Loddestasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Loddestasjon

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Loddestasjon

Tenkte å kjøpe en loddestasjon til planlagte prosjekter. Siden jeg er på begynnernivå (har loddet mange mickabler, men lite annet), tenkte jeg å kjøpe i økonomiklassen. Selv om jeg legger igjen mye penger på biltema og jula, frister det ikke å handle loddestasjon der.

Jeg har søkt på nettet og funnet god omtale av en billig, kinesisk loddestasjon. Den er såklart en kopi av noe annet, men den får meget god omtale av en forumbruker som hevder han lever av å lodde, og han sammenligner den med dyre, vestlige stasjoner. Den har både loddebolt og varmluftpistol. Se foruminnleggene her:
    Råd vedrørende kjøp av loddestasjon (Update nr.2) - Forum - Hardware.no

På nettet kan man få kjøpt den til 50 dollar, men man er nødt til å bestille minst 5 stk (for å oppnå minste kjøpesum 250 dollar). Inkludert frakt til Haugesund og moms blir det kr 600,- per enhet med dagens dollarkurs. Se link til produktet her:
    supremefactory - 868D MINI REWORK PARTNER / SOLDERING - HOT AIR REWORKING - Youre partner for videogames, hard- and software | Wii, Xbox, Xbox360, PSP, PSP3000, NDS, NDS Lite, Gamecube, Audio, Video and more

Posten i Norge er jo ikke spesiellt billige, men jeg vet ikke om det blir så mye mer enn en hundrelapp for å sende denne med Norgespakke videre? I så fall blir det ca 700,- (og skriver avsender at dette er en gave, og tollerne virkelig lar det gå igjennom, blir det 600 per enhet totalt med frakt i Norge).

Da er det ikke langt opp til en WHS40 Analog Lödstation på Elfa for kr. 1028,- inkl. frakt og garanti.

Men denne kinesiske har varmluftpistol og det er noen hundrelapper å spare. Er noen interessert?

Hanstar 868D
    Loddestasjon-hanstar-868d-jpg

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Ville bare nevne denne for deg, jeg har denne selv jeg bruker til store og små prosjekter, hatt den i vel ett år og den viker mere enn godt nok
    så absolutt og anbefale

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=158984661
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Hei.

Ville bare nevne denne for deg, jeg har denne selv jeg bruker til store og små prosjekter, hatt den i vel ett år og den viker mere enn godt nok
    så absolutt og anbefale

Har en nesten maken som jeg ga ca kr 500,- for på Biltema for snart 10 år siden. Flittig brukt og fungerer veldig bra.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi
    Hei.

så absolutt og anbefale

Jeg kjøpte en som er mistenkelig lik denne på biltema for noen år siden. Har fungert ypperlig til mitt bruk.

Og til trådstarter vil jeg si at tollen har blitt mere restriktive på slike "gaver". Så lenge det er et firma som står som avsender eventuelt at tollen mistenker at det er et firma, så må du momse uansett om det står "gave"...

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar,
    godt å høre at dere har gode erfaringer med disse enhetene. Den ser dønn lik ut fra både Clas og Biltema, og det var en forskjell på 20 kr.

Har også vurdert denne:
    Profesjonell loddestasjon

Det er såklart veldig behagelig å kunne gå tilbake til butikken å levere den dersom noe er galt. Men selv om jeg legger igjen mye penger på biltema har jeg det samme forholdet til de som til et 10kr marked - å bruke 850,- på noe fra biltema føles feil. Det er ikke en rasjonell følelse, for de har såklart mye bra blant alt skrotet. Da er det veldig kort vei opp til 1028,- på elfa.

Nå er vi 3 stk på jobben som vil ha denne enheten, så jeg kommer til å bestille. Med moms blir det jo ca 600 kr pr enhet til Norge. Nok en irrasjonell følelse - det føles bedre å gamble 600 kr på denne enn å bruke 850 kr på biltema..

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

We've got mail.

Det tok jaggu sin tid, først hadde de fri i 16 dager pga kinesisk nyttår, så var det litt delay på papirarbeidet osv, og jeg måtte bruke den strenge stemmen min, men fikk til slutt bestilt.
    Var temmelig skeptisk til å overføre pengene per bank, det føltes absolutt som gambling (de ville ikke bruke paypal), men i dag kom pakken med loddestasjonene! Kineserne kan man visst stole.

Bestilte med ekstra loddespisser til all slags bruk, og de sendte med to varmeelementer ekstra.

Erfaringer kommer når den har vært i bruk.

Newcomer Dragoneye sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Den loddestasjonen ser interessant ut

Kunne tenke meg en slik en som denne som har varmluft! 8)

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et par stykker som har kontaktet meg gjennom annonsen på finn (solgte den etter to dager, men har beholdt annonsen for å lodde stemningen. Ikke akkurat et rush av folk, men som sagt, 2 stk).

Hvis det blir mange nok som er interessert, kan det bli nytt kjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •