Gran Turismo 5 Elkjøp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 79
    Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Buggy saker dette. Mye rare feil. Lydmangler og lag. Sært å kjør NASCAR og ikke høre en lyd fra bilen. NASCAR el-bil? :smile: Men PolyPhony sitter angivelig å retter bugs for harde livet nå. Bare håper at det er fiksbare feil og ikke dårlige disker som er sendt ut.

Men gøy er det likevel. :smile:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platekompaniet har det till 499 i butiken. Då slipper man frakt och styr.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Buggy saker dette. Mye rare feil. Lydmangler og lag. Sært å kjør NASCAR og ikke høre en lyd fra bilen. NASCAR el-bil? :smile: Men PolyPhony sitter angivelig å retter bugs for harde livet nå. Bare håper at det er fiksbare feil og ikke dårlige disker som er sendt ut.

Men gøy er det likevel. :smile:
    Også er det noen feil med skyggene til bilene som bare ser pixlerert ut av og til....

Har også merket at de har fortsatt noe å rette opp i. Håper de faktisk jobber mer med utviklingen av spillet framover, enn å gå rett på GT6. Så får vi kanskje se et ganske perfekt GT5 i løpet av noen måneder. :=

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det ser ut nå så trur eg skal vente eit par måneder før eg kjøper gt5, så kanskje dei har klart og rette feilene :P

Har lest litt rundt og det er mange som opplever at spillet har små buggs det virker nesten som om pholyphony har hatt hastverk på slutten med og få det fortest mulig ut og hoppa over siste quality check satser på med updates osv. så blir det kanskje bra men akkurat nå så frister det og gå over til xbox og forsa men xboxs rattvalg er jo ræva :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteintrykket mitt av GT5:

Helt enormt spill, kjørefysikk og grafikk er jo helt topp. Ikke noe som kan matche seg med dette som jeg har prøvd. Kommet til lvl 13 nå og allerede hatt et par grombiler.

Om noen spiller online så er tagget mitt Pikoflex

Mvh,
    Aleks

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Største skuffelsen noensinne!!! Realistisk my ass,Hvor er skade modulene??? kan fortsatt komme i 300km og smelle til motstander i ræva for og snike seg raskest ut av en sving!!!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det går an/hvordan man slår av auto save?8)

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Største skuffelsen noensinne!!! Realistisk my ass,Hvor er skade modulene??? kan fortsatt komme i 300km og smelle til motstander i ræva for og snike seg raskest ut av en sving!!!
    Skademodellen blir vist ikkje åpna før i lvl 40.. Så det er er berre og ha tålmodigheit :P

Har høyrt at det er berre 200 eller noko biller som har skademodell :S

hadde ikkje 360 hatt so dårlig ratt så hadde eg glatt gått over til forza :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tull av deg å sitte og si disse tingene brusveen, du har jo ikke prøvd det en gang! Jeg har spilt det noen timer nå, og det er helt sinnsykt bra! ingen bugs, ingen feil hos meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning-
    Bare tull av deg å sitte og si disse tingene brusveen, du har jo ikke prøvd det en gang! Jeg har spilt det noen timer nå, og det er helt sinnsykt bra! ingen bugs, ingen feil hos meg..
    x2

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning-
    Hmm?!? nå trur eg du har missforstått meg :wink: Einaste eg har sagt er at med tanke på det eg har høyrt frå kompiser osv. så virker ikkje spillet noko lovande men skal som sagt ikkje leggja meg opp noko meining før eg har prøvd det..

Beklager viss det virka som om eg var negativ, skal som sagt ikkje leggja meg opp noko meining før eg har prøvd spellet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke at GT5 ikke er den hardbarka simulatoren som jeg skulle ønske.
    Det er OK, men kunne vært mye bedre.
    Egentlig litt skuffende når man tenker på hvor mye tid de har lagt ned i dette spillet.

Simbin's GTR/GTR2/RaceOn er jo mestre på simulator-asfalt-racing og har nydelig simulator egenskaper.
    Richard Burns Rally er fremdeles det beste simulator-rally spill.
    Bare synd at grafikken er dårlig.

Spillet totalt sett er jo megetbra og jeg gleder meg alltid til å få kjørt.
    Litt gal-manns kjøring er jo morro, spesielt drifting og rally. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vet hva du får med en simulator som dette. Liker du konseptet så liker du GT5. Det er et bra spill, og kjørefølelsen er digg. Grafikken like så, selv om noen av banene og bilene er mindre detaljert. 200 premiumbiler med enorm detaljering. Resterende 800 med kjipere grafikk.

Men.. Jeg har lest en del anmeldelser på jobb i dag, og det er bred enighet om at spillet ikke er perfekt, men det gjør liksom ikke så mye. Det finnes unødvendige/kjedelige spillmoduser, menyene burde vært bedre og kjappere, lastetiden er litt lang, måten man får levert nye biler på er treg, og det er knotete å manipulere spillelista for soundtracket. Diverse irritasjonsmomenter i mine øyne.

Men jeg har det gøy med GT5 likevel, og nå skal jeg teste rally! Jeg hadde det også gøy med Forza 3. Hvem som er best er for tidlig å si for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg "sliter" med lagg i ny og ne...
    Også syns jeg de har mixet lyden noe rart. Jeg kjører lyden i 7.1 PCM, og huset nærmest raser sammen hver gang jeg kommer bort i bilen. Sub er i tillegg tunet fra +2 til -2.
    Men ellers syns jeg det virker veldig bra

EDIT: Syns det er en SKAM at de ikke har integrert Logitech G27 skikkelig.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R3Devil
    Jeg "sliter" med lagg i ny og ne...
    Også syns jeg de har mixet lyden noe rart. Jeg kjører lyden i 7.1 PCM, og huset nærmest raser sammen hver gang jeg kommer bort i bilen. Sub er i tillegg tunet fra +2 til -2.
    Men ellers syns jeg det virker veldig bra

EDIT: Syns det er en SKAM at de ikke har integrert Logitech G27 skikkelig.
    Enig med lyden, det kommer vel mye bass når man dunker borti andre biler..

Men hva som ikke virker på G27 da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Enig med lyden, det kommer vel mye bass når man dunker borti andre biler..

Men hva som ikke virker på G27 da?
    Man får ikke brukt L3 og R3. Mener å ha lest at dette også gjelder G25 (de er jo mer eller mindre identiske). DEt er ikke veldig viktige knapper, men kjipt når man først har kjøpt et såpass dyrt ratt.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt INGEN andre bilspill har bedre kjøre kjørefysikk enn GT5 av det jeg har prøvd.... Måten hver bil oppfører seg forskjellig, hvordan bilene ligger på veien og reager på underlag/vær og hvordan bilene reagerer på forskjellig "press" på gassen er enestående etter min mening.

Dette er også det Polyphony har lagt mest vekt på, og det har de greid.

Spillet er ikke perfekt, langt i fra, de har mye arbeid igjen med bugs, rettelser og diverse enda men jeg har troa på at det fikser de. Forhåpentligvis

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie

Du vet at det er en kjøresimulator og ikke en kræsjesimulator? Det er unaturlig å bremse ved å kræsje. Tror NFS:HP vil passe deg bedre;P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Absolutt INGEN andre bilspill har bedre kjøre kjørefysikk enn GT5 av det jeg har prøvd.... Måten hver bil oppfører seg forskjellig, hvordan bilene ligger på veien og reager på underlag/vær og hvordan bilene reagerer på forskjellig "press" på gassen er enestående etter min mening.

Dette er også det Polyphony har lagt mest vekt på, og det har de greid.

Spillet er ikke perfekt, langt i fra, de har mye arbeid igjen med bugs, rettelser og diverse enda men jeg har troa på at det fikser de. Forhåpentligvis
    Da tipper jeg at du ikke har prøvd Simbin's GTR2 eller Race ON?
    Hvis du liker simulator spill så anbefaler jeg disse på det varmeste.
    Etter min mening så er dette de beste asfalt spillene når det gjelder fysikk.

Richard Burns Rally er det desidert beste spillet til rally når det
    gjelder fysikk. Det er mange teite ting her som f.eks. hva som
    skjer når du krasjer i forsjellige ting, men de har fokusert på kjøringa.
    Disse spillene blir ikke rettferdiggjort ved å spille med en gamepad.
    Her er det ratt og pedaler som gjelder.

Kan jo legge til at Richard Burns rally har støtte for "left-foot-braking"
    der man tar i bruk et tredje. differential oppsett på bilen for å få
    den overstyrt. Brukes f.eks til å legge bilen opp riktig før og inn i en sving.
    (Dette krevet at du aktiverer uvhengige akser i driveroppsettet til ratt/pedalene)

Jeg sier ikke at GT5 er dårlig, den er bare ikke like god som andre når
    det gjelder fysikk.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Kan jo legge til at Richard Burns rally har støtte for "left-foot-braking"
    der man tar i bruk et tredje. differential oppsett på bilen for å få
    den overstyrt. Brukes f.eks til å legge bilen opp riktig før og inn i en sving.
    (Dette krevet at du aktiverer uvhengige akser i driveroppsettet til ratt/pedalene)
    Var ikke helt med på alt du sa her, og skal ikke gjøre dette til en rallydiskusjon, men fysikken er jo relevant.

Er ikke det du snakker om en bremseteknikk brukt for å enten 1) sette opp bilen før svingen, 2) fremprovosere overstyring 3) slippe å ta foten av gassen gjennom raske svinger?

I så fall er jo dette teknikker man må/bør bruke også i GT5.

Forøvrig er jeg skuffet over rallydelen i GT5 sålangt etter å ha prøvd det første rallyet i special events. Sitter med et inntrykk av at den bare ble kastet inn for å ha det med. Halvt minutt loading, 20 sek. å vente på at det blir din tur, og en fartsetappe som kan ta under ett minutt. I tillegg var kartet som beskriver banen plassert midt i synsfeltet (wtf?). Snølandskapet var grått og trist, vegene er brede som ei flystripe. Hadde banene vært ordentlige og litt freshe ville det vært bra, så jeg håper det dukker opp noen av dem etterhvert.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •