SIBA og återstellningsgebyr - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ettermarkedssjefen er tidlig på jobb.
    I siste mail igår påpekte jeg som Pant nevner at de bryter markedsføringsloven pga. at de ikke opplyser godt nok om åpent kjøp avtalen.
    Svaret: "Vedrørende dine kommentarer og lovtekst sitater har vi ingen videre kommentarer, men her må det skilles mellom Åpent Kjøp og Angrerett, og at vi skulle ha villedet deg ved kjøp av denne Xbox lyder merkelig for meg. Du henviser selv til kvitteringen som en bindende avtale og det står ganske tydelig der at vi krever tilbakestillingsavgift for harddiskbaserte produkter."

Siden jeg var så godt igang igår måtte jeg også nevne Pant sin kommentar til teksten under angrerett, og svaret ble:"Kommentar til dette:
    Våre angrerettsregler med skjema er utarbeidet og godkjent sammen med Forbrukerrådet.
    Håper disse opplysninger kan forklare vår begrunnelse."
    Forventet svar: JA. Imponert: NEI.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Joda, forbrukervernet i Norge er veldig bra, men det er vel en grunn til at det er blitt så bra? Lovmakerne har sikkert sett en del "lurv" og gjort en jobb for kvitte seg med useriøse aktører.
    At det må gjøres en jobb på returnerte produkter er det heller ingen tvil og det kan det betales for, MEN det forutsettes at det er avtalt på forhånd. Det er her jeg føler meg dårlig behandlet, og når jeg føler meg dårlig behandlet blir jeg veldig sær :-) Derfor har denne saken blitt en prinsippsak og da blir man gjerne litt ensporet og ser ikke saken fra alle kanter.
    REturgebyret på Xboxen er 33%. Hvis vi tar ditt eksempel med høyttalere til 30k. Du har sikkert sjekket hjemmesiden til firmaet først og der står det at du har returrett på alle produkter unntatt PC`er. Du får låne med deg de hjem og når du betaler får du et papir i hånden hvor det står at du kan returnere produktene vederlagsfritt innen 30 dager. Gjelder ikke PC`er - forsterkere - BD spillere. Når du returnerer de sier plutselig selgeren at de har vært tilkoblet en forsterker og må derfor sjekkes. For denne jobben tar vi 10K. Selgeren har lite fullmakter og DL er ikke inne så du tar de pengen du får og tenker jeg klager oppover i firmaet senere så går det sikkert iorden. Du sender en klagemail når du kommer hjem og det første svaret du får dagen etter er et standardsvar hvor de i første setning henviser til at returretten egentlig ikke gjelder når embalasjen er åpnet :-O. Syntes du det er OK?
    Nei, det er ikke ok, men jeg hadde bare gitt de 600,- og stukket derifra og tatt lærdom av det. Det jeg garantert hadde gjort etter dette var å handle så mye som mulig på Siba og benyttet meg av returretten der hele tiden

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Nei, det er ikke ok, men jeg hadde bare gitt de 600,- og stukket derifra og tatt lærdom av det. Det jeg garantert hadde gjort etter dette var å handle så mye som mulig på Siba og benyttet meg av returretten der hele tiden
    Neida, jeg skal ikke sabotere dem, men som sagt nå er det prinsipp, penga er ikke viktig :-)
    Husk også, bruk % ikke kronebeløpet, det blir ikke sammenlignbart :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjorde dere med det inkluderte "Live Gold - 1 month" abbonementet som aktiveres ved første gangs konfigurasjon av Xbox360?

I mine øyne er det forkastelig å utnytte slike ordninger med hensikt å teste produkter. Det ødelegger kun for andre forbrukere som har dette som en ekstra angremulighet men har rent mel i posen og ærlige hensikter når de kjøper produktet. Ønsker man å teste en 360 er det mange muligheter til det rundt om kring i forskjellige butikker.

Blir det for mange av deg hos Elkjøp/Lefdal og Siba så mister vi nok denne muligheten helt.
    Å begynne å snakke om "prinsipper" i denne sammenhengen blir rimelig shady.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet