Gran Turismo 5 Elkjøp - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 79
    Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Startet med en '99 Celica, og har etterhvert kommet opp i 14 biler. Tatt iB-license, kjøpt Aston Martin DB-9 og trimma denne litt.

Ting begynner å bli morsommere. Jeg bruker mye mer tid enn jeg trodde på å bli enig med meg selv om hvilke biler jeg bør skaffe (må jo ha visse årsmodeller og fabrikat for å kunne stille i ulike løp) og hvor mye penger jeg skal legge i dem. Det blir litt "bruk og kast" av f.eks. Yaris eller Mazda Roadster, som jeg har kjøpt brukt/fått og trimma for å klare å vinne løp.

Noen som vet i hvilken grad prisen man får når man selger en bil gjenspeiler det du har lagt igjen i form av vektreduksjon, filter/manifold, motoroppgradering, turbo osv?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare prøvdt GT5 noen timer foreløpig, men var det bare meg som ikke fant mulighet til å oppgradere bremsene i den trimme-sjappen? Rimelig esensiell del, spør du meg...

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke oppgradere bremsene, bare tune dem (balansere)

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - «GT5»-oppdateringene kommer snart - PressFire.no

Utdrag:

Yamauchi avsluttet presentasjonen sin med å si at han betrakter «Gran Turismo 5»-lanseringen som bare starten på «noe langt større».

Disken du smetter inn i PS3-konsollen din åpenbarer et spill som skal fortsette å vokse i ukene og månedene som kommer, bekreftet han.

...

- Betrakt det hele som en lansering av et nytt operativsystem – som trenger noen oppdateringer før det blir fullendt, sa Polyphony Digital-sjefen til PressFire i går, noen timer etter at han hadde introdusert bilspillet foran drøyt hundre spilljournalister fra hele verden.

...

Det er jo dette vi har fått inntrykk av. Mye som kan forbedres, og som kommer til å bli forbedret framover.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Er ikke det du snakker om en bremseteknikk brukt for å enten 1) sette opp bilen før svingen, 2) fremprovosere overstyring 3) slippe å ta foten av gassen gjennom raske svinger?

I så fall er jo dette teknikker man må/bør bruke også i GT5.
    Ja, det stemmer det.

Richard Burns Rally har biler med aktive differ og betyr hovedsakelig at en data registerer hva du gjør med gass og brems samt hastighet og kan programmere hvor
    mye sperre du skal ha på fremhjul, midt-diff og bakhjul.
    Du kan lese mer om det her:
    Differential (mechanical device) - Wikipedia, the free encyclopedia

Det er riktig slik som du sier at det er bremseteknikk for å fremprovosere
    diverse handlinger av bilen.
    Dagens teknologi er kommet så mye lengre en bare brems og gass.
    Der biler uten aktive differ må klare seg med vektoverføring og mekaniske differ, har bilene med aktive differ ett mye større potensiale da man får hjelp av en styringsenhet som låser eller løser opp diverse differ for å holde
    bilen stabil og i den posisjon/vinkel man vil.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo også legge til at punkt 3 som du nevner har flere fordeler enn å provosere overstyring.

Ved å holde inne gass mens du bremser forsiktig holder du press på motoren og turboen vil holde turtallet/trykket oppe.
    Når du da slipper bremsen igjen på vei ut av svingen har du fullt turbotrykk (forhåpentligvis) og skyter fart. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er 3D effekten på GT5?

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gran Turismo 5 3D Review | NowGamer

Generally speaking the 3D effect works well in racing. It's not like you'll really be able to use it to judge distances, but we're happy to say that it does enhance the experience in a subtle way. Replays are good examples of how well it works, although you do get more crosstalk during these for some reason. Sadly, there's no support for 3D in Gran Turismo 5's Photo Mode, although the 'screensaver' car backgrounds are all in 3D, as are all the car models in the showrooms. And we're quite happy to just sit and watch these in 3D for a bit. Very pretty.

The 3D in Gran Turismo 5, while far from being perfect, is the best example of 3D in a game so far. It easily eclipses Black Ops' murky images and makes WipEout HD look a bit flat, really. Gran Turismo 5's 3D, like all 3D, is a trade off – the effect is terrific when it works well but you do lose resolution (and the images looks a bit wobbly). You'll have to decide which is more important for a Gran Turismo game. Does the effect enhance the gameplay? Well, yes, but not a massive amount and it's certainly not worth upgrading to a 3DTV for. For us, we'll be happy to play Gran Turismo 5 in both its 3D and regular modes; both are great ways of playing a great racing game.

Note: this review was conducted on a Sony Bravia KDL-55NX813.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at rally delen er dårlig, og skjønner egentlig ikke helt hvorfor de har tatt det med i det hele tatt, men men.

Jeg savner også muligheten med "bremsetuning" i tuning shop, og savner også muligheten til å kjøpe f.eks R-line (VW), S-line(Audi), AMG (MB), Sport osv osv, dvs noe styling fra produsent, oppsett til de vanlige bilene. Å style bilene til de ser ut som et leiketøy er jeg ikke interessert i. Fabrikkstyling er MYE fetere

Og at det ikke går ann å bytte felger på Standard bilene er ganske latterlig, men...

Som sagt, det er noen punkter som mangler enda, men i linken som er postet over så er det som ligger på disken bare starten

Vel, da stikker jeg å kjøper en Audi RS6 og ser hvor mye hk jeg kan få ut av den! :-D

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig Off-Topic, men RS6 minner meg om han karen her:

Holy Crap, He Walked Away With Barely a Scratch: Audi RS6 Crash

Noen ganger kan enkelte skaffe seg for mye HK i det virkelige liv, ikke alle slipper like lett unna.

Når man snakker om skade på biler i bilspill vil Gran Turismo uansett være temmelig far off.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,731
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har så vidt testet dette spillet og syns de har gjort en jævlig dårlig jobb de 6 årene de har holdt på. For det første lyden på bilene er helt tragisk, for det andre kjørefølelsen er ikke i nærheten av f.eks Simbin sine spill, og rallydelen (Arcade) er ikke i nærheten av den følelsen man har i f.eks Dirt 2 (og det er jo heller ikke så realistisk). Grafikken er utrolig fin, men det hjelper ikke når det er så mange andre mangler. Å kalle dette en kjøresimulator er helt feil spør du meg, men vi får håpe at oppdateringene gjør det til et bedre spill.

Skal prøve det litt til, men jeg spiller nok heller F1 2010, Dirt 2 og de forskjellige Simbin spillene før dette når jeg skal spille bilspill. Hvorfor skal de gi ut er spill som skal bli bedre i form av oppdateringer, det de ikke har klart på 6 år tror jeg ikke de får så mye bedre til i fremtiden. Skuffende!!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har så vidt testet dette spillet og syns de har gjort en jævlig dårlig jobb de 6 årene de har holdt på. For det første lyden på bilene er helt tragisk, for det andre kjørefølelsen er ikke i nærheten av f.eks Simbin sine spill, og rallydelen (Arcade) er ikke i nærheten av den følelsen man har i f.eks Dirt 2 (og det er jo heller ikke så realistisk). Grafikken er utrolig fin, men det hjelper ikke når det er så mange andre mangler. Å kalle dette en kjøresimulator er helt feil spør du meg, men vi får håpe at oppdateringene gjør det til et bedre spill.

Skal prøve det litt til, men jeg spiller nok heller F1 2010, Dirt 2 og de forskjellige Simbin spillene før dette når jeg skal spille bilspill. Hvorfor skal de gi ut er spill som skal bli bedre i form av oppdateringer, det de ikke har klart på 6 år tror jeg ikke de får så mye bedre til i fremtiden. Skuffende!!
    At de har brukt 6 år på det og man kunne forventet mer er jeg helt enig i, men at det ikke er en kjøre simulator er jeg totalt uenig i. For min del finnes det ikke noe bedre for øyeblikket, men det er vel sikkert smak og behag.

Dirt 2 er overlegen på rally delen, men forferdelig grafikk.

men som sagt, får håpe at forbedringer kommer i nærmeste framtid. Eller så kan jeg faktisk si meg litt skuffet jeg og i forhold til at de har brukt 6 år på det...

Spillet burde jo vært rimelig perfekt fra dag 1, 6 års arbeid tatt i betraktning.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,731
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    At de har brukt 6 år på det og man kunne forventet mer er jeg helt enig i, men at det ikke er en kjøre simulator er jeg totalt uenig i. For min del finnes det ikke noe bedre for øyeblikket, men det er vel sikkert smak og behag.

Dirt 2 er overlegen på rally delen, men forferdelig grafikk.

men som sagt, får håpe at forbedringer kommer i nærmeste framtid. Eller så kan jeg faktisk si meg litt skuffet jeg og i forhold til at de har brukt 6 år på det...

Spillet burde jo vært rimelig perfekt fra dag 1, 6 års arbeid tatt i betraktning.
    Det lille jeg har testet av skikkelige racingbiler (Arcade) har jo ikke kjørefølelse og i tillegg høres de ikke ut som racingbiler heller og jeg kjører selvfølgelig med skikkelig ratt (Fanatek) og kjørestol. Og f.eks spillene fra Simbin ( GTR, GTR2, GTR Evolution) har en utrolig mye bedre kjørefølelse enn GT5. Har du testet disse sillene på PC, hvis ikke burde du prøve. GTR Evolution er vel det siste...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg dette skjer hos, eller er lyden lik når man kjører i en tunnel hos dere andre også? Merker ingen forandring i lyden whatsoever.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har spilt Forza 3 et usundt antall timer (som jeg har :-D ) og kan gi en fanboyfri sammenligning mellom GT5 og Forza 3?

Se bort i fra den store rattnedturen til Forza 3. Glem også photomode, drag, gokart osv.

Tenker mest på racing med alt fra Fiat 500 til superbiler på forskjellige baner mot AI.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lille jeg har testet av skikkelige racingbiler (Arcade) har jo ikke kjørefølelse og i tillegg høres de ikke ut som racingbiler heller og jeg kjører selvfølgelig med skikkelig ratt (Fanatek) og kjørestol. Og f.eks spillene fra Simbin ( GTR, GTR2, GTR Evolution) har en utrolig mye bedre kjørefølelse enn GT5. Har du testet disse sillene på PC, hvis ikke burde du prøve. GTR Evolution er vel det siste...
    +1

Har du testet Richard Burns Rally?
    Gammelt spill med ikke så bra grafikk, men hardbarka kjøresimulator.

Dette spillet er ikke for de med dårlig tålmodighet. :-)

Har enda ikke prøvd et rally spill som er bedre enn dette. (sett bort ifra grafikk og krashing)

Her er en liten pekepinn:
    Test: Bilspill på proffnivå - Frakjørt og utkjørt - Bil - klikk.no

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke spillt arcade i det hele tatt, men i GT mode er hvertfall kjørefysikken på topp, og virkelig et steg opp fra det meste andre jeg har prøvd. Hvertfall Forza, men jeg har ikke prøvd simbin spillene. I GT mode har du jo også en haug av muligheter til å justere diverse på bilene også.

Men jeg har ikke spillt simbin spillene så der kan jeg ikke uttale meg

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte det idag, så blir nok ett par timer ikveld eller imorgen

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var kommet en oppgradering når jeg skrudde på i dag, v1.02 (133MB)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bare server fix, slik at man kan faktisk spille online nå

Vi må nok se 1.1, 1.5 oppdatering osv, hvis vi skal se store forbedringer. Blir nok litt som en Mac OS X oppdatering. 8)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •