhold til pris. Jeg kan forhåndsbestille den hos cdon.no for 529,- eller jeg kan vente for å sjekke pris hos Elkjip eller Expert. Noen snakker om at slike bokser kan gå for kanskje 349,- eller 399,- kr.

Er det noen på forumet som har noen "sikrere" formening om jeg bør vente på en slik lav Elkjip-pris, eller bør jeg først som sist sikre meg trilogien via cdon.no?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens, Star Wars trilogien slippes 20.09, og jeg MÅ ha trilogien med norsk subtitle til den 25.09..

Spørsmål er i forhold til pris. Jeg kan forhåndsbestille den hos cdon.no for 529,- eller jeg kan vente for å sjekke pris hos Elkjip eller Expert. Noen snakker om at slike bokser kan gå for kanskje 349,- eller 399,- kr.

Er det noen på forumet som har noen "sikrere" formening om jeg bør vente på en slik lav Elkjip-pris, eller bør jeg først som sist sikre meg trilogien via cdon.no?

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi dem pleier alltid å ha ganske gode tilbud på slike "hotte" titler...ringenes herre var jo ganske rimelig der i forhold til veil.pris (husker ikek eksakt beløp). Det svarer seg stort sett aldri å forhåndsbestille, med tanke på pris. Denne triologien er en såpass "hot2 utgivelse at jeg tror det kommer til å bli en liten priskrig. Men sikre bevis har jeg ikke!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vedder æren min på at det blir maks 399,-

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med peakman....

Spes. elkjøp er gode på dvd-priser. I hvertfall her i stavanger

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman, måtte du ha lykke i dine "veddemål". Ser ut til at jeg bør drøye forhåndsbestillingen noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra Farojournalen nr. 21, uke 37

Forhandlere er enige om at det blir en av høstens viktigste utgivelser, og alle vil konkurrere på pris.
    I samme artikkel skrives det at DVD In i Oslo skal være billigst av sentrumsbutikkene (ifølge produktsjefen der), men at de sannsynligvis ikke kan konkurrere med el-kjedene.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjedene har råd til å tape en 50 lapp pr film noe som ikke rene DVD butikker kan leve med.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OOHHHH..Elkjøp!!...hold filmen klar til meg....

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvd in er høyt anbefalt, bra utvalg av sone1/uk releaser og meget bra priser, skaffer også alt fra england på et par dager. er det noen som vet om denne boksen er en fornorska utgave? jeg skal i alle fall ikke ha noe norsk drit inn i huset, venter i så fall på uk releasen og betaler mer. usj fysj æsj norsk.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvd in er høyt anbefalt, bra utvalg av sone1/uk releaser og meget bra priser, skaffer også alt fra england på et par dager. er det noen som vet om denne boksen er en fornorska utgave? jeg skal i alle fall ikke ha noe norsk drit inn i huset, venter i så fall på uk releasen og betaler mer. usj fysj æsj norsk.
    Bedre med norsk enn UK i hvertfall. Tror neppe dem kommer til å "fornorske" star wars da. Hadde blitt litt teit med tittel = "stjernekrigen"
    Men undertitler som "jediridderen vender tilbake" er jo sikkert med, men det er jo nesten bare sjarmerende

Men skulle man holdt seg til orginalen så måtte jo det vært US utgivelsen og ikke UK utgivelden da.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ikke være ett eneste norsk ord på hverken plate cover eller film.
    og uk er bedre enn usi de fleste tilfeller, 576 over ntsc any day. er bare idiotisk å bruke ressurser på å fornorske ting som film osv. folk må se å lære seg engelsk, har kunnet snakke og lese\skrive flytende avansert engelsk så lenge jeg kan huske, lærte mye av å se film UTEN tekst, så jeg kan tenke\lese\skrive\oppfatte engelsk uten å tenke det om på norsk (slik jeg må med de fleste franske ord)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeGG
    er det noen som vet om denne boksen er en fornorska utgave?
    Selve boksen er ikke fornorsket i det hele tatt. Det står STAR WARS TRILOGY på begge sider, og originaltitlene på de tre filmene står på ryggen av boksen.

Også selve DVD-coverne har originaltittelen intakt, men der med den norske tittelen i parentes under. Denne har ganske liten skrift.

En annen ting å merke seg er at dersom man velger norsk tekst på filmene, så vil også introduksjonsteksten dukke opp på norsk, og dette går ikke an å endre med subtitle-knappen "on the fly".
    Stue:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting å merke seg er at dersom man velger norsk tekst på filmene, så vil også introduksjonsteksten dukke opp på norsk, og dette går ikke an å endre med subtitle-knappen "on the fly".
    Dette er jo helt ok. Det er viktig at barn som ikke har lært seg engelsk enda også kan lese direkte fra skjermen uten å måtte hele tiden se på underteksten. Syntes faktisk dette med norsk tekst på rulleteksten var ganske stilig. Vil man ha engelsk så velger man det, enkelt og greit!

Jeg foretrekker PAL framfor NTSC også..mest pga at jeg har et oppsett som er svært PAL-vennlig.

Og siden vi er i Norge, så syntes jeg det på en måte er greit at alle dvd-filmer og covre har informasjon på norsk osv. Dem trenger igrunnen ikke å fornorske tittelen, men dette blir jo mer og mer sjeldent også da.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •