SIBA og återstellningsgebyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
  1. #1
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    SIBA og återstellningsgebyr

    Legger denne her. Om det er feil forum kan moderator flytte den.
    Kjøpte en Xbox 360 på Siba fordi barna ville sjekke den opp mot PS3. Forutsetningen var da hele tiden å benytte åpent kjøp garantien hvis de ikke skulle ha den. Åpent kjøp avtalen har en forutsetning om gebyr for formatering og reinstallering av hardisk på PC. Noe som for så vidt er akseptabelt. På kvitteringen fra Siba er denne forutsetningen utvidet til å gjelde harddisk? i MP3 spillere, DVD-R? mm. Merkelig formulering....
    Når jeg leverte Xbox`en i retur i går skulle den blonde svensken i kassen ha 600 kr. for å återstella Xbox`en. Prøvde å forklare henne at dette ikke kunne gjelde Xbox da det ikke var noen forutsetninger på det og at en resett av Xbox er gjort på noen minutter kontra en PC som er noe mere tidkrevende.
    En kassemedarbeider på Siba har sikkert veldig begrenset fullmakt så jeg gadd ikke bruk tid på å diskutere det med henne da hun bare gjorde jobben sin. Sørget derfor for å få med meg all dokumentasjon så jeg kunne klage høyere opp i systemet.
    Virker som Siba prøver å utvide dette gebyret til å gjelde alt som inneholder disk eller minnekort og på det grunnlaget mener jeg de bryter forbrukerkjøpsloven. Xboxen ble jo kjøpt under avtale om 30 dagers returrett og er ikke omfattet av unntakene.
    Vet det er en del folk som er dyktige på dette temaet her så tilbakemeldinger mottas med takk :-)

  2. #2
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres jo helt uakseptabelt ut. Men som sagt er ikke dama i disken sin feil, hun gjør jo bare som hun sikkert har blitt opplært til. Ville nok spurt om å få snakket med daglig leder i butikken. Eventuelt prøve ringe kundeservice eller noe?
    Snakk med forbrukerrådet også, se om de kan gi deg noen pointers.

    Siden du måtte betae 600 kr, så hadde jeg nok bare heller lagt den ut for salg, annonsert den som en helt kliss ny xbox, den bare ikke falt i smak, koster den ikke sånn 1799 eller noe? du hadde lett fått 1500 for den. Hvertfall mer en 1199.

    Men uansett, ring forbrukerrådet, husk å sjekke kvitteringen, dette er din avtale med butikken, om det står på kvitteringen dette med 600kr og retur så tror jeg det blir litt værre, om det ikke gjorde det så stiller det nok sterkt i din favør

  3. #3
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var ingen i butikken som kunne ta ansvar så det var bare å samle dokumentasjon og ta det i etterkant. Du funker like greit det.
    Det virker som Siba prøver å utvide unntakene for åpent kjøp avtalen til å gjelde alt som inneholder minnekort og disker. Alle skjønner jo at det er en god butikk å ta 600 kr. av kundene for återstellning av PC, xbox, telefoner, etc. Disse jobbene er fort utført og du kan ha flere gående sammtidig. Vurderer å søke en slik jobb for med mye retur bør man greit tjene 3000 kr. i timen
    På nettsiden ligger kun unntak for PC`er: Ã…pent kjøp
    På papirkvitteringen står det: " For produkter med innebygd hardisk som f.eks. PC, MP3, DVD-R ? Hva er kompetansenivået på han som har formulert den???
    Og hvem returnerer en DVD-R med hardisk ?? Og hvilken MP3 spiller har harddisk?
    Egentlig en underholdene setning det der

  4. #4
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, sant nok, MP3 har vel flash disker, men er jo ganske utrolig ta 600kr for noe sånt? :P hva skjer om du kjøper en MP3 spiller til 600kr :P hehe. I teorien her vil det jo si at alle ting som du kjøper som har harddisk til 600kr er det ingen returret på. Rart de ikke tar 600kr for testing av produktene i butikk like greit, slipper kundene ta de med hjem :P kan bare stå ta imot inngansgpenger i døra :P

    Søke på en slik jobb tror jeg ikke hjelper desverre, da det er siba som sitter igjen med pengene, tror ikke dama bak kassen får tips :P eventuelt kan du åpne en ny butikk, som lar kunder få se på elektronikk produkter mot at du får en sum på 500kr titten eller noe :P

    Men uansett, ring forbrukerrådet, forklar situasjonen, det virker jo som om siba har sine ting på det rene med tanke på policy og kvitteringen dems, at det er den dummeste policyen i verden er en sak, men nå er det bare slik desverre, og i det tilfellet vil det koste deg mer penger å tid å lage en sak ut av dette, eventuelt en mulighet er å ta det så høyt opp i systemet at en eller annen sjef tenker, hmm her er det noe rart.

    Hadde jeg vært deg hadde jeg heller bare spurt om å få xboxen tilbake igjen, og så solgt den på brukten, annonser den som helt ny (noe den er), taper du en hundrings eller 2 bare, også heller bare la vær handle på siba neste gang, du er nok ikke den eneste som har vært gjennom dette, og om siba har en slik teit policy skyter de seg selv bare i leggen, og ender opp med å miste kunder i det lange løp. Tror ikke siba er den elektronik kjeden som går best i norge heller :P

  5. #5
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og der kom svaret fra kundeservice:
    Åpent kjøp gæller egentligen om esken ikke er åpnet och i vissa fall dær varan INTE innehåller en harrdisk/lagringsmulighet kan man levera tillbaka varan utan gebyr.
    Om ett Xbox ær brukt så gæller 600:- i gebyr før sjekk och återstællning av minnesenhet (som xbox har).
    Åpent kjøp ær inte regulerat i loven utan ær upp till var bedrift att velge om de vill ha och vår betingelse ær att om varan ær brukt så kan vi nekte till "åpent kjøp".
    Dette kaller jeg svada og ser det som et førsøk på å avvise kunden med enkle midler. Problemet til Siba er at jeg er ikke en kunde som lar meg avvises så lett :-)
    Kan ikke se at dette er ihht. til teksten som ligger på hjemmesiden til Siba. Mener selfølgelig at dette også er regulert i loven da åpent kjøp er en del avtalen når du kjøper.
    Det første setningen vet jeg forlengst er lagt død av forbrukerrådet, jeg må bare finne den igjen. Skal du kjøpe et produkt å sitte med det uåpnet i 30 dager også returnere det. Det er veldig spesielt...

  6. #6
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Ved retur av datamaskiner forbeholder vi oss retten til å debitere kunden en avgift for tilbakelevering. Er datamaskin tatt i bruk og startet, tar vi en avgift på 600,-. I avgiften inngår arbeidskostnader for funksjonstesting av maskinen samt arbeidskostnader med å justere programvaren tilbake til originaloppsett. Forbruksvarer som inngår i visse produkter, som for eksempel patroner og tonere i skrivere, skal alltid betales av kunden. Dette gjelder om den originale forpakningen er brutt."

    Fant dette på siba, her står det dog bare om datamaskiner. Så den er jo uklar.

    Fant også denne:

    "Åpent kjøp gjelder ikke produkter som selges med abonnement eller som inngår i et kombinasjonstilbud. Åpent kjøp gjelder ikke mobiltelefoner, innstikk-kort, minne eller harddisker, hygieniske-/husholdningsprodukter, programvare, spill, CD eller DVD."

    Her står det at åpent kjøp ikke gjelder (da xboxen har harddisk), men er jo noe som heter angrerett også, hmm, kan jo ta opp disse punktene også når du ringer forbrukerrådet. Om du leverte den innen angrefristen som er 14 dager??

  7. #7
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Og der kom svaret fra kundeservice:
    Åpent kjøp gæller egentligen om esken ikke er åpnet och i vissa fall dær varan INTE innehåller en harrdisk/lagringsmulighet kan man levera tillbaka varan utan gebyr.
    Om ett Xbox ær brukt så gæller 600:- i gebyr før sjekk och återstællning av minnesenhet (som xbox har).
    Åpent kjøp ær inte regulerat i loven utan ær upp till var bedrift att velge om de vill ha och vår betingelse ær att om varan ær brukt så kan vi nekte till "åpent kjøp".
    Dette kaller jeg svada og ser det som et førsøk på å avvise kunden med enkle midler. Problemet til Siba er at jeg er ikke en kunde som lar meg avvises så lett :-)
    Kan ikke se at dette er ihht. til teksten som ligger på hjemmesiden til Siba. Mener selfølgelig at dette også er regulert i loven da åpent kjøp er en del avtalen når du kjøper.
    Det første setningen vet jeg forlengst er lagt død av forbrukerrådet, jeg må bare finne den igjen. Skal du kjøpe et produkt å sitte med det uåpnet i 30 dager også returnere det. Det er veldig spesielt...
    Det er nok ganske innviklet dette med kjøpsloven og hva som man har rett til osv, har jo selv jobbet i butikk, og det er et *******s herk stå med kunder som mener noe der at de har retten på sin side og når man personlig egentlig ikke kan noe om kjøpsloven :P man blir jo bare stående der grønn i trynet når kunden klager, (burde vært lovpålagt med kursing til alle som jobber med varehandel).

    Men om du klager nok tror jeg nok at du vil ende opp med å få det som du vil, personlig hadde jeg aldri giddet, og hadde heller solgt xboxen, man må jo alltid ta tiden i betraktning.

    Det viktigste du kan gjøre er uansett å ringe forbrukerrådet, forklare alt sammen, og hele tiden spørre de om "har de rett i dette, har de rett i dette, dra ut konkrete eksempler" de folka skal jo ha peiling på dette, da det er jobben dems om det er du som har rett, lager de en sak på dette "en twist" og vil da ta dette mellom deg og siba, men igjen, husk at SIBA er en stor kjede, og er nok ikke sjefen selv som har sittet skrevet denne returneringspolicyen, men heller 10 toppsjefer sammen med 10 advokater hver, så de har nok gått gjennom det som trengs for at dette skal være bulletproof.

    PS! noe som kanskje kan redde deg er at siba er vel svensk? kanskje de har rotet noe mellom kjøpsloven i forskjellige land :P (tviler men kasnkje mulig)

  8. #8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Angrefrist 14 dager gjelder kun kjøp på nett eller distansehandel..

  9. #9
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Angrefrist 14 dager gjelder kun kjøp på nett eller distansehandel..
    Da ser det skummelt ut, spent på hva forbrukerrådet sier. Er jo godt mulig de har hatt akkurat samme sak før Er nok sikkert andre som syns den reurneringsavtalen var helt på trynet.

  10. #10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men hvorfor kan du ikke bare resette Xboxen selv. Dette er vel en ganske kjapp affære.

  11. #11
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde det vært bedre om Siba ikke hadde hatt åpent kjøp i det hele tatt?

    Det er ingen lov som pålegger butikker å tilby åpent kjøp, det er en ekstraservice som en del butikker tilbyr. Det er faktisk forholdsvis store kostnader med å ha en slik ordning, da alt må sjekkes grundig før videresalg. I tillegg taper butikkene penger iom at produktet må selges til redusert pris pga at det er brukt/åpnet.

    Sitat Opprinnelig postet av fattigmann
    Og hvem returnerer en DVD-R med hardisk ?? Og hvilken MP3 spiller har harddisk?
    Egentlig en underholdene setning det der
    Det er vel like stor sjanse for at en kunde som har kjøpt DVD-opptaker med HDD returnerer den, som vilken som helst annen kunde? DU trenger ikke å se lenger enn til Ipod for å finne mp3-spiller som brukte harddisk i mange år.
    At DU er uvitende er ikke Sibas skyld

    Setningen er kanskje litt utdatert, men de fleste skjønner konseptet. Man kan selvsagt velge å bruke tid og krefter på å kverulere på setningsformuleringen om man ikke har annet å finne på, og ikke bryr seg om å fremstå som en idiot i serviceluka.

  12. #12
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som man har vært inne på, er den kjøpt i fysisk butikk kan man se bort fra Angrerettloven med en gang, glem den.

    Dermed gjelder vilkårene selger setter og man må sjekke disse, helst før kjøp om man tror man vil benytte den returrretten selger tilbyr frivilling som en ekstraytelse.

    Enkelt og greit, det er avtalefrihet i Norge.

    Det er svært lite FR kan gjøre med dette, men ikke vær overrasket om de har noen sterke meninger, men de skal man ikke ta så alvorlig.

  13. #13
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Men hvorfor kan du ikke bare resette Xboxen selv. Dette er vel en ganske kjapp affære.
    Hadde det vært din butikk, hadde du stolt på kundene som sier de har gjort det helt til du får en pc el i retur full av porno?

  14. #14
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Hadde det vært bedre om Siba ikke hadde hatt åpent kjøp i det hele tatt?

    Det er ingen lov som pålegger butikker å tilby åpent kjøp, det er en ekstraservice som en del butikker tilbyr. Det er faktisk forholdsvis store kostnader med å ha en slik ordning, da alt må sjekkes grundig før videresalg. I tillegg taper butikkene penger iom at produktet må selges til redusert pris pga at det er brukt/åpnet.


    Det er vel like stor sjanse for at en kunde som har kjøpt DVD-opptaker med HDD returnerer den, som vilken som helst annen kunde? DU trenger ikke å se lenger enn til Ipod for å finne mp3-spiller som brukte harddisk i mange år.
    At DU er uvitende er ikke Sibas skyld
    Kall det gjerne kverulering, men en slik formulering er etter min mening bare rør. Den er ikke formulert i det hele tatt. Hvirker mest som de har slengt ned noe, bare for å ha noe...
    DVD-R.. Er ikke noe DVD med HD det, det er en DVD plate du putter i brenneren.DVD-R - Wikipedia, the free encyclopedia
    Dette kaller jeg dårligere enn amatørmessig, men det er min mening..

  15. #15
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det du evt må ta de på er at teksten her
    http://www.siba.no/Info/InfoPage.aspx?id=1006616

    egentlig kun sier noe konkret om datamaskiner. Her står det ikke generelt om maskiner med lagringsutstyr. Er en Xbox 360 en datamaskin? Nei, ikke slik ordet brukes normalt.

    Det er helt naturlig å sjekke vilkårene før kjøp uansett om det er bil eller hus eller pc, at det står noe annet på kvitteringen etter kjøp er unaturlig og problematisk for selger.

  16. #16
    Newcomer CongO sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Først og fremst er det greit å holde styr på hvilken lov som gjelder. I dette tilfellet er jeg rimelig sikker på at forbrukerkjøpsloven er den riktige å se i, da det er snakk om et privat kjøp. (?)

    Det er ingen lovpålagt returrett i Norge (med unntak av for postordrekjøp), dette er ordninger noen forretninger har og gir kundene bedre vilkår enn det som står i loven. Derfor er det avtalegrunnlaget man må se på. Jeg synes SIBA sin avtale virker noe klønete formulert, men tviler på at du kommer noen vei med dette. Det er beviselig lagringsmuligheter i en Xbox.

    Edit: Litt sen.

  17. #17
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    DVD-R.. Er ikke noe DVD med HD det, det er en DVD plate du putter i brenneren.
    Jeg vet hva ei dvd-r plate er,men akkurat som HD som du skrev kan bety både harddisk og high-definition, brukes dvd-r som benevnelse på flere ting,bl.a dvd-recorder.
    Slik setningen er formulert,ser det ut som den er skrevet for noen år siden,da f.eks Ipod brukte HDD. På den tiden var dvd-recordere både vanlig og populært.

  18. #18
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jeg vet hva ei dvd-r plate er,men akkurat som HD som du skrev kan bety både harddisk og high-definition, brukes dvd-r som benevnelse på flere ting,bl.a dvd-recorder.
    Slik setningen er formulert,ser det ut som den er skrevet for noen år siden,da f.eks Ipod brukte HDD. På den tiden var dvd-recordere både vanlig og populært.
    Det er jo dette som er problemet. Xbox`en ble kjøpt med formål å teste den mot PS3 og hvis den falt i smak hos husets yngste, beholde den. Det er jo naturlig å sjekke kjøpsvilkårene for å se om man skal hente en ny i butikk, låne en, Finn, etc. Åpent kjøps vilkårene ble da selvfølgelig sjekket nøye. Der står kun PC nevnt. Da var det bare å sette seg i bilen og hente en på Siba som var nærmest ( hadde den blitt kjøpt på nett hadde denne diskusjonen aldri funnet sted pga. angreretten). Når vi fikk kvitteringen så jeg med en gang at det var flere forbehold for åpent kjøp, men ingen som var i nærheten av Xbox.
    Når det var enighet ( det er sjelden :-)) i huset om at PS3`en skulle beholdes. Xboxen ble pakket ned slik at den var helt lik ny og levert over disk til Siba. Da først kommer opplysningen om återstellningsgebyr.
    Det hadde aldri blitt kjøpt noe utstyr på Siba hvis dette var opplyst om tidligere, men Elkjøp som i følge nettsiden kun har forbehold mot mobiler, spill / film som er åpnet og produkter med abonnement. De har ikke engang reinstall av PC som tema.
    Jeg skjønner også at det er vanskelig å formulere åpent kjøp avtalen siden elektronikk endrer seg så fort. Hvis jeg var sjef på Siba ville jeg nok nøyd meg med PC som jeg regner som den mest tidkrevende. Man må jo ta kundeservicen i betrakning og ikke minst hvor mye bråk man vil ha i forretningen pga. uklare avtaler. En del av de som returnerer utstyr er jo ikke direkte diplomater :-)
    Dagens åpent kjøp avtale kan ikke være mye vurdert, den virker mest slengt ned på papiret.

  19. #19
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med tanke på det som står på nettsiden hadde jeg helt klart gått videre med saken i systemet hos Siba.
    Tar det som en selvfølge at de retter seg etter sine egne vilkår, tilbakebetaler deg og oppdaterer nettsiden mm.

    I samme slengen kan du fortelle at dette som står på nettsiden er riv ruskende galt, iht angrerett:
    "Dette forutsetter at kjøpet er over NOK. 300,- inkl. frakt."

  20. #20
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Med tanke på det som står på nettsiden hadde jeg helt klart gått videre med saken i systemet hos Siba.
    Tar det som en selvfølge at de retter seg etter sine egne vilkår, tilbakebetaler deg og oppdaterer nettsiden mm.

    I samme slengen kan du fortelle at dette som står på nettsiden er riv ruskende galt, iht angrerett:
    "Dette forutsetter at kjøpet er over NOK. 300,- inkl. frakt."
    Web ansvarlig er tydligvis sparket for noen år siden ja. Noe av det siste han gjorde en sen kveld var å formulere angrerett og åpent kjøps sidene :-)

    Siba retter seg ikke etter egne vilkår og fastholder selvfølgelig at kvitteringen ikke er avtaledokumentet mellom kjøper og selger. Kvitteringen har også tekst på forsiden " Vennligst se Siba Norges salgs og lev.- betingelser på baksiden", der står samme teksten som på nettsiden når det gjelder angrerett og åpent kjøp. Virker utrolig uproffesjonelt dette...
    Etter å ha påpekt punktene over + noen til fikk jeg følgende svar fra ettermarkedsansvarlig
    ”Åpent kjöp” er en Goodwill de fleste elektrokjeder gjennomförer og er ikke regulert av forbrukerkjöpsloven, og må dermed heller ikke henvises til paragrafer og lover som avgrenser dette. Åpent kjöp er noe SIBA har for at kunder som ikke er tilfredse med produktet de har kjöpt hos ne av våre butikker eller på Siba.no

    Avgiften på kr 600,- er satt for å bringe produktet tilbake til orginal innstilling slik vi får produktet fra leverandören,

    Nederst på din kvittering står fölgende text:

    For retur av produkter med innebygd harddisk, som feks PC, MP3, DVD-R, mm vil debitere fra kr 600,- for kontroll/tilbakestilling.

    Siba anbefaler alle sin kunder å beholde orginal emballasje i 30 dager, inntil en sar at produktet fungerer tilfredsstillende.



    Dette mener vi er tilstrekkelig info fra vår side.

    Beklager dette, men vi har valgt å ta ut denne kostnaden for denne jobben.

    At vi er uenige er det ikke tvil om.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •