Mitsubishi Kirigamine (Kupp!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitsubishi Kirigamine (Kupp!)

Fikk reklameavis fra Lefdal i dag om at Lefdal Alnabru åpner i morgen (27.10.10) klokken 06:00 med haugevis av gode tilbud. Til min store glede velger de å slå på stortromma hva gjelder varmepumper. Mitsubishi Kirigamine 6,3 er en knallbra modell og den selger Lefdal for 12.995,- i morgen. Til vanlig koster den 17.995,- hos Lefdal. Veiledende pris hos Mitsubishi er 22.999,-

Jeg skal ned dit i morgen for å kjøpe denne. Tenkte si fra til dere andre som planlegger å ha god luft i hjemmekinoen deres

Mer info om modellen her:
    FD-Heat Kirigamine 6,3

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitsubishi lager sikkert gode varmepumper. Men jeg får ikke lyst til å kjøpe dette merket når importøren virker å trikser med de tekniske dataene og er kreativ i markedsføringen.. Da velger jeg heller pumpe fra Toshiba eller Panasonic.
    tu.no - Varmepumpekrig til Forbrukerombudet - Teknisk Ukeblad

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående varmepumper:

Så si alle er "like" og kutter effekten veldig rundt -15gr C. Dette er pga dens teknisk mulig gjennvinningsevne med tanke på gass, kompressor og utedel! Ikke la dere lure..

Men Mitsu lager veldig bra og driftsikre pumper, men de er ikke noe "bedre" enn andre!

Sanyo, Toshiba, Mitsubishi og Daikin er veldig holdbare pumper som anbefales på det sterkeste. Vet ikke om Panasonic har greid å reise kjærringa si på sine pumper (de var, og er ifølge bransjefolk en vits med tanke på holdbarehet).

dette tilbudet til Lefdal er uansett vannvittig bra! Thumbs up .

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja...

Jeg kjøpte Mitsubishi Kirigamine FD-25VABH fra klimashop.no for et par uker siden. Den har ligget på 13600 der hele tiden. Så klart - du får den 600 kr billigere på Lefdal nå, men så er spørsmålet hva Lefdal skal ha for montering - med mindre du kjenner noen autoriserte montører som kan gjøre jobben billig for deg. Mitsubishi krever at pumpa monteres av autorisert montør for at 5 års garantien skal gjelde.

Jeg synes uansett at de prisene som Elkjøp, Lefdal og andre har operert med på selve pumpa er helt latterlige. Som mrcradock skriver, så koster denne gjerne rundt 18k i "normal pris", hvilket er totalt overpriset og gir butikkene en enorm avanse.

(og nei, jeg jobber ikke hos klimashop - jeg er bare en fornøyd kunde som kjøpte varmepumpe til en fornuftig pris 8) )

cozmo

EDIT : Og foresten må jeg bare si at pumpa fungerer utrolig bra. Svært stille innedel (og utedel - for dem som bryr seg om det)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OleM:
    Dette hørtes ikke bra ut. Forstår at dette skaper irritasjon blant de forskjellige leverandørene. Men som med alt annet jeg handler meg så er jeg ikke så opptatt av leverandørens store ord og tall. Brukererfaringer stiller mye høyere hos meg, og etter å ha lest såpass mye skryt av denne modellen samt det gode tilbudet valgte jeg å slå til her. Jeg skal tross alt kun varme opp et rom på 16 kvm

Skorob:
    Godt mulig forskjellen ikke er så stor fra leverandør til leverandør, men dette tilbudet synes jeg var utrolig bra

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    OleM:
    tilbudet valgte jeg å slå til her. Jeg skal tross alt kun varme opp et rom på 16 kvm
    Seriøst? Det må sies å være tidenes dyreste oppvarming

Jeg varmer opp 150 m2 med min Kirigamine nå. Fungerer perfekt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det koster å få det som man vil hehe. Det bunner i at i et dedikert hjemmekinorom blir det fryktlig varmt og derfor trenger jeg å kjøle det ned. Samtidig er jeg multiallergiker, det vil si at jeg sliter spesielt om sommeren og derfor trenger noe som kan rense luften. Har tidligere brukt flyttbar aircondition til dette, men ønsker nå en veggmodell. Når det er sagt så hadde jeg helt sikkert funnet en billigere løsning på dette, men så er det dette med støy igjen da. Mitsuen skal være veldig stillegående, så da endte jeg opp med den

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. Du kommer til å bli fornøyd med mitsu'en, uten tvil.

Jeg hadde dog sterkt vurdert å få lagt opp noen kanaler slik at du kan få fordelt lufta fra innedelen til andre deler av huset. Den har kapasitet til å flytte MYE luft :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært for at jeg har lydisolert rommet kunne jeg gjort det