Dårlig kundeservice på mpx.no

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig kundeservice på mpx.no

Hei.

Jeg kjøpte 29.10.2008 en Panasonic Blu-Ray spiller DMP-BD55EG-K av mpx.no. Denne hadde jeg i ca 1 år før jeg måtte sende den inn til reperasjon pga ulyder som kom fra spilleren. Denne kunne ikke fikses så de sendte meg en ny spiller den 29.06.2009 og Dette var den nye modellen (Panasonic Blu-Ray spiller DMP-BD80EG-K)
    Dette syntes jeg var greit. Men i etter ca 1 år igjen så kom samme ulydene fra denne også. Jeg kontaktet mpx.no og de ba meg sende den tilbake. De har nå sendt den til reperasjon. Mpx.no mottok spilleren fra meg den 21.12.2010, og dette er en mnd siden idag.
    Jeg har sendt de mail fler ganger, men uten svar. Ringte de idag og ble møtt med en sur tone og fikk beskjed om at den snart var ferdig. Jeg har hatt mer trøbbel med spilleren en glede. Det jeg lurer på er om jeg har rett til å heve kjøpet? pga samme feil 2 ganger og for lang behandlingstid?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    Hei.

Jeg kjøpte 29.10.2008 en Panasonic Blu-Ray spiller DMP-BD55EG-K av mpx.no. Denne hadde jeg i ca 1 år før jeg måtte sende den inn til reperasjon pga ulyder som kom fra spilleren. Denne kunne ikke fikses så de sendte meg en ny spiller den 29.06.2009 og Dette var den nye modellen (Panasonic Blu-Ray spiller DMP-BD80EG-K)
    Dette syntes jeg var greit. Men i etter ca 1 år igjen så kom samme ulydene fra denne også. Jeg kontaktet mpx.no og de ba meg sende den tilbake. De har nå sendt den til reperasjon. Mpx.no mottok spilleren fra meg den 21.12.2010, og dette er en mnd siden idag.
    Jeg har sendt de mail fler ganger, men uten svar. Ringte de idag og ble møtt med en sur tone og fikk beskjed om at den snart var ferdig. Jeg har hatt mer trøbbel med spilleren en glede. Det jeg lurer på er om jeg har rett til å heve kjøpet? pga samme feil 2 ganger og for lang behandlingstid?
    Ikke krav på heving pga samme feil 2 ganger, og tar du høyde for at det har vært jul/nyttår så har mpx hatt under 3 uker på seg hittil. Føler du bør være tålmodig 1-2 uker til, også kreve omlevering eller heving av kjøpet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tror ikke du kan ikke heve kjøpet enda. Feilen har oppstått på to ulike produkter til og med av ulike modeller. At feilen oppleves som den samme er sikkert bare tilfeldig. Dessuten har du hatt BD spiller i over to år, så å si at du da har hatt mer trøbbel enn glede med spilleren er vel kanskje å ta litt hardt i? Velger MPX å gi deg pengene tilbake så vil jeg si at du har vært ekstremt heldig...

Dessuten er det ikke MPX.no som reparerer disse. De sender dem bare videre til Panasonic eller annet godkjent serviceverksted. 3 uker er heller ikke mye viss de må bestille inn deler.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hatt positive erfaringer med mpx, både ved normal handel og service saker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Har bare hatt positive erfaringer med mpx, både ved normal handel og service saker
    Jepp, jeg også. Nå er jo MPX, Komplett, Norek og Itegra samme selskapet, og jeg har utelukkende hatt positive erfaringer med alle disse.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, legger meg litt flat her. Er nok bare jeg som er litt utålmodig. Første rep så måtte jeg vente i 2 mnd, og det var veldig surt. og nå sitter jeg med en bunke med filmer som jeg gjerne skulle sett.. men spilleren burde være rundt svingen.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbake spilleren nå. men feilen er der enda. Kommer en bråkelyd(skrapelyd)når jeg f.eks skifter fra første til siste kapittel i en film. Spilleren har vært inne på reperasjon for dette 2 ganger nå. Har jeg krav på å heve kjøpet nå som det er 3 gang?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Vedlleger lovtekst og link under:
    Sitat: "
    § 29. Retting og omlevering (avhjelp)
    Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.
    Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.
    Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.
    § 30. Gjennomføring av avhjelp
    Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
    Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.
    Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.
    Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. "

Norsk Lovtidend <dato>LOV-2002-06-21-34</dato> <kort>Forbrukerkjøpsloven.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbake spilleren nå. men feilen er der enda. Kommer en bråkelyd(skrapelyd)når jeg f.eks skifter fra første til siste kapittel i en film. Spilleren har vært inne på reperasjon for dette 2 ganger nå. Har jeg krav på å heve kjøpet nå som det er 3 gang?
    ....men noen spillere lager lyder når de flytter hodet fra ene til andre ytterposisjon uten at det nødvendigvis er feil med spilleren.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme spilleren to ganger, eller begge spillerne én gang hver?
    Feilen må oppstå 3 ganger på et og samme produkt før du har rett til å heve kjøpet..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Samme spilleren to ganger, eller begge spillerne én gang hver?
    Feilen må oppstå 3 ganger på et og samme produkt før du har rett til å heve kjøpet..
    Nei, det er ikke helt korrekt.

Forbrukerkjøpsloven sier at selger kun har krav på å gjennomføre avhjelp to ganger for samme mangel. Ved tredje gang har kjøper rett til å kreve å heve kjøpet. Det er ikke nevnt noe i hverken forbrukerkjøpsloven, forarbeidet til loven eller i saker som har vært avgjort i ettertid at denne grensen kun gjelder et serienummer.

Omlevering, dvs bytte av produkt(fra den gamle til den nye), er et avhjelpsforsøk. Et avhjelpsforsøk som ble gjort for en spesifik mangel. Nå har mangelen oppstått en gang til, og reparert. Det var avhjelpsforsøk nummer to. Nå oppstår mangelen for tredje gangen. Kjøper kan dermed kreve å heve kjøpet.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden hørtes ikke så bra ut. Hørtes ut som noe fikk en brå stopp og kom en ganske høy skrapelyd. Og den var ikke sånn i starten. Kjøpte egentlig en panasonic dmp-55. var der lyden oppsto, sendte den til moer radio/tv service. De fikk ikke fikset den så mpx.no sendte meg en ny panasonic dmp-80 siden, dmp-55 hadde gått ut av markedet.
    Hadde den spilleren ca like lenge som dmp-55 før lydene kom på denne også. Ene gangen var rett før jul, fikk den tilbake i slutten av januar. Men en uke etter må jeg sende den inn igjen pga samme ulydene.

Så en gang på forrige spiller, og 2 ganger på denne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hever du kjøpet.

Omlevering(ny vare) er avhjelp, og loven sier at selger ikke har krav på mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel. De har krav på å få den inn til verksted for å fastslå samme mangel, men ikke til å gi deg ny vare(omlevering) eller reparere feilen.

Og husk at du skal ha hele kjøpssummen tilbakebetalt, inkl fraktutgifter. Selger kan kreve å trekke fra bruksfradrag om de vil det, men da har du krav på renter i fra kjøpsdato. Sammenlagt pleier det regnestykke å være relativt likt, men av og til slår det ut til selgers favør, andre ganger til kjøpers favør.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok. Husker når jeg sendte inn den første spilleren (pana dmp-55) som de ikke klarte å fikse, at de prøvde å gi meg en pana dmp-60 tilbake.
    Da sa jeg at jeg ville ha mellomlegget for forrige spiller i og med at dette var en spiller som var ca 1500kr billigere en det jeg betalte for dm-55. Dette fikk jeg ikke, og fikk kranglet meg til en dmp-80 som var modellen over. Da hadde jo allerede dmp-80 synket veldig i pris, i forhold til hva jeg betalte totalt for dmp-55

Hele kjøpesummen var 4101 kr for pana dmp-55. Da er det vel det jeg skal ha igjen?

Dette er 4 gang jeg sender spillere fra panasonic med posten til reperasjon. Sikkert vært uheldig, da de skal være gode spillere?

Kjøpte en philips blu ray spiller til 1000 kr for en tid tilbake og den surrer å går enda, ikke vært noe tull med den. Så kommer nok til å vurdere å kjøpe en Philips BDP9600. Håper bare heving av kjøpet går greit, og at det ikke blir noe tull.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved omlevering så skal du ha tilbake et produkt som har tilsvarende eller bedre spesifikasjoner/egenskaper enn det du opprinnelig kjøpte. Pris er ikke et moment, så hadde du fått mellomlegget tilbake, så hadde det vært ekstraservice.

Om du betalte kr 4101 så er det dette du skal ha tilbake(evnt + frakt om dette ikke er i den summen). Om du har måttet betale frakt noen av gangene du har sendt den til reparasjon så skal du også ha disse utgiftene tilbakebetalt.

Husk og at om du har levert spilleren til service på eget iniativ så må du dokumentere alle gangene ovenfor MPX.no.

Eg har opplevd MPX.no som veldig ryddig og raske når det gjelder reklamasjon. Unntakene har vært ønsker ut over hva eg har krav på, eller feil som skyldes eksterne verksted.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt en telefon til Panasonic... men skrapelyden du snakker om, skjer det kun når du tar lange hopp i filmene?! det jeg da lurer på.. er det veldig ofte du vil ifra start - slutt på filemene?! Litt ulyder vil det da være uansett, siden du ber laseren ta en relativt greit steg utover..

Om det ikke skjer om du hopper et og et kapitel, så tror jeg det ikke er noe "farlig".

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo ok. venter på svar fra mpx.no nå, så får se hva de sier. Er under behandling

Nei er ikke så ofte jeg hopper fra f.eks første kapittel til siste. Ulydene var også der når jeg satt i filmen, når den startet. Den fungerte jo, men er bare utrolig irriterende når det kommer et skrik fra spilleren.
    Spilleren var ikke sånn til å begynne med, men ble sånn etterhvert.

På service ble det konstatert feil og defekt mainboard dvd/blu ray drive ble byttet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •